PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Simitom
Vloženo 12.4.2018
Aktualizováno 18.10.2020
Zobrazeno 5 412x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Všude se píše že je velká, těžká, hlučná - souhlasím tak z poloviny

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM LC8 950 Adventure: Druhá volba, super podvozek, super motor, ale na mě je to moc divoký. Ale třeba jednou. :)
Honda XL 1000V Varadero: Vysoké těžiště s kombinací velké váhy, hodně plastů, AL kola. Na cestování po dálnici určitě dobrá volba.
Suzuki DL 650 V-Strom: Měl jsem Suzuki SV a ten motor jsem měl rád, motorka je prostorná, ale brzo by asi chyběl výkon a není příliš vhodná do terénu.
Aprilia ETV 1000 Caponord: Moc hranatá, moc plastová, bál jsem se dostupnosti dílů
BMW R 1100 GS: 5. ryhlostí, slabší uložení kardanu a o hodně ošklivější než 1150 GS :)

První dojmy - no ty kráso, to je pohodlíčko.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo hledá stroj na pohodlné cestování i ve dvou a chce vyrazit i mimo asfalt.

Doplňky na motorce - - 21" přední kolo
- upravený přední blatník pro 21" kolo
- ochranná mřížka světla
- ochranný rám motoru
- y-svod (- 5 kg proti origo katalyzátoru)
- výfuk hurric (- 3 kg proti origo)
- nový stavitelný podvozek Willbers ( +2,5 cm)
- led blinkry
- přídavná světla (teď nejsou - cestování offem nedali, musím pro ně najít jiné umístění)
- zvýšení řidítek
- rozšíření stupaček
- držáky + 3x ALU kufry Big Husky
- zamykací držák telefonu LSAdv
- hrazda pro navigaci s držákem na větrný štítek pro off použití bez plexi
- ventilátor na chladič
- v plánu pro rok 2020 je ochrana chladiče a zadní led světlo

Recenze

Přecházel jsem z KLE500 se kterou jsem byl spokojený, jenže jsem časem dospěl k několika ALE. Podvozek už nestíhál moje tempo a hlavně byla malá pro jízdu ve dvou, manželka na sedle klouzala a kufry ji tlačili na lítka, Takže jsme hledal náhradu a měl jsem několik podmínek.
- dost místa pro dva
- kvalitní podvozek
- výkon a brzdy
- dvouválec
- možnost vyjet mimo asfalt

Možností bylo několik a asi každej o nich někdy uvažoval nebo uvažovat bude, viz nahoře. Původně jsem chtěl KTM 950 Adventure, ale motor je sběsilost sama. :D Asi bych s tim nemohl jezdit pomalu a brzo bych to někam poslal. Takže jsem zkusil GS a motor mi sednul mnohem lépe. Bylo to celkem těžké rozhodování, emoce vs. rozum. Zatím mám najeto asi 120 km takže těžko hodnotit.
Co se mi vážně líbí je podvozek, prostorné a pohodlné sedlo s možností nastavení výšky a charakter motoru.
Ale má i svoje mušky jako stupačky které mi příjdou zbytečně vysoko a umístění klaksonu nad levým blinkrem.
O ovládání blinkrů toho bylo napsáno hodně ale mě se to líbí. Příjde mi to přirozený a zvykl jsem si hned. Jen škoda že nejde blinkr vypnout stejným tlačítkem a musím použít třetí tlačítko.
První jízda se neobešla úplně bez komplikací. Když jsem natěšeně vyrazil na první zkušební jízdu tak mi motorka samozřejmě chcípla na první křižovatce a mě došlo že jsem se vůbec nedíval jak se startuje. Takže mi docela trvalo než jsem našel starotavací tlačítko na chcípáku. :D :D Zato jsem našel a použil varovné blinkry.

