PROFIL MOTORKY

Aprilia Dorsoduro 750 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Dave27
Vloženo 10.8.2019
Aktualizováno 10.8.2019
Zobrazeno 1515x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Svojí poslední motorku- CBR600RR 2008, jsem do recenzí ani nepřidával, protože jsem vlastně neměl co napsat...japonský 4vál-prostě motorka...No a to je vlastně i důvod, proč jsem pořídil Dorso, chtěl jsem něco trochu víc.

Více fotografii

První dojmy - Velice hravá a zábavná motorka.

Recenze

Zvažoval jsem ho už pár let zpět, ale nakonec jsem skončil vždycky zase u supersportu. Vzhledem k tomu, že ale poslední dobou jezdím celkem často ve dvou, což mi na sportu přijde opravdu utrpení pro oba, řekl jsem si, že už je na Dorso ten pravý čas. Druhým důvodem byla ne úplně dobrá zkušenost s CBR z každoročního výletu do Alp...to, co jsem na GSXR odjezdil docela bez problému, mě loni v Itálii docela odrovnalo. Každý odpoledne mě tak bolela prdel, záda i za krkem, že jsem se rozhodl už další rok zkusit opravdu jiný typ motorky(co se týče tý prdele jsem skočil z bláta do louže, ale k tomu později).

Vzhledem k tomu, že si stojím za mojí teorií o spolehlivosti Italských motorek, tj.že jsou na tom stejně jako Japonci, ale vyžaduje to poctivější údržbu, jsem měl jasné dvě podmínky-původ ČR a serviska. Tohle se ostatně snažím dodržet u všech motorek, protože opravdu nejsem klasický Čech, nadšeně jedoucí pro 10 let starou motorku, včera dovezenou z Německa a se záhadným nájezdem jen 20000km.

Po nějaké době hledání jsem dovezl kousek asi 50km od mého bydliště, serviska, původ ČR, černá barva, laďáky SC project a gelové sedlo Aprilia. Bohužel jsem potřebovat něco ušetřit, takže jsem musel majiteli laďáky nechat, i tak má ale Dorso příjemný zvuk. Jelikož mám rád originální bajky, hned jsem se pustil do tvorby nových polepů.

A teď už k jízdě:
Dorso se rozhodně řadí k motorkám, který padnou hned do ruky. I přes vyšší hmotnost je motorka skvěle ovladatelná, padá do zatáček a pěkně táhne odspoda, i když takových 20 koníků navíc, by mě asi neurazilo. Rozhodně bych tedy vyzdvihnul ovladatelnost. Další věc, co se mi hodně líbí, jsou přepínatelné jízdní režimy Sport, Touring a Rain, které dost rapidně změní odezvu na plyn. Běžně jezdím na Sport, se kterým je plyn dost kousavý. Ve dvou potom přepínám na Touring. Rain jsem zatím nepoužil, ale věřím že až jednou zase pojedu v Alpách, večer a za deště, nepohrdnu ani tímto režimem.

Co se sportovní jízdy týče, motorka dokáže být celkem svižná, ovšem ne ve vyšších rychlostech. V kratších zatáčkách je prostě doma, do zatáček hezky padá a nejvíc jí sedí rychlý překlápěčky ze zatáčky do zatáčky. Brzdy fungují velice dobře, stejně tak podvozek je pěkně naladěn. Není problém si na ní zabrousit kolínko, ale při větším náklonu už škrtají stupačky. V rychlých zatáčkách, kde je třeba jet 150 a víc, už jsou celkem silný vibrace a není to žádná hitparáda. Stejně tak při jízdě po rovině, už to prostě nad 150 není nic příjemnýho.
Kde se motorka cítí nejlíp, je rozhodně město, nebo třeba Alpské serpentiny. Jízda ve dvou jí taky sedí, posez je pohodlný a žena na mě nepadá, což je pro mě novinka. Sedlo má ale k pohodlnosti daleko, to bych klidně přirovnal k těm supersportům.

Motorku bych tedy asi doporučil těm, co hledají svým způsobem kompromis. Něco mezi sportovní motorkou a malým cesťákem, Není problém na ní lítat rychle, stejně tak ale vyrazit někam dál. Na co je rozhodně perfektní, je ježdění po městě do práce-Na to si asi nedokážu představit lepší motorku. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist