PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Zb.
Vloženo 1.6.2018
Aktualizováno 5.8.2021
Zobrazeno 1 821x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ideální stroj na denní dojíždění do centra Prahy do práce i na cestu k moři.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Honda Lety - Racing Team HJM (Dobř - Nechali mě projet na několika skútrech i motorkách. Jejich obchodník (pracuje tam od jara) je úplně v pohodě, mohu jen doporučit.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 125: Malá kola, moc to drncá a pod sedlo se nevejde integrálka, kufr vozit nechci.
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Nádherná, bohužel trošku drahá.

První dojmy - DTC je dokonalé, mod D ideální na denní dojíždění do práce. Schránka na helmu místo nádrže - paráda. Ruční brzda je třešničkou na dortu. Motorka je výborně ovladatelná, vyšší posez umožňuje dobrý výhled.

Motorku bych doporučil pro - Podle mě pro člověka, který hodlá denně dojíždět do práce a občas vyrazit k moři. Provozní náklady jsou na úrovní malého skůtru a svezení v pohodě. Adrenalin z vás stříkat za jízdy nebude, ale po bezpečném a levném nablížení plávovaného cíle ano :-).

Doplňky na motorce - Hlavní stojan (origo Honda), vyšší plexi + deflektor a chrániče rukou/páček, obé GIVI (snadná montáž a perfektně pasuje), zásuvce 12/5 V s vypínačem (na přenosnou GPS). Řešil jsem zda moto navigaci nebo postačí auto v brašničce GIVI a plně mi postačuje auto se smíněnou brašničkou/držákem na řídítka.

Recenze

V minulosti jsem měl NC 700X , manuál. Klidná a pohová jízda, spotřeba kolem 3,5 l. Prodal jsem ji, nebyl čas. Nyní jsem nastoupil do práce v centru Prahy a dojíždět sockou je na hodinu deset. Na motostroji bych to měl zvládnout za 30-35 min. Uvidíme. Volil jsem mezi skůtry a NC. Jelikož třetinu jedu po dálnici, třetinu po okruhu a třetinu v centru, skůtry jsem zamítnul a zbylo NC. NC není motorka, je to stroj. S NC 700X jsem byl u moře, v Satnitzu v bývalém NDR, z Prahy tam a zpět cca 1500 km. Takže i na cestování to lze použít. Nová NC 750X DTC mi připadá vyšší a obratnější. DTC je dokonalé. Jízda jako na motorce a výhody skůtru. Moje ambice je kažodenní dojíždění 32 km tam a stejně zpět. Dešťové statistiky mi to umožní na 80% týdně, ale já statistiku přeperu . Zítra se vydám na dvoudenní trip, plánuji 500 km, aby pneu byly připraveny na pražský provoz.

2.6.2018
Dnes ujeto po Středočeském kraji 300 km, na stroji NC musím ocenit DTC a ruční brzdu. Ta je neskutečná. V kopci zastavíte, zabrzdíte, zaparkujete. Jednoduché a dokonalé. Spotřeba (dálnice/okresky) 3,47 dle výpočtu, stroj NC ukazoval 3,4. Sedlo je neskutečně tvrdé ... V recenzích jsem to zaznamenal, ale že až tak, to jsem nečekal. S tím musím nechat něco udělat. V pondělí pojedu první jízdu do kanceláře, už se těším.

4.6.2018
První jízda do práce. Ideální počasí. 32 km za 35 min, slušná kolona na Strakonické, centrum ucpané. Malá diskuse s městskou policií na Václaváku na téma pěší zona. Mají pravdu, vnitřně řeším, zda riskovat 100 metrů ráno, nebo jezdit po magistrále. DTC je opravdu unikátní. NC s ním je do města optimální. Možnost vypnout kontrolu trakce mi připadá zbytečná. Neznám nikoho, kdo by chtěl na NC jezdit motokros . Začínám si zvykat na 2000 otáček. Bublá to jako Harley, ale není to Harley . Spotřeba pořád kolem 3,4. Občas manuálně podřadím, v zatáčkách a v kopcích. Dnes doobjednáno vyšší plexi a chrániče rukojetí, obé od GIVI.

9.6.2018
Týden dojíždění za mnou. Vychytal jsem trasu, kde mě policajti nezastavují (nejezdím po pěší zoně). NC má zrcátka nad zrcátky osobních aut a to mi umožňuje se protáhnout i tam, kde skůtristé narazí. Mile mě překvapilo, kolik řidičů aut je ochotných uhnout, když vidí motorku. Za týden dojíždění jsem se setkal jen jednou, kdy mi řidič osobáku úmyslně zablokoval cestu v koloně, nicméně ve vedlejším pruhu jel zjevně motorkář a ten mi průjezd umožnil. Mnou kritizované sedlo je tvrdé pořád stejně, ale nějak si začínám zvykat a už si nejsem jist, zda budu pořizovat jiné. Najeto přes 700 km, příští týden mě čeká první servisní prohlídka, tak popíšu zkušenosti ze servisu a cenu .

