renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa RVM 500 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Johny_R
Vloženo 3.10.2020
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 12 222x
HODNOCENÍ PROFILU OD 62 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 03.11.2021, Uskutečněno: 03.11.2021, Stav tachometru: 8900 km, Zhlédnuto: 55x


Ahoj všem.
Sezóna je pomalu na konci, najeto takřka 9000km a tak jsem se rozhodl vyčistit, nebo vyměnit vzduchový filtr. Měla by to být běžná operace, tak jsem byl zvědav, jak to půjde.
Demontáž probíhá následujícím způsobem:
- demontuje se sedlo spolujezdce a řidiče
- demontuje se baterie a je dobré vycvaknout držák pojistek, který je zacvaknut na pravé straně držáku baterie
- demontuje se plechová podpěra sedla, sloužící i jako držák airboxu. Tzn. povolit dva šrouby na pravé a levé straně, airbox je nasunut do pryžového silentbloku.
- víko airboxu ve kterém je filtr drží na 4 šroubech s křížovou hlavou - běžný křížový šroubovák moc nesedí, PH2 je malá. Na vrchní šrouby je přístup dobrý, na spodní o něco horší, ale díky demontáži pojistek se tam dá dostat.
- víko airboxu se vytáhne ven, filtr je držen 4 šrouby s křížovou hlavou, tady už běžné velikosti

Montáž probíhá obráceným způsobem.
Zhodnocení filtru po cca 9000km - čištění nebylo ani potřeba, natož výměna. Bordel v něm nalítán nebyl, dle barvy papíru se mě zdál v podstatě stejný jako nový. Tzn. jeho výměnu plánuji na cca 15-20 000 km po běžných cestách. V případě hodně prašného prostředí o něco dříve, ale moc nečistot se do něj nedostává.

Co bych ještě z podzimních cest zmínil, je úžasný klima komfort, který na RVM je.
Díky plexi a deflektoru je velmi dobře chráněna hlava i tělo. Větší blastry nepustí na ruce chladný vzduch a díky vykrojení a tvarování nádrže, plus kapsy na padácích, mě absolutně nefouká ani na kolena a nohy. Až mě překvapilo, jak teplo mě na té motorce je. Takže za mě rozhodně super, investice do blastrů a kapes Lojzo nelituji i tady z toho důvodu.
Dokud není sníh, tak paráda a těm co ještě jezdí, přej hodně bezpečných kilometrů.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kybergreg (88) napsal 04.11.2021 v 20:39

10 šroubů než se dostaneš k filtru? Teda to je maso, no je to holt už moderní složitá motorka. Zlatá třinda...

2 reakce

Johny_R
Johny_R 05.11.2021 v 14:13

Je to dost, ale věřím tomu, že jsou i složitější přístupy. :) U třindy je všechno na první dobrou, tady je to prostě už stroj nové doby a člověk může být rád, že do toho natankuje. :) Na třindě budu dělat motor, tak si tam nějakého vzrůša také užiju.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Ventily

    Ahoj po dlouhé době všem a doufám, že zimní čas bude ubíhat rychle, ať můžeme své stroje zase rozjet po silnicích a vydat se do všechno koutů světa... dokud to ještě jde. A aby to lépe utíkalo a i lépe a spolehlivěji je

    Typ: Údržba
    Vloženo: 14.02.2024
    Uskutečněno: 14.02.2024
    Komentářů: 7x
  • nový SW ECU Euro4 v2

    Ahoj všem, tak konečně je motorka vybavena správnou verzí SW, která ji přísluší. Minulá verze fungovala, co se týče chodu motoru a reakce na plyn, velmi dobře, ale vzhledem k tomu že byla určena pro Euro5 a já mám Euro4

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.08.2023
    Uskutečněno: 17.08.2023
    Tachometr: 19500km
  • Filtr paliva 2 - kdo šetří má... akorát nervy. :-P

    Ahoj všem a přidávám další zkušenost a zároveň i varování. V minulém příspěvku jsem psal jak jsem úspěšně vyměnil na RVM svíčky a palivový filtr, který jsem vzhledem k nedostupnosti originálu a ceně zvolil doporučovaný

    Typ: Oprava
    Vloženo: 06.08.2023
    Uskutečněno: 06.08.2023
    Tachometr: 19500km
    Komentářů: 7x


TOPlist