PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník M4t3s
Vloženo 21.7.2011
Aktualizováno 3.6.2014
Zobrazeno 6648x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Jestli jsem si po koupi myslel, že jsem udělal dobře, tak teď se na to dívám tak , že líp jsem opravdu udělat nemohl. Jak píše jeden kolega na našem GS fóru, Best Moto eWer

Více fotografii

První dojmy - Velmi silná motorka, i po tak velkém přechodu to byla láska na první svezení. Skvělý přehled o okolí a točák pořád k dispozici. Ani ve 2 nepozoruji výrazný úbytek výkonu. Delší cesty jsou s ním potěšení.

Doplňky na motorce - Padáky Hepco Becker, originální plastové Touring kufry, vyhřívané rukojeeti v základní výbavě, vlastní 12V zásuvky, Top Case Givi 42 l na dve helmy s druhým brzdovým světlem

Recenze

Moje druhá motorka. Před tím jsem řádil na Yamaze YBR 125. Skok na 1150 je obrovský. Jen samotná velikost motorky vzbuzuje respekt a její výkon (nebo přesněji kroutící moment) ještě více. I když jedete na pětku klidným tempem 90 kmph, stačí zabrat za rukojeť plynu a v cuku letu jedete 150...a když tam "prásknete" ještě šestý stupeň (na FID panelu se zobrazuje jako E (Economy), můžete rychlost vytlačit na 190 kmph. Věřím že by rychlost šla i výše, ale z důvodů omezovače to už víc nejde. Zatím se s motorkou oťukávám, vše funguje v pořádku. Na tachometru v době koupě bylo 72500 km, po druhém majiteli. Co stojí za zmínku je oranžový lak, který je dělaný na zakázku, a určitě také tlumiče Öhlins, které vypadají že jsou téměř nové.

Více info přidám s novými zkušenostmi.

25. 8. 2011
Tak je čas na další krátké povídání. Na motorce mám již za první měsíc cca 3200km. To jen potvrzuje moji 100% spokojenost se strojem. Ani při dlouhé cestě nad 150 km nebolí zadek a jízda je velmi pohodlná. Do zatáček jde velmi ochotně a krásně drží stopu.
Během tohoto měsíce byl vyměněn olej v motoru, převodovce i kardanu, olejový filtr je samozřejmostí a ještě k tomu i svíčky. Jsem rád za zkušené kamarády a známe s předešlým modelem, takže se vše kupovalo na jistotu a ještě s určitou slevou, která potěší. Přední pneu již nebyla úplně v cajku, a od kolegy s R1100GS jsem "dostal" za velmi krásnou cenu mírně jetou pneu. Shodou náhod stejné značky a typu jako mám vzadu. Nyní jsou obě pneu zhruba ve stejné kondici a myslím, že příští sezonu ještě vydrží. Už se mi podařilo mašinu i "pokřtít", naštěstí jen v garáži. Při sestupování jsem neudržel balanc a motorka se opřela o stěnu, což způsobilo prasknutí pravého zrcátka. Ale české ručičky to opět vyřešily a kromě mírně prasklého sklíčka drží zrcátko stejně jako předtím. Teď když se v těch šílených vedrech ani nedalo vyjet ven jsem si hrál s vybavením Top Casu. Od předchozího majitele (nebo možná i od 1. majitele) je Top Case téměř celý nachystán na zapojení brzdového světla. To mi ale přijde jako zbytečnost a tak jsem na připravené kontakty od Givi přivedl elektriku od baterky a do kufru jsem nainstaloval zásuvku na 12V, hlavně na nabíjení mobilu. Celý materiál čítá kousek kabelu, pojistkové uchycení a pojistka samotná a nakonec vodotěsná zásuvka. Práce celkově na hodinku a vše funguje jak má. Vše jsem již vyzkoušel a šlape to na jedničku. Rozhodně lepší než kupovat hotové zásuvky. Takhle mě to vyšlo cca na 150 Kč a mám to přesně jak chci. O pár dnů později přišla řada na další a na čas asi poslední úpravy do kufru. Osvětlení. opět jsem navštívil GM-ko a za necelých 100 Kč nakoupil vše potřebné. LED diodový pásek, spínač a opět kousek kabelu. Instalace byla jednoduchá, díky již od minula přivedené elektrice dospodu kufru. Pojistka je společná se zásuvkou, takže to chtělo jen vymyslet kam a jak uchytit spínač a diody. Nakonec se vše uhnízdilo po otevření na horní straně a kabel vede po obvodu kufru u těsnění. Spínač sepne hned po otevření kufru a funguje tak jak má. Teď je ale mírná nouze o finance, takže další výbava či vylepšení se odkládá na neurčito.

