PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník VojtechPolicky
Vloženo 25.1.2014
Aktualizováno 1.10.2015
Zobrazeno 4081x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Motorku jsem si nechal dovést z Německa. Stav na první pohled vypadá velice dobře a na svůj věk a kilometry, i zachovale. Jsem třetí majitel, a zatím nemohu posoudit víc nic.. než jenom posez za řidítky.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:PDCP - CZ (Praha 9-Letňany) - Dobré jednání, vstřícnost, ochota, znalost v oboru.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1150 GS Adventure: Nevzal jsem z důvodu vyšší pořizovací ceny. ADV v porovnání s obyč. GS nabízí pouze Větší zdvihy, jiné sedlo a velikost nádrže. Jasně ADV je ADV, ale vždy jde o peníze. motor je stejný.

První dojmy - Moje první dojmy jsou asi takové. Motorka je veliká, těžká a na první pohled stará. Budíky jsou neuvěřitelně daleko od řidiče. Z F650tky jsem byl zvyklý, že jsou skoro u mě. Posez je taky jiný, nemohu říct zatím že je lepší či horší.. prostě to musím zkusit. Líbí se mi výškově nastavitelné sedlo. Jinak je to takový ten klasický bawor. To znamená, že když stojíte, a přidáte plyn, táhne vás lehce doprava. Prostě se ještě musíme seznámit a doladit věci podle mě ;).

Motorku bych doporučil pro - Ten kdo ji chce, ví proč, ten kdo ji nechce, neví oč přichází.

Doplňky na motorce - ABS, vyhřívání rukojetí, dálepak -
Zvýšení řidítek, kryt chladiče oleje, dorazy řízení Touratech. Krytka zadní pumpičky brzdy, Vysoké cestovní plexi Moose racing - druhovýroba ADV.
Padací rámy BMW a nosný systém zadních kufrů.
Boční kufry Touratech Zega Pro, Plastový kryt předního blatníku Adventure.
Poslední vylepšení je teploměr, zvýšení blástrů také od Touratechu.
Navigační systém uchycení pomocí R.A.M. Mount system.



Recenze

BMW R1150GS jsem si vybral z jednoho jasného důvodu. Moje předchozí láska, F650GS -2001, byla pro mě malá. Myslím tím jak velikostí, tak výkonem. byla neuvěřitelně zábavná a hravá, se spotřebou 3,3 - 4,2 litru vyloženě holka do nepohody, ale mých skoro 100kilo, plus cestovní výbava... to nešlo dohromady. Zkrátka byl jsem limitován.
Po cestě do Rumunska, jsem se na základě týdeních pozorování rozhodl, že F650 půjde do světa a přijde r1150gs.

No F650 byla pryč, a já věděl, že to dlouho bez motorky nevydržím. Po marném hledání po českých inzercích, jsem se obrátil na BOBa, kdo zná ten ví. No a 14 dní po tom, co jsem mu dal své požadavky jsem si pro motorku jel.

Bohužel ještě nemohu plně popsat své zkušenosti, protože jsem spolu najeli zatím jenom pár metrů. Z vleku na dvůr, a ze dvora do garáže. Ale už teď musím říct že to je o značný kus rozdílná motorka. Je to docela zajímavé, když zvážíme, že oba stroje si říkají cestovní enduro, nebo cestovní motorka pro krátké a nebo i delší cesty i do nezpevněného terénu.

Prostě všechno je jiné, dospělejší, robustnější, a také těžší.

Určitě se rozepíšu více, až se lépe poznáme.

Momentálně nás čeká, tkaový ten základní servis, který musí každý udělat, když si pořídí motocykl.

Olej motor, filtry, svíčky, filtr benzínový, oleje v převodovce a kardanu, brzdové náplně atp atp atp..

AKTUALIZACE 30.12.2014

Myslím si, že po uplynulém skoro roce (snad za 14dní tomu bude rok) co motocykl vlastním, mohu poreferovat co jak ano, co jak ne, a co jak by mohlo být.
Najeli jsme spolu přes 10 000 km. Myslím si, že to je dostatečná doba pro krátké resumé.






Začnu asi od celkového vzhledu. Motorka zastupuje klasický přístup německého designu z přelomu milénia. Takže obavy z konce světa jsou znát - neuvěřitelně pevný a bytelný stroj, připravený na konec světa. Style jako takový pomalu připomíná UFOna. Možná proto, abychom tu přilétající mužíky nevyděsili a měli pocit, že jsou vlastně skoro doma. Je to prostě krásná motorka, která se né každému hned líbí. Teď zcela vážně...

Design motorky jsem si upravil spoustou užitečných doplňků. Přidal jsem padací rámy originál BMW, dále přidány nosné rámy a kufry Touratech Zega Pro. Změněn byl také větrný štítek. Z původního GIVI změněn na Moose Racing. Jedná se o napodobeninu originálního BMW GS Adventure Plexi. Úkol to nebyl jednoduchý, musel jsem sehnat originální uchycení na ADV plexi - drahé jako 10 doktorů v USA. Naštěstí se mi podařilo jej sehnat od kamaráda z Touratechu v Modleticích. Dalším nezbytným prvkem bylo přidání zvýšení blástru - ochrana rukojetí. Tento doplněk také od Touratechu. Sice se jedná podle mého o docela předražený kus plastu, svůj účel plní dokonale.
Nakonec, aby motorka opravdu vypadala dostatečně adventure, dodal jsem ještě plastový kryt předního nosu - blatníčku. Tento díl jsem sehnal od dodavatele ND pro BMW ADV one. Jako třešnička na dortu osvědčená navigace Garmin Zümo 550 připevněná pomocí R.A.M. mount system.

Když už máme vše krásně upevněno a připevněno, vylepšeno a zajištěno, můžeme jezdit. Pohodlná motorka, cestovní enduro, křižník silnic,... Ano důrazně říkám ano, to BMW R1150GS splňuje do puntíku. Velká, neohrabaná, těžká, škaredá, nákladná ... Ano toto splňuje také, ale už bych podotkl ALE!

Motorka je opravdu pohodlná, motor jako takový navozuje pocit klidného parníku na dvou kolech. Jemné vibrace vám stále ale říkají, že nesedíte v autě nýbrž na motocyklu. Rozpětí řidítek je doslova choprovské. Musím říct Díky Bohu! jsem prostě vyznavačem širokého pojetí.
Sedačky jsou pravděpodobně už trochu prosezené - po 83 000 km se není čemu divit. Výhodou jsou dvě nastavitelné polohy - vysoká a nízká. Jezdím na té vyšší úrovni. Bohužel i tak jsou kolena více pokrčená než je dnešní standart.
Motorka se řídí velice pohodlně a klidně. Ze začátku se musí člověk opravdu snažit a naučit ten grif, jak na motorku ''naskakovat'' a také sní manipulovat na místě.
Po rozjetí se u modelů s ABS rozezní klasický orchestr padajícího nářadí ze schodů - znáte film Sám doma? No tak asi něco takového. Je to proces aktivace modulu. Toto Soudruzi z NDR opravdu nezvládli. Mám první model takže bez posilovače. ABS funguje perfektně, sice tu a tam kecá do brzdění dříve a v moment kdy nechcete, ale tak je potřeba si na to zvyknout. Motorka zvláště po výměně brzdových destiček brzdí parádně.
Jízda je jak jsem již několikrát řekl pohodová, odpočinková a příjemná. Nízké těžiště dovoluje neuvěřitelné věci. Zatáčky projíždíte s tímto motocyklem rychleji než se kdy vůbec dalo. Opravdu je tomu tak. Přední uchycení Telever a zadní Paralever je výborná věc. Stabilita je neuvěřitelná. Při prudkém brzdění nedochází k potápění přední části motorky. Díky tomu máte opravdu vždy jistotu a přehled. Do města se motorka moc nehodí. Je pravda, že jakmile na ni skočíte a rozjedete se, že ihned veškerá váha zmizí, ale opravdu je to spíše cestovní motocykl pro polykání kilometrů na vlnicích se silničkách někde v Alpách severní Itálie a nebo ježdění lehkého off roadu v Rumunsku či Albánii. Motorka se opravdu krásně překlápí a nezáleží na typu obutí - silniční, uni a nebo špunty, vše tu funguje a poser proužek je max 0,1 mm silný - nekecám. Pokud bude větší, tak už dřete Válcem o asfalt. V zatáčkách směle konkuruji rádoby sportovním motocyklům typu CBR, R6, Hornet, Z750 atp se silniční pneumatikou.
To co tato motorka umí je opravdu neuvěřitelné. Zátah od nižších otáček je znát. Nahoře je motorka opravdu rychle - od boxeru jsem toto chování nečekal.
Musím říci že vzduchem chlazený motor je dobrý sluha... zlý pán asi ne, né tedy jednosvíčková verze. Motor má papírový výkon 62 kW. Dle mého soudu bohatě stačí pro tento typ motocyklu.
Převodovka je téma samo pro sebe. U německého stroje ruská převodovka. Né nebojte se, vyrábí se resp. vyráběla se pokud dobře vím v Německu, ale ten projev ! Zařadit rychlosti je jako na staré Jawě - hlučná záležitost. Nejlepší řešení je s meziplynem. Na motorce mám 6 ti stupňovou cestovní převodovku Economy.
Dnes vím že to byla chyba. Dlouhá jednička i dlouhá šestka na našich silnicích je opravdu zbytečnost. Jízda v lehkém off roadu je uhrkaná víc než na starém dobrém pionýru. Musí se více spojkovat. Poslední rychlost označená písmenkem E namísto číslice 6 udává dlouhou šestku. Tu jsem použil snad jen a pouze na dálnici. Pokud si chcete motorku kupovat, nevybírejte si tuto možnost. není vyloženě špatná, ale jak říkám, u nás nevyužitelná. Dlouhá jednička zaručuje větší opotřebení spojky při rozjezdu a jízdě v terénu. Dlouhá šestka zase zaručuje nevyužitelnost.
jak jsem již zmínil motor je vzduchem chlazený dvouválec osazen 4 ventily na válec. Motor funguje spolehlivě. Typický je také rachot který vydává. Rozvod je řešen řetězem - od toho ten chrastivý zvuk. Starší verze motoru má pouze jednu svíčku na válec. Výkon je dostačujících 62kW. Kultivovanost chodu motoru je na svoji konstrukci výborná. V neutrálu je sice chod lehce nevyvážený, ale nejedná se o stabilní motor pro elektrocentrálu - nevadí. Smutné je ale fakt spotřeby jak benzínu tak oleje. Motorky od BMW jsem měl vždy spojené s dobrou spotřebou. Asi mám páteční výrobek. V průměru jezdím za 6,5-6,6 litrů na 100km. Nejníže jsem se dostal na 5,8 litru a nejvíce snad na 7,8 litru. Tankuji obyčejný Natural 95. Spotřeba oleje je kolem 0,250 - 0,350 litry na tisíc kilometrů. Připomíná mi to dvou takt s takovou spotřebou.

Možná jsem se rozepsal až moc, nevím kdo to kdy bude číst a jestli vůbec někdo, ale pokud ano, rád zodpovím a poradím. Né ke všemu jsem se totiž vyjádřil. Možná proto, protože je toho opravdu hodně, co stojí za zmínku. Od jízdy, výkonu, komfortu atp...

Závěrem bych jen shrnul vše co jsem napsal. Motorka je to cestovní, pohodlná a má určitě co nabídnout. Je těžká a neohrabaná, krásy moc nepobrala ... ale to že si ji pořizuje více a více motoristů říká snad vše. Je to opravdu jedna z posledních motorek na které si dost věcí uděláte doma. Je potřeba mít jen vhodné momentové klíče, horkovzdušnou pistoli trochu šikovné ruce, partu kamarádů co vám poradí a hlavně trpělivou rodinu - jsi li ženatý čti manželku.
Servis je možná trošku dražší než u konkurenčních strojů - Africa twin, Tenere, Tiger, atp ale je jisté že servisujete o to méně. Kdo se o motorku stará a dává ji opravdu to co potřebuje a chce, je to výhodná investice.

Doporučuji všem !



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
goldrex
goldrex napsal 15.07.17 v 22:17 10b.

Dobra volba ve všem s tebou souhlasím já jezdím okolo 6 litru ale benzin neřeším mám to jako koníček ono je to s 1100 skoro stejné ale je to super pojezd za mně palec nahoru.

Rejdou570
Rejdou570 napsal 03.01.15 v 22:28

pekné počteníčko, gratulujem ku kúpe, ja mám model 2001 (pozri môj profil) ja jazdím so spotrebou priemerne 5,5l/100km a to nejazdím vôbec slušne. Bežný dojazd mám 350km po rezervu. Dal by som ju do ofiko servisu zoštelovať podtlaky a škrtiacu klapku, malo by to pomôcť tej spotrebe k lepšiemu. snáď sa stretneme niekde na ceste

Lucinka87
Lucinka87 napsal 16.02.14 v 20:02

Ať Ti dělá radost a mnoho pohodových kilometrů přeji

Více komentářů



TOPlist