Pár postřehů z první cesty domů od prodejce:
- manipulace na místě není vůbec tak hrozná jak se všude píše, ale to neznamená že motorka není těžká (zváženo 290 kg natankovaná bez kufrů)
- čekal jsem větší mechanický hluk, všude se píše že je hlučná
- po přidání plynu se motorka krásně pohne doprava. :)
- převodovka: řazení nahoru je jak chůze po koberečku, ale dolů to je jak skákat po schodech se zlomeným kotníkem v sádře. Řazení musím vypilovat.
- při cestě domů jsem sám sebe překvapil když jsem si při dojíždění do křižovatek dokázal bez větších obtíží udržet rovnováhu a nemusel jsem sundat nohu na zem ani když už jsem stál. Těžiště je opravdu nízko a motor svým pohybem hodně pomáhá.
- když podtočím motor, motorka se hrozně oklepe a pak vyrazí.
- okusil jsem silný boční vítr ale s motorkou to ani nehlo ( měl jsem 3 kufry), to bude tou váhou.
- motorká má dlouhou šestku na Economy jízdu. Dá se na ní jet tak od 100km/h ale není to uplně ono. Je určená na dálnici. Nevýhoda je velký skok mezi 5. a 6. ryhlostí a musím si na to dát pozor hlavně při podřazování.

14.4. 2018 Vyrazili jsme s manžekou na krátkou projížďku směr Liberec přes Český Dub a zpátky po dálnici kvůli časovému pressu, cvičně se třema kuframa. Takže postřehy. Všude se píše že je jedno jestli jedete samy nebo ve dvou - je to naprostá pravda. Váha spolujezdce není na výkonu, chování podvozku ani brzdách znát! Jen jsem přitáhl zadní pružinu. Tohle jsem ještě nezažil. Prostě pecka. Manželka si libovala že má spoustu místa (možná až moc). Nemá problém si poposednout nebo změnit polohu nohou. I pro mě je nezvyk že za sebou manželku vůbec nevnímám. V Liberci jsem zůstali v koloně a tam jsem zjistil že motor ve dvou do kopečka ke Globusu jede na jedničku i bez plynu. Nicméně kratší jednička by se hodila, příjde mi docela dlouhá a v koloně jsem spojkoval. Cestou po dálnici jsme drželi cestovní rychlost cca 140 km/h a motor na šestku (máme dlouhou značenou "E" na displey) točil cca 4 tis./min. Šestka je opravdu economi protože v táhlém prudkém kopci ve 140 už ji trochu docházel dech. Samozřejmě stačí podřadit a motorka vyrazí kupředu. Manželka si trochu stěžovala na vibrace. Ani ne stupaček ale od kufru který se jí trochu dotýkal stehna, prý nic hrozného, příčina zřejmě prázdné kufry (potvrdilo se - po zatížení kufru už nevybruje). Na jednodenní výlety boční kufry sundáme ale manželka trvá na ponechání horního. Jinak by prý při výjezdu z některých zatáček určitě spadla za motorku. :) :) Já jsem si dal plexi na spodní polohu která je nejlepší, ale i tak mi to trochu házelo přilbou. Vinu ponese kšilt, protože mám enduro přilbu. Odzkoušel jsem i origo vyhřívaná řidítka a rozhodně spokojenost - jak jsem bez nich mohl žít. :) Zvuk z origu výfuku je podle mě naprosto v pořádku, protože v kombinaci s boxem vydává krásný hutný zvuk, který nijak neobtěžuje při klidné jízdě a naopak je příjemně jadrný když akceleruju. Co se pneu týče, tak nyní mám nazuto Mitas 07. Na internetu jsou na ně různé názory ale já jezdím poprvé. Zkušenost mám sotva 300km na suchu. Předek mi příjde v pohodě, nepocítil jsem žádnou deformaci při brzdění nebo korekci směru v zatáčce. Zadek mě až tak nepřesvědčil. Občas mi přišlo že se v náklonu jako zkroutili, ale nejsem si jistý protože může být kombinací váhy motorky a kardanu. Nicméně mám jednak obavy z jízdy za mokra (nemají nejlepší reputaci) a taky nejsou vhodné do terénu. Takže zřejmě pořídím něco trochu chlupatějšího od Mitasu nebo do Motozu. S tím jsem ale počítal už když jsem vybíral motorku. Spotřebu ještě nevím. Zatím jsme nevyjeli celou nádrž. Už jsme s manželkou naplánovali 3 denní výlezt na začátek května, tak snad všechno klapne a užijeme si první opravdovou minidovolenou na motorce. Příští vyjížďku plánuju víc nalehko (to zní fakt divně u něčeho s váhou 260 kg + řidič ) a sám a snad přidám dalších pár postřehů o téhle obludě.

22.4.2018 Od koupě nám na tacho přibylo přes 700 km tak mám pár dalších postřehů.
Spotřeba A: 260 km ve dvou a s 3 velkými kufry, z toho 70 km po dálnici rychlostí 140 km/h, 6,1l/100 km jinak cestovní pohodové tempo.
Spotřeba B: 320 km (do nádrže jsem dotankoval 18l), bez kufrů a v jednom, cca 60 km po dálnici rychlostí do 120 km/h, zbytek okresky a vesnice v rychlém tempu s vytáčením motoru do 5-6. tis. 5,5l/100 km
To mě docela překvapilo, v takovém tempu bych čekal spotřebu alespoň 7 litrů. Kdybych je kochačku tak bych si typnul potřebu do 5litrů, ale v doprovodu CBR 900 to na kochačku nešlo. :)





Dnes jsem zkusil poprvé vyjet i mimo zpevněnou cestu a byl jsem mile překvapen. Motorka díky váze drží stopu, odpružení pobere neskutečný věci. Měl jsem obavy z dlouhé jedničky ale kupodivu dobrý. Motor má dost síly, takže stačí nechat ho v podstatě převalovat na volnoběh a on pořád jede. Samozřejmě váha je znát ale při troše tréningu to půjde. Limitem jsou gumy Mitas 07, ale když je sucho tak váha motorky pomůže a zajistí že motorka vystřelí. Na šotolině jdou s motorkou dělat krásný drifty, protože motor reaguje okamžitě od volnoběhu. Tohle prostě neomrzí. :)

Ještě ke gumám: Asi vezmu 07 na milost. Už si na ně zvykám a začínám jim na asfaltu věřit. Poserproužek ale pořád zůstává tak 1,5 cm. :) Finální verdikt dám až na nich ještě něco najedu a hlavně po zkoušce na mokru. Čeká nás krátký výlet na Slovensko, takže zatím na motorce zůstávají, pak se uvidí.

8.5.2018 Přidali jsme na tacho dalších cca 1000 km ve dvou a jsme stále spokojeni. Snad jen u stupaček jsme se s manželkou shodli že by je to chtělo o cca 1-2 cm níž kvůli zalomení nohou. Zátah motoru je návyková záležitost a předjíždění je otázkou okamžiku.

10.6.2018 - Kilometry pořád přibývají a v podstatě jen ve dvou! Skoro nejezdím sám. Manželka si motorku hodně oblíbila, takže mě samotného nepouští. :) Gumy Mitas 07 šli dolů. Vyzkoušeli jsme jízdu v dešti a bylo to strašný. Takže změna na špalky viz. deník. Ale gumy zůstanou doma. Až pojedeme zase někam dál tak je nasadím. Našel jsem jednu věc která mi vadí - není kam dát navigaci. Samozřejmě se dá přidělat na řidítka ale to mi nevyhovuje. Chci mít navigaci v zorném poli. Nechápu že BMW nedělalo žádnou konstrukci pod plexi na kterou by to šlo přidělat. Zatím jsem nenašel nic co by se mi líbilo, takže si budu muset
nějakou hrazdu udělat sám.

Jedno takové ježdění:


7.10.2018 Zase přibili další kilometry a pořád spokojenost. Výkon dostačuje a už jsem si našel čas trochu zajezdit i v terénu. V rozumném tempu zvládne opravdu strašně moc. Limitem jsou zkušenosti řidiče a pneu (jak jinak) :). Jediná věc kterou řeším je podvozek - no jo už zase, stejně jako u předchozí Kawasaki. . Na silnici dobrý ale v terénu brzo narazím na limity podvozku díky váze motorky. Ale už když jsem motorku kupoval tak jsem věděl že do budoucna do něho budu chtít ivnestovat. Snad se zadaří přes zimu...






4.11. 2018 Asi poslední vyjížďka čistě po silnici v letošním roce. Vypadá to že motor přestává brát olej. Asi je na 93 tis. zajetý. :D Motorka dostala před projíďkou nové brzdové destičky na předek. Je to docela znát. Uvidíme jak dlouho mi vydrží.
Ověřili jsem rozdíl v dlouhé 6 (E) proti standard. Při 100 km/h točí dlouhá 2.900 ot/min, krátká 3.500 ot/min., takže rozdíl cca 600 ot./minutu
Konečně jsem ověřil jestli funguje kontrolka na benzín - funguje. Po 320 km zmizely všechny čárky v ukazateli a rozsívila se rezerva. Na tu jsem dojel dalších 32 km až domů a ještě tam je.

