motopark_brezen



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Duke R (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Blueracing
Vloženo 10.4.2019
Aktualizováno 20.4.2019
Zobrazeno 3052x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


177 koni,141 Nm,1301 cm ve dvouválci, váha taky dost a přesto je to hodná a ovladatelná motorka.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 SM R : Měla být nástupcem mé KTM 950 SM,ale zatoužil jsem po větší změně.

První dojmy - První dojmy, byly takové ,že když jsem ji zajížděl a točil jenom do 6500 otáček tak jsem si říkal " Proboha ,kde ty koně jsou",ale po několika desítkách km jsem poznal,že jsou tam pro mě nahoře pěkně schované a připravené vyrazit.Ovladatelnost byla skvělá vlastně ještě lepší než jsem čekal.

Motorku bych doporučil pro - V textu.

Doplňky na motorce - Track pack, Performance pack,krátký držák RZ,malé plexi a různé oranžové píčovinky.

Recenze

Motorku jsem koupil už v únoru v RaceTool KTM Praha,ale dávám ji sem až teď,když už je zajetá ,najel jsem 2500km a užili jsme si spolu nějakej ten bordel.
První co napíšu je,že když už za ni dáte ty prachy ,tak si tam dejte balíček Track a Performance,protože jinak jste si koupili půlku motorky.Ono to v ni v podstatě už je,ale musí se to buď za peníze nebo v rámci nějaké slevy nechat aktivovat.Ziskate mapu track a ta je opravdu ostrá a spolu s quickshifterem udělá z motorky konečně tu udavanou bestií.Dale získáte možnost vypnout anti-wheelie při zachování funkční trakce,což je zásadní pokud rádi jezdíte po zadním a to bylo pro mě celkem důležité,protoze jinak při každém přizvednutí vás klepne přes ruce a schodi dolu.Ano,šlo by také jenom vypnout trakci a bude jezdit vesele po zadním,ale je velká škoda o ni přijít.Pak tu máme Quickshifter,na ten jsem se hodně těšil. Je fajn,ale prodlevy při přeřazení mi přijdou dost dlouhé,ale zase to více chrání převodovku.Vůbec já jsem se na všechny tyhle moderní vychytávky moc těšil,celá léta jsem je na svých moto neměl a jenom jsem si to někde vyzkoušel, ale když už to mám tak ne všechno je fajn.Proste dnes vyrobí motorku s obrovským výkonem a pak ji celou elektronicky umravní tak ,že na ni můžete pomalu vlézt rovnou z autoškoly a to je trochu divny.Dale se dá všechno nastavit a nebo vypnout a zůstává to tam nastavené i po opětovném startu.Jedine co se vrátí do standardu a to je škoda je ABS mód.Jezdil bych nejčastěji na supermoto mód,který vypne ABS na zadním kole a MSR,ale většinou při opětovném startu to zapomenu nastavit.Vyřeší to opět dokoupeni dongle ABS a asi to časem udělám a bude klid.A pak už je to jako v McDonaldu,jdete si koupit hamburgera,ale odchazite se spoustou věci navíc,které jste vlastně nechtěli.Pro mě třeba motorová brzda MSR,která mi doslova otravuje.Mam rad,že když podřadím o tři dolů,tak se musí zadek zavlnit a ne že za mě něco přidá plyn a brzdnej účinek se nekoná.Dale Lunch kontrol (řízeny start),ten jsem ani nevyzkoušel.Pak tempomat, ten je dokonce v základu a vyzkoušel jsem ho,ale je to věc pro můj styl jízdy naprosto k ničemu.Naopak chybí laptimer nebo při režimu track vám zmizí hodiny a tak jsem musel ještě jedny malé nalepit na krk řízení.
A teď něco k samotné jízdě. Začnu posazem, ten je uvolněny ne příliš sportovní až trochu motardovy a tím se dost liší od konkurence jako je Tuono nebo Speed Triple a mě naprosto vyhovuje. Jste pěkné zapadlí mezi vysokou nádrži a zadní sedačkou a vše vás krásně drží při větších rychlostech. Ovladatelnost je o proti nim také taková lehčí, měl jsem možnost si je vyzkoušet včetně ještě MT-10 a opět pro mě zcela zásadně příjemnější i když je KTM nejtěžší působí naopak.Ve větších rychlostech v zatáčkách je silně stabilní a chová se stejně jako plnohodnotný superbike,za to se platí tím ,že i při standardním nastavení tlumičů je celkem tvrdší,ale muže to také být tím,že jsem teď tři roky jezdil na velkém motardu a proto mi to přijde. Zkusil jsem dat nastavení tlumičů na comfort,ale hned jsem to vrátil, motorka ztratila přesnost v nájezdech do zatáček a vůbec špatný.Pak tu máme brzdy Brembo M50,brzdí skvěle ,což jsem od nich čekal a není co k tomu dodávat.
