renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Duke R (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník gumakd
Vloženo 1.7.2020
Aktualizováno 2.3.2023
Zobrazeno 3 031x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Bestie která se chová přesně tak, jak si řidič přeje.

Více fotografii

Motorka koupena od soukromá osoba - Pohodové a příjemné jednání.

Výška jezdce: 192 cm

První dojmy - Moto padla hned do ruky, měl jsem strach z brutality stroje a vibrací. Nic se nepotvrdilo.

Motorku bych doporučil pro - Moto vhodné pro všechny co touží po moto co má brutální sílu, divokost a charakter. Určitě by měl mít něco najeto a hlavně to mít srovnané v hlavě. Jinak je moto až překvapivě přívětivé a dá se jet i v klidu... ale proč???:)

Doplňky na motorce - výfuk Remus, gelová sedla, cnc páčky, ochrana nádrže, oranžově lakovaná kola

Recenze

Začnu pěkně od začátku.
Vybíral jsem moto, které nahradí Yamahu FZS 1000 Fazer a to není u mě uplně jednoduché.

Požadavky:
Aby to jelo min jako FZS, aby to bylo ovladatelnější, min ABS, aby se dalo jezdit ve dvou + jednou až dvakrát za rok zvládnout trip do 3000 km za 4 dny. Jinak 90% jízd okolo komína do 200 km.
Po důkladném prozkoumání trhu a zhodnocení co by se mi líbilo, pro moje potřeby a postavu ke dvoum metrům + rozpočet mi zbyli tyto:
Ducatcati Multistrada 1200 S
BMW S1000 XR
Triumph Tiger 1050 sport
Yamaha Tracer 900 GT

Na jaře se konal motosalon v Brně, navštívili jsme ho i s mojí ženou a začali sedat na všemožné stroje. První co se nám dostalo pod zdek bylo KTM 1290 Super Duke GT s příplatkovými sedly a uplně jsme si řekli že to je přesně ono, potom následoval Super Duke v R, ten mi sedl jako řidíči ještě trochu lépe, ale o tonhle KTM jsem vůbec neuvažoval, ze strach z brutálního dvouválce (zatím jsem vždy jezdil 4 a 3 válce).
No šli jsme dál a nic už nebylo , úplně ono a KTM nic nepřekonalo.
Vrátím se k moto z mého výběru.
Vzhledem že podmínka jízda ve dvou a já mám číslo boty 48 nastal problém.
Tracer 900 - tam jsme se neměli vůbec šanci vejít vyřazeno
Tiger 1050 sport sice lepší, přesto pořád to nebylo ono vyřazeno
Multistrada tak tak myšleno s kufry prošla
S1000XR byla bez kufrů prošla

Nakonec to dopadlo tak, že na Multistrádě jsem nakonec nejel, nemohu posoudit.
V nabídce byli hodně drahé + nájezd 60t se mi za tu cenu zdál moc.

Než jsem se stačil projet na BMW S1000XR (jel jsem na s1000r) takže jsem tušil oč jde.

Naskytla se koupě (čti žena našla "ave ona" jsem jí neskutečně vděčen:)
KTM 1290 Superduke R 2014 kousek od domova, za přijatelný peníz. Říkám si, je to kousek, za zkoušku nic nedám. Navíc luxusní stav, komplet papíry, najeto 16 000, vlastní jí 5 let, příplatková gelová sedla, laďák, Black Edice + kola lakované na oranžovo pecka, nové gumy S21.
No jel jsem tam s obavami že to bude brutální, strašný vibrace a na mě moc divoký ...a:

