renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R nineT Pure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Zedsdead
Vloženo 26.7.2019
Aktualizováno 9.6.2022
Zobrazeno 6 381x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Kus motorky. Normální naháč bez všech zbytečností.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:ACR auto (České Budějovice 4) - Můžu doporučit, solidní jednání, pěkný showroom.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 790: Vadilo mi: moc živý předek, sedlo se zvažuje k nádrži. Taky bych tam nedal brašny. Ale jinak je to paráda. Má u mně 2. místo po BMW.
Ducati Monster 821: Vadilo mi: krátké sedlo, pravá pata nemá místo - výfuk.
Triumph Bonneville Speed Twin: Nejel jsem ji. Je jenom jeden předváděcí kus v Praze a čekat se mi už nechtělo. Zvažoval jsem ji hodně, ale nelíbí se mi to zadní odpružení a 160 guma.
Yamaha MT-09: Nebyla předváděčka a Duke je dost podobná záležitost - na blbnutí.

První dojmy - Na zkoušku jsem jel verzi Urban G/S. Tato je supr pro rozbitější silnice. I vypadá pěkně.

Motorku bych doporučil pro - Pro člověka, co nepotřebuje závodit, ale hezky se projet a vyčistit hlavu.

Doplňky na motorce - Speciální lak, drátová kola, vyhřívané rukojeti, LED blinkry, kontrola trakce, zrcátka, štítek, startovní číslo + držák brašen, otáčkoměr.




Recenze

25.7.2019 - 370km
Takže to bylo takto:
Po prodeji SV 1000S nastalo hledání, jak už to bývá u podobně postižených, nástupce starého stroje...
Jelikož první 3 motorky byly ojetiny, jsem se rozhodl, že další už bude funglovka. Úvaha byla taková, že objem kolem 850 ccm by mohl stačit, vzhledem k výkonům dnešních strojů. Takže jsem si projel v.u. motorky a ani jedna mně nevzala za srdce. Nebylo to ono. Jak říkal už Ford - objem ničím nenahradíš (jenom ještě větším objemem) Ale v podstatě mi nejvíc vadila ergonomie.
No. Takže jsem se podíval na litry a nadlitry. Tam za rozumné peníze už takový výběr není, pokuď nehledáte řadový 4-válec. OK, dál už jenom dojmy z motorky:

R NineT Pure:
1. jedním slovem POHODA! Chceš mít klid, ale i trochu jet? Pak se na ní projeď.
2. nejvíc jí to sluší v černé (proto i R NineT je černá). Je třeba to vidět naživo.
3. motor není žádná brutalita: 81 kW/116Nm, spíše má charakter kliďase, ale zase se umí i roztočit. Tzn. nejlíp jet pohodičku, nízké otáčky, kolem 5000. Vrkání plynem=klopná reakce motorky. Osobně mi to nevadí, ale je dobré si to vyzkoušet. Brzdný účinek není tak velký, jak u V-twinu.
4. podvozek: velice dobrý na naše silnice. Paralever je geniální věc. Ono to žehlí silnice Vidlice na mně tak akorát tuhá. Jako celek podvozek funguje supr.
5. brzdy: tradičně u BMW bezvadné. 2 prstíky stačí. Dávkovatelnost příkladná.
6. rám: CrMo trubky. Tuhý a hezký.
7. jízda: je to dost specifické, jet s boxerem, pro někoho, kdo to nezná. Každopádně je nízko těžiště a to poznáš. Klopí se to samo, ale těch 220kg tam je. Nicméně jízda byla ta vlastnost, která se mi líbila se zkoušených moto nejvíc. To rozhodlo. To snad mluví za vše.
8. dlouhá jízda: není problém. Posez je hodně pohodlný. Sedlo sportovně tvrdší, ale v pohodě. Místa je habaděj.
9. okreska: tam je doma. Nenutí tě jet jako prase. Jako bonus spotřeba 5,5 a dojezd 300 km. Luxus.
10. dálnice: asi jediná slabina motorky - prostě nad 120 kmh už fouká. Možná dáme štítek, možná ne. Uvidíme...
11. X-faktor: tato černá-zlatá varianta je prostě NEJ!
12. Zvuk: na stojánku vrčí boxer docela potichu (Euro4). Není dokonce problém se s někým bavit. Za jízdy po zahřátí pak při ubrání prská do výfuku. Mně ten zvuk za jízdy připomíná zvuk letadla - nějakého Čmeláka nebo trochu traktor. Každopádně si boxer s ničím nespletete. Koncovky neoriginálních výrobců jinak znějí velice podobně jak originál, akorát snižují výkon, takže to řešit nebudu.
13. Převodovka: funguje bez výhrad. Řadí se i za 1 bez nějakého bouchání, vše hladce bez problému. Neutrál někdy chvíli hledám, ale to je spíš o zvyku. Spojka jde lehce.
14. Spolujezdec: dá se přežít, ale chybí madla, takže klouže a při brždění padá na řidiče. Nicméně sedlo je OK, stupačky taky. Motor a brzdy s tím problém nemají žádný. Pokavaď máte vozit baťůžek sporadicky a není to spíše krosna , tak není problém.
15. Okruh / Brno: dejte tam sportovní gumy a budete brousit kolena. Moto jede jak po kolejích. Ani jedna krizovka se nekonala. Brzdy vadnou jen lehce. Chtělo by to akorát ještě rychlořarení! Je třeba mít správně nohy na stupačkách, protože nejsou tak vysoko. Policajty klidně zkrátit na polovinu aby nešktaly. Pak už se toho jen nebát..