24.10.2011
Tak sezona nám pomalu (bohužel) končí, tak zase přijde na řadu další dovybavení stroje. Na tachometru už je najeto přes 6500km od koupě a vše funguje jak má. Ale první posezónní úprava bude asi seřízení podtlaků. Pneumatiky už jsou tak na dojetí a poohlížím se po nových. Buď bych tam dal opět Touranceky, nebo se dívám po nějakých silničních špalkách, protože poslední dobou mě začíná bavit lehký off-road. Jen nevím jestli se tam investice vyplatí, když v terénu za sezónu najezdím asi tak 15-20% z celkových jízd. To by se mi pak líbily Continental TKC 80, nebo Mitas E10. Naštěstí se přezouvat bude až po zimě, tak je času na rozmyšlenou dost. Pořídil jsem si tankvak značky Kappa, objem až 45 litrů. To by na cestování mělo postačit. Na plánu je i druhá 12V zásuvka pod budíky.

Mašina šlape parádně, jen se do ní lije palivo, sem tam se doplní olej. Přeci jen je to trochu žrout. Spotřeba se mi pořád pohybuje na hranici 6-ti litrů. Ale to bude tím že i jízdu užívám a na spotřebu nijak moc nekoukám. Ale věřím, že s delší cestou na jih půjde spotřeba o něco dolů.

27.2.2012
Počasí dovolilo, tak jsem vytáhnul mašinu na první vyjíždky. Začínám sezónu s 80000km na tachometru. Za minulou sezónu tedy najeto 7500km. Přes zimu jsem akorát dodělal druhou zásuvku, jinak bez úprav. Pořídil jsem originální plastové kufry Touring. Až zase vytáhnu mašinu udělám foto v plné polní. Obávané potíže s výměnou zámků byly zbytečné. Po vyjmutí zámků z kufrů stačí pouze přeskládat plíšky na vlastní klíč a je hotovo. Už se těším na první delší výlet. Jediné co nepotěší jsou stále rostoucí ceny paliva. 37,50 Kč je už fakt dost.

15.1.2014
Po delší neaktivitě přidávám pár dalších info. Za tu dobu co jsem tu nic nepřidal se pár věcí stalo. Na začátku sezóny 2012 se mi vlastní kravinou podařilo přidřít motor na klice. Sehnal jsem jiný motor z bouračky za 14 tis. Motor se na pohled tvářil úplně v pohodě. Co mi ale minulý majitel neřekl, že je totálně rozflákaný vodítko levého řetězu rozvodů. Takže následovala 3 měsíční operace, kdy jsme s kamarádem mechanikem skládali ze dvou motorů jeden. Do torza původního jsme dali novou kliku, a jinak všechny mé původní díly. Zpětně si říkám, že jsem měl rovnou vyměnit rozvodové řetězy a všechna těsnění, ne jen ty potřebné. Těžko říct kdy se dovnitř zase podívám. Snad to nebude brzy. Od výměny už ale uběhlo víc jak 8 000 km a vše je naprosto v pořádku.
Na začátku srpna 2012 jsem vyměnil pneu za Haidenau K76. Vypadají dost podobně jak Metzelerky a můžu říct že mají i pěknou výdrž. V půlce měsíce mě pak srazil mladík v 206-ce. Vidím to tak, že nebýt ABS, tak jsem mohl skočit i pod tím autem, takhle jsem to dobrzdil a jen mu skočil na kapotu. Nedal mi předost. Bavoráček tak šel na pojistku a z bolestného jsem ho mohl hezky opravit. Ale sezóna tehdy skončila. Takže jsou vyměněné vidlice a Telelever, vše ostatní zůstalo v původním stavu bez známek poškození, zde asi utrpěl újmu i náhon tachometru, který v tu ránu přestal ukazovat.
2013 byl rok pohodový a najel jsem spoustu kilometrů bez nehod. Chvíli jsem měl jen potíž s tím, že se mi často vyfukovalo zadní kolo...Pak jsem zjistil, že jsem jezdil s dost podhuštěnou pneu a při nějaké větší nerovnosti se prostě pneu zvrtla a vypustila. Jediný větší výlet byl do Jižních Čech, kdy jsem asi za 5 dní s přítelkyní najel kolem 500 km. Sezóna skončila tak rychle jak začala a máme tu opět zimu. Ale předSilvetrovská projížďka se konala

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MONIKA2
MONIKA2 napsal 22.02.17 v 18:52 10b.

pěkná barva, pěkná motoka

Starter1006
Starter1006 napsal 16.08.16 v 21:01 10b.

oranž se málokdy vidí...hezonká...

Petr_TA
Petr_TA napsal 20.03.14 v 19:23 10b.

Opravdu mooooooc pěkná brambora

Více komentářů



TOPlist