renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 500 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník danlibu
Vloženo 23.10.2016
Aktualizováno 21.4.2018
Zobrazeno 3 374x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kawasaki GPZ 500 - Můj první větší stroj.

Více fotografii

Motorka koupena od Piwell (Beroun-Centrum) - Velice příjemnej a ochotnej.

První dojmy - Ve 40ceti jsme se s kámošema rozhodli, že půjdem do větších motorek. Minimálně pro začátek jsem chtěl něco "za hubičku". Koukal jsem tedy na netu co vybrat a gepina mě hned z počátku vzhledově oslovila (mam 80-90 leta fakt rád). Po pročtení hodnocení tohoto typu bylo v podstatě rozhodnuto. Navíc se nedaleko objevil jeden kousek za dobrý peníze. S majitelem (tímto zdravím Piwella do Cerhovic) jsme se tedy dohodli na prohlídce a ještě ten večer byla motorka už u mě v garáži. Domu mi ji vezl kamarád, neb já jsem ještě čekal na novej řidičák a už během cesty domu si ji pochvaloval. Jjnak moje první dojmy z motorky jsou super. Motorka startuje na převalení a velice pěkně se mi s ní jede. Je hezky ovladatelná a její výkon mi zatím přijde úplně dostačující.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce na vyježdění. Ideální pro menší až střední postavy.

Doplňky na motorce - Boční brašny komine SA212


















Recenze

SEZONA 2016 Vzhledem k tomu že jsem s motorkou najel za ty necelý dva měsíce, co ji mám jen 1500km, tak zkušeností není zatím mnoho a navíc je tu toho o tomhle typu napsáno už spousta od jiných a zkušennějších motorkářů. Ale jak jsem už psal, motorka se mi líbí jak vzhledově tak i tím jak se na ní jede. Na motorce se zatim neobjevila žádná závada. Pouze jsem musel vyměnit zadní pneu i přes to že měla krásnej vzorek. Po pár jízdách jsem (naštěstí) zjistil, že je v jednom místě prořízlá až na kostru. Od prodávajícího jsem ale dostal k motorce ještě jednu úplně novou pneu, tak se vyměnila a bylo vyřešeno. Škoda je, že motorka nemá někde alespoň nějaký úložný prostor - třeba jen na peněženku (pokud tedy člověk nechce jezdit pořád s kufrem), neb pod sedlo se vejde s velkou bídou lekárnička s pojistkou. Ale tak těch pár cajků holt člověk strčí do kapsy a je to. Jinak jelikož s motorkou plánuji mimo jiné i časté cesty na chatu vzdálenou cca 125km, tak jsem si přikoupil k vrchnímu kufru ještě nové boční brašny KOMINE SA212 cca za 1300kč Docela dost se do nich vejde a na motorce ani nevypadaj špatně. No víc společných cest a zážitků nás bude čekat až příští sezonu, ale už teď si myslím, že jsem nevybral vůbec špatně.

SEZONA 2017 . Tak letos máme spolu za sebou lehce přes 7000km. Až na jeden karambol, kdy mi při návratu z krásnýho vejletu (je zněj ta fotka na pumpě) jeden soudruh v autě s přívěsem, (na kterym měl, ne zrovna ideálně zakurtovaný plechový tabule a kterej jel předemnou) zabočil doprava na parkoviště a pak když jsem se přiblížil, tak z ničeho nic vyjel bez blinkru přímo předemne a začal se v klidu otáčet do protisměru. Ještě že jsem jel volně, bo se mi už před tím nezdálo jak měl ty plechy na vozejku naházený. To, že se mi přímo před nosem žačne otáčet jsem fakt ale nečekal (a to na křižovatkách furt čekam kdo mi to tam kdy pustí). Tohle člověka fakt prostě nenapadne. No, naštěstí jsme se „jen“ lehce sklouzli. Já, rozdrbaný kaťata, natlučený kolena a krapet neražený rameno. Motorka drobnou promáčklinu bandě, odřenej padák (pro Piwella – ty padáky cos udělal fungujou výborně) a orvaný závažíčko. Furt, ale lepší než to pustit přímo do něj. Borec na to, že se mě nevšiml - no není to krásná odpověď … . Jinak sezona 2017 proběhla v pohodě. Motorka šlapala na výbornou a jedinou závadou byl přicpanej přívod paliva, kdy se uvolnil kousek leukaprénu, kterym byl podtěsněnej palivovej ventil a dostal se až do přívodní trubičky před karbec. I tak jsme ale zvládli doskákat domu. Koupil jsem novej ventil s funkčním sítkem (to původní bylo KO), plus nový origo těsnění a bylo po závadě. Pak už motka jen jezdila. Úplně na konci sezony, mi ještě „vystřelila“ uvolněná svíčka. V jednom místním motoobchodě jsem koupil nový NGK a zjistil, že jsou úplně k ničemu,bo jedna nefungovala skoro vůbec a druhá taky nebyla zrovna žádnej zázrak. Vzhledem k tomu, že kamarád měl s NGK z toho samého obchodu podobnej problém, objednal jsem přes net svíčky DENSO, který v motorce makaj naprosto perfektně. Pokud jde o motorku, výkon zatím stále ještě dostačuje a má i příjemnou spotřebu, která se pohybuje někde kolem 4-5litrů. Je ale pravda, že bych snesl asi něco o krapet většího, bo taky nejsem zrovna z nejmenších. Pár typů bych měl (HONDA CBF 600s, KAWA ZR7s, SUZUKI V-STROM 650) , ale myslím, že příští sezonu ještě odjezdíme spolu. Navíc se mi podařilo u sousedů v Německu, cca 50km za čárou koupit za 300eur GPZtko na díly a to včetně turistického plexi, kompletní sady třech kufrů i s nosičem a s zachovalou, origo, černo-šedo-červenou kapotáží. Kufry a plexi, které hodně pomohlo jsem si již přestrojil a asi dojde i na tu kapotáž, bo ta původní, ač nevypadá úplně zle, tak přece jen už má něco za sebou, plus teď ta promáčklá banda po tom karambolu. No…, letos jsme si hezky pojezdili po Čechách a příští sezonu se třeba povede i nějakej výlet za hranice. Každopádně sezona 2017 byla fajn a ta příští bude třeba ještě lepší…





























SEZONA 2018 . Tak nakonec se nástupkyně Gepiny objevila dřív než jsem původně čekal. Je jí KAWASAKI ZR7s, která se mi naskytla ve velice pěkném stavu a za moc příjemnou cenu, které se nedalo odolat. S Gepinou jsme spolu letos stihli najet ještě cca 2000 příjemných kilometrů a od jejího pořízení to dělalo dohromady asi 16000km a ačkoliv mi byla opravdu trochu malá, tak na všechny ty společné cesty budu rád vzpomínat. Myslim že tahle motorka umí dokázat to, že i s pětikilem může bejt spousta zábavy, kór když jí člověk trochu "poškádlí" otáčkoměr. Myslím, že je to dobrej výběr pro toho, kdo neměří 189cm jako já (i když i mě dobře posloužila) a pro toho, kdo chce na začátek nějakej levnější ale stále zábavnej stroj na naučení. No a pokud k tomu máte rádi tyhlety "věci" z přelomu 80-90let, tak KAWASAKI GPZ500s je tu i dnes pro vás a čeká na otočení klíčku a zmáčknutí startovacího tlačítka...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Piwell
Piwell napsal 08.11.23 v 14:06

Parádně jsi jí upgradenul, jen co je pravda. Tak za 300E koupit celou moto na díly s pěknou kapotáží je pecka a nebylo asi o čem přemýšlet. Já jí měl jako doplňkovou, sekundární a terciální motorku, nic na okrasu, i když si to zasloužila
Jsem rád, že ještě pořád žije, babča

Moretti
Moretti napsal 31.03.21 v 17:30

doplnění, koupeno od nick TOKNITRAM

Moretti
Moretti napsal 31.03.21 v 16:25

Ať doplním cestu tohoto konkrétního kusu, momentálně se nachází u mě :)

s registrací od 26.09.2018

Koupeno na mělníku.

Stav: baterka v posledním tažení,destičky na sezónu max. karbec nutno vyčistit, špatný kohoutek paliva. sjeté brzdy a gumy co jsi dával se dostaly až ke mě a do r 2020 ještě sloužily :)

ps já mám 183 :)

3neczak
3neczak napsal 02.11.16 v 14:47 10b.

Co dodat? Každý se musí otočit! Ať slouží. Samozřejmě 10 bodů.

findejs1310
findejs1310 napsal 25.10.16 v 19:55

Na ty roky vypadá fakt pěkně
Pak dej vědět až to nebude pravda...cituji..."výkon mi zatím přijde úplně dostačující"
Ať dobře slouží holka 10b jasnejch.

Více komentářů



TOPlist