renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 224x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Konec sezóny se blíží...Návštěva JAWY a firma MV MOTO

Vloženo: 14.10.2022, Uskutečněno: 14.10.2022, Zhlédnuto: 30x


Ahoj všem a přeji do podzimních dní suché a čisté silnice a příjemné teploty.
Konec sezóny 2022 se nám pomalu přibližuje, ale dokud nebude sníh, sůl a led na silnici, dá se přeci jen jezdit.
Letošní rok jsem nejezdil tolik jak jsem chtěl, ono jsem toho nestihl víc, ale dělal jsem co se dalo a tak chci udělat jen krátký souhrn nad strojem RVM.
Na tachometru mám něco málo přes 14 000km, ještě něco najedu, ale moc toho nebude.
Závady na motorce nebyly žádné, letos mě nezlobil ani na sluníčku seklý otáčkoměr, takže kromě odejitého řetězu a výměny oleje jsem nemusel dělat nic.
Problém jsem tedy jeden měl a to teď - za ten ale nemůže motorka, ale asi já. Jezdil jsem po městě, jen krátké tratě - kilometr, pár set metrů, abych převezl nějaké věci. Venku docela zima a při odjezdu z jednoho stanoviště šel motor trošku jinak, pak začal pocukávat, běžel jen na jeden válec, trochu si zastřílel... a pro protočení se to srovnalo a bylo to OK. Tak nějak bych řekl, že to bylo určitě způsobeno studeným počasím a pocukávám po městě. Svíčky se neohřály, začaly se zanášet a problém je tu. Na 350/650 není problém, svíčky jsou venku jedna dvě, ale tady se musí rozebrat celá motorka, takže na městské pocukávání na RVM už nejezdím. Jinak se to už neopakovalo, takže myslím, že stanovení příčiny je jasné.
Při podzimních cestách jsem se také brodil rozvodněnou řekou - vody bylo nad přední kolo, takže až na utopené boty a nohy jsem to projel, RVM bez problémů. Dá se říci, že brodivost 50cm je garantována.
Originální pneumatiky jsou na konci životnosti, těch 15 000km by daly, ale jen na silnici. Po rozbláceném poli co jsem jel, to nechtělo jet, člověk se musí odstrkovat.
Nové pneumatiky měly být Anakee Wild, ale co jsem se kde dočítal o životnosti, to mě nepotěšilo. Takže jsem skončil u Pirelli Scorpion Rally STR a uvidím, jaký bude život s nimi. Slibuji si podobnou životnost a lepší trakci v horším terénu.
S motorkou jsem velmi spokojen, všechno funguje na jedničku, spotřeba pořád kolem 3.5 litru, brzdy super, ochrana před větrem, deštěm skvělá, chování podvozku vynikající.
Takže ještě jednou RVM, nebo spíš Tibet new summit m.c. chválím, tohle se jim povedlo. Uvidíme jak dál.
Co zůstalo je problém s ECU jednotkou - tedy s pocukáváním na nízké otáčky a na první dva rychlostní stupně.
Snažil jsem se to vyřešit s firmou MV MOTO Kroměříž, ale bohužel jsem se ničeho nedobral a napíšu moji zkušenost - ač žádná nebyla.
Tuto firmu jsem si vybral na základě referencí a informací co jsem o ní vyčetl. Pochopil jsem, že je to rodinná firma, kde figuruje pán s manželkou. Mluvil jsem s oběma, s pánem byla dobrá domluva, paní mě lehce vynadala co volám o víkendu - to bylo na základě mailové komunikace s pánem. V následných hovorech jsem od paní slyšel... jo to jste vy... no, ženské jsou asi všude stejné. S pánem domluva parádní a těšil jsem se, že budeme ladit a k něčemu dojdeme. Po domluvě bylo třeba čekat na nezbytnou SW přípravu a další komunikace se odehrávala mailem. Ona to komunikace tedy nebyla, spíše monolog a to z mé strany. Napsal jsem několik mailů s dotazy, připomenutím apod., ale odpovědi jsem se nedočkal ani na jeden mail a to za období několika měsíců, snad půl roku. Mail je správný, zezačátku jsme si na něm psali.
