renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ORi_SV
Vloženo 8.7.2018
Aktualizováno 28.11.2021
Zobrazeno 3 778x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Co dodat... Jednoduchá, skvěle ovladatelná mašina s návykovým V-Twin zvukem :)

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

První dojmy - SVčko mi dokonale sedlo hned při ujetí prvních pár kilometrů. Je to motorka, která padne velmi rychle určitě každému.

Motorku bych doporučil pro - SVčko bych doporučil samozřejmě začátečníkům. Dost odpouští, jak motorově, tak podvozkově a je to prostě taková hodná a příkladná motorka pro začínající i více zkušené jezdce. SVčko určitě dokáže pohltit a bavit i zkušenější motorkáře. Když za to vezmete, tak to prostě jede :) Navíc, obratnost a poslušnost v zatáčkách dokáže pobavit rozhodně široké spektrum motorkářů. Za mě naprosto super, navíc pro široké spektrum příznivců jedné stopy.

Doplňky na motorce - Prozatím klín pod motorem, zrcátka, kryt místo sedla spolujezdce, záslepky místo madla spolujezdce a od předchozí majitelky hliníkové stupačky a držák spz.

Více vzhledových úprav už moc neplánuji. Doma mám větrný kryt budíků z SVčka z roku 2005. Štít i přes vystouplý otáčkoměr na straně sedne parádně, ovšem je koupený z padlého SV, tak chce ještě nalakovat. Rozhodně ale po odzkoušení nevypadá vůbec špatně, tak jsem uvidíme. :)

Hodně dumám nad výfukem. Sériový výfuk zní pěkně, ale také to nejspíš chce nějaký laděný :) Na laďák zatím nedošlo, protože mám prostě rád úpravy, které jdou vrátit zpět. A to v případě výfuku na babku není možné, jelikož ten starej musíte natvrdo rozřezat. Ale mám doma už Dominatora, tak se třeba hecnu. Představoval bych si ještě i zadní blatník, hodit kola na lak a bude to přesně podle mých představ. Původní věci si ale samozřejmě nechám a při případném prodeji bych rád zachoval originalitu stroje :)

Recenze

Tak přišly konečně nějaké ty najeté kilometry, rok soužití a tím i skoro ideální čas na přepsání "recenze" na tento stroj...

Co tak asi k SVčku říct. Ze začátku mě naprosto nadchlo, bavilo a v rámci jednoduchosti tohoto stroje jeho schopnosti opravdu překvapily. No a po adekvátní porci najetých kilometrů na důvěrné seznámení tomu rozhodně není jinak :)

Jasně... na SVčko nemůžete hledět jako na nějakou super motorku, která přivede k orgasmu v podstatě kohokoliv, kdo se na ní posadí. Na tohle jsou opravdu jiné stroje, ovšem jsou také v úplně jiné cenové relaci. SV, troufám si říci, je jedna z nejuniverzálnějších motorek. Je to skvělý stroj pro začátečníky, avšak i zkušenější jezdci na něj rozhodně nebudou plivat jako na neschopnou kupu šrotu s rámem, motorem a dvěma kolama. Do téměř až euforických stavů svého majitele umí prostě přivést (i přivézt :) ). SV dokáže dokonale pobavit i ve zkušených rukou. To je prostě jeho výsada. Je to motorka hodná, poslušná, přívětivá a i když je to motorka, kterou si volí převážně začátečníci, nemá až tak "spodinskou prestiž" motorky pro holky nebo absolutní nýmandy.

SV mě prostě baví. A je jedno, jestli na něm jedu 25 km do práce nebo jen tak po městě, či na vyjížďku užívat si okresek. Tento stroj se cítí dobře prostě všude. Fajn, dálnice pro něj (ani pro Vás) nebude zrovna ideální svezení, ale o nějakém velkém cestování v přímce tahle motorka naštěstí není.

Ač jsem majitelem této motorky, jsem automobilový žurnalista, a tak se pokusím být na 100% objektivní, stát nohama pevně na zemi a tudíž nepsát o SVčku jen v superlativech a o synonymu dokonalosti. Ale jde to vlastně vůbec? :)

Teď už ale k jednotlivým bodům, které dělají SVčko tu souznící symfonii jednoduchosti, funkčnosti a zábavy.

