PROFIL MOTORKY

Aprilia Dorsoduro 750 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Žabinátor
Vloženo 16.10.2017
Aktualizováno 21.10.2018
Zobrazeno 2674x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasická italská milenka. Uřvaná hádavá nána, která dokáže vytrestat, ale při správném zacházení se odvděčí spalující vášní a horou emocí.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Miloslav Kubálek - Motosalon Beneš - Mám z nich smýšené pocity. Motorka je v pořádku a vyhádal jsem si k ní novou řetězovku v ceně, i když má jiný počet zubů než origo. Taky jí během pár dnů bez problémů přihlásili na české doklady a dá se s nimi dobře domluvit, co se těchto služeb týče, u mě dobrý. Když jsem ale po pár dnech potřeboval telefonicky poradit ohledně pár drobností, byl jsem odbyt jako bych snad něco reklamoval, což nebyla pravda, obecně jakmile jsem zaplatil, kamarádské řeči hodně ochladly. Jinak není problém s testovací jízdou na kterou ochotně pujčí vybavení.

První dojmy - Létající koště. Je tak uzounká, dosáhnu vůbec na zem? Ještě že je tak lehounká a má obrovskej rejd. Designový majstrštyk a pastva pro oči, dotažená do posledního detailu. Přes svůj naštvaný kukuč je nesmírně ladná a všechny křivky tak nějak navazují do nesmírně sexy celku.

Motorku bych doporučil pro - Pro zkušenější bikery, umí být hodně ostrá a chybu neodpustí, pro mě-fakt mi sedí

Doplňky na motorce - Výfuky Arrow (originální powerpart. -10kg, +5ps, +4nm), Proužky na ráfky Dorsoduro, řetěz DID X-ring

Recenze

1.7.18 přidán kompletní polep a obuty Pirelli Diablo Rosso II
Je to jako Colombova žena. Nikdo jí pořádně neviděl, nikdo jí skoro nezná, ale jakmile zazní její jméno, každý tak nějak tuší, o koho se jedná.
Důru mi doporučil kamarád. Tímto bych ti rád poděkoval Luki, trefil jses do černého. Bavorák byl prostě cesťák, tak nějak sterilní a bez emocí. S váhou lokomotivy a s tím spojenou neohrabaností tak nějak neodpovídal mým požadavkům na něco hravého na kratší polety a když jsem již po několikáté měnil hlásiče na stupačkách, řekl jsem si dost! Je čas na změnu. V půlce září jsem si tedy pořídil tuhle mršku. Už při testovací projížďce mi padla jako prdel na hrnec. Ergonomie i jízdní pozice přesně pro mě. Hned po koupi mi začalo ukázkové babí léto a za měsíc jsem na ní nalítal něco přes 2000km. Moje dosavadní poznatky jsou:
Důra je pěkně nabroušená a vzteklá. Klasickej italskej dvouvál do L. Táhne hned od spodu a s lineárním nárůstem bez jakékoliv díry ve výkonu točí až do 10 000 ot/min. Je to šílenost, papírově tak nějak průměrný výkon je podáván stylem prasklé gumy z praku, prostě to vyletí že se nestačíš divit. První tři kvalty jsou dost dlouhý, 4,5,6 jsou hodně u sebe. Převodovka je sametově uhlazená, kvalty tam skáčou úplně skvěle, jen občas se mi povede falešný neutrál. Ideální cestovní rychlost je kolem 115km/h. Motor si přede zhruba v půlce otáčkoměru a nápor větru je tak nějak snesitelný. Jezdí jich docela málo a jsou opředené nejrůznějšími mýty. Většina záporů které se o Důře píšou já vidím naopak jako klady. Ucukaný motor v nízkých otáčkách (čti pod 3000) je tak nějak logický. Dvouvál s obrovskou kompresí, nabroušený na ostrou jízdu logicky nebude poslušně krokovat v ranní zácpě. Musím uznat že je to trochu kumšt courat se v městské dopravě a projíždět utažené kruháče. Klasicky jednička je moc divoká a dvojka hrozně kope. Všechno ale řeší pohotová práce spojky a mě to dokonce baví. Líbí se mi že se se mnou holka hádá, vzteká se a hecuje mě abych jí chytil pod krkem a ukázal jí, kdo je tu pán. Ve zbytku otáčkového spektra je pohádkově klidná, nevibruje a táhne bez propadu až do omezovače. Další věc na kterou mudlové pičují je neexistující ochrana proti větru. No a co kurva. Je to motard ne? Mě naopak docela baví, že můžu jet nucený přesun po státovce relativně bezpečnou rychlostí kolem kila a nápor větru mi dává najevo, že i v téhle rychlosti pád bolí. Prostě fouká ale nenutí to jednoho letět jak střela, aby se náhodou nenudil. Další často kritizovaný bod je sedlo. Měl jsem z něj obavy, ale je to nejlepší sedačka na které jsem kdy jezdil. Ano, je užší, ale mě tak vyhovuje. Ano je tvrdá, ale ani při dlouhé jízdě (zatím nejvíc 7 hodin s menšími pauzami) se neprosedí a byť je prostorná, nemám sebemenší potřebu měnit jízdní pozici. Na to že díky vzpřímenému posezu je většina váhy na zadku se sedí fakt božsky. Dále hodně lidí držkuje na malou nádrž. Sakra žijeme v civilizované části světa, kde je benzínek fakt hafo. Ještě jsem ani jednou nebyl v tísni, že bych dojížděl na výpary a většinou si pumpu vybírám.
Důra je holka hravá. Po všech úpravách jsem se dostal na suchou váhu 176kg a výkon rovných 100 koní na mapě sport. Je to pro mě až až. Ačkoliv mám najeto X desítek tisíc km v jedné stopě, pořád ve mě vyvolává respekt. Ona totiž letí a to tak že furt. Naštěstí jí krotí fenomenální monobloky a geniálně naladěný podvozek. Na našich cesták krásně bere většinu nerovností, ale zároveň není tupý a dává okamžitou precizní odezvu od kol. Na systém ride by wire (elektronický plyn) jsem si ani zvykat nemusel. Je to dokonale vychytaný a vůbec to necuká, nemá to vůli a obecně je to fajn. S tím souvisí volba jízdních režimů. První ze tří, režim Rain je hodně umírněný a zatím jsem hovyužil jen mimo asfalt, dokonce i při podtočení motoru je krásně dávkovatelný a drží Důru pěkně nakrátko. Režim Touring využívám 90% času. Výkon je lineární a čitelný, kolik přidám tolik jedu. Na tenhle mód mám spotřebu kolem 4l/100km což je úplná paráda. Zvláště teď na podzim kdy vlhne cesta, padá listí a nějaká střelba je dost zbytečná. Prostě si jedu rozumě, užívám si barvy krajiny a Důra si jen tak decentně cucá brčkem. To režim Sport je pravá Itálie. Důra zahodí brčko přes rameno a začne béňo exovat po tuplácích. Z plynu se stane rychlopal s okamžitou reakcí na pootočení. Příznám se že na pořádné prozkoumání tohoto režimu zatím nemám koule. Jedna, dva, přední kolo ve vzduchu, při přeřazení a na horizontech stejně tak. Pomalu se jet nedá, i pouhý pohled na plyn tam pošle tak "půlku". V režimu sport má Důra neskutečný charizma a rozpoutává solidní peklo. Na dálnici se nechala rozmotat až na 220 a šla by ještě dál, jenže já bych asi odletěl jak papírovej drak. Ten nápor větru je fakt kurevskej.
Něco málo mě ale taky štve. Nevím jestli mašinu skládal robot nebo cvičené děti, ale dostat se na některá místa při údržbě prostě nějde, to je šílený. U výměny přední žárovky jsem málem porodil krtka a vážně jsem přepýšlel o sebepoškození... Tam se nedá dostat! Dospělej chlap je fakt v pasti a musel jsem použít rybářský peány. Jo taky je tu možnost rozebrat půl mašiny, ale...
Jak to shrnout. Je to umělecký dílo, i ten blbej stojánek je krásnej. Důra je prostě sexy. Motor je pro mě asi splnění ideálů. Dá se jet úplně pohodově, ale pouhým stisknutím tlačítka se dá letět hodně za limitem našich cest. Laďáky jí prospěly, shodila snad tunu pěkně daleko od těžiště (ovladatelnost ze zlepšila už z tak dokonalé) a zvukový projev je uchu lahodící orchestr hrající heavy metal. Při podřazování krásně plive a chrochtá, dole duní, nahoře řve jako formule z let dávno minulých. Důra je asi ideální mašina na víkendové polety/výlety. Je to velmi charismatická mrcha, která je hodně opomíjená a k tomu řeknu jedno. Kdo nezkusil nepochopí a jeho mínus.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
chatra
chatra napsal 05.09.18 v 09:22 10b.

Dokonalá recenze a plný počet bodů!

Milan92
Milan92 napsal 08.02.18 v 07:59 10b.

Nejlepší recenze, co jsem kdy četl

Shane
Shane napsal 24.12.17 v 11:35 10b.

Uplnej souhlas s popisem, kolujou kolem ni hrozny myty...:) Toho Ska se neboj, ona to ma rada a staci si jen trochu zvyknout na elektronickej plyn, s kterym jsem se zezacatku taky obcas netrefil se spravnou davkou, pokusy o highside zatim 2, ale da to vcas vedet :)))

Více komentářů



TOPlist