PROFIL MOTORKY

BMW R nineT Pure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Zedsdead
Vloženo 26.7.2019
Aktualizováno 29.7.2019
Zobrazeno 2968x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Kus motorky. Normální naháč bez všech zbytečností.

Více fotografii

Motorka koupena od BMW Budějovice - Můžu doporučit, solidní jednání, pěkný showroom.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 790: Vadilo mi: moc živý předek, sedlo se zvažuje k nádrži. Taky bych tam nedal brašny. Ale jinak je to paráda. Má u mně 2. místo po BMW.
Ducati Monster 821: Vadilo mi: krátké sedlo, pravá pata nemá místo - výfuk.
Triumph Bonneville Speed Twin: Nejel jsem ji. Je jenom jeden předváděcí kus v Praze a čekat se mi už nechtělo. Zvažoval jsem ji hodně, ale nelíbí se mi to zadní odpružení a 160 guma.
Yamaha MT-09: Nebyla předváděčka a Duke je dost podobná záležitost - na blbnutí.

První dojmy - Na zkoušku jsem jel verzi Urban G/S. Tato je supr pro rozbitější silnice. I vypadá pěkně.

Motorku bych doporučil pro - Pro člověka, co nepotřebuje závodit, ale hezky se projet a vyčistit hlavu.

Doplňky na motorce - To není tak podstatné.

Recenze

25.7.2019 - 370km
Takže to bylo takto:
Po prodeji SV 1000S nastalo hledání, jak už to bývá u podobně postižených, nástupce starého stroje...
Jelikož první 3 motorky byly ojetiny, jsem se rozhodl, že další už bude funglovka. Úvaha byla taková, že objem kolem 850 ccm by mohl stačit, vzhledem k výkonům dnešních strojů. Takže jsem si projel v.u. motorky a ani jedna mně nevzala za srdce. Nebylo to ono. Jak říkal už Ford - objem ničím nenahradíš (jenom ještě větším objemem) Ale v podstatě mi nejvíc vadila ergonomie.
No. Takže jsem se podíval na litry a nadlitry. Tam za rozumné peníze už takový výběr není, pokuď nehledáte řadový 4-válec. OK, dál už jenom dojmy z motorky:

R NineT Pure:
1. jedním slovem POHODA! Chceš mít klid, ale i trochu jet? Pak se na ní projeď.
2. nejvíc jí to sluší v černé (proto i R NineT je černá). Je třeba to vidět naživo.
3. motor není žádná brutalita: 81 kW/116Nm, spíše má charakter kliďase, ale zase se umí i roztočit. Tzn. nejlíp jet pohodičku, nízké otáčky, kolem 5000. Vrkání plynem=klopná reakce motorky. Osobně mi to nevadí, ale je dobré si to vyzkoušet. Brzdný účinek není tak velký, jak u V-twinu.
4. podvozek: velice dobrý na naše silnice. Paralever je geniální věc. Ono to žehlí silnice Vidlice na mně tak akorát tuhá. Jako celek podvozek funguje supr.
5. brzdy: tradičně u BMW bezvadné. 2 prstíky stačí. Dávkovatelnost příkladná.
6. rám: CrMo trubky. Tuhý a hezký.
7. jízda: je to dost specifické, jet s boxerem, pro někoho, kdo to nezná. Každopádně je nízko těžiště a to poznáš. Klopí se to samo, ale těch 220kg tam je. Nicméně jízda byla ta vlastnost, která se mi líbila se zkoušených moto nejvíc. To rozhodlo. To snad mluví za vše.
8. dlouhá jízda: není problém. Posez je hodně pohodlný. Sedlo sportovně tvrdší, ale v pohodě. Místa je habaděj.
9. okreska: tam je doma. Nenutí tě jet jako prase. Jako bonus spotřeba 5,5 a dojezd 300 km. Luxus.
10. dálnice: asi jediná slabina motorky - prostě nad 120 kmh už fouká. Možná dáme štítek, možná ne. Uvidíme...
11. X-faktor: tato černá-zlatá varianta je prostě NEJ!
12. Zvuk: na stojánku vrčí boxer docela potichu (Euro4). Není dokonce problém se s někým bavit. Za jízdy za studena pak při ubrání prská do výfuku. Po zahřátí taky, ale míň často. Mně ten zvuk za jízdy připomíná zvuk letadla - nějakého Čmeláka nebo trochu traktor. Každopádně si boxer s ničím nespletete. Koncovky neoriginálních výrobců jinak znějí velice podobně jak originál, akorát snižují výkon, takže to řešit nebudu.
13. Převodovka: funguje bez výhrad. Řadí se i za 1 bez nějakého bouchání, vše hladce bez problému. Neutrál někdy chvíli hledám, ale to je spíš o zvyku. Spojka jde lehce.

Update 27.7.2019 - 500 km

Malé doplnění prvních dojmů:
Jel jsem hezkou trasu, kde SV-čko člověka vyklepalo totálně. Báwo úplně v klidu. Tzn. si užívám i trasy, kt. jsem si předtím neužil. Při nouzovém brždění se motorka chová velice neutrálně, přední guma skučí, dává max. výkon, tak to má být. ABS možná ani nezaplo nevím, tohle chci otestovat, jak to pracuje.
Jo a místo pod sedlem není, resp. se tam musí odšroubovat šroub, takže sebou musíš nosit jako druhý klíček. (to dělat nebudu)
Jinak vše OK.

Update 29.7.2019 - 620 km

Čím víc si na ni zvykám, tím je můj pocit z motorky lepší. Opravdu to umí zatáčet. A člověk se ani nemusí snažit. Jede jak po kolejích. Metzelery jsem nikdy neměl ale zatím se mi nestalo, že by na výjezdu ze zatáčky podklouzly. Zase ale musím pochválit pohodlí a posed. Řidítka jsou příjemně široký, člověk má pocit kontroly nad strojem. Lehkou kritiku si zasluhují zrcátka: za prvé jsou plastová, co mi k motorce nejde a zadruhé je nešikovný jejich tvar: nevidíte silnici za sebou celou. Ale výhled je OK a ani se neklepou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Madbut
Madbut napsal 02.08.19 v 23:49 10b.

Závidím

FrogySkoky
FrogySkoky napsal 29.07.19 v 22:35 10b.

Moc pekna, taky o NineT uvazuji , az prodam GS

Krakatau
Krakatau napsal 29.07.19 v 17:29 10b.

Mal som možnosť vyskúšať aj "klasickú" R NineT, ale tiež by som si vybral Pure...

Více komentářů



TOPlist