Sedl jsem a koukám, příjemně vysoké sedlo, na mě ideál, ergonomie pohodlná, cestování není sebemenší problém i ve dva se krásně vlezeme. Z čeho jsem byl nejvíc v šoku, bylo pocit lehkosti i na místě to je jak 600 a při jízdě neskutečné. Oproti FZS vesmír, Kamarád má Speed Triple 2013 a když jsem přesedl z Yamahy říkal sem si, to je jak kolo to chci, a stejný posun je i mezi Speedem a KTM, v tom že KTM působí mnohem lehčí.
Nastartoval jsem a laďák s velkým v2 je brutální. Vibrace jsou samo, prostupují celou moto, ale nejsou otravné, nejdou ani do řidítek, ani stupaček, ani zadku. Prostě jsou všude, ale neunavují. Pak jsem se rozjel a po 1 min bylo rozhodnuto. Není to tak brutální jak sem čekal, dá se jet jak řidič chce, pila nebo kochačka. Ta moto zvládne vše. Táhne neskutečně, se strašně zábavnou gradací výkonu, čím víc točíš, tím víc jedeš, výkon graduje až k omezovači. (to mi trochu chybělo u Speed Tripla, ten od 5 tis jede furt stejně až nahoru) Brzdí parádně a ovladatelnost neskutečná. Teprve si na sebe začínáme zvykat, ještě nemám tu jistotu v zatáčkách.(trochu mě chybí ta zpětná vazba od moto, chce padat do zatáček až moc). Jinak podvozek až překvapivě komfortní, pobere vše a velká jistota i na spatných površích. (mám nastavený standard). Jízda na Super Dukovi vám dává pocit navlády nad provozem. Uvidíte skulinu brm a jste hned tam, chcete předjet brm a jste hned před autem, výfuk plaší řidiče, takže uhýbají na stranu, ale to zrychlení je nejvíc, je to takový teleport mezi zatáčkami. :)))

Až po koupi se mi naskytla možnost se svést na S1000XR model 2020, samo jsem ji hned využil, bo červík hlodal zda nebude ještě lepší. Řeknu to rovnou, tak velké zklamání jsem nečekal. Vím je to moto zaměřená trochu jinak ale...
Po usednutí pocit, to je neohrabané, těžké a nepohodlné. Jeli jsme zase ve dva a spolujezdec vše potvrdil.
Podvozek houpavý, ovladatelnost nic moc, jak na FZS !!! Motor jel jako by se mu nechtělo, a nepříjemné vibrace do stupačky. Sedlo nepohodlné. Jinak když se motor držel nad 8000 tak to jelo, ale než se tam dostal, brzdy parádní lepší než KTM, hlavně ten el. podvozek, pobral každou díru, tedy s hopnutím, a to sem měl režim dynamik, vůbec se nepotápěl při brždění a akceleraci, to je super + oboustranné rychlo řazení. Takže jsem se utvrdil v tom že pro moje potřeby nej volba KTM.

Každou jízdou jsem nadšenější. Jinak moto mělo, kompletní dokumentaci vč 3 klíčů a code kard, původ Rakousko, najeto 16 000. Majitel, od kterého jsem ji kupoval, jí vlastnil 5 let. Byl víc leštič, než jezdič.
To jsou asi první postřehy po koupi, mám ho asi 3 týdny. Najeto 3000 km
Musím s čistým srdcem konstatovat,
že takové emoce při řízení, vám dá málokterá motorka.
Prostě: Teleport s ovladatelnosti kola.
Ten motor je atomový reaktor:)

Doplním, moto nevím z jakého důvodu, neměla tlumič řízení. Podařilo se mi sehnat originální tlumič. Poté co jsem ho namontoval, moto se ve vyšších rychlostech a hlubších naklonech výrazně uklidnilo. Už tak hyperaktivně nepadá do zatáček. Pocit z průjezdu zatáčky je výrazně lepší. Konečně je tam ta zpětná vazba . Ovladatelnost stále neskutečná.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sorbon81
sorbon81 napsal 03.03.23 v 22:41 10b.

valgor1985
valgor1985 napsal 05.02.21 v 12:29 10b.

motovlk
motovlk napsal 04.12.20 v 21:40 10b.

Jojo, ten motor je atomovej reaktor. No a čím víc se tlačí na pilu , tak to líp funguje.

Wanislav
Wanislav napsal 13.07.20 v 20:56 10b.

Pecka, na tyhle v2 mám slabost.

Všudezdejší
Všudezdejší napsal 11.07.20 v 10:58 10b.

Krásnej Duke! Já když jsem zpočátku přesedl na kačenu, měl jsem problém s tím, že jsem při předjíždění nestíhal dávat ani blinkry! Jsou to neskutečně zábavný stroje a ten motor je prostě reaktor! Ať Ti dělá rohlík ve tváři!

Více komentářů



TOPlist