Takže nevím co se stalo, ale firma, která mě není schopna odpovědět na můj dotaz a to opakovaně (sám bohužel kolikrát v tom množství také zapomenu), je z mého pohledu nespolehlivá a vyhnul bych se ji, natož ji svěřit něco do rukou. Rozumím tomu že se do zakázky nechci pouštět, tak napíšu že to nejde, nebo tak něco, ale mlčet několik měsíců a nereagovat na jediné psaní? Ač to zezačátku vypadalo nadějně, tak mě MV moto velmi zklamalo.
-
Další radostná událost byla návštěva firmy Jawa. Kdo tam dlouho nebyl, tak by koukal jak jsou budovy opravené, poklizeno, zbouráno, moderní recepce... no samá pozitiva a vstříc světlé budoucnosti.
Bohužel by člověk nesměl strčit hlavu dovnitř a nesměl by znát další věci. Takže jak probíhala návštěva? Budovy jsou červené, ale ne 8850, ale asi to je rudá z komunistické hvězdy, neb takové tam vládnou poměry.
Soudružka na vrátnici je to nejdůležitější osobou.
Po mém pozdravení a pochválení vzhledu mě sjela pohledem, cože chci. Chtěl jsem mluvit s technikem... třeba s panem Němcem.
Proč, soudruhu? Co chceš? Jsi náš?
Ano jsem...
Odkud máš motorku?
Od vás!
Opravdu? Tady jste ji kupoval?
Nějakou ano... ale RVM od Vašeho prodejce.
Ha! Mazej okamžitě pryč za dílerem!! Tady nemáš co dělat.
Ale je to vaše motorka.
Nezajímá!
Jenže prodejce mě nemůže pomoci...
Je to lempl!
Nemá výbavu...
Tak nemá prodávat motorky, když na to nemá!
Ale on je skvělý a ta výbava měla být poskytnuta vámi, jedná se o poměrně specifickou věc...
Nezajímá, já tomu rozumím. Jděte pryč.
Ne. Chci mluvit technikem.
Nejde.
Chci!
..
...
...
No dobrá. Takže pan Němec... Ale rychle. Musíme šetřit.
Dobrý den pane Němec, potřeboval bych...následoval hovor, kde mě bylo bráno sluchátko z ruky a pak s ním rychle praštěno.
Podívejte jak dlouho jste volal! Teď to musím zapsat! Hrůza! A stejně jste nic nevyřešil, já to věděla...bič... pryč... nebo bude...!
A tak jsem raději zmizel, než se mnou po bolševicku zatočí.
Jawo! Já jsem člověk co u vás utratil mnoho peněz, dělám vám prezentace, někdy servis, snažím se nevím proč o dobré jméno firmy, jsou velmi vynikající prodejci, servisáci co se snaží... Probůh, proč tam máte tuhle vyškolenou babu?
Zákazník je zákazník a pokud netuší jak se k němu má chovat nemá tam co dělat. Kde jinde si vrátná dovolí takové chování k zákazníkovi? Ne na minutu, ale vteřinu by měla letět.
.
Lidé jsou různí, žít se musí s tím co je okolo. Naštěstí na svých cestách potkávám z větší části ty, kteří jsou v pohodě, popovídáme si, strávíme fajn čas a tak těchto pár otravů si nezaslouží aby mě kazili náladu.
.
Ještě něco najezdím, nejen na RVM, ale i na Jawách co také obývají garáž až přijde zima a sníh, přeji všem aby to rychle utíkalo, byl dostupný benzin, na světě klid a my mohli užívat radost co nám stroje přináší.

