PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 500 (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bezsta
Vloženo 6.3.2009
Aktualizováno 11.3.2012
Zobrazeno 4 432x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


mám jí teprve první sezonu.Je to velký rozdíl oproti 125ccm

Více fotografii

Recenze

Sportovně cestovní pětistovka Kawasaki vypadá stále lákavě, přestože její desing zůstává po dlouhá léta téměř nezměněn. Na kolínské výstavě IFMA v roce 1986 byla GPZ 500 S představena jako nejrychlejší a nejlehčí dvouválcová pětistovka, čímž na dlouho vytvořila rekord ve své třídě. Na tehdejší dobu vynikala lehká GPZ 500 S nebývale kvalitním podvozkem. Dvojitý ocelový rám tvořený čtyřhranným profilem poskytoval ve spojení s centrální tlumící a pružící jednotkou značky White-Power s možností seřízení a díky výkonnému motoru nebývalé jízdní vlastnosti.Celkový dojem trochu kazí snad jen měkčí přední teleskopická vidlice, která při rychlém průjezdu zatáček motocykl lehce rozvlní.Dvojitá dělená kapotáž postrádající střední díl (proto přezdívka "bikini") vynikala nejen opticky, ale i promyšlenou aerodynamikou. Prim hrálo (a je tomu dodnes) pohodlné dvousedlo, které poskytuje příjemný pocit všem postavám v rozmezí 160 až 185 cm výšky. Jistota udržení motocyklu před rozjezdem, ale také po jeho zastavení nahrává malým postavám a zřejmě rozhodla o tom, že motocykl je často doporučován jako model vhodný pro dívky-řidičky. Svou roli zde samozřejmě hraji i nízká hmotnost stroje(175 kg). Čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec je řadového uspořádání a díky čtyřem ventilům v jedné hlavě se mu dostává nejen dobrého plnění, ale i odvodu spalin.Dosáhnout maximálního výkonu 60 k je dopřáno ale jenom těm, kteří podrží rukojeť plynu a nechají motor roztočit až k hranici 10 000 otáček. Proti jízdě pod 3500 otáček motor protestuje nepříjemným škubáním a klidnou cestovní jízdu poskytne mezi 5000 a 7500. V tomto rozsahu motor dokazuje svoje cestovní určení a svoji druhou tvář, tu sportovní, odhalí až po překročení 8500 otáček. Zrychlení po dosažení těchto otáček bývá popisováno, jako kdyby do vás zezadu narazil kamion a ten náraz vás katapultuje až k maximální rychlosti , ležící těsně nad 200 km/h. Pochvalu si zaslouží i jemná a přesná převodovka, které může být vytknuto snad jen "klapnutí" prvního stupně, zato zařazení neutrálu je hračkou. To že motor má své kvality, dokazuje i další skutečnost. Shodný motor totiž používá Kawasaki i v dalších třech modelech. Těmi je nekapotovaná ER-5, chopper EN 500 a elegantní cestovní enduro KLE 500. U všech se ale snížil maximální výkon, zato stejného točivého momentu dosahují již při mnohem nižších otáčkách. Na Kawasaki GPZ 500 S byla zpočátku montovaná litá kola průměru 16". Postupný vývoj zaznamenaly brzdy. První dva roky mělo přední kolo pouze jeden brzdový kotouč. K nahrazení zadní bubnové brzdy koutoučem došlo v roce 1994, kam sahá i její poslední přepracování. Změna se dotkla především kol. Ta dostala rozměr 17" a obuty byly nízkoprofilové pneumatiky. Drobné změny zaznamenala i kapotáž motocyklu. Zlepšení aerodynamických vlastností pocítí řídič především při nepříznivém počasí nebo při dlouhých cestách, pro které je taktéž motocykl předurčen. Při úsporném způsobu jízdy představuje dojezd na plnou nádrž (18 l) úctyhodnou vzdálenost až 400 km. Nadčasové řešení, spočívající především v líbivém a funkčním aerodynamickém vzhledu spolu s kvalitním, téměř bezporuchovým a hlavně výkonným motorem přineslo Kawasaki dlouholetou trvalku. Její dny vzhledem k návratu agresivního designu nejsou ještě zdaleka sečteny a díky příznivým pořizovacím cenám starších modelů se dá předpokládat, že její obliba se v budoucnu přenese v mnohem větší míře na naše silnice

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
BadRX
BadRX napsal 28.03.12 v 08:24

Tohle je moc pekny peticento!

Olív-Oilová
Olív-Oilová napsal 14.12.11 v 19:41

Stejná značka .Tak ať ti to jezdí a přeji vždy šťastný návrat. 10b.

Mallik
Mallik napsal 10.07.11 v 00:33

Přesně...Tyhle mota jsou holky na každodenní užívání GPZ=er5,takže vim o čem mluvim. Po 8 pivíčkách mi to sice kecá,ale tohle je ideál v daný kategorii za hubičku... Hauu 10b a frťan k tomu...

kawahamouz
kawahamouz napsal 16.12.10 v 20:49

Pěkná i to zbarvení jí sluší.

papen
papen napsal 05.12.10 v 21:52

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist