Velký V-twin, velký výkon, velký divadlo. Design je divnej, ale tak na ten to nejezdí.
Motorka koupena od FIRMA:Flash team (Mladá Boleslav I) - Chlapi v KTM Flash team jsou trochu srdcaři, baví je to a je radost se s nimi o motorkách bavit :-)
Výška jezdce: 189 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 1200S: Ducati vůbec není špatný stroj, ale kromě lepšího designu vlastně nemá nic navíc, nebo lépe podané, než SD. Vadil mi ucukaný motor v nižších otáčkách a divná ergonomie.
První dojmy - Oproti negativním očekávání (bude to velký, bude to traktor, je to hnusný) jsem po zkušební jízdě změnil názor (teda až na ten design). Hned mi padla do ruky - ergonomie, ovládání, podání výkonu, brzdy.
Motorku bych doporučil pro - No, asi pro někoho, kdo už má něco za sebou a ví, co chce. A nevadí mu vibrace.
Doplňky na motorce - Performance pack
Track pack
Kratší držák RZ Evotech
Mřížka chladiče Evotech
Brzdová a spojková páčka Evotech (lámací)
Ergo seat pro řidiče a spolujezdce KTM Powerparts
Přepákování KTM Powerparts
Vyhřívané rukojeti KTM Powerparts
Bágl na sedlo spolujezdce KTM Powerparts
Protektory GSG Mototechnik
Koncovka výfuku SC Project SC1-R Titanium
Tlumič řízení Hyperpro RSC
Štítek před display
Zrcátka na koncích řidítek (s homologací) - střídám s normálními
Recenze
Potřeboval jsem Ducati a skončil u KTM. Každopádně jsem chtěl V2 motor, dokud ještě jsou a chtěl jsem moderní motorku s těma elektronickýma fičurama. Chápu, že pro někoho už to pak není ten "pure" zážitek a že vlastně na tom pak může jezdit kdokoli a blablabla ... a co jako? Nasrat
Zatím najeto cca 700km, ta motorka mě prostě baví. Vlastně z pohledu výkonu je na tom hodně podobně jako Tuono V4 1100, ale dělá u toho velký divadlo. Žádná nuda, žádná sterilita, prostě zábava. A od toho motorky (pro někoho) jsou. Když chceš jet na pohodu, žádný problém. Když chceš zatlačit bulvy do hlavy, prostě jen pořádně přidáš plyn a začnou se dít věci.
Samozřejmě nad vším tím bdí pan Bosch a jím dodaná elektronika, která zasahuje vlastně skoro furt podle nastavení. Mimochodem dá se vše komplet vypnout, je to jen na vůli pilota.
Motor dokáže brutálně zabrat, ale taky jet jako beránek. Nikde neprotestuje, jen se prostě zakousne do gumy a jede. A když se roztočí, je třeba se pevně držet a nenechat si vytrhout ruce z kloubních jamek
8.10.2018
AKtuálně najeto 3500km, nějak to přibývá.
Nula problémů. Ta motorka je prostě skvělá a baví mě ještě víc, než na začátku. Nic ale není dokonalé, co mě trochu vadí je podvozek. Vzhledem k tomu, že se bavíme o moto za 400k+, tak nemožnost nastavit předpětí na vidlici je prostě fail jak prase. A to není všechno, ten podvozek je komfortní, funguje v 90% případů dobře, ale v tom zbytku je znát, že se tady šetřilo. Ve srovnání se základním Ohlinsem na předchozí moto je WP takový průměr. To bude třeba přes zimu pořešit, zejména pružiny na mou váhu + doladění podvozku jako celku. Tohle u KTM trochu posrali (zvlášť za ty peníze).
Motor je alfa a omega téhle motorky, kolem něj se všechno točí a je to prostě něco. Většinou jezdím na režim Track, kontrolu trakce dle podmínek mezi 1 a 5 (na vyšší úroveň už to zasahuje dost citelně). Tady bych podotknul, že v režimu Track se na displeji nezobrazují hodiny - protože je to jen na okruh a tam to není třeba. No tak jo, no ... nastavení trakce je kdykoli za jízdy, stejně tak vypnutí antiwheelie control je otázku několika kliknutí.
I s kompletně vypnutou trakcí se dá bez problému jezdit, jen je třeba dávat bacha na plyn a přidávat progresivně, jinak je zadek dost neklidný a má to tendenci ujíždět bokem. V podstatě nevidím důvod trakci vypínat, v režimu Track stačí vypnout antiwheelie a hned je zábavy kopec
Taky to bude chtít nějaký malý štítek, ani ne jako ochranu proti větru, jako spíš pro zakrytí zadní části TFT displeje s konektorem, to je prostě nehezký. Potom nějaké padáky (co kdyby...) a koncovku výfuku. Origo Akrap je taková nuda, asi bude SC Project. Uvidíme.
21.3.2019
Aktuálně najeto 4050km.
Přes zimu došlo k nějakým změnám - předně jsem nechal poladit podvozek. Zatím jsem s tím novým naladěním najel prd a navíc není ještě počasí na nějaký extra blbnutí, ale vypadá to lépe - rozuměj je to minimálně tvrdší, takovej komfort jako u sériovky to už nebude, ale pořád v pohodě i na příležitostný dědkovský ježdění. Důležitý nicméně je, jak se to bude chovat na okruhu nebo při takový fakt svižný jízdě na silnici a na to si ještě budu muset chvíli počkat. Když to nebude ono, poladíme znova.
Také jsem vyměnil tlumič řízení. Ten sériový je taková znouzectnost, jako jo něco dělá a totálnímu tankslapperu asi zabrání, ale nedá se štelovat a při akceleraci je přední kolo vlastně pořád dost neklidný. KTM nabízí v Powerparts katalogu nastavitelný WP, jenže je nějak delší či co a s ním přijde motorka o možnost zamnkout řízení v krajní poloze. Jako WTF ?
Nicméně Hyperpro nabízí tlumič i montážní sadu, vzal jsem typ RSC (progresivní účinek) a je hned poznat klidnější předek. S tímto tlumičem je možné zámek řízení normálně používat a jako bonus vyjde levněji, než WP...sorry KTM, tady by to šlo lépe.
Dál - úplně náhodou jsem narazil na týpka v reichu, který na 3D tiskárně vyrábí takový malý štítky před display. Je to fakt pěkně udělaný, výsledek vypadá dost slušně, jako kdyby tam patřil od začátku. Zakryje tu zadní stranu displaye, která není zrovna žádná nádhera. Tady zase sorry KTM, tohle jste mohli taky vyřešit už v sérii.
Na co zatím čekám:
Taky jsem spekuloval nad nějakými protektory, nakonec jsem vzal od GSG Mototechnik taktéž v reichu. Vypadají aspoň na foto super, čekám na jejich doručení...
No a zatím poslední věc je koncovka výfuku. Původně jsem teda myslel, že někde seženu za dobře full Akrapovic Evo, ale to se nepodařilo a 60 tyček za to odmítám vysolit...takže jsem si řekl, že se holt spokojím se sérií a jen změním koncovku za SC Project SC1-R. Ten je aktuálně také objednaný a čekám doručení. Aspoň zůstanu homologovaný v rámci Euro4 zmrdonormy.
Samozřejmě před sezónou nový gumy! Po dobrých zkušenostech se značkou Bridgestone jsem nazul úplnou novinku S22, tak jsem na ně zvědav. Pro jistotu jsem ještě "naskladnil" Bridgestone RS10, ale ty spíš uplatním na okruhové použití. Sériový M7RR vydržely těch 4tkm a konec, ale to jsem čekal.
2.4.2019
Malý update a fotky. Dorazily protektory GSG Mototechnik a taky titanová koncovka výfuku SC Project SC1-R. Montáž protektorů proběhla bez problému, vše mají zmáklý a hlavně ty protektory na bok motorky vypadají celkem pěkně. Snad nebudou nikdy potřeba
No a výfuk. Je o kus lehčí než originál, zpracování velmi dobrý, pasuje perfektně. Kvůli Euro4 normě má tlumivku sice demontovatelnou, ale ten šroubek, co ji drží, je tam lehce zakáplej malým svarem. Ale nic, s tím by si kutil domácí neporadil, že jo takže tlumivka venku, mám za sebou první test a jako přijde mi to celkem hlasitý. Asi tam tu tlumivku vrátím a otestuju. Ne, že by to nějak extra vadilo, ale asi už je to zbytečný. Vzhledem k timu, že se jedná jen o koncovku a vše ostatní na moto zůstalo - katalyzátor, klapka atd - jsem nečekal, že to bude takový rozdíl. Ale na druhou stranu je to pěknej hutnej zvuk. Ještě uvidíme no.
17.4.2019
Aktuálně najeto 4700km.
Do vejfuku jsem vrátil koncovku, jako zvuk dobrý, ale po chvíli ježdění mě to začne dycky srát. S tlumivkou není velký rozdíl proti originálu, občas to zaprská při deceleraci, takhle je to dobrý. A sousedi mě mají radši.
Taky došlo na výměnu oleje, filtru a všech těsnění kolem toho. Olej jsem dal Motorex 10W-50, ale do budoucna asi zase zvážím přechod na jinou značku zejména vzhledem k tomu, co si za Motorex účtují a taky tomu, že měním olej + filtr častěji, než doporučuje výrobce. Každopádně mám komplet připraveno, za 2 týdny vyrážíme brousit asfalt na Sardinii !
2.7.2019
Najeto 8650km. Díky počasí se dá celkem jezdit, tak to přibejvá
Máme za sebou ježdění na Sardinii a bylo to úplně skvělý! Až na jeden den, kdy byl takovej vítr, že se nedalo jet chvíli rovně aniž bych se mlátil od jednoho pangejtu ke druhýmu. Jinak supr a zase supr. Začátek května je pořád malý provoz a málo turistů, i když hlavně motorek je znatelně víc, než v dubnu. Na ostrově se to ale rozloží a málokdy potkáte jednu partu 2x - až na výjimky a to jsou takový ty party s vůdcem, jezděj strašně pomalu a i když si dáme kafe, nebo tankujem, zase je někde dojedem a opět předjíždíme. Což je mimochodem další věc - kromě partičky italů (nevím, jestli přímo místních), kteří jezdili fakt hezky a dalo se s nimi svézt, tak zbytek jezdí takovou pohodu a nikdo nechce závodit Což samozřejmě akceptuju, každej ať si jezdí jak chce, jen mi to přijde trochu škoda no, pěkný cesty, asfalt s hromadou gripu...no nic.
Ad ten asfalt - hromada gripu je plus pro jezdce, akorát gumy to teda vnímají zcela jinak. Na Sardošku jsem dojel s obutými S22, které u nás měly cca 600km, takže skoro nové. Vydržely pátek-úterý, zadní zcela sjetá, teda boky sjetý a tvar gumy příšernej. S sebou jsem měl ještě sadu RS10, zbývaly 3 dny, to přece musej dát! No, nedaly ... středa super, asi nejlepší den na nových gumách. Akorát mi přišlo, že celkem mizí ... čtvrtek odpoledne po dojezdu - ze zadní pneu slick a zase ojetý boky a nepříjemnej pocit při překlápění. Takže pátek už jsem ji netrápil a půjčil si jinou motorku na poslední den, což byl jen výlet, balení a večer odjezd. Každopádně cca 1800km najeto, z toho ty RS10 daly tak 600 max. Takže na Sardinii bacha na gumy, strašně je to žere.
Takže další sada S22 nasazena na moto hned po příjezdu. Prozatímní bilance je tedy 3 sady na cca 7500 km ... M7RR, S22, RS10. Jasně, přední pneu není nikdy sjetá jako ta zadní, ale měním to najednou kvůli pocitu z nových pneu. No a ještě k podvozku - na silnici spokojenost, mě vyhovuje spíš tvrdší naladění, takže paráda. Na okruhu jsem byl jen jednou a pořád to není ono. Předky fajn, ale zadek na výjezdech pořád má občas tendence pumpovat. Okay, samozřejmě chyba může být i v jezdci - ale od poladění se to výrazně zlepšilo, už to není skoro pořád, ale jen někde a jen někdy. Takže tady uděláme druhý kolo - znova a jinak/lépe.
Zanedlouho mě čeká první, teda vlastně druhý servis po roce. KTM má intervaly 1 rok nebo 15000km (nebo tak nějak, úplně nerozumím jestli mám jet po roce, nebo po 15tis, nebo to nějak udělat najednou - to si musím ověřit). Motorka každopádně bez problému, nikdy žádný náznak jakéhokoli problému.
S odstupem času - co mě sere ? Občas vibrace. Normálně to ani moc nevnímám, ale nedávno jsme si vyměnili motorky s kámošem a jel jsem na TuonuV4 a to je hned poznat jak velkej traktor SD vlastně je. Ale jasně, je to velkej V2, to se dá čekat. Štělování podvozku - vepředu OK, vzadu ale potřebuju šroubovák a díky přepákování takovej speciální se správnou délkou pro nastavení útlumu. Hraju si s tím často a tohle je voser prostě. Nic dalšího mě teď zrovna nenapadá... teda vlastně jo, mytí. Má to tolik záhybů a míst, kam se dostává fakt blbě, že už s sebou vozím tak asi kilo mrtvýho hmyzu...
17.4.2020
Doba koronavirová ... najeto 10500km. Nová sada Diablo Rosso 3. Na přelomu duben/květen jsme měli jet na Sardinii. Z toho samozřejmě díky aktuální situaci nic není, vše zrušeno, na ostrovy se skoro nedá dostat, jen na povolení úřadů, navíc nouzový stav doma. Aspoň že trajektové společnosti jsou při smyslech, měli jsme lístky od Corsica Ferries a Grimaldi Lines a od obou máme nyní něco jako Voucher, který platí na roky 2020 a 2021 v původní ceně, takže jakmile se pořádky změní, tak můžeme rezervovat znovu. Aktuálně vzhlížíme někam na přelom září/říjen, to si myslím, že už i Itálie bude k turistům vstřícná. Uvidíme no.
K motorce - nic se nezměnilo, jak byla, tak je. Ani podvozek jsem dál neladil, na silnici je to zcela vyhovující a na okruh se díky situaci letos dostanu kdovíkdy a jestli vůbec. Takže jsem to přestal řešit, postupem času jsem našel nastavení, které mi supr sedí a motorka se na silnici chová příkladně.. O prázdninách 2019 někde kolem 9000km proběhl servis ve Flash-team, cena teda ne úplně lidovka, ale co už no, když si koupíš opici, musíš mít na banány. Letos mě (asi) čeká velkej servis? Vlastně nevím, nic jsem nezjistil, musím se na to podívat a doptat. Každopádně vzhledem k nájezdu neřeším zatím olej. Pokud by se ukázalo, že velkej servis až třeba příští rok, tak minimálně letos vyměním olej.
Při mytí jsem zjistil, že tlumič řízení HyperPro se nějak moc hýbe - on je teda uloženej volně, ale stejně mi to přišlo divný. Takže demontáž a ejhle, fakt šroub, co drží montážku pohromadě byl volnej. Při prvotní montáži jsem nepoužil lepidlo a to asi je ten důvod. Takže Loctite a snad už se to nestane. Jinak to mytí mě teda fakt nebaví, Vždycky se nadchnu, začnu to mejt po chvíli už jsem nasranej a odfláknu to, jen abych už nemusel řešit tisíc různých záhybů a nepřístupných míst. Na to asi zlatá kapota.
Po zimě a prvních vyjížďkách si snad čím dál víc uvědomuju ty vibrace. Vnímal jsem to vždy, ale letos zase po zimě si říkám, jestli to nevibruje nějak moc? Jestli s tím něco třeba není? Asi ne, holt to tam je, "charakter" tomu říkají někteří, já furt nevím no. Každopádně novej Streetfighter V4S mě designem strašně nadchnul, doufám, že se na tom někde svezu. Nebo vlastně spíš nedoufám, třeba bych to mohl potřebovat. Uvědomuju si, že už je to fakt holej nesmysl, ale důležitý je přece vypadat u toho dobře, ne? Ještě jsem samozřejmě shlídl všechny možný recenze Superduke 3.0. Došel jsem k názoru, že měnit to nedává smysl. Některý věci se mi moc nelíbí (podsedlák, rám) a těch změn na motoru moc není. Takže jako dobrý, klidně bych na tom jezdil, ale měnit to a doplácet cca 2 kila prostě nebudu. Počkám, až soudruzi přijdou s SD V4.
20.2.2022 malý update za rok 2021 a co ve 2022
(v komentářích chtěl někdo update, tak tady je)
No, ani vlastně nevím kolik mám najeto. Asi 18tis, nechce se mi do garáže. Rok 2021 byl takovej, no všichni víme jakej. Na jaře už to vypadalo, že budeme moci zase vyrazit na nějaký již známý středozemní ostrov, nakonec se to zase celý posralo. Takže nic zásadního, spotřebu pneu jsem přestal řešit, proběhl opět servis v KTM (mám dokoupenu prodlouženou záruku, musím tedy servisovat v autorizáku)...k tomu se ještě dostanu.
V létě 2021 jsme se ženou plánovali dovolenou někam na podzim, řešili jsme destinace a nakonec nějak automaticky padla volba na Sardinii. Bez motorky - žena totiž na moto nejezdí, jakože vůbec, jednak prý z toho nemá dobrý pocit a hlavně, prý ji helma navozuje klaustrofobické pocity - takže letadlem, tam si půjčíme auto a budeme se válet na pláži a chodit po zajímavostech. A vedle toho byla stále myšlenka na úprk na ostrovy s cílem zase sjet dvě sady gum...
Zkrátím to - kombinovaná rodinná a motorková dovolená. Doteď jsem netušil, že to je vůbec možný Já jsem byl nakonec na Sardinii 3 týdny v kuse, z toho 2 týdny s ženou a další týden ježdění na moto. Docela logistická hra, aby správní lidé se ve správnou chvíli dostali na Sardinii a pak zase ve správnou chvíli zpět do ČR. Takže někdo autem, někdo letadlem ... no povedlo se a byla to supr dovolená. Válení se na pláži nebudu popisovat, takže k motorce a vrátím se někam do období prázdnin 2021.
Samozřejmě jsem řešil gumy, jako vždycky, žejo a kromě toho servis. Volám někdy na začátku srpna do KTM že bych potřeboval servis - jó pane, teď máme úplně nabito, jak moc spěcháte? Říkám no, 13.9. odjíždím na dovolenou a motorku potřebuju s sebou. No prej se to snad stihne. Super.
Někdy o prázdninách dávám nový gumy - Bridge S22, sehnal jsem za good peníze a ještě cca 1000km na nich najezdil u nás. Motorka jde do servisu týden před dovolenou a že tam bude pár dní. OK, aspoň ji nezahodím než odjedeme
Pak si říkám budu potřebovat ještě jedny gumy s sebou. I když na ježdění moto bude jen týden, nevěřím tomu, že se nesvezu během rodinný dovolený, S22 už nejsou úplně nový a gumy jsou základ. Koukám koukám, všechno drahý, nedaří se mi najít žádnou akci s dobrou cenou nebo tak něco a už jsem skoro objednal Rosso 3, když v tom vidím Mitas SportForce+ EV. Jakože nová verze EV, levný to je, čtu recenze, no dobrý, tak co, zkusím je, kdyžtak je zase shodím a u Luigiho koupím věhlasnou značku. Mitasky taky dorazily včas, motorku vyzvedávám ze servisu den před odjezdem, všechno klape.
Teď trochu odbočka - díky plánu dovolené s kamarádem a jeho ženou jsme se dostali do stavu, že jsme pár dní byli 2 páry a měli jen jedno auto. A 3 motorky. To už jsme věděli dopředu, beru tedy ženě helmu, nějakou bundu od mladýho a že teda případnou krátkou cestu na pláž nebo na večeři pojedeme na motorce, když druhá dvojice bude pryč autem. Tak se stalo, že moje žena začala se mnou jezdit. Nejdřív pár km a nakonec sebrala odvahu a dali jsme spolu celej den na moto, asi 496 zatáček i docela v tempu (v tandemu, ne jako když jedu sám), takže úplně v pohodě.
Poučení: nenuť ženu jezdit na motorce. Stojí to peníze! Teď už nakupujeme hadry a plánujeme podobnou dovolenou zase na podzim. Naštěstí nemá jakékoli vyšší ambice.
Ke konci rodinné části, než ženský odletěly domů a přiletěl třetí kamarád na finální motorkovej tejden, jsem se vracel ze sólo výletu a na pumpě koukám, že zadní S22 je fuč. Teď dilema: je odpoledne, pneusevis zavírá asi za hodinu, Mitasky mám na baráku, není tam nikdo kdo by mi je dovezl ... no možná i trochu nedůvěra, prostě jsem zajel k Luigimu a koupil sadu nových Metzelerů M9RR.
A v penuservisu začíná bejt veselo. Motorky tam přezouvaj jak na výrobní lince, vezmou mojí a ... hele pane, tady dole na vidlici mají být pojišťovací šrouby a není tam ANI JEDEN! Říkám cože?? Jak jako není? Hned mi bleskne hlavou "Kdo za to kurva může? A mohl jsem si rozbít hubu?" Luigi vysílá poskoka do krámu, vrací se s nerez imbusama správné délky i s podložkama, takže all good. Přemejšlím jestli jsem to posral já nebo servis ... nevím. Odteď ale na to bud udávat sakra pozor.
Přichází poslední tejden, ježdění a jen ježdění. Kromě mé KTM ještě Hypermotard 939SP a Street Triple 675R. Metzelery M9RR jsou k neutahání, nemám proti nim vůbec žádnou výtku, drží grip a oproti S22 mi přijde, že tolik neubývají. Prostě týden jak má být, počasí supr - oproti jaru spíše vyjíždíme dřív ráno a vracíme se brzo odpoledne, pak je stejně vedro a tak ještě stíháme pláž. No prostě super tejden, po návratu už jsem na motorku nesedl, kosa, zima, hnus.
Motorka naprosto bez problému, už čekám, kdy se něco posere, je to přece KTM tak už to musí přijít. Zatím nic. Měl jsem myšlenky na prodej a nákup SD 3.0 nebo Tuono V4 1100 Factory nebo Speed Triple 1200 RS. Nakonec nic z toho neproběhlo. Mezitím přišel SD 3.0 EVO s elektronickym podvozkem. Stojí teda nesmysl, ale tak uvidíme, počkáme si, možná letos nebo 2023 už nějakou obnovu uděláme. Na druhou stranu, reálný důvod pro to není, SD 2.0 jezdí jak zamlada a mě furt baví. Nevím no.
No a co letos: již je v běhu plán na Korsiku na jaře, máme tikety na trajekt, snad se to neposere. No a tam konečně přijdou ke slovu Mitasky, před dovolenou je nazuju a čekám od nich jen to nejlepší!
Na motorce nedošlo k žádným změnám ani doplňkům, takhle mi to plně vyhovuje. Takže letos jen servis, gumy, benzín. Teda za předpokladu, že se neukáže nějaká údajná vlastnost KTM a něco se neposere
Hezký si to popsal, hoď jsem další update. ?
Super buchar, byl i u mě ve výběru, ale nakonec jsem vyměk a pořídil si Vrtuli. Jinak já můžu i design.
Super recenze, máš to pěkně vymazlený
jinak to SC už od pohledu nahání hrůzu