13.6.2018
Včera proběhla servisní prohlídka po 1 tis km. Personál byl ochotný a příjemný. Jelikož se motorek prodává hodně, nestíhají kapacitně v servisu a objednací lhůty jsou dlouhé... Nicméně, prvních tisíc km jsem najel za 14 dní, přemluvil jsem je a dostal mnou požadovaný termín. Celková cena 3248 Kč (Olej - 3,5 l á 342 Kč, 2 x filtr á 347 Kč + 368 Kč, odmašťovač - 43 Kč, práce - 1293 Kč). Úplně laciné to tedy není... Nad rámec servisní prohlídky jsem si nechal namontovat origo hlavní stojan a GIVI turistické plexi (cena stojanu 4825 Kč, plexi 2500 Kč, práce 765 Kč). Přikoupil jsem chrániče rukou (cena 2800 Kč) a ty budu montovat sám, na to už v servise čas nezbyl. Ještě mě čekají padáky a rád bych je osadil nějakými led světly, přece jen, budu lépe viděn , držák navigace a 12V zásuvka. Po pár kilometrech v sedle jsem si uvědomil, že o prvním volném víkendu musím někam k moři .
Cestu do práce jsem k dnešnímu dni absolvoval 7 x, včera v dešti a to ještě s malým, origo plexi. Mile mě překvapilo krytí nohou, ty zůstaly suché, zato ramena a ruce chráněny nejsou. Moto hadry Held si s tím jakž takž poradily, ale pláštěnka to není. Stále více se utvrzuji v tom, že na každodenní dojíždění do práce je NC s DTC ideální. Dnes s vyšším plexi i na dálnici úplná pohoda a to jsem si na doporučení člena fora objednal ještě deflektor (20 USD), jak dorací, zkusím laborovat.

14.6.2018
Instaloval jsem zásuvku 12/5V s vypínačem. Ten je důležitý, neboť usb na 5V má vlastní spotřebu. Zapojeno přes pojistku přímo k baterce. Též jsem namontoval chrániče rukojetí. Výborně pasují k plexi, v tom je GIVI super.

16.8.2018

Najeto 5 200 km. Stroj funguje pořád stejně - výborně. Kryty rukojetí mi ubraly manévrovací schopnost v kolonách. Motorku rozšířily o cca 15 cm a jsou níže, takže mezi auty musím dávat pozor na jejich zrcátka. Skůtristé projedou tam, kde já ne . Tvrdá sedačka buď změkla, nebo si zadní část těla zvykla. Co je ale špatně, tak origo pneu.DUNLOP Trailmax D 609. Mám pocit, že to klouže i na suchu ... no na suchu je to ok, ale na mokru to fakt klouže. V přímém směru bez brždění se na tom dá jet, ale nedovedu si představit prudké brždění. V zatáčkách je to šílený. O kostkách v centru Prahy ani nemluvím. Opotřebení se zatím nezdá velké, tak je tam asi tvrdá, kluzká směs, která bude mít vyšší nájezd. Na mokru a za deště se musí fakt opatrně.
Dokoupil jsem brašnu na místo spolujezdce, GIVI, na dvoudenní výlet postačuje, ale při upínání a dotahování řemenů to má snahu na bílých lakovaných plastech stírat barvu, jinak je to super věc, rychlé a pohodlné upnutí a nazůstávají po tom držáky, které přes týden nevyužiji.

2.7.2021

Najeto 14 200 km, stále původní pneu. Chystám se na 4 denní výlet, po něm bude na původních gumách 15 tis a půjdou do smetí. Zatím vše funguje jak má a neměnil bych.

5.8.2021

5.8.2021

Motorka přezuta na Metzeler Tourance Next a je to úplně něco jiného, než Dunlop. Drží to za sucha i mokra, pocitově paráda. Uvidím, kolik to vydrží...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zb.
Zb. napsal 05.08.21 v 11:31

5.8.2021

Motorka přezuta na Metzeler Tourance Next a je to úplně něco jiného, než Dunlop. Drží to za sucha i mokra, pocitově paráda. Uvidím, kolik to vydrží...

T_G
T_G napsal 10.11.19 v 22:42 10b.

ramirez_zero
ramirez_zero napsal 12.06.18 v 08:38 10b.

Geodet
Geodet napsal 09.06.18 v 12:26 10b.

Dobrá volba.

Pupi04
Pupi04 napsal 08.06.18 v 14:03 10b.

Dobrá volba , blahopřeji ke stoji

Více komentářů



TOPlist