Hodnocení (3x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DejvGSR (52) napsal 15.10.2022 v 08:18

Ahoj, děkuji za krásný a upřímný popis žití s Jawou. myslím, že přes ty problémy s babou na vrátnici jsi vybral dobře a že "světová" Jawička bude sloužit do roztrhání těla. K té babě, prostě zamrzla v čase a doufejme, že snad jen ona.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 16.10.2022 v 08:36

Ahoj a díky za komentář.
Rozhodnutí mít Jawu - to musí mít člověk v sobě, aspoň co se týče týnecké produkce, neb s ní to není tak úplně jednoduché, ale o to více radostné.
Světové modely, aspoň RVM, je už typická motorka dnešní doby - pohodlně, bez komplikací a radostně tě dopraví kam chceš a jaké máš schopnosti. A jak to tak pozoruji, o kvalitu se nebojím.
Na motorku je kvanta doplňků, možnosti co kde vylepšit, funkčně, vzhledově... to by byl dobrý obchod. Ale koupíš tady něco? Skoro nic... Všechno si sežeň v Číně a nebo u snaživého prodejce. Prostě promarněná příležitost.
Ale nebudeme hořekovat, má být pěkně, takže rychle zase na silnice.


H1000 (7) napsal 14.10.2022 v 15:47

Jawa je samozřejmě srdcová záležitost, ale právě jen s těchto důvodů jí obdivuji, ale určitě by sem si ji nekoupil. Bál bych se toho co popisuješ. Za ty peníze je jinde jiná muzika i jednání. Držím palce všem
vám co do toho jdete. Doufám, u Jawy taky jednou soudruzi vymřou a nastoupí nová éra a kdo ví třeba se v česku budou zase dělat dobré mašiny, ale s touto skvadrou to asi nepude.
Přeji ti hodně krásných vyjížděk z Jawou.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 16.10.2022 v 08:19

Ahoj a díky za komentář. Je to tak jak to píšeš a toho by se měla fabrika držet. Většina majitelů Jawy to bere jako srdcovku a na tom by se mělo stavět - Jawa nemůže konkurovat nějaké masovce, takže by měla stavět na těchto lidech - přístup, akce, kluby... hečkat si majitele a ty se pak větší mírou postarají o dobré jméno fabriky a jejich strojů - ať jsou odkudkoliv. Ale bohužel je přístup už 15 let pořád stejně mizerný... Ač jsou i vynikající dealeři, servisáci a lidi kolem Jawy.
Ale i tak pořád také lehce doufám, věřím a mám své stroje rád.
Díky moc, také Ti přeji hodně spokojenosti a radosti na Tvých strojích.


Kybergreg (88) napsal 14.10.2022 v 13:05

To je teda síla, taková soudružka na vrátnici... Zajímalo by mě, zda o tom ví vedení. Celej ten odstavec bych jim někam nahoru poslal. Na druhou stranu, možná právě od vedení má soudružka instrukce...

1 reakce

Johny_R
Johny_R 14.10.2022 v 14:21

Jo, člověka to až zaskočí. :) Ale máš pravdu, neustále jsem slyšel že pan ředitel Hruška zakázal, pak ředitel vyžaduje, zakazuje... takže asi je řádně proškolena a dělá co je žádáno. Bohužel....


Milan1963 (273) napsal 14.10.2022 v 11:53

Pěkné shrnutí. Jen ta babajaga ve vrátnici... Kazí pověst firmy. Tak at' RWM by JAWA šlape i dál.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 14.10.2022 v 14:20

Ahoj Milane, to máš pravdu. Ale abych to viděl pozitivně, tak jsem byl informován, že jsem tam mohl chytit pána, asi někdo od paní z příbuzenstva a to je jiný kádr, to bych prý koukal, že bych to ani nestihl. Takže mám být rád. :)
Díky, RVM i 650 jezdí jako ďas, 650 bez ztráty kytičky, 350 trochu zlobí, to teď řeším a pionýr půjde na GO.


31081 (674) napsal 14.10.2022 v 11:49

1 reakce

Johny_R
Johny_R 14.10.2022 v 14:18

Díky, ale někdy mě bylo spíše do pláče. :)



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist