renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 226x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 27.12.2022, Uskutečněno: 27.12.2022, Zhlédnuto: 138x


Ahoj a všechny zdravím do posledních dní roku 2022 a přeji do nich, i do něj nových co nás čekají v roce 2023, hodně bezpečných a radostných kilometrů.
Když je zima a nedá se moc jezdit, tak pokud to je možný, věnuji čas věcem, na které jinak není čas.
RVMka jezdí velmi dobře, bez problémů, ale co mě vadilo a už jsem o tom psal, to byla ucukaná reakce plynu při nízkých rychlostech na první dva kvalty.
V terénu to nepotěší a ve městě při popojíždění rozhodně také ne.
Hodně zajímavé také bylo použití režimu SAFE/SPORT.
Logicky vzato by měl být SAFE klidnější, plyn by měl reagovat ne tak ostře... a ono nic. Respektive někdy to bylo lepší, jindy horší, někdy se režim doporučovalo zapnout před nastartováním, někdy ještě s vypnutou jednotkou, počkat chvíli, přepnout, počkat a pak nastartovat... ale reálný efekt byl spíše dílem teploty, vlhkosti a náhody.
Já jezdil v podstatě jen na SAFE, ale hmatatelný rozdíl abych hledal lupou, spíše šlo o můj postoj - radostně a bezpečně.
Jak jsem už psal, tak jsem hledal definitivní a nejlepší řešení u ECU specialistů, ale firma MJ motosport a ani MV moto, které vypadaly velmi nadějně, nejsou schopni ani komunikovat, natož asi svoji práci udělat.
Nad tím jsem kolikrát přemýšlel, co vede lidi k tomu, že inzerují svoji činnost, nějak ji asi i vykonávají, ale při jednání se zákazníkem který nese peníze i práci, nakonec dělají mrtvého brouka.
A protože sleduji komunitu v Argentině a Španělsku, tak vím, že výrobce vydal nový SW pro motorky Euro4 a že s ním je veliká spokojenost. Někteří z chování upravené jednotky byli doslova unešení.
A tak jsem rozjel kolečko Čína/Tibet - Jawa - servis...no a po nějaké době ujasňování o co vlastně vůbec jde a když jsem na moto už nemohl jezdit, jsem slavnostně demontoval jednotku a poslal ji do Jawy na provedení upgradu.
Jedná se tedy o upgrade pro motorky verze E4 a co mě ještě není jasné, jsou tyhle věci:
1) dle informací na internetu, je do cca 05_2022 dostupný upgrade pro všechny jednotky BOSCH MSE 6.0 - takže Benneli, Zontes, Voge, ...
2) myslel jsem že je to upgrade Euro4 V1 na Euro4 V2. Ale co jsem mohl vidět popis, tak se snad jedná o upgrade E4 -> E5.

Takže jak to je doopravdy s tím kdo vydal upgrade a co vše mění to nevím, ale vím jak funguje.
Ještě bych chtěl napsat, ať jsem objektivní, že někdy je jednání s Jawou horor, návštěva podniku a pokus o konzultaci se rovná noční můře, tak v tomto případně jednání s panem Kraftem šlo velmi dobře, stejně tak jako dodržení termínů.

Po pár dnech jsem tedy obdržel jednotku a tu jsem si schoval na lepší počasí a také až budu mít čas.
A je to tady, vyšel čas i počasí, tak jdeme na to.
Jednotka je namontována za minutu, baterie (starší co jsem měl schovanou) za dalších 5 minut a jdeme startovat.
Motor se párkát otočil blafl a chcípl. Startuji znovu... a startér točí a točí a motor ani nehlesne. A znovu. A znovu. Co to je?
Po minulé zimě to jelo na dvě otočení!
Tak jsem si říkal že asi starší, slabší baterie, poklesne napětí a jednotka to už nedá. Měl jsem tam nabíječku a další baterii, tak že to zkusím přikrmit a že to snad půjde.
Než jsem to připojil, tak že to zkusím ještě jednou a držel jsem startér a bylo to jak na starém nafťáku..vuhuuuhuhuuuuvuhuhuhuuuuuu...tempo se zrychluje, cítím náznaky života, škytne to, buchne to.. a už to žije! Hurá!
Proč to tak dlouho nechtělo chytit nevím, na karbecu je to hned, nebo jestli jednotka něco měřila než to spustila?
Motor běží, ohřívá se a já se strojím a jedu.
Jedu, ploužím se ulicemi na jedničku, dvojku, jedu krokem, přidávám, ubírám, držím nějakou rychlost... chvíli na SAFE, chvíli na SPORT. Pak dám silnici, jedna, dva, tři... šest, plný plyn, zase ubrat, rozjet...
A jaký je výsledek? Takže:
1) paráda, motorka umí jet plynule, držet nízkou rychlost, v podstatě necuká, výkon motoru je stejný (po té abstinenci se mě zdálo že to jede jako kráva)
2) konečně je citelný rozdíl mezi SPORT/SAFE. Pokud se jede na SPORT, tak je reakce plynu na přidání lehké kopnutí, ale jede vcelku plynule, každopádně ne tak, jako na SAFE. Když to ale přepnu, klidně za jízdy na SAFE, tak je cuknutí úplně minimální a moc hezky se jede na volnoběh 8-9 kmh, lehce přidám na 12kmh, dvojka a jedu 20 kmh, pak držím 24kmh.. super!
Najeto mám jen asi 10km, více jsem nestihl, teď bude teplo takže pokud budou OK silnice pojedu a pak se uvidí více. Ale i po takové krátké zkušenosti jsem moc spokojen doporučuji tuto úpravu všem, kteří plynulou jízdu při nízkých rychlostech uvítají. Vůbec by bylo fajn, kdyby se to v rámci servisu udělalo všem co mají E4, ale bohužel mašina na nahrátí tohoto upgradu je jen jedna a to v Jawě.
Operace to je rychlá, samotné nahrání je otázkou pár minut...škoda že patřičné vybavení nemá každý servis.
A než někdo začne remcat cože to je za lumpárnu od Jawy - aspoň co já jsem se ptal u Benelli a Voge - ty to v CZ nedělají vůbec, posílají to do Německa.
Už jen lepší počasí, čistější silnice a hurá na to.
Snad takhle úspěšný bude celý rok 2023 a hodně úspěchů, pevného zdraví a dostatek pohody přeji všem.

Hodnocení (3x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MiRocka (9) napsal 10.05.2023 v 21:24

No paráda! Jsem rád, že ta ucukanost RVMka není jenom moje chyba v pravé ruce, jak se mi někteří snažili nakecat a že je to vlastnost motorky.
No paráda! Jse rád, že se to dá řešit a netrápit se při každém pomalém popojíždění.
No paráda! A moc díky za to, že sis dal tu práci a čas a podělil se se svými zkušenostmi s ostatními.
Teď mi už jenom chybí lepší info o tom, jak a co demontovat a kam poslat a koho k tomu "přemluvit", aby mi také upgradoval ECU. Kontakt na Krafta zvládne každý z jejich webu, ale ty ostatní věci kolem - mohu Tě poprosit, abys to sem dal veřejně i pro ostatní a ne jenom jeden vzkaz pro Dave Šafy?

P.S. Zakoupil jsem na Alíku ty stejné padáky, jako máš Ty a nepěkně jsem pochodil - poslali mi dva levé a ani jeden neseděl. Dispute vyřešen, vrátili mi celý prachy, ale stálo mě to poštovné do Číny, neboť jsem jim to poslal zpět.

