Ahoj zase po nějaké době a zdravím všechny příznivce jedné stopy.
Dlouho jsem nic nevymýšlel, teď jen jezdím jak to jen jde, ale po uplynutí nějakého času mě to stejně nedá a tak jsem ještě zapřemýšlel, co na RVM vylepšit, upravit k obrazu svému a zvýšit užitnou hodnot, komfort na cestách...až jsem to vymyslel.
Na rady svého kamaráda z firmy Jawa Korda, který se o RVM dobře stará a myslí také na vylepšení u sebe i zákazníků, jsem se byl podívat na potah sedla, zvaný drátěnka na nádobí. Aspoň tak já mu říkám. Je to potah, který se natáhne na sedlo a v podstatě je takovou tužší drátěnkou - člověk když si sedne, tak má pod sebou mezeru a tak by měl vzduch proudit i pod sedací částí - což je paráda, jedeš jedeš a nezapaříš se. Při dešti nesedáš na mokré sedlo, dobře to vypadá... no nekup to.
Takže jsme si plácli, koupil jsem potah a ještě mě bylo ukázáno větší plexi, nad kterým jsem také přemýšlel. To jsem nějakou dobu rozvažoval, ale pak jsme se také dohodli, plexi jsem koupil (plus drobnosti jako držák na lahev, tašku do kufru), doma to pak namontoval a teď mám něco najeto, tak bych to zhodnotil.
Potah sedla vypadá dobře, lidi na to koukají, docela se to líbí. V tenkých kalhotách pod sebou cítím tu drátěnku, což mě nebylo tako moc příjemné, i ten luft jak tam proudí, což bylo fajn. :) Když jedu v moto kalhotách tak drátěnku necítím, sedím a jedu a jedu... teď jsem jel v těch hicech, cca 4 hodiny v podstatě v kuse a bez sebemenšího problému. Více jsem zatím nezkusil, ale myslím, že to bude dobré, takže za mě ano, jsem spokojen.
Větší plexi mě po montáži trochu zaskočilo tím, že jsem měl v zorném poli jeho hranu, což jsem doposud neměl. Plexi je dobře vyrobené, bez zkreslení, po pár desítkách km jsem ho přestal vnímat a ve výsledku to bylo moc fajn, neb jsem čistý, přilba také, žádný vítr, turbulence, cloumání... Jel jsem i ve slušném vichru a dobrý, jediné co nemám vyzkoušené je déšť. Takže uvidím, ale jsem velmi spokojen. Plexi má i tzv. uši, takže to žene vzduch od rukou, od spodní části trupu a zdá se že funguje dobře. Nebude vhodné do terénu, když mě motorka spadne bál bych se poškození, ale něco za něco - originál mám schován, takže kdyby bylo potřeba, půjde zpět.
Drobnosti jako držák lahve nemá cenu popisovat, ale co stojí za zmínku je TPMS budík. Klasika z Aliexpressu, co jsem viděl u kolegů. Funguje dobře, tlak ukazuje v mém případě přesně, jen co mě zaujalo jsou senzory - docela velké, těžké. Na RVM jedu tak max 130kmh, ale i tak odstředivá síla musí být veliká a na motorce co jede přes 200 bych se bál, aby to neurvalo ventilky. Tuhle kritiku jsem nikde nečetl, tak nevím jestli jen mám špatnou úvahu, ale napadlo mě to. Nutné to není, ale je to další z blbůstek co něco ukazuje a nemusí to být špatné, že pokud by nastal pozvolný únik, tak o něm budu vědět včas.
.
Co se týče spokojenosti s RVM po cca 10500km tak nemám výhrad. Všechno funguje, jede to, nevibruje to, takže není co řešit. Snad jen toto -
a teď bych měl takový dotaz na kolegy - jízda jako taková je fajn. Co je ale aspoň pro mě problém a už jsem to slyšel od více lidí je pomalá jízda - městské poskakování, jízda terénem...prostě kde se jede na dvojku, jedničku. Při malých rychlostech je reakce na plyn příliš prudká a motorka s sebou škube. Lepší pak jezdit přes spojku a nebo mít extra mega citlivé ruce. Jak vám toto vadí?
Základem je správné napnutí plynového lanka a také pokud se kompjůtr dobře vyspí, tak na režim safe to tak neposkakuje.
Tohle jsem se rozhodl vyřešit, momentálně řeším a budou na to dva způsoby. Jeden co pořeší cukání a druhý co pořeší cukání a snad by měl odstranit i problém z těžším převodem - že ho šestý stupeň neutáhne.
Teď mě došlo že jsem tuhle kapitolu neuzavřel - těžší převod o dva zuby se při normální jízdě i jízdě ve dvou ukazoval být dobrý, tachometr byl najednou poměrně přesný, ale na 6 jsem to jen horko těžko roztáhl na 125-140kmh. Podle větru a kopce. Pětka táhla, dal jsem šestku a rychlost šla dolů. Sice nejezdím rychle, optimum je 80-90 kmh, ale při přesunech po dálnici samozřejmě aspoň těch 130 GPS ano. A to teď nešlo, takže jsem dal původní převod, který se ukázal jako optimální pro toto naladění. No a pokud se to povede, bude pak možno použít i převod těžší. Ale nebudu předbíhat, vše je v běhu, takže jakmile budou výsledky, tak vás budu informovat.
No a na závěr taková zajímavost - poslední výlet byl cca 200km do Jeseníků, kopce, hory, doly, moc parádní cesty mojí rychlostí cca 80-90kmh, krásné klikaté silnice, někdy více rozbité.. a když jsem dojel, ukazoval počítač spotřebu 3.3 litrů. Po měřeních vím že ukazuje více, takže reálná by mohla být o decku méně. No není to při 20l nádrži paráda?
A na úplný závěr - i když je auto v nesnázích, tak se dá i s RVM úspěšně servisovat.
Hodně zdaru, radosti a bezpečných kilometrů všem.
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 3.10.2020 | |
Aktualizováno | 7.10.2020 | |
Zobrazeno | 12 225x |
Ahoj, jaké používáte páčka na RVM a kde objednat?
Ahoj,
díky za další novinky a inspiraci. Inspiroval jsem se od tebe už minule a nakonec nové páčky pořídil také, nicméně problém v terénu to moc nevyřešilo. Resp. páčky určité zlepšení (na mé krátké prsty) přinesly, ale ten hlavní problém, jak sám píšeš, je dávkovatelnost plynu. Jednička, dvojka je utrpení. Loni jsem byl na enduro škole a celý den jsem se tam s tímto trápil. Měl jsem pak křeče v levačce jak jsem se snažil to regulovat přes spojku. Je jasné, že u větších obsahů je to pozvolnější a tak si v terénu s tím lépe pohrají resp. jen to lechtají "pobublávají". Nicméně je velká škoda, že RVM, která je i díky váze do terénu v mnoha ohledech vhodnější než velké GSa apod., tak je tak hodně ucukaná. Ideální by asi bylo upravit palivovou mapu, jenže to asi nikdo nezvládne jen tak. Když bys na cokoli přišel, budu ti určitě nejen já vděčný Já to řešil přeřazování z 2 na jedna, tam pak ale zase cítíš, že ta jednička je moc, na dvojku je to zase hned rychlý nástup, takže to musí člověk řešit prokluzováním spojky, ale to je únavné. Hodně zdaru a štastných kilometrů
2 reakce
Ahoj, je to tak jak říkáš - ono pokud máš a nebo si vytrénuješ extrémně citlivé zápěstí, tak se to nějak dá, ale jak motorka po nerovnostech poskakuje, tak ruka stejně cuká, ač zapřená o páčku a je to prostě uskákané. Laboroval jsem nad přepínáním SAFE/SPORT - při vypnutém chcípáku, čekat 20 vteřin, před nastartováním.. ale mám pocit že záleží spíše na rosném bodu. Někdy mě připadá že to je fajn, jindy je to ucukané...
Bohužel tohle není jen záležitost RVM, co kolem toho sháním řešení, tak to dělá kvanta motorek, včera jsem mluvil s kolegou co má Triumpha a je to stejné, dle lidí se v tom pohybující to hodně přišlou s E4/E5.
Řešení na to je - jedno existující, ale hůře realizovatelné a zatím netestované, druhé řešení bude řešit nejen tento problém, ale celkově chod motoru a to je v běhu, takže zatím bez informací. Pokud bys chtěl vědět více, tak mě pak kontaktuj do vzkazů / na mobil. Není nic vyzkoušeno praxí, tak zatím o tom nechci psát.
Ahoj Milane, na déšť ještě čekám, ale mělo by to fungovat že nesedíš přímo na sedle, takže by to mělo být řešení. Jen potah není universál, dělá se přímo na konkrétní sedlo a myslím, že Jawu 660 znít nebudou.
Vzhledem k tomu jak to je uchycené (suchý zip) a jak to je elastické, tak kdyby byl potah na obdobné sedlo, mohlo by to být OK.
-
Kybergreg: Díky, také jsem se s tím setkal poprvé. :) Jen mě už nějak dochází fantasie a možnosti co ještě, takže teď se vrhnu více na technické záležitosti co nejsou vidět, ale o to větší by měly mít přínos.
Ahoj, líbi se mi, jak si jí šlechtíš.
Ta drátěnka je zajímavá, to jsem nikdy předtím neviděl.
Ta drátěnka vypadá dobře. Moje 660 má sedlo sající vodu, tak to by problém vyřešilo.