renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 226x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 13.03.2022, Uskutečněno: 13.03.2022, Zhlédnuto: 33x


Zdravím všechny příznivce a kamarády do nového roku a přeji hodně šťastných a bezpečných kilometrů, nejen v sedle jednostopých strojů.
Konečně jsem se odhodlal a dostal k tomu, že jsem se poprvé v tomto roce dotkl koly skvělé RVM našeho, už ne tak skvělého, asfaltu.
A aby to nebylo jen tak obyčejné vyjetí, musel jsem samozřejmě provést nějaké úpravy, které budou, jak doufám, jen přínosem.
Tak začnu tím jednodušším - nové páčky spojky a přední brzy. Obě stavitelné, v hezkém novém designu a v delší variantě. Páčky jsou samozřejmě objednané z Aliexpressu, kde jsem je objevil už před časem, ale než přišly a provedl jsem montáž, nějaký čas uplynul. Na Aliex je mají samozřejmě v několika barevných variantách, ale pozor, také ve dvou velikostech. Ta častější mě přišla krátká a bál jsem se o účinnost brzdy a síly na spojku. Tak jsem objednal ty delší. Montáž šla lehce, páčky hezky sedly a po první jízdě musím říct že dobrý, doporučuji.
Další úprava byla vyhození tepelných štítů na destičkách Goldfren. Jejich použití je fajn, ale nejezdím na doraz, brzdy netavím a tak tepelný štít šel pryč. Proč? Protože může a někdy způsobuje vůli mezi destičkou a pískem/třmenem, což znamená měkčí nástup brzd, delší chod páčky, takovou jakoby gumovatost.
Štíty jsou pryč a opět po první jízdě se mě zdá nástup ostřejší, účinnost skvělá, takže nemám výhrad. Super.
Poslední úprava je zásadní - konečně mám novou rozetu s jiným počtem zubů - původní má 43, ta moje má 41. To znamená že při stejné rychlosti, bude motor o cca 200 otáček točit méně. Rozeta je v rámci vývoje vyrobená z hliníku, pokud se osvědčí, tak pak bude ocelové. Výroba skvělá, montáž byla bez problémů a převodový poměr ozubených kol je takový, že by se neměla zkracovat životnost řetězu - jeho obíhání by mělo být ideální.
200 otáček není moc, ale výkon motoru také není extra vysoký, takže jsem nechtěl přijít o poskytovanou dynamiku, jen lehce snížit otáčky a spotřebu, která i tak je velmi dobrá.
Také je možno použít originální řetěz - není nutno ho zkracovat. Posun zadního kola je asi 1 cm a to je možno realizovat, takže to je také dobré zpráva.
Nabitá baterie byla namontována, hodiny seřízeny, mačkám startér... pár otáček a motor běží jako by šlapal naposledy před hodinou.
Nechal jsem ho ohřát, kouknul zda je vše OK a hurá na cesty. Na větší hodnocení je brzy, to až po více kilometrech, ale zatím jsem velmi spokojen - akcelerace se má zdá bez ztráty dynamiky, cestovní rychlost kolem 90 je příjemná, nižší otáčky také a také by se měla zlepšit přesnost tachometru - to musím porovnat z GPS.
V brzkém čase bude probíhat větší testování, měření, tak jsem moc moc zvědav. Pokud se tento poměr osvědčí (má ho i CB500X), určitě u něj zůstanu a nechám těch rozet vyrobit více.
Tak vzhůru na cesty známé i neznámé.

---

Podařilo se mě vyrazit na cesty a po ujetých cca 70km mám poznatky následující.
Přesnost tachometru: podstatně se zlepšila, dříve se rozdíl pohyboval kolem cca 10%, teď je to kolem cca kolem 4%
Cestovatelský komfort, akcelerace: Za takovou chvilku to nejsem schopen adekvátně zhodnotit, ale tempo kolem 80-95km/h je příjemné, motor si jen přede, není problém jízda v nízkých a středních otáčkách (2500-4500 ot), zátah je slušný, 50kmh je možné jet v dobrém profilu silnice na 5 stupeň. Akcelerace se mě zdá obdobná jako s původní převodem - pokud jedu 95 a více kmh, chci někoho rychle ji předjet, podřadit na 4, plný plyn a jede to v rámci výkonu motoru. Ale na zhodnocení je brzy, chce to zkusit se zátěží, každopádně si myslím, že to bude dobré, v celkovém součtu by to mělo být přínosem. Tak uvidíme jak na tom budou další jízdy, co to udělá se spotřebou, maximálkou, dynamikou...

----

Po čase editace: Rozeta se mě neosvědčila, ale není tomuto převodu konec. Při rychlostech do cca 110kmh to fungovalo skvěle, zátah, dynamika, ale pokud jsem se potřeboval přesouvat rychle po dálnicích, tak byl převodový poměr moc těžký a na 5 stupeň motorka akcelerovala a jela, na 6 stupeň přišel kopeček, protivítr a nešlo se dostat přes cca 130kmh - motor to prostě neutáhl. Takže jsem vrátil původní převod, ten je pro daný výkon odladěn ideálně. Pokud se ale podaří odladit i motor, tak pak dám těžší převod zpět, ale to je zatím na počátku běhu.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DaveŠafy (0) napsal 24.03.2022 v 18:22

Ahoj, dobrá práce, jsem zvědavý na další zkušenosti s novou rozetou.
Měl bych dotaz k páčkám - mám asi kratší prsty a tak jsem se v terénu v malých rychlostech na jedničku dost trápil se spojkovou páčkou. Je s těmito z Alli lepší úchop a dají se lépe nastavit, aby byly blíže ke gripu?
Díky a ať se daří

1 reakce

Johny_R
Johny_R 24.03.2022 v 20:53

Ahoj a děkuji za reakci. Dneska jsem najel cca 120 km přes vysočinu, krásné vlásenky, rozbité opuštěné cesty, nahoru dolů... a dobrý. Na rozetu si nestěžuji, zátah je dobrý, akcelerace také, takže za mě veliká spokojenost. Jen nechci předbíhat, ještě to musím zkusit ve dvou.
Zkoušel jsem také maximálku a tam mě překvapilo, že jsem se dostal na cca 155 kmh. S původní rozetou to bylo více. O maximální rychlost mě vůbec nejde, ale může to něco ukazovat. Ale pak mě došlo, že na původní rozetu bylo úchylka 10% jako nic. Teď je cca 4%. Takže ten rozdíl není ve skutečnosti tak velký. Ale tohle jsem s původné rozetou nějak moc netestoval, protože nejraději jezdím stejně do 90 kmh. Takže budu zkoušet dál, ale vidím to velmi dobře, nejspíše u tohoto poměru už zůstanu.
Páčky jsou seřiditelné obě dvě. Spojková mě také trápila že byla moc daleko, teď nemám problém. Kdybys chtěl změřit minimální vzdálenost mezi gripem a páčkou, můžu to udělat. Páčky mají 6 poloh, spojku mám na dvojce, brzdu jsem tam také dal, ze trojky a jsem spokojen.


Gimo (0) napsal 14.03.2022 v 08:12

Ta rozeta to bude asi pecka - docela mě zajímá, až to testneš ve dvou a naložený jak se ti to bude zdát.

1 reakce

Johny_R
Johny_R 24.03.2022 v 20:56

Ahoj a díky. V jednom se to zdá být dobré - dneska jsem jezdil, dojedu auto, jede cca 90, dám za 4, plný plyn a jsem před ním jako nic i do stoupání. Spotřeba se drží 3.9. Tak budu testovat, snad brzy ve dvou a uvidím. Ale myslím, že to bude dobrý. 4500 ot, je přesně 90 kmh (dle GPS).



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist