renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Cesinek
Vloženo 20.7.2019
Aktualizováno 16.6.2022
Zobrazeno 3 412x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje vysněná motorka, po které jsem toužil od doby, kdy jsem začal o motorkách přemýšlet. A teď jsem si sen splnil.

Motorka koupena od ron7 (Praha 5-Hlubočepy) - Skvělý přístup, naprosto férové jednání.

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - Už při zkušební jízdě mi motorka dokonale sedla. Výjezd od garáže byl takový nejistý, říkal jsem si "na co sis to vlezl", ale po třech křižovatkách už jsem se jen smál. Prodávající jel na svém R1200GS, já za ním, a celou cestu jsem si neuvěřitelně užil. Okamžitě po dojezdu zpátky jsme si plácli.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo hledá tento typ motorky, bez zbytečné elektroniky. Limitujícím faktorem může být výška a váha, ale chce to si to osobně vyzkoušet.

Doplňky na motorce - Orig. vyhřívané hefty, vypínatelné ABS bez posilovače, orig. boční kufry BMW touring, cestovní plexi Wunderlich, padáky SW Motech, přídavná světla vpředu, přídavná světýlka na blasterech (bílá LED dopředu, červená dozadu, blinkry), navigace TomTom Rider 550 na RAM mountu, přidaná vypínatelná zásuvka 12v na hrazdě. Přední i zadní tlumiče Wilbers.

Recenze

Řidičák na velkou motorku jsem si dělal až v roce 2009, tedy ve svých 30 letech. Tehdy mi otec v podstatě natrvalo zapůjčil Yuki Vista 250, na které jsem najel svých prvních pár kilometrů. A už tehdy jsem z legrace říkal, že až vyrostu a budu velkej kluk, pořídím si R1150GS. Na Yukině jsem vydržel dvě sezony, ale moc jsem toho nenajel. Odhadem tak do 1000 km celkem. Jezdil jsem do a z práce, a občas jen na kratičkou projížďku kolem komína. V roce 2012 se nám narodil syn, a s manželkou jsme uložili hadry a helmy do skříně. Až do letoška jsem na mašině neseděl.

Letos začátkem června jsem seděl se ženou, a povzdechl jsem si, že těch 32 km, které dojíždím denně do práce, by bylo krásné jezdit na motorce. Byl to jen takový povzdech. Manželka reagovala nečekaným "tak si nějakou kup". Ještě ten večer jsem prošel inzeráty, litrové motorky jsem okamžitě zavrhl jako moc silné, a za tři dny jsem si jel do Českých Budějovic pro Bandita 600S. Trasu České Budějovice - Jablonec nad Nisou jsem na něm absolvoval v brutálním počasí, půl cesty lilo jak z konve, já naprosto bez zkušeností. Domů jsem dojel promočený na kost, ale úplně spokojený. Od dalšího týdne jsem začal jezdit na Bandasce denně do a z práce, a neskutečně si to užívat. Postupně jsem se s motorkou sžíval, časy na cestu se postupně zkracovaly a já se na mašině cítil čím dál jistější. Od toho 10.6., kdy jsem měl Bandita přihlášeného, jsem na něm najel cca 1500 km, a stále častěji jsem doma po večerech říkal, že jsem si asi měl ten sen splnit, nebát se toho a to BMW si pořídit. Až mi nakonec žena řekla, ať si tedy nějakého najdu a koupím, že to zvládneme. Bandit zůstane jí, protože to je zas pro změnu její vysněný stroj, po kterém touží celou dobu.

Začal jsem tedy procházet inzeráty. Na té motorce jsem v životě neseděl, jen se mi vždycky strašně líbila. Postupně jsem filtroval inzeráty, vynechal ty, kde měly motorky starší 15 let inzerovaných najetých 35 tisíc km, a zůstalo u dvou. Jedna v Liberci, druhá v Praze. Obě podobně vybavené, obě ve stejné barvě, obě s najetými přiznanými skoro 150 tisíci. První prohlídka byla v neděli v Liberci, kdy jsem měl vůbec poprvé možnost si na svůj vysněný stroj sednout. Napřed jsem se mírně vyděsil, jak je ta mašina obrovská. Následně nastal boj s manipulací na místě, pak chcípnutí při rozjezdu, pak souboj s BMW style ovládáním blinkrů a pak už jen čirá radost. Motorka mě naprosto nadchla. Po projížďce jsem se s prodávajícím rozloučil s tím, že se jedu podívat ještě na jednu a že mu dám vědět.
Další den, v pondělí, jsem měl domluvenou prohlídku motorky v Praze. Po práci jsem sedl na Bandita, odjel do Prahy, a tam na mě čekala. S prodávajícím jsme si o mašině popovídali, předložil mi servisní dokumentaci, povyprávěl historii (první majitel v Německu, ježděno na dlouhé trasy na dovelené, druhý majitel zde v Praze, nikdy nejeto v terénu). Pak jsme se oblékli, prodávající si sedl na své R1200GS, já na tehdy ještě jeho R1150GS a jeli se projet.Velikost motorky už mě tak neděsila, první rozjezd byl trochu rozpačitý, ale pak už jen čirá radost a vědomí, že jí prostě musím mít. Když jsme dojeli zpátky, vůbec se mi nechtělo sedat zpátky na Bandita. Okamžitě jsme si plácli, a domluvili jsme se na následující čtvrtek na předání. Následovalo 10 dní, kdy jsem prolézal fóra, koukal na fotky a videa, dělal prostor v garáži a neskutečně se těšil. A 18.7. přišel den D. Dojeli jsme se ženou autem do Prahy, do auta jsme naložili věci navíc, které jsem k motorce dostal (Boční kufry origo BMW Touring, topcase s plotnou, držáky na alu kufry SW motech, originální plexi, navigaci TomTom Rider 550, šanon s kompletní dokumentací), žena jela domů, a my na Bohdalec, motorku přepsat na mě. Za dvě hodiny bylo hotovo, a vysněný stroj je můj.
Domů jsem dojel v naprosté pohodě, navečer jsem si dal ještě 100km okružní výlet a vůbec se mi nechtělo motorku strkat do garáže. Bohužel teď přes víkend sedím v práci, a projedu se zase až v pondělí.

Motorku jako takovou zatím nemůžu moc hodnotit, pořád se sžíváme a zatím jsem nic nenajel. Od prvního usednutí ale vím, že sedím přesně tam, kde sedět mám, a že jsem si opravdu splnil sen. Motorka je obrovská, těžká, ale to vše je patrné jen při manipulaci na místě. Po rozjezdu váha okamžitě mizí. V porovnání s Banditem mě překvapilo vnímání rychlosti. Jedu, koukám kolem sebe, a najednou zjistím, že mám na tachometru o 20-30 km/h víc, než si myslím. Odhad na rychlost prostě zatím nemám. Budu muset nějak řešit plexi. Na motorce je vyšší a širší plexi Wunderlich, které dělá hrozné turbulence. Mám 189 cm, Schuberthku C3Pro, a musím mít špunty do uší. Zkoušel jsem horní i dolní polohu plexi, a je po pořád stejné. Když se postavím, hluk od turbulencí je úplně pryč, okolo helmy to jen příjemně šumí. Zkusím nasadit originální plexi, a pokud to nepomůže, budu muset laborovat s deflektory.

Jinak pocitově je motorka úžasně pohodlná, posez uvolněný, záda nebolí, díky výšce je lepší přehled o okolí. Asi nejlíp to vystihuje přirovnání, že jde vlastně o takové SUV na dvou kolech. V porovnání s Banditem se mi zatím o trochu hůř hledá neutrál, ale to je jen otázka zvyku. Jinak řazení je přesné, bez pazvuků, bez kopanců. Výkonu má pro mé potřeby dost a dost.

Když jsem kupoval Bandita, s prodávajícím jsem se bavil o tom, že R1150GS je můj sen a že si ho stejně jednou pořídím. Odpověděl mi, že budu zklamaný. Teď už vím, že neměl pravdu. Od první chvíle cítím, že je to to pravé, prostě splněný sen se vším všudy.

Dnes, 16.6.2022 si moto odvezl nový majitel. Ať mu dělá radost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Juraj22
Juraj22 napsal 16.06.22 v 19:22 10b.

Pěkná potvora
Zrovna nedávno jsem potkal v Jbc u Alberta řekl bych stejný tip

Pavel1971
Pavel1971 napsal 03.06.20 v 21:52 10b.

Pěkný příběh o pěkné moto a splněném snu.
Tak je to správné, tak to má být
10 b

xGiGix
xGiGix napsal 02.09.19 v 17:21

další kousek do JBC? ..

krysoid
krysoid napsal 24.07.19 v 06:53 10b.

Sny se mají plnit

remekson
remekson napsal 23.07.19 v 21:19 9b.

Máš to ale bezva ženu Já taky snil léta o tomhle stroji a teď proháním HD. Cesty páně jsou nevyzpytatelné. No na BMW snad taky jednou dojde.

Více komentářů



TOPlist