2 reakce

Johny_R
Johny_R 15.05.2023 v 07:33

Ahoj a díky za komentář.
On to není problém jen RVM, tahle ucukanost se objevuje i u jiných značek, tak jako tak je to ale nepříjemné a pokud potřebuješ jet pomalu, tak je to pro mě dost obtěžující.
Upravenou jednotku mám pořád, plyn reaguje plynule, to je pravda, ale je tam pořád to ale co se nebude většině lidí líbit.
Takže o co jde?
Konečně jsem najezdil něco víc a tak mám další poznatky ohledně chyby, o které jsem psal.
Bohužel se ukázalo, že tato chyba se vyskytuje nikoliv jen při výběru módu při startu, ale nemohu najít souvislost, takže prostě nahodile. Nastartuju, jedu 200 km, vše dobré. Zastavím nastartuju, další 100km, dobré. Zastavím nastartuji... a chyba motoru. Bez přepínání režimu, prostě tam najednou je. Souvislost jsem zatím nevysledoval a Jawa se s dalším řešením neozvala.
V čem je problém a co Ti přinese?
V praxi Tě bude trápit především svítící kontrolka, ale ta se dá ignorovat. Vzhledem jedné chybě (ta se snímačem rychlosti) by mohl být problém s vypnutím ABS na předním kole (tohle jsem zatím nezkusil, teď jsem vypínal zadek, tak mě to trklo, musím ještě zkusit). Pokud nevypínáš ABS, tak ti to může být jedno.
Problém ale může být na STK - tam by kontrolka motoru svítit neměla - snad nesmí. Já se chybu před STK smažu, ale většina lidí asi nebude moct.
Reakce plynu je super, takže zůstávám u jízdy s chybou a jsem spokojen, ale v tomhle stavu to je spíše pro odvážné.
Je ale otázkou jakou máš motorku - Euro4 nebo 5? SW je evidentně pro E5 a na motorce s E4 zákonitě vyhazuje chyby - nějaký systém tu chybí, nebo je jiný.
Takže pokud máš E5, tak pak by to mělo být OK.
Budu řešit dál, ale zatím jsem se k lepšímu řešení nedobral.
Jinak jsem jednotku demontoval, poslal po domluvě do Jawy a za týden byla zpět.
Stálo by na to vyvinout na ně tlak, ať s tím něco udělají.

S těmi padáky to je teda pech. Mě snad všechno co jsem kdy objednal, musím zaklepat, přišlo sice pozdě, ale přišlo a bylo to OK. Padáky jsou super, škoda že dorazily oba levé. Jen nerozumím tomu že neseděl - tys ho tam zkoušel a bylo to montážně mimo? Mě to sedělo výborně.

Hodně zdaru, spokojenosti a šťastných kilometrů.
Ahoj.


Gimo (0) napsal 16.02.2023 v 09:04

to zní dobře

1 reakce

Johny_R
Johny_R 16.02.2023 v 09:24

A funguje ještě lépe. Jen ta drobná chyba... ale jsem rád, že to mám.


DaveŠafy (0) napsal 15.02.2023 v 16:35

Ahoj a tleskám ti. Řešili jsme to pod jiným tvým příspěvkem, kde jsem popisoval problematické dávkování plynu v terénu a tys to nakonec vyřešil. Skvělé a moc díky za to. Určitě to chci také vyřešit. mohl bys mi prosím tě např. do zprávy dát kontakt s kým jsi to v Jawě řešil + jaká byla cena? Pošlu to tam ještě před jarem ať mám nachystáno na sezonu Moc díky, že se tomu tak věnuješ a sdílíš informace. Přeji pevné zdraví a šťastné kilometry s plynulým chodem

1 reakce

Johny_R
Johny_R 16.02.2023 v 07:48

Ahoj a díky moc. Napsal jsem ti vzkaz, takže více v něm. Hodně bezpečných a skvělých kilometrů i tobě.


FabioRider (0) napsal 29.12.2022 v 11:11

Kybergreg (88) napsal 27.12.2022 v 23:56

Tak držím palce, ať další startování už proběhnou v pohodě.
Jeden by si myslel, že si výrobci ty motory ladí podle sebe, ale evidentně stačí jeden software pro všechny čínský kopie 500ky hondy... to je nářez.
O víkendu má být snad až 17 stupňů, tak ji můžeš protáhnout a pořádně vyzkoušet.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 28.12.2022 v 08:20

Ahoj a díky. Co jsem startoval během jízdy, tak už to bylo v pohodě. Buď nebyl v systému benzín a nebo si jednotka potřebovala osahat parametry a pak se teprve spustila. Ale podle toho jak to naskakovalo bych si spíše myslel, že se natahoval benzin.
Jak je to se SW v jednotce nevím. Benelli má jiný motor, ač 500, co používají jiný výrobci nevím. Ale vzhledem k tomu, že Colove má jiný SW pro 500X a 500F (scrambler), tak si myslím, že se to musí pro daný model vždycky odladit. Ale opravdu nevím, v ECU systému se nevyznám.
Každopádně se na silnice chystám, tak uvidíme.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist