Je to malá,nízká, úzká a rychlá mrcha. Klame tělem. Na první dojem svou elegancí dojme jenom klasiky. Její baculatější a načinčanější kámošky na ní koukají z vrchu. Ona má ale srdce plnokrevníka a vytrvalce dohromady. Stará dobrá mašina, klasické koncepce
Motorka koupena od MH Louny Bazoš - Vstřícné jednání vše proběhlo bez komplikací. Jako mínus dnes vidím zkreslení závady moto, jejího stavu a dále celkem neodborné zacházení pro dosažení nastartování motocyklu.
První dojmy - Nízký posez, lehké ovládání na místě. Velmi dobře řešeny ovládací prvky na řídítkách, žádné záludnosti. Přehlednost kontrolních prvků včetně stavu kapalin. Velmi dobrý posez (téměř vzpřímený) na cesto/sportovní moto - pouze nohy mi zůstali skrčeny jako u Honda CBF500. Měl jsem štěstí na moto s nájezdem pouhých 17000km tj. i přes ty roky se koukám v podstatě na novou motorku a koutky úst my jdou vždy nahoru. Teď zase...
Motorku bych doporučil pro - Pro toho - kdo má výšku 160-180cm a třeba krátký ...nohy - pro baby i chlapy - kdo nechce dávat za velmi dobrou motorku přes 30tis - kdo si chce zablbnout v zatáčkách - váha 180kg, úzké obě pneu, lehká ovladatelnost - kdo rád jezdí na hraně, vytáčí do červena což se ne u každé moto bezpečně dá
Doplňky na motorce - Držáky kufrů Hepco&Becker
Recenze
Tyto řádky píšu pro ty blázny, co jako já strávili rok života vybíráním motorky tak, aby si nakonec koupili úplně jinou.
Protože jako každej rozvedenej chlap, mám ještě spousty rozdělaných projektů co ještě něco zbaští, hledal jsem levný a spolehlivý moto, kterýmu dám za normální peníze to co potřebuje. Někdo říká že jsem škudlil ..no dobrá asi jsem. Moto hledám na 1-2 větší výlety s partou do roka a to popracovní RESETování. Tj. nebudu cestovat kolem světa ani dojíždět do práce nebo za milenkou, chci čmuchat asfalt a koukat za roh do zatáček .
Ten stroj jsem koupil vlastně omylem. Jel jsem se podívat na Suzuki GSXF750 která vypadala slibně, ale když jsem na ní tak seděl... a už věděl, že to není ono, zavadil jsem okem o GPZ co stála v rohu garáže. No a znáte to. Když jsme ji vytlačili a nechytla , (asi svíčky ) když jsem si ji tak prohlížel, tak jsem najednou věděl, že mi vlastně tou svou skromností na to moje blbnutí úplně sedí. A tak jsem si ji po údajném "pádu ze stojánku" to je blbost která se opakuje v inzerátech poměrně často, odvezl - no a v Transitu mi spadla ještě jednou.
To, že jsem měl mlhu před očima, nejel jsem s kámošem co tomu rozumí (nemám ho prostě) a řídil se jen představou že už sedím na mašině, no a udělal další řadu chyb před kterou všichni varují a já to 100x četl ...to nemusím asi zdůrazňovat.
No a tady začíná část, uvedení do reálu, deprese, anděl Pepa:
Moto nakonec chytlo u prodejce na jeden válec. Prodejce se chopil výměny svíčky takovým způsobem, že jsem ho musel stopnout protože by dolámal a strhal vše co bylo na stroji OK. Začalo to sejmutím nádrže a poškrábáním boků kapotáže, vypadnutím tlumičů nádrže, poměrně zbrklou výměnou svíčky no tak jsem řekl:...v poho pane, to si vše udělám sám, a šel podepsat smlouvu. Nechtěl jsem se dál koukat jak Kawa dostává další a další šrámy na těle a já přicházím o rozum.
Odvoz byl paráda. S dvěma popruhy jsem tak blbě ukurtoval moto s taťkou prodejce, že šla bohužel opět na ten stejný bok kde již jednou spadla. No jako když se bouchnete podruhé kladivem do stejnýho prstu. Jau!
Po tom všem jsem zjistil v teple domova, že ta Kawa, není Jawa, že je tam všeho nějak moc, ...moc hadiček, hadic a nějakých krabiček a, že to asi sám dohromady nedám ani s vytištěným manuálem. Za dvě hodiny byla Kawa složena u Pepy v Teplicích, který po té co ji viděl plesal, že už zase čekal nějaký šrot, ale že tohle je krasavice. Za týden jsem si jel pro moto připravenou k přihlášení na značky. Díky Pepo!
Rekapitulace stavu Kawasaki GPZ 500s
- dovoz ze SRN po třech majitelích (1x baba, 2 chlapi no na 17tis divný)
- po pádu ze stojánku - no ani náhodou musela trochu letět po podlaze - chybí spodní klín odřený karter čerpadla chlazení - po servisu se zjistilo že servisní šroub tlaku oleje je zlomený, dostal taky prdu
- opravovaná kapotáž laminováním - oprava naprd - předělávám opravuji
- protržený filtr vzduchu
- zalepené karburátory
Oprava spočívala
- synchronizace a čištění karburátorů
- seřízení ventilových vůlí
- kontrola nádrže - bez koroze OK
- kontrola řetězové sady čištění a namazání - OK
- elektro soustava - OK
- brzdové kotouče a desky - OK
- výměna šroubu tlaku oleje v bloku motoru - při povolování praskl
- výměna oleje a filtru
- výměna vzduchového filtru
- výměna svíček
Následná kontrola evidence, Technická kontrola a SPZ
A tak jsem vyrazil, byl krásný večer 10.12.2019, já si oblékl svoje první kožené hadry, boty, a vyrazil do chladivé noci na prvních 50km. Ano mrzl jsem ale jak píše klasik, ….šel jsem mrazem a vichřicí, šel jsem bos a s hlavou odkrytou..." bylo mi to celkem fuk. Když jsem dojel bylo -1°C a já byl šťastnej a šel na pivo.
Při první jízdě mě mile překvapila velmi dobrá svítivost ve tmě a ovladatelnost.
Nevyhovuje mi pokrčení nohou a poloha řadičky. Tu jsem po té zvedl tak aby se bota mezi stupačkou a řadičkou nemusela tolika vyklápět dolů. Jak to bude na delší cesty nevím, to ukáže čas. A já zase něco přidám
Tak tak taky mám Paráda
Kdysi bývala mým snem. Pěkný stroj. Ať dělá radost a hlavně kolama dolů!
V té tmavé vypadá parádně..Pětibába Si určitě užiješ