Motor, ten motor, o kterém jsem toho spoustu přečetl a přitom pořádně nevyzkoušel a tím pádem jsem v zimě kupoval zajíce v pytli,což jsem si myslel ,že nikdy neudělám a taky jsem měl pěkný nervy jaké to bude. Tedy vlastně ne tak úplně a to asi rozhodlo,že jsem ji koupil.Loni v létě mi v RaceToolu v Praze půjčili 1290 Adventure S (Superduka zrovna neměli) a ten motor mě naprosto uchvátil. Na trojku plynem na zadní bez nějakého škubání riditkama to moc motorek nedělá. Pak jsem si ještě půjčil v bazaru staršího Superduka(2014) a ten mě pro změnu zklamal,tedy jenom motor, zbytek mě vyhovoval. Dodnes nevím proč, od spoda i ve středu otáček to bylo takový mrtvý saze chytal až moc nahoře,asi že byla jedna z nejlevnějších taková okopana chudinka a tak to byla asi unavená mrcha.
A tak teď k tomu motoru,nemám rad ,když se o motoru řeklo ,že je takovej hodnej,vždycky to znamenalo ,že je to líná mrcha bez emocí. Ale tenhle opravdu hodnej je a při tom hodně silnej.Dokonce si myslím ,že si ji muže koupit pokročily začátečník. Nechá zapnuté všechna ty pomocníky a postupně jak si bude troufat tak bude měnit mapy a podobně.
O proti 1290 advikovy nejde tak od spoda,je to nejspíše také tím ,že advik má převod 17-42 a superduke 17-38 a kvalty jsou trochu delší ,ale zase ne tak abych dával menší přední kolečko ,což je první moto na ,které to nebudu dělat. Na trojku jde poslušně na zadní a na dvojku se zvedá jako ostatní motorky na jedničku, pomoci quickshifteru tam padají kvalty dál,ale musíte mít už kolo dostatečně vysoko,protože jak už jsem psal prodleva při přeřazení je dost veliká. Nakopete tam klidně i pětku,ale už je to celkem hukot při dopadu předního kola tak mě budík namaloval 220km/h. Oproti mé 950SM kde je to naprostá idylka je při jízdě po zadním taková nervózní , nahoře sebou cuká a asi by vás mohla i snadno schodit takže mi to chvilku trvalo než jsem ji zkrotil. Ve spodním spektru otáček to dukovi dobře nedělá,ne že by neměl sílu ,dokonce ani necuka,ale cítíte lehké vibrace a tak nějak vás nutí podřadit nebo přidat a jet rychleji. Můžete jet klidně napohodu pomalu po městě a nebude nervózní ani necukne,když si vzpomenu co předvádí 950SM cuka, zběsile vyráží,vlni se, nechce jezdit pomalu a to si vemte,že má skoro jenom polovinu koni a přesto je to bestie,někde jsem četl ,že snad žere i malé děti :)
A teď něco k tomu jak vypadá . Je to věc individuální a u mě to není pvrvořadé, když jsem si koupil GSX-R1000 K6 tak se mi moc nelíbila a daleko více se mi líbil vzhled R1 ale ta se s ni jinak vůbec nedala srovnat a dodnes považuji K6 za to nejlepší co jsem měl.Takze chápu ,že se někomu nelíbí a přesto ji má . Ale mě se líbí a to tak, že mi kolikrát stačí si sednout v garáži a jenom se na ni dívat a to je přece skvělý. Když jsem ji ukázal kamarádovi tak řekl "Proboha co jsis to koupil,vždyť jsou to jenom nějaké posvařované trubky a motor" a přesně to vystihl tak to je a to se mi líbí nic navíc ,žádnéj plastovej paskvil MT-10,jenom v jednom místě až moc a to u budiku tedy u toho staršího telefonu co místo nich dali chybí ze předu nějaký kryt. Není to hezké a vymejvejte ty mouchy z těch malých záhybů a nevzhledneho konektoru a tak jsem dal malé plexi,inspiroval jsem se zde na motorkarich .
Tohle všechno jsou moje názory, které na motorce pro mě vytváří radost z jízdy a plně chápu ,že kdo rád cestuje užije tempomat, nejezdi po zadním a podobně to má jinak a je to v pořádku. Akorát teda ta MT-10 :)))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vsudybyl
vsudybyl napsal 18.04.19 v 09:23 10b.

Paráda

StB
StB napsal 17.04.19 v 19:29 10b.

Super exot který není na každým rohu. Ať slouží.

Jounas
Jounas napsal 17.04.19 v 16:20 10b.

Super Barvy

Více komentářů



TOPlist