18.4.2019 Tak už je rok co má GS. Zase jsem měl slabou chvilku a uvažoval, že ho prodám a pořídím KTM950 ADV, ale když jsem si na ni sedl tak nezafungovala chemie. GS je prostě jiné. Pokaždé když roztáhnu ruce k těm širokým řidítkům, vidím válce které v terénu občas překáží a pak se rozjedu, mám zase ten pocit jako když jsem na něm jel poprvé. :D Už jsme spolu najeli víc km v terénu a já získávám víc a víc důvěry jak v sebe tak motorku. Zlepšil jsem držení rovnováhy a posunul odhad v tom co se dá na GS projet. A že se toho dá projet hodně. :D Lepší než se trápit spojkováním, je zařadit dvojku a prostě to projet. :D
Dnes jsem dal motorce originální repasované tlumiče, (viz. moje předchozí stížnost nahoře v popisu), ale zatím jsem je neodzkoušel. Jsem na ně hodně zvědav. Na poslední vyjížďce jsem si užíval krásné lesní trochu písčite cesty a sem podle mě GS patří. Tohle by si měl prostě na na velkém cenduru vyzkoušet každý. :D Ta lehkost s jakou se dá tak těžká motorka vodit a nadbytek výkonu (pro off použití) který dovolí prohrábnout kdykoliv je prostě super.

5.8. 2019 - Nakonec jsem se rozhodl že GS prodám i když si nejsem stále jistý jestli dělám dobře. Je to neskutečný univerzál který zvládne hrozně moc. Kdo říká že GS nemá charakter a je to nudná motorka tak na ni určitě nejel nebo ji nepochopil. Pokaždý když jedu tak mě baví a přesvědčujeme abych si ho nechal. Už je v inzerci ale třeba zůstane doma.

26.9. 2019 GS zůstává doma. Prostě ho nedokážu prodat. Tahle motorka mě prostě bere a já bych určitě litoval kdybych ji prodal. Po víkendu na Slovensku jsem se rozhodl motorku si nechat. No a když už zůstane doma tak si ji trochu vylepším. Objednal jsem nové tlumiče od Wilbersu a dávám dohromady přední 21" kolo.

28.9. 2019 Nové tlumiče a 21" kolo jsou namontované.





Proběhl test motorky a nově namontované tlumiče jsou neskutečný. To jak fungují mi hlava nebere. Ještě to chce trochu poladit ale i tak rozdíl v jízdních vlastnostech obrovský. To samé platí o předním kole 21". Vlastně nechápu jak jsem mohl tvrdit že se v terénu dá jezdit i s 19" Svůj díl na tom má mi pneu do terénu. Ještě jsem objedna novou Motoz TRACTIONATOR ENDURO I/T na předek na zadek Heidenau K74 Cross protože moje milovaná Maxxis 6001 je na pokraji sil a nová už se nedá koupit.







[b]21.3. 2020 Motorka má najeto 100.000 km.[/b]
Za mě pořád spokojenost s motorkou. Stále něco vylepšuju a měním k obrazu svému. :D Nově jsem udělal držák na navigaci, který drží i malý štítek pro off použití. Velké plexi v terénu překáží a navíc se bojím že ho zlomím, takže je doma a čeká na letní cestování. Na předek šla Motoz Traction Enduro S/T. Překvapivě dobré vlastnosti v náročném terénu i na silnici. Letos je v plánu první dovolená v zahraničí po trase TET, takže motorku ještě doplním o pár funkční doplňků. Vzhledem k tempu které jezdíme ve skupině pojedu na Motoz Enduro I/T předek a zadek Motoz Dezert H/T.

24.8.2020 Motorka má najetu 105 tis. km a pořád paráda. V srpnu jsme projeli Slovinskou TET stopu a část Chorvatské TET stopy.









Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Maho
Maho napsal 17.09.20 v 15:49 10b.

Maho
Maho napsal 17.09.20 v 15:48

Poslední foto..! tvl tohle prostě ještě neumím..

walleyman
walleyman napsal 30.07.20 v 15:17 10b.

Pavel1971
Pavel1971 napsal 03.06.20 v 15:13 10b.

Zdravím, pěkný počtení o pěkné moto
Je to prostě povedenej stroj ( 10 b )
Tak ať přibejvaj km...

Simitom
Simitom napsal 24.03.20 v 18:18

stydím se za kvalitu provedení tak nevím jestli to vůbec někde prezentovat. Ale jestli je zájem tak to zítra nafotím a dám záznam do deníku.

Více komentářů



TOPlist