Vzhled

Jako první pro širokou a laickou veřejnost musí motorka zaujmout samozřejmě vzhledem. Jenže... Je to 20 let starý naháč z Japonska, takže, jak vlastně něco tak starého a bezmála konvenčního může zaujmout svým vzhledem?

Inu, jde to :) Příhradový rám, oddělená sedla řidiče a spolujezdce, podsedlovka a další charakteristické prvky SVčka, dělají z této motorky přesně tu nadčasovou mašinu, za kterou se otočí nejeden kolemjdoucí.







Dobře, přiznám se, že mě asi nejvíce uhranula druhá generace SV s hranatějším a "tučnějším" rámem a naprosto epickými LED zadními světlomety, jenže cenová relace SVček 2003+ v ucházejícím technickém i kosmetickém stavu, mě nutila pořídit si generaci první. Investice do jiných věcí v osobním i pracovním životě prostě rozhodovaly, a tak jsem nemohl na koupi motorky uvolnit tolik finančních prostředků, kolik bych si přál. A víte co? Nelituji toho ani na chvíli. Před koupí jsem viděl SVček více než dost (ano, věděl jsem, že to musí být prostě SVčko), a nakonec jsem se rozhodl vzít né úplně nejlevnější, ani středně levnou variantu, která se na inzercích nabízela. Za moje SV první generace jsem si lehce připlatil. Nádrž sice byla někdy v minulosti očividně lakovaná, ovšem rám, kola nebo jiné různé díly a kryty na motoru, jsou bez sebemenšího škrábance. Co se kosmetického i technického stavu týká, troufám si říct, že je to jedno z nejhezčích SVček první generace u nás. A pak jsou tu ty kilometry... cca 32 tisíc při koupi, tomu člověk může věřit, i nemusí. Já však vím, že jsou skutečně pravé. Pokud bych se měl rozepsat o tom, proč jsem si tím nájezdem tak jistý, asi by byla "recenze" o mnoho delší a už tak si myslím, že i bez toho se sem jen málokdo pročte.

Tak či tak, vzhled je i na tak starou motorku prostě úchvatný a ač jsem stále zamilován do generace druhé, s každým dalším shledáním se mi generace první líbí víc a víc. Musel jsem si však ale trochu pomoct, a "nainstalovat" klín pod motor, krovku místo sedla spolujezdce a záslepky místo madla.

V plánu je ještě ale víc věcí a až bude SV přesně podle mého gusta, věřím, že se mi už vůbec nebudou chtít zavřít dveře od garáže a jet domů. :)0

Motor

Motoricky SVčku není moc co vytknout. Učebnicově příkladný průběh výkonu a jeho využití v jakémkoliv spektru otáček, by mohl být udáván jako příklad pro všechny, kteří chtějí s motorkou začít a nechtějí zažívat takový ten kopanec od určitého spektra. Určitě to znáte jak z motorek, tak i z aut. Zaberete za plyn, vozidlo samozřejmě tak nějak jede, ovšem po dosažení určité cifry na otáčkoměru najednou zabere, nadechne se a jakoby po vstříknutí dopingu vyrazí vpřed. U SV tohle prostě nečekejte. Průběh výkonu snad lineárnější už být ani nemůže a pokud nějaký ten kopaneček chcete (třeba kvůli krátkodobému odlepení přední kola od asfaltu), je třeba si pomoci spojkou.

Osobně mi to naprosto vyhovuje a vím, že když zaberu za plyn na jakýkoliv převodový stupeň (na kterém samozřejmě motor nijak nedusím), tak SV prostě vyrazí vpřed. Dobře, není to žádná smršť výkonu, kterou by se nestyděl propagovat jezdec MotoGP, avšak 52 kW není zas tak úplně málo a dynamika motoru určitě překvapí nejednoho vyznavače papírových hodnot.

Zvuk motoru

Kolonka zvuku tohoto dvouválce bude velmi krátká. O zvuku motoru SVčka toho je napsáno už hodně a já jsem jedině rád, že můj sluch potvrzuje vše dobré, co se o tomto motoru napsalo. Tenhle dvouválec zní prostě více než skvěle, a to mám na svém SV ještě originální výfuk. Nějaký ten laďáček určitě na moto přijde, ale rozhodně na to nijak nespěchám, protože i se sériovým výfukem zvuk této motorky prostě miluju! :)

Převodovka

Převodovka na SV jde opravdu lehce, přesně a jednotlivé délky převodů jsou tak nějak adekvátní výkonu motoru. Jen ten neutrál občas dávám na 2x, protože schod mezi jedničkou a dvojkou je opravdu malý. Dávám to ale za vinu lehce popraskanému "siláči" táhla, takže po výměně uvidíme. Zpřevodování je ale opravdu dobré. Po městě na pětku, žádné dušení motoru a ať dáte jakýkoliv kvalt, po zatáhnutí za plyn SV prostě jede.

Co musím na SVčku opravdu vyzdvihnout (a házel jsem si bezmála kostkou, zda tuto vlastnost napsat do kolonky "motor" nebo "převodovka"), je brzdění motorem. Při podřazování a dojíždění na světla prostě nemusíte vůbec brzdit. Vše stačí podkvaltovat a motorka velmi ochotně zpomalí. Upřímně to prozatím shledávám jako velmi dobrou vlastnost a zpomalování tímto stylem mě opravdu baví. :)

Podvozek

Co se týká podvozku, pořád tak nějak na 100% nevím, co o něm přesně napsat. Ano, je to stále motorka podvozkově hodná, ale když se to umí, dokáže být i skutečně rychlá. Podvozek se mi zdá lehce poddimenzovaný schopnostem motoru a rozhodně věřím, že by snesl víc. Tak či tak je podvozek naladěn opravdu měkce (a to dokonce i když nastavíte předpětí pružiny na nejtvrdší polohu). Je to ale z velké části umocněno tím, že motorka má být nejen motoricky, ale i podvozkově hodná, a to přesně se ostatně japonským konstruktérům podařilo.

Jenže tohle nastavení zlatého středu má i svůj neduh. Na kvalitním a hladkém asfaltu Vám prostě přijde SVčko moc měkké a na rozbitější nebo více nerovné cestě naopak zase tvrdší. Opět však podotýkám, že hodně záleží na předpětí pružiny. Osobně jsem si našel své nastavení na páté pozici ze sedmi možných (kdy sedmá pozice je nejtvrdší) a více do toho nejspíš už rýpat nehodlám. :)

Podvozkově je ale SV velmi jisté, ať svírají řídítka ruce méně zkušené i více zkušené. Hrozně se mi líbí, že pokud v zatáčce zaklopíte motorku a zaberete za plyn, motorka neznejistí, nezmítá se, nesnaží se narovnat ani nic podobného a prostě tu hru "hraje" s Vámi.

V nižších rychlostech je pak mašina vcelku obratná. Jasně, žádný motard to není, ovšem i tak i vyjížďky po městě nebo v ulicích sídliště nebude žádným utrpěním. Ba naopak.

Brzdy

Zrovna věc, která se stará o deceleraci a zastavení tohoto stroje, si nezaslouží pějící ódy na dokonalost. Pokud jsem mluvil o podvozku jako o poddimenzovaném, brzdy jsou na tom ještě o poznání hůře. Přiznám se, že jsem si hodně dlouho zvykal na to, kdy že je vlastně ten ideální účinek a dávkování brzdné síly za pomocí páčky.

SV prostě na brzdy trpí, ovšem není to nic, co by bylo nijak fatálního nebo neméně frustrujícího. Brzdy by mohly být o poznání lepší, avšak přiznám se, že jsem se ještě nepřistihl při momentu, kdy by mi to opravdu vadilo. Pokud to myslíte vážně s okruhovou jízdou, určitě Vám to vadit bude, jenže... pokud to myslíte vážně s jízdou na okruhu, rozhodně si nepořídíte SVčko. :)

Brzdy jsou samozřejmě naprosto dostačující, a to jak na výkon, tak i váhu stroje. Jediným "problémem" (zda se to tak dá vůbec nazvat), je fakt, že pokud chcete (nebo potřebujete) brzdit s větší razancí, musíte páčku brzdy zmáčknout opravdu hodně. Částečně tento problém řeší samozřejmě pomoc zadní brzdy, ale věřím, že ten cit pro dávkování brzdného účinku bude každý uživatel SVčka hledat asi nejdéle ze vše vlastností, které SV má.

