KTM 1290 Super Duke R (2016)

Vlastník Y4kuZ4
Vloženo 30.7.2023
Aktualizováno 1.2.2024

Naprosto brutální stroj z oranžové továrny a hrdý nositel svého jména The Beast !!!

První dojmy - Před 7 lety jsem na ní seděl na showroomu a říkal jsem si jak mi hned padla do ruky. Ten první pocit nezapomenu, když jsem na ní seděl a říkal jsem si "jak je srandovně malinká, to je fakt The Beast". Dnes mám ten pocit pořád stejný, jen už mi říká pane.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kdo to má aspoň trochu srovnané mezi ušima a myslím si, že by bylo lepší mít nějaké km naježděné.

Doplňky na motorce - padáky, vyhřívané hefty, plexy, kufry, vak na zadní sedlo.

Proč jsem vybral tento stroj? (trochu se rozepíšu)
od 2008 jsem lítal jen skútr. 2013 jsem pořídil můj první stroj KTM Duke 690 2008 (zajímavá motorka na naučení).

Už jsem se poohlížel po 890R, ale bylo mi řečeno, že nové KTM už na tom nejsou tak, jako dřív. To jsem slyšel nejen od majitelů, ale i od lidí z KTM (v Rakousku, máme známou na jízdních kolech a její starej dělá na motorech). Kámoš, co mi dělal servis na 690 (12 let mechanik v KTM) říká: motor 690,990,1290 hledej.

690 - jsem měl
990 - starou motorku už jsem měl (edit: v době psaní recenze ještě nová 990 nebyla )
1290 - ses posral vid to může být jen Bestie, na autobus (Adventure) jsem ještě nedospěl.

Líbila se mi Bestie, ale na novou jsem neměl. Mechoš říka, vybírej 2015/16, jsou už vychytané mouchy atd. Zavítal jsem na bazar a bum...Super Duke 1290R a ještě Speciál Edition (edice, která se prodávala jen 2016, 2017 už byla Beast2.0). Druhý majitel, najeto 18500km, původ ČR, doložená serviska, no prostě panna. Speciál edition má spoustu doplňků, které na normálním SDčku nejsou ve standardu (lakování, koncovka od Akrapa, páčky, oranž.brejle, jiné kotouče, powerparts sedadlo, oranž.doplňky...no je tam toho hromada)

Hodně lidí mi říkalo, že SDčko už je moc, že se poseru, někteří kdo ho měli, ho prodali, protože se fakt posrali...no tak jo, jdeme se posrat

Prodávající je soukromá osoba, srdcař, motorka bez škrábanců a v TOP stavu. Plácli jsme si. Když jsem ji nakládal do dodávky, tak musel jít pryč, jinak by ukápla asi i slza.

Bestie je doma, hned druhý den najeto 380km po ČR. Podvozek mi přijde povědomí, na můj styl jízdy naprosto vyhovující, podobný jak na Dukovi 690ce a v ničem mě nezaskočil. Co mě zaskočilo je to zrychlení, nedá se to popsat, první zatahaní heftu až do omezovače je prostě masakr, tlemím se do helmy a nechápu, proč někdo dá atomový reaktor do motorky? Je to ale pecka, zvykám si rychle a téměř po 3000km už jsme kámoši. Zadní pneu už má něco za sebou, ale i tak jsme na ní nalítal těch 3000km.

Teď mám přezutou čerstvou sadu pneu, tak jsem zvědavý za jak dlouho ji Bestie spolkne. Na 690ce mi vydržela sada cca 5000km, tak nechci vidět za jak dlouho zmizí na tomto reaktoru.

Nejlépe se cítí na okresce s táhlými zatáčkami. Okruh nejezdím, ale i tam by asi dokázal zazářit. Překvapila mě v městském provozu. Velice kultivovaný projev plynu. Buď je to tím, že mám jen srovnání s 690kou, která je ucukaná, nebo se jim to fakt povedlo. Nemám zatím testnuto dlouhé cestovaní, ale i to si myslím, že zvládne, PowerParts sedlo je super.

Brzdy za mě perfektní, nemám jim co vytknout.

Spotřeba mi na budíku svítí 7L a to sedí i podle mého výpočtu.

Ze servisem zatím nemám zkušenost, motorka byla po servisu.

Edit: 18.8.2023
25-27.8. se chystáme na Grossglockner a jelikož je přespávačka v kempu nevystačím si s batůžkem na zádech. Takže proběhla montáž kufrů a snad mi po cestě někde neulítnou. Nesmí chybět DBkiller do Akrapa, abych nedostal v AT "die anal sonde ja" , ale i tak ji asi dostanu, protože to dělá bordel. Je homologovaný a na rakouské motorce, tak snad to vyjde a moje prdel nezažije středověk

přikládám foto ověšené Bestie a pak hodím nějaké info, jak se jelo na štrece.

Edit: 15.9.2023
tak jsem se úspěšně vrátil ze svého prvního delšího výletu

Nakonec jsme museli trip na Grossglockner zrušit z důvodu, že byl uzavřen vjezd skrz cyklozávod. Plán A nevyšel, tak je plán B - Slovinský Mangart a pak Bled.
Naprostá pecka, SuperVévoda si liboval a já taky. Ano, přejezd po dálnici není až tak výživný, je to menší utrpení, ještě když s vámi jedou KTM SA, 2x BMW GS a Triumf Tiger, ale ta odměna, když skončí dálnice stojí za to. Koho by zajímala trasa, mám záznam z vesty, tak klidně pošlu. Najeto cca 1500km z toho jsme se snažili min. po dálnici, přejezd z Brna do Vidně a při návratu cca 500km se jela větší štreka po déčku cca 350 km. Takže dá se jet na SDéčku delší trasa? Ano dá a i ti ostatní co měli cesťáky se už na tom kroutili a nevěděli jak sedět nebo stát. Další věc je, jak je daný jedinec zvyklí a to já jsem nebyl vůbec. Někomu to přijde úplně v pohodě 500km, někdo může trpět. Každopádně zážitky a vzpomínky k nezaplacení a mě jen SuperDuke přesvědčil, že je to všestranný kámoš, se kterým si užiju vše na maximum a nějaký ten přejezd po dálnici mu odpustím.

Pár fotek z tripu

Sölkpass

Nockalmstrasse

Mangart

Bled

ZZilvi
ZZilvi napsal 02.02.24 v 10:47 10b.

Přesně vystiženo - brutalita krásný stroj

Hříbek
Hříbek napsal 27.10.23 v 08:50 10b.

Pěkný popis, parádní mašina taky po ni pokukuju

Bouša82
Bouša82 napsal 20.09.23 v 09:54 10b.

Přeji hodně kilometrů. Původně jsem měl KTM jakou druhou variantu, ale nebylo mi přáno. Po domluvě jí prodávající začal dražit . Budí respekt :)

NXram
NXram napsal 03.08.23 v 17:30 10b.

ano, 1290 R je fakt strašný kladivo na čarodejnice, máš ji nádhernou , sice jsem se na téhle motorce jen svezl, ale mám doma SA 1290s a tak tenhle motor s dovolením trochu znám To jak táhne až do omezovače je strašně návykový a hlavně pak skoro žádná motorka tak nějak nejede no...
Myslím, že ten výkon je na silnici až skoro nevyužitelný, malá zkušenost s Duke 890R , ale je dobré mít tam ty rezervy.
Užívej ji ve zdraví

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 02.08.23 v 10:40 10b.