PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 GS Adventure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Oreleagle
Vloženo 11.7.2019
Aktualizováno 12.7.2019
Zobrazeno 2146x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tak jsem si splnil klukovský sen a zároveň zaléčil krizi středního věku.Tomu říkám výhra.

Motorka koupena od bmw (Hradec Králové)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Ani nevím, Asi mi bylo blíž to BMW
BMW F 850 GS Adventure: To byla má první volba, ale nesedl mi podvozek (moc měkký) no a po zkušební jízdě na 1250 nebylo, co řešit.

První dojmy - První dojmy super, tedy až po odjezdu od dealera. Protože než jsem odjel, tak jsem zažil krušné chvilky. Bylo mi řečeno, že je třeba zajíždět 500-1200 km a přijít na první výměnu oleje. Nicméně čekačky na tuto srandu jsou v současné dobe 5 týdnů. To jakože za 10 dní najezdím litr jen do práce a z práce a pak můžu moto odložit k spánku? Uprostřed léta?? Tak jsem tak dlouho dělal smutné oči, až mi slečna v servisu nabídla termín na druhý den. No a tak jsem jezdil a jezdil a druhý den jsem byl zpět s 570 na tacho.

Motorku bych doporučil pro - To musí sednout každému.

Doplňky na motorce - Maximální výbava. Jedine, co chybí, je Akrapovič. Uvidíme, kdyžtak přikůpime.

Recenze

Teď k motorce. zatím jsem jen zajížděl, takže hezky do 5000 otáček, Až po 500 km jsem trochu popustil uzdu a je nádherné, jak jde pěkně za plynem.
Síly má dost a ten podvozek, ten mě prostě baví. Po rozjezdu se i ta strašná váha schová někam, kde vůbec není vidět. Takže paráda.
Teď abych pořád jen nepěl chválu. Tady je pár věcí, na které si budu muset zvyknout:
Spojka - zabírá hned na začátku chodu páčky, takže skoro na napnutých prstech a já v ní tudíž nemám takový cit. Na cestě se to dá, ale až vyrazím do terénu, kde se se spojkou hraje častěji, tak to bude chtít trochu zvykání. Ale toto je jistě individuální věc každého soudruha, ja prostě radši, když mi zabírá blíž k řidítkům. Nastavit to prý u hydraulické spojky nejde. Nevím, věřím jim.
Pak je tu nastupováni s kufry, to chce mít pořádný rozkrok a při tankování zastavit dál od stojanu, aby člověk nevypadal jak retard, kterej se nevejde mezi kufry a stojan (přesně jako já při prvním tankování). Ale s tím se dá žít. Boční jsem stejně hned sundal, použiju, až vyrazím někam dál.
Při hodně svižné jizdě, daleko za legálním limitem na našich dálnicích a blízko maximalní rychlosti stroje, docela dost topi do pravé nohy. Nevím, proč jen ta pravá, musím omrknout, jak je dělaný svod na straně levé. Každopádně tohle není motorka na dlouhodobé cestovaní v takových rychlostech, takže to nevidím jako zásadní problém (spíš postřeh). Na druhou stranu kdo by to aspon jednou nevyzkoušel, že?!
No a poslední věc, která mě trochu žere je jiný zvuk pravého válce. Četl jsem o tom už před koupí, ale tam šlo spíš o cvakání (pár videí je i na YT). ten muj spíš tak šustí, naštěstí to přes nohu neni při jízdě slyšet a neruší to. Ale určitě to je jiný zvuk než válec levý.
Dealer tvrdí, že to zatím řešit nemám, že si to stále sedá a jelikož mám 5-letou záruku, tak se nemusím strachovat. Že pokud by to nepřestalo, tak se na to můžeme podívat přes zimu. S tím se nedá, než souhlasit. Protože je léto a musí se jezdit.
Toť tedy zatím vše, kolama dolů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CZ175_1967
CZ175_1967 napsal 15.07.19 v 18:01

Mig_35: podivej Migu_35, otazka od pocatku nezni, zda je servis motorek v CR sezonni zalezitost nebo ne. O tom neni sporu, ale kdyz uz jsi s tim zacal, tak i kdyz to sezonni zalezitost je, da se to zorganizovat. Ona je sezonni zalezitost i servisni cinnost na zemedelskych, stavebnich, drevozpracujicich atd. strojich a ver mi, ze jsou firmy, ktere se s tim popasuji na jednicku. Nemusi se vsechno zdarit, ale zakaznik musi videt snahu. Tu jsem v BMW HK nepotkal. To musi byt totiz cilem spokojeny zakaznik, coz - podle mych zkusenosti - v BMW HK neni. Je to moje zkusenost, tak mi ji neber. Jestli jsi tam nekdy byl a byl jsi spokojeny, tak to sem napis a je to.

Mig_35
Mig_35 napsal 15.07.19 v 16:43

CZ175: já jsem se servisem motorek nezabýval nikdy a stejně je mi jasné, že jejich prodej a servis je naprosto sezónní záležitost, od které se odvíjí i ceny a vytíženost. A nikdo mi nevymluví, že to je jinak. Plus to, že prostě mechanikovi nemůžeš v létě říct, že je moc práce, a tak ho na dovolenou nepustíš. Všude v autorizácích kolem /KTM, BMW, HQ/ jsou prostě v sezóně zasekaní.
Nicméně asi by bylo přinejmenším prozíravé dávat kupcům nových strojů přednost...

Oreleagle
Oreleagle napsal 15.07.19 v 13:35

Zdravím a děkuji za komentáře.
Tady jsou mé odpovědi na vaše dotazy:
Ad brždění motorem - bohužel nemohu potvrdit, ani vyvrátit, toto je mé první GSA, takže nemám srovnání. NIcméně mi nepřijde, že by motorka motorem nebrzdila a nechala padat otáčky jen pozvolna. Co jsem si ale všiml je že občas neuvolním plyn úplne (speciálně v RAIN nastavení, kde má plyn velmi pozvolný náběh) a v tomto případě pak otáčky padají opravdu pomalu resp. nespadnou úplně a moto nebrzdí motorem. Nicméně toto je tedy spíš chyba mezi řidítky a sedlem. Převážne jezdím v Dynamic Pro a tam tento problém nemám.
Ad servis - Tady bych asi souhlasil s Mig_35, je sezóna a navíc tvrdili, že jeden mechanik byl delší dobu nemocnej, takže pokud to nebyla pohádka, kterou neustále opakují, aby je motorkáři neukamenovali, tak se delší čekačky dají i pochopit.
Ad grilovani pravé nohy - opravdu jsem si toho všiml jen jednou, kdy jsem zkoušel, jestli mě z toho vitr ve dvoustovce nesundá. A myslím, že to bylo spíš teplo od rozžhaveného svodu, než ventilátoru. Při normální jízdě necítím, že by nějak výrazně topila na nohy.
Ad to šustění (nebo jak to nazvat) pravého válce - nejsem mechanik, ale mohl by to být slyšitelný rozvodový řetěz. Ten zvuk se nijak nezhoršuje, prostě je tam. Vnímám to pouze při jizdě, když odtáhnu nohu od nádrže, pravá strana šustí a levá ne. Když jsem se díval na nákres toho motoru, tak rozvodové řetězy jsou vedeny jinak u každého válce, takže to je možná skutečně vlastnost, než chyba. Prostě v pravo je ten řetěz slyšet a vlevo ne. A při normální jízdě, kdy nohy obepínají nádrž, tak ten zvuk přes nohu vůbec neslyším, takže to nijak neruší.
Další poznatky dodám, až něco najezdím, zatím jsem na nějakých 1100km a spokojenost. Včera se mi podařilo zmoknout a byl jsem překvapenej, jak dobře mě všechny ty plasty kapoty chrání. Samozřejmě jsem nebyl uplně suchej, ale nebyla to taková tragédie, jak bych očekával.
Spotřebu zatím nijak neřeším, jezdím svižně, ale ne jak prase a mám tam nějakých 6L/100km.

Více komentářů



TOPlist