Jsou samozřejmě v plánu pancéřové hadice, jiná brzdovka a desky, tak uvídíme, zda se brzdy o něco zlepší. No a když ne, nevadí, rozhodně tím nic nepokazím. :)

Posez

Posez na SVčku je samozřejmě individuální a přímoúměrný postavě jezdce. Pokud to někomu pomůže, já mám 184 centimetrů na výšku, zhruba 82 kilogramů (podle toho, jak dobře proběhne ranní stolice :) ) a fakt, že nejdelší na celém těle mám nohy. I tak se mi ale na SV sedí opravdu pohodlně. Stupačky bych možná uvítal o pár cenťáků níže, ale rozhodně jsem si na tento posez zvykl a dá se říct, že mi i vyhovuje. Jen ta řídítka jsou v plánu širší. Sedlo samotné je jinak relativně pohodlné, a to dokonce i spolujezdcovo, takže se rozhodně nebudete cítit jako po jízdě na hromadě kamení.

Závěr

Závěrem snad můžu říci už jen to, že SV má i své chyby, ovšem nejsou nijak fatální nebo vážnějšího charakteru a více je převyšují ty vlastnosti dobré a vynikající. SVčko je prostě skvělá motorka a pokud se s ním sžijete, rozhodně si neuděláte ostudu i v konkurenci kamarádů se silnějšími stroji. :)

Nedostatky

SV není jen o tom chválit. Vlastnit SV znamená totiž také to, že střízlivým okem SVé SV milujete i přes jeho nedostatky. To má SV hned několik, nejsou však nikterak fatální, ale rozhodně si občas řeknete, že byste to chtěli trochu jinak.

V prvé řadě je tu jízda ve dvou... 52 kilowattové SV 650 má dostatek výkonu, pokud jedete sám. Pokud ovšem vezmete svou drahou polovičku, i když má 50-55 kilogramů, bude pro vás jízda ve dvou trochu zklamáním. Co se týká pohodlí, je SV pro jízdu ve dvou na jedničku. Bohužel, z pohledu výkonu to až tak slavné není. SV 650 ve dvou prostě nejede. Všechno musíte projet o kvalt méně, více motorku vytáčet (a že to déle trvá), takže si jízdu na něm užijete spíše sobecky jako samostatná jednotka.

Druhým nedostatkem jsou brzdy, o kterých jsem mluvil už v textu výše.

Pochopitelně je to stará motorka, takže chybí bohužel včetně počítadla spotřeby, ukazatele času a teploty motoru především palivoměr.
V čerpadle nádrže jsou bohužel jen dva termistory, takže ukazatel stavu nádrže má pouze dvě fáze. Málo paliva (blikající kontrolka rezervy) a ku*evsky málo paliva (již nepřetržitě svítící kontrolka). Ano, vše, co se z "dashboardu" SVčka dozvíte je pouze to, jak rychle jedete, kolik máte otáček, zda máte zapnutá dálková světla, vyřazeno na neutrál, blikáte a kolik máte najeto (+ samozřejmě nulované počítadlo tripu). V případě potřeby také kontrolka vysoké teploty motoru a případně kontrolky mazání. Prostě byste si přáli těch informací a zpětné vazby od elektroniky motorky trochu víc...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jerry_jr
Jerry_jr napsal 18.09.22 v 09:41 10b.

Vtipné, jak to do písmenka sedí i na druhou generaci. Pokud někdy upgradeuješ (nevidím potřebu), stačí recenzi zkopírovat

Krakatau
Krakatau napsal 16.11.20 v 08:55 10b.

Krása super fotky a motorka, ktorá je už dnes (aj keď skromnou) legendou...

Gabe11
Gabe11 napsal 15.11.19 v 09:01

Pěkná mašina i fotky a ta Primera taky krásná JDM

speroure
speroure napsal 03.03.19 v 22:42 10b.

Super recenze!! Pěkné eSVéčko! A ty yellow doplňky

TomekOva
TomekOva napsal 01.09.18 v 08:55 10b.

Hezky popsáno , nemůžu jinak než souhlasit, po 3 sezónách v sedle to vidím naprosto stejně. Ta tvá motorka vypadá parádně, asi se budu muset v některých věcech inspirovat a provést během zimy nějáké úpravy

Více komentářů



TOPlist