PROFIL MOTORKY

Aprilia Dorsoduro 750 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník papin01
Vloženo 17.5.2011
Aktualizováno 22.5.2011
Zobrazeno 8166x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Druhý Dorsoduro během pár měsíců. Doufam, že budou už jen kladné zkušenosti!

Více fotografii

Recenze

Zakoupeno 17.5.2011 v Ostroměři u Hradce Králové. Zajíždím, tak to na žádný řádění neni. Nicméně první tisícovka tam bude co nevidět a zkušenosti a dojmy z motorky se jen pohrnou :) zatím langsam! :D

JAK JSEM K NÍ PŘIŠEL:
Po hodinách, možná i celých dnech, strávených ustavičným hledáním té správné motorky padl výběr právě na tuhle. Od Suzuki SV 650 přes Yamahu XJ6 až k Aprilii 750 Dorsoduro.
SUZUKI SV 650:
Fenomenální dvouhrnek s typickým zadním světlem, léty prověřenou kvalitou, dobrou cenou a výbornými jízdními vlastnostmi. Jenže... SV už je na trhu nějaký ten pátek. V roce 2003 prošla faceliftem. Pokud to tak můžu napsat. Dostala vstřikování, nastavitelné tlumiče, elegantní a nezaměnitelné zadní světlo. I cena nové motorky, ikdyž modelu 2008, byla příznivá. Nakonec, možná už kvůli tomu že bych SV nazval "vyběhlým" modelem, jsme Suzanku domů nepřivezli... Následovalo další a další hledání :)
YAMAHA XJ6:
Další japonec, narozdíl od Suzuki SV 650 relativně mladý. Designově hezčí motocykl, s úplně jiným srdcem. Pod nádrží bije čtyřválcový řaďák s "malým" výkonem. Alespoň na čtyřválcovou šestku!!! A to 56 kW. Zvlášť, když stejným motorem je osazena i R6. A tam je výkon přece někde jinde. Dalším rozhodujícím kritériem bylo, že je to v podstatě "rozpočtovka". To nikdy nevězí nic dobrého. Ale abych se dostal k hlavnímu tématu...
APRILIA 750 DORSODURO:
Jak už se někde psalo - Skvost techniky. Elektoronický plyn, elektronické vstřikování paliva, přepínání mezi třemi palivovými mapami nebo třeba propracovaný nazvu to palubní počítač s nespočtem možných funkcí. Při jedné návštěvě prodejny motocyklů Motor Tech s.r.o. v Českých Budějovicích jsem poprvé naživo viděl Dorso. Nevěřil jsem, že může být něco tak hezkýho. Ve výběru nás utvrdilo i to, že jsme měli možnost postavit přímo XJ6 a Dorso vedle sebe... Za krásu se platí a o Aprilii to platí dvojnásob. Sám bych se pomalu nezmohl ani na jetý šestikilo, takže za to, že tuhle motorku mám, vděčím svým rodičům, kteří mě v tom finančně podpořili. Děkuju :)

DESIGN:
Design... to co mě uchvátilo hned na první pohled. Nádherný rám, agresivní předek a nezaměnitelný zadek. Ano, pořád ještě mluvím o motorce :) Dvojice výfuků vyvedených pod sedlem, mezi nimiž se tísní led diodové zadní světlo. Přední upside-down vidlice, litá kyvná vidlice a to vše zakončené zadním "centrálním" tlumičem vyvedeným na boku motocyklu. To co mě opravdu zaujalo, byl tvar nádrže a sedla. Jak na to jednou sednete, nebudete chtít dolů !!! :)
MOTOR:
Dvouválcový kapalinou chlazený motor do V, 92HP, 82 Nm, elektronické vstřikování paliva a například 3 palivové mapy.

OVLADAČE:
Všechny páčky jsou přesně tam, kde byste je hledali, ovladače tak, jak je většina lidí zvyklá. Akorát... Trochu může někomu vadit ovládání blinkrů. Už někde se psalo, že si snadno spletete blinkry s přepínáním údajů na přístrojové desce. Tohle se mi teda zatím nestalo.
Ovládání blinkrů je dost citlivé a chce to trochu si zvyknout. Při vypínání blinkrů se vám snadno stane, že místo vypnutí dáte druhý blinkr. Tlačítku, alespoň dle mého názoru, chybí taková ta prostřední pevnější poloha při vypínání. Každopádně určitě to není žádná tragédie, jde jen o to si na to zvyknout!

BRZDY:
Na brzdy se můžete vždy spolehnout. Vpředu čtyřpístkové radiální brzdové třmeny. Zakusují se do kotouče o průměru 320 mm. Brzdy nejsou extrémní jedovky, nárůst jejich výkonu se dá citelně regulovat. Postavit tedy Aprilko na předek no problemo :)
Zadní jednopístkový třmen a kotouč o průměru 240 mm. K zadní brzdě není co dodat. U 2V mnohdy není potřeba :D

OFICIÁLNÍ VIDEO APRILIA:


Trocha čísel :) :

MOTOR
Aprilia V2 90° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC - 4 ventily na válec, Ride-by-Wire management, 3 mapy RAIN - TOURING - SPORT

ZDVIHOVÝ OBJEM
749.9cc

MAXIMÁLNÍ VÝKON
- 67,3 kW (92 k) při 8.750 ot/min
- 25,0 kW (34 k) při 5.000 ot/min

MAXIMÁLNÍ MOMENT
- 82 Nm při 4.500 ot/min
- 58 Nm při 3.750 ot/min

PŘEVODOVKA
6-ti stupňová

STARTOVÁNÍ
elektrický startér

BRZDY
přední - 2x O 320 mm, radiální brzdiče, opancéřované hadice
zadní - 1x O 240 mm, opancéřovaná hadice
verze ABS - stálý dvoukanálový systém Continental

KOLA
ráfky z lehké slitiny
přední 3,50 x 17"
zadní 6,00 x 17"

PNEUMATIKY
radiální, bezdušové
přední 120/70 ZR 17
zadní 180/55 ZR 17

ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMY
délka 2.210 mm
šířka 905 mm
výška 1.185 mm
rozvor 1.505 mm
suchá hmotnost 186 kg
provozní hmotnost 206 kg
palivová nádrž 12 ltr. (dojezd > 200 km)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dawe323
Dawe323 napsal 06.09.16 v 09:07

Tak to pak ok

papin01
papin01 napsal 30.08.16 v 17:34

To Dawe 323: Ale ano, stačí, princip je pořád stejný - jde jen o citlivost při používání blinkrů. Byl to poznatek zpočátku, co jsem začínal s Dorsem. Teď se nad tím ani nepozastavím ;)

Dawe323
Dawe323 napsal 10.08.16 v 13:24 10b.

Blinkry: To pravdu nestaci jen zmacknout tlacitko blinkru na stredove poloze pro vypnuti jako to ma Shiver a jine mota? Jinak 10tka

Více komentářů



TOPlist