PROFIL MOTORKY

Aprilia Dorsoduro 750 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Silvano
Vloženo 4.9.2016
Aktualizováno 12.9.2016
Zobrazeno 3505x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejvýstižnější a mluvící za vše: 750 dvouvál, supermoto - super zátah od spodu a parádní obratnost.

Více fotografii

První dojmy - S touhle mašinkou bude hodně zábavy v rychlostech 50-150, pod 50 ucukaný nebo hodně ostrý, nad 150 začíná hodně foukat, ale jet 180-200 není problem, jen to není ono. Zvuk z Akrapů je monstrozní.

Motorku bych doporučil pro - Moto je perfektní volba pro lidi co oželí rychlosti 200+ a radši si vychutnají parádní obratnost motorky do do prudších zatáček po okrscích a sem tam se budou chtít dostat i někam mimo silnici.

Doplňky na motorce - koncovky Akrapovič (s touto motorkou brutální kobinace), plexi Puig

Recenze

Začínal jsem v 16 na 200ccm supermotu, to se mi zalíbilo, že mě doveze téměř kamkoli. V 18 byla osedlána ZX-6R ninja s necelými 100kw pod prdelí a ta mi dala přičichnout k cestovní rychlosti kategorizující mě k "magorům na dvou kolech".
Když jsem se ve 23 rozhodoval co dál dělat, žádná jasná volba pro mě nebyla.
Ninja byla prodána kvůli špatným silnicím v okolí, takže supersporty byly zavrhnuty (s těžkým srdcem). Chvíli připadal v úvahu nějaký naháč, ale nakonec jsem se vrátil ke svým kořenům - supermoto.
Dlouho mě držela vidina KTM 690 SMC. Ta byla příslibem pekelné dávky adrenalinu a blbnutí, co mě od ní však odradilo, byla zkušenost známého s KTM 640 LC4 (taktéž jednobuch) a to že mi jí půjčil. Motorka je super na blbnutí po městě, polňačkách, ale na silnici ve 130km/h zábava končí - definitivně. O cestování se údajně nechá jen zdát.

A tak se dostáváme k Aprilia Dorsoduro 750 - od každého trochu.
750 dvouválec má úžasný krouťák a táhne pěkně od spodu, což je naprosto perfektní na styl jízdy brzda plyn, kdy však motor nemusí být v otáčkách aby to jelo a navíc dost šetří brzdy, jelikož motor brzdí natolik, že přední brzdu používám jen při prudším brzdění. Všechno má však dvě strany a tato výhoda se docela projeví na sjíždění zadní pneumatiky.
Jedinou "komplikací" kterou přináší charakteristika dvouválce je pomalá jízda po městě, konkrétněji prudké zatáčky, kruháče atd., kde mi zatím dělá trochu problém citlivost plynu a silný škubnutí i při lehkém přidání/ubrání plynu v nízkých otáčkách na první rychlostní stupeň. Ze začátku byla nutnost v těchto situacích jet na mapu tourist, nebo na sport a přes spojku, ale už si to pomalu osvojuji a za chvíli snad dojde i na dravé průjezdy kruháčů.
Obratnost motorky je naprosto úžasná. Motorka padá do zatáček sama, a jakékoli kličkování ji nedělá sebemenší problém. Navíc oproti supersportu se nezalekne ani hrbolů, či děr na silnici, což je pro mě na Vysočinu dost podstatné.
Chování v mírném terénu se i přes svojí váhu jeví taky jako dobré, ale zatím nemůžu pořádně posoudit - motorku jsem koupil s vymačkaným ložiskem v řízení, takže mi drží znatelně pozici rovno a to je do terénu docela problem.

Abych se dále nerozepisoval, ostatní postřehy bych shrnul trochu rychleji.
Jízda ve dvou bezproblémová, ale chtělo by to více výkonu.
Brzdy jsou dobré, opět pro jízdu ve dvou by se možná hodily silnější, ale to je jen subjektivní pocit, nebo jsem byl moc opatrný.
Úložný prostor - je to spíš trochu místa co tam tak nějak zbylo.
Spotřeba - průměr 5,5 litrů

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 11.07.17 v 00:22 10b.

Newtoon
Newtoon napsal 09.09.16 v 18:27 10b.

Parádní strojovna

rc28
rc28 napsal 08.09.16 v 13:24 10b.

Více komentářů



TOPlist