Moje první silnější motorka na kterou jsem přesedlal s MZ 150 a 251 a je se mnou do dnes a ještě dlouho bude.
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - taková jaká jsem si ji pamatoval z autoškoly , přátelská , poslušná ale oproti MZ 150 pekelně rychlá :)
Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky co chtějí přesednout z něčeho menšího , motorka je poslušná krásně se vede , a odpouští i nějakou tu chybu , brzdy jsou velmi efektivní.
Doplňky na motorce - nějaké ty blbosti , USB dobíjení , kamera , držák na mobil , v plánu je teploměr vzduchu.
Recenze
Fazera jsem si vybral právě proto že jsem na něm jezdil autoškolu na skupinu A .
Ihned v autoškole jsem si Fazera oblíbil , padl mi do ruky , dal se předvídat dobře se na něm jelo , brzdy byli krásně nalaďěné.
Potom jsem vybíral silnější motorku a vzpomněl jsem si právě na Fazera , rozpočet byl omezený tak jsem zvolil první řadu ještě se zaoblenými světly .
Projel jsem bazar na výběr jich pár bylo ale vše mimo mojí cenu (no táta od rodiny ) až na pár kusů , jeden mi padl do oka kvůli barvě a že měl nosič kufrů a celkem slušný stav .
Zavolalo se kamarádovi sedl jsem za něj a jelo se pro motorku, testovací jízda v pohodě , žádné nedostatky jsem neodhalil ( krom nějakých šrámů ale kosmetika , co čekat od 17 let staré motorky ) hlavní je že motor běžel krásně , dohodly jsme se i na slevě.
Jelo se domů ale i když mě to svádělo přeci jen se jelo opatrně , nechtěl jsem aby moje první jízda na silnější kubatuře byla poslední.
Následoval servis , výměna oleje , kapalin , pár km jsem ještě odjezdil ale moc ne ( kupoval jsem koncem žáří).
Čekalo se na léto , ale jelikož loni byla zima mírná vyjel jsem i o silvestru a pak od března už se zase jezdilo.
Mezitím jsem se rozjezdil a s motorkou sžil , je vyšší takže do zatáček to chce trochu více nahnout ale zvykl jsem si na to rychle , stejně jako na to jak zatáčky projet čistě.
No a koncem května následovala i první nehoda kdy do mě zezadu narazilo auto které nedobrzdilo , motorka to odnesla naštěstí lechce , popraskaná podsedadlovka , blikry , víko , maska , blatník škrábnutý , já sám jsem to naštěstí odnesl jen zhmožděným kontníkem jak jsem opouštěl po nárazu motorku .
Ale díky MMB servisu se opravila do krásného stavu a kosmetické šrámy které byli předtím jsou pryč.
Celé řešení trvalo skoro dva měsíec a tak jsem zase sedlal MZtu , koncem července jsem ale už zase jezdil , dokoupil se kufr a jelo se i na první delší výlety , Fazer se dá krásně naložit bagáží což mě příjemně překvapilo.
Za ten rok co jí mám se mi na ní nic nepokazilo , letos přes zimu mám v plánu poladit nějaky mouchy kdy se hůře vrací pístky a hlavně špatně svítí světla které nechám poslat na renovaci , tohle je jediné mínus které jsem u motorky našel že jak padne tma nedá se s tím bezpečně jet.
Našel jsem návod jak zprovoznit obě dvě lampy ale zatím jsem se k tomu ještě nedostal , budu to muset udělat jak se paraboly vrátí z renovace.
Spotřebou se člověk pokud to nehonní jak čert vejde okolo 5 - 6l
Tak máme spolu 3 roky , moto má najeto 72 000 km a šlape jak hodinky , závady za ty tři roky víceméně žádné, hučelo ložisko na předním kole takže oprava doma svépomocí , při tom výměna i zadku , repas brzd , výměna gumiček v brzdach a vyčištění brzdicu.
Letos seřízení ventilů a kontrola rozvodů , servis řekl že jsou ok a naprosto v klidu vydrží 20 000 km kdy se znovu budou dělat ventily .
Takže fazer šlape dal jak hodinky , takže vyvracím mýtus že 50 - 60 000 km je na motorku moc , stocit to na 40 000 km nikdo nic nepozná s toto si myslím je kámen úrazu z dovozobych motorek.
Letos v zimě je v plánu kontrola tlumičů výměna oleje a jejich seřízení přijdou mi měkčí ale nevím kdy je kdo naposledy kontroloval tak nechám na další sezónu udělat.
Na tohoto Fazera nedám dopustit. Mám na něj jen dobré vzpomínky. Ať slouží. Hodně štěstí na cestách.