Update 27.7.2019 - 500 km
Malé doplnění prvních dojmů:
Jel jsem hezkou trasu, kde SV-čko člověka vyklepalo totálně. Báwo úplně v klidu. Tzn. si užívám i trasy, kt. jsem si předtím neužil. Při nouzovém brždění se motorka chová velice neutrálně, přední guma skučí, dává max. výkon, tak to má být. ABS možná ani nezaplo nevím, tohle chci otestovat, jak to pracuje.
Jo a místo pod sedlem není, resp. se tam musí odšroubovat šroub, takže sebou musíš nosit jako druhý klíček. (to dělat nebudu)
Jinak vše OK.

Update 29.7.2019 - 620 km
Čím víc si na ni zvykám, tím je můj pocit z motorky lepší. Opravdu to umí zatáčet. A člověk se ani nemusí snažit. Jede jak po kolejích. Metzelery jsem nikdy neměl ale zatím se mi nestalo, že by na výjezdu ze zatáčky podklouzly. Zase ale musím pochválit pohodlí a posed. Řidítka jsou příjemně široký, člověk má pocit kontroly nad strojem. Lehkou kritiku si zasluhují zrcátka: za prvé jsou plastová, co mi k motorce nejde a zadruhé je nešikovný jejich tvar: nevidíte silnici za sebou celou. Ale výhled je OK a ani se neklepou.

Update 28.8.2019 - 1500 km
Po záběhu můžu využívat plný výkon. Dojmy: cca do 5500 otáček nebo lehce přes půlku spektra je průběh pocitově lineární. V horní polovině nastává citelná výkonová špička. Tzn. od 160 kmh na 6. stupeň zrychluje až do 200 kmh dost svižně a i vibrace jsou jiné. Maximálka by měla být asi 220 kmh. (nezkoušel jsem) Tzn. motor má jakoby dvě tváře. Čoproidní spodek s krouťákem a sportovnější vršek s výkonem. Neříkám, že je to supersport, nějakých 20 koní navíc by podvozek ještě snesl.
Náklon: hlásič náklonu stupačky začíná brousit o zem o něco dříve než u sportovních motorek. Na pneumatice ještě zbývá 5mm do kraje. Nicméně náklon už je i tak slušný. Motorka je přesto stabilní, ani stopa po nervozitě. (tuhý rám, podvozek, dobré gumy + tlumič řízení)

Update 24.9.2019 - 3000 km
Změnil jsem nastavení řidítek - cca. 2 cm dopředu/nahoru. Posed je víc sportovní a míň bojuji s větrem. Taky je objednané plexi Puig Retrovision.
Nastavení světla z továrny je docela špatně - totálně do nebe. Musel jsem to seřídit, což je na 5 minut - 2 šrouby uchycení světla. A zvedl jsem nastavení centrálu o 8mm nahoru.
Jinak motorka se líbí, lidi si ji prohlíží, když jsem na benzíně.
Já oceňuji vyhřívané rukojeti při chladnějším počasí. Dá se chvíli vydržet i 5°C.

Update 20.11.2019 - 4000 km
Vyměnil jsem zrcátka za hliníková na řidítkách.
Zn. Highsider. Snad budou fungovat. Sezona končí, zbývá už jenom dořešit upevnění brašen. O tom můžu přemýšlet v zimě...

Update 13.3.2020
Zakoupen nosič na brašny SW-Motech a tabulky na startovní číslo. Ty poslouží jako opora univerzálním brašnám.





Update 22.5.2020 - 6600 km
Výměna sady gum za Bridgestone Battlax S21. Špičkové pneumatiky. Vzadu 3 směsy.






Update 17.9.2020 - 12200 km
Zadní guma už má vzorek 1mm od značky. 6000 km tedy vydrží. Přední snad i 12000. Investoval jsem však do otáčkoměru. Koupě u Leebmanna v D. i s konzolí a materiálem 400 Eur.. Montáž je naštěstí triviální, kabel je pod nádrží, viz. Youtube.
Zjistil jsem zajímavé údaje o otáčkách: pouze 3500 ot. na šestku odpovídá 100 kmh. Při normální jízdě řadím už ve 4000 otáčkách. Okolo 6000 ot. v motoru, jak se lidově říká, chytnou saze a jede jako o život až do omezovače. Nicméně trápit ho tam mi připadá zbytečné.

Update 26.9.2020 - 12530 km
Bilance:
Po dvou sezonách můžu říct, že koupi nelituji. Zaprvé motorka funguje, neřešil jsem žádnou závadu. A pořád mě baví na ní jezdit i se na ní koukat. Vítaným plusem je nízká spotřeba cca. 5,5-5,6 l/100km, což jednak šetří finance a jednak můžu s klidem tankovat po 250 km. Rezerva začne svítit až někde kolem 220 km.
V základu na motorce pár věcí chybí, ale dá se to pořešit příslušenstvím, viz. doplňky. Hlavně by tam měl být otáčkoměr. Ostatní je spíše takový bonus navíc. Mně baví, že můžu mít to NineT upravené podle sebe a že je to originál. Podobné jsem zatím neviděl. I kolegové u pumpy jsou dost zmatení, která verze to vlastně je a motorka se pak často stává tématem pokecu.
Jízda, motor, brzdy, spolujezdec - to jsem už popsal výše. Jednou větou se dá říct, že motorka nemá větší slabinu. Dovolená na ní byla supr, není problém jet i celý den. Prostě NineT můžu jednoznačně doporučit. Alespoň vyzkoušet se vyplatí.

Update 8.10.2020 12800 km
Výměna zadní gumy za Bridgestone BT 016 PRO






Update 15.3.2021 14000 km
Výměna přední gumy za Bridgestone BT 016 PRO, 1.7. i zadní.

Update 15.5.2022
21000 km velký servis, 21500 výměna sady gum. Standardně BT16. Prověřeny v Mostě

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vhstorm
vhstorm napsal 31.01.24 v 16:49 10b.

Ahoj , mám bmw r nine t pure r.v. 2022, chystám se domontovat otackomer, v bmw mi tvrdí , ze musím k nim do servisu , aby to nahráli do řidici jednotky , z videa jsem viděl , ze stačí otackomer připojit , kabel je totiž pod nádrži připraveny , nechci platit 7tis za něco, co třeba není potřeba. Je možné ze u starších modelu to slo? A u novějších už se to musí nahrát ? Dekuji Vláda

Javos
Javos napsal 27.02.23 v 16:47

super stroj, ať dělá dál jenom radost!
mám R9T Pure a pls o radu kde u nás sehnat org. otáčkoměr, nebo link na fy Leebmann apod. Děkuju moc. javo2010@seznam.cz, 720 300 111
Zdarec Jarda

rulzmaker
rulzmaker napsal 31.08.21 v 15:47 10b.

zajímavá motorka

bruttopyr
bruttopyr napsal 31.08.21 v 15:37 10b.

Pěkný a rozsáhlý popis.
A ten lak!

Don_Pedro
Don_Pedro napsal 20.07.21 v 16:37 10b.

Pro NineTy mám slabost a zlatá mu fakt sluší

Více komentářů



TOPlist