PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Duster93
Vloženo 10.5.2021
Aktualizováno 18.3.2022
Zobrazeno 3 319x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Ideální motocykl i pro osoby menší výšky, které preferují poklidnou jízdu a nechce se jim již myslet na řazení. Motocykl je vhodný jak pro jízdu městem, tak i na delší cestu pro ty, co nepotřebují lámat rychlostní limity.

Více fotografii

Motorka koupena od MOTOMO s.r.o., Břeclav - Motocykl jsem kupoval pouze po mailu a telefonu. Vše, co jsme si s prodejcem dohodli, tak splnil k mé spokojenosti, i nějakou slevu poskytl. Dokonce i termím dodání byl splněn, o kterém jsem měl docela v této době covidové pochyby, protože v době objednání ještě nebyly motocykly ani u dealerů a mohl jsem se tak dívat jen na oficiální obrázky a videa.

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Motocykl mi hned padl do ruky a díky menší výšce sedla (800mm) jsem získal pocit velmi dobré stability při stání na místě.

Motorku bych doporučil pro - Dle mého názoru je nová Honda NC 750X podařený motocykl, který je vhodný i pro lidi, co začnou s ježděním později, jsou menší postavy a nepotřebují výkon pro "závodění", ale spíše si chtějí užít klidnou jízdou a kochání se krajinou. Kdo potřebuje pak jezdit i dost po městě, pro toho je automat (DCT) skvělá volba. A ti co nechtějí automat, tak mohou zvolit verzi bez. Byť to možná bude vypadat, že jsem jen zastáncem automatu a nepřítel ručního (nohou) řazení, není tomu tak úplně. Rád si občas sednu na synovu CB500X a trochu si zařadím nohou a se spojkou, ale jako "starší" a později začínající mám rád určité pohodlí, které mi automat na cestách nad 300km poskytuje a umoňuje mi tak snížit únavu z cesty a tím jednak zvýšit mou bezpečnost a i trochu prodloužit denní nájezd, aniž bych byl hodně unaven.

Doplňky na motorce - K motocyklu jsem hned objednal
- Travel packet, který obsahoval vyšší plexi, sadu tří kufrů s držáky a hlavní stojan
- vyhřívání rukojetí
- ochranný rám
Na Aliexpressu jsem zakoupil
- zadní blatník
- držák telefonu
- chránič chladiče
- prodloužení předního blatníku

Recenze

Nejdříve začnu stručným úvodem, jak jsem se dostal ke koupi nového motocyklu Honda NC750X DCT.
S jízdou v jedné stopě jsem začal již v pozdějším věku díky tomu, že jsem si mohl na sk. B pořídit skútr. Zvolil jsem Hondu PCX a nelitoval jsem. Super skútr do města a na menší výlety. Ježdění mně začalo bavit a tak jsem si udělal sk. A a pořídil novou Hondu CB 500X. A ze svého okolí vím, že nejsem sám, kdo takto začal "na stará kolena" jezdit. S CB jsem byl také velmi spokojen. Je to motocykl vhodný pro začátek a umožní docela rychle si osvojit základy ježdění na motocyklu. Výkon tak akorát, spolehlivý a nenáročný na údržbu. Jenže pro jízdu ve dvou už výkon trochu schází. Hledal jsem tedy něco o trochu silnějšího, a před dvěma roky jsem narazil na inzerát zánovní rok staré NC750X DCT mod. 2018. Jelikož jsem o automatické převodovce DCT docela hodně přečetl, a to jak názory pro, tak proti, rozhodl jsem se, že není nad osobní zkušenost. Tak jsem to NC750X DCT r.v. 2018 koupil. A pro mne to bylo dobré rozhodnutí. Motocykl byl sice těžší než CB500X, ale při jiždě to není poznat, a i výkon byl dostačující pro klidnou jízdu ve dvou. A automat mne mile překvapil, jak dobře řadí, ať už nahoru, ale zejména dolů. Možnost do řazení zasáhnout ručně pak posunula zážitky z jízdy ještě výše, kdy bylo možné si pěkné užívat zatáčkovité úseky.
A tak jsem se letos v této "covidové" době rozhodl, že své NC 750X mod. 2018 prodám a udělám si radost a pořídím si novou NC750X DCT mod. 2021 i s origináními kufry.

Z provozu mod. 2018 se mi osvědčily doplňky jako zadní batník, prodloužení předního blatníku (ještě nenamontováno), chránič chladiče a držák telefonu, a tak jsem risknul, že to bude sedět, a na Aliexpressu hned objednal to samé, co jsem měl na mod. 2018. A sedí to. Zadní blatník, chránič a držák mám již namontovaný, prodloužení předního blatníku budu montovat po první záruční prohlídce, neb se musí kvůli připevnění vrtat dírky do předního blatníku. Blatníky sníží zašpinění motocyklu při jízdě na mokru až o třetinu (můj dojem), ale hlavně ochrání spolujezdce, na kterého to docela bez těchto přidaných blatníků stříkalo.

Jelikož o provozu a jízdě s NC750X DCT je toho již hodně napsáno, zaměřím se hlavně na srovnání mod. 2018 a mod. 2021, kdy jsem měl možnost s oběma motocykly jezdit v odstupu asi jednoho měsíce. Původně jsem zamýšlel udělat i přímé srovnání, ale "staré" NC se mi podařilo prodat docela rychle, takže když jsem si teď dovezl "nové", tak tento záměr již nebylo možné realizovat. Škoda, mohlo to být zajímavé.
Mezidobí cca jednoho měsíce jsem pak využil ještě k jízdě na synově CB500X, abych si mohl porovnat výhody a nevýhody různého způsobu řazení. A musím uvést, že ta automatická převodovka (DCT) je z mého pohledu jako člověka, který začal s ježděním na motocyklu v pozdějším věku a již "nezávodí", jednoznačně lepší volba. Pokud si chci opravdu užít zatáčkovité úseky, využiji možnost ručního zásahu do řazení, a to zejména podřazení k rychlejšímu výjezdu...a je jedno, zda jsem již v náklonu či ne, jenom levým palcem zmáčknu tlačítko a je to, a stále se plně mohu soustředit na průjezd zatáčkou. Zde možná někteří budou namítat, že ručně (nohou řazení a rukou spojku) to zvládnou taky tak dobře, ale asi nezvládnou. Možná tak pokud jsou profi závodníci. Jsou to silná slova, já vím, ale je to tak! Prostě ta rychlost přeřazení bez většího cuknutí mně dává možnost držet v zatáčkách krok i s těmi, co jezdí i na silnějších strojích a mají i o trochu větší zkušenosti. Zde chci podoknout, že to srovnání je třeba pochopit tak, že mluvím o lidech, co začali s ježděním později a nejsou žádní závodníci. Samozřejmě, že "mladší" budou rychlejší, ale jak sami zjistí, čím budou starší, tím větší budou mít pud sebezáchovy a budou pomalejší. A jen tak nakonec, po získání ŘP na sk. A jsem jednoznačně zastáncem toho, že třeba se nejdříve naučit trochu jezdit na "manuálu" a až teprve potom přejít na automat.

Při poklidné jízdě pak automat dělá svou práci a já mám "více" času sledovat okolí a kochat se krajinou. Při kritickém brzdění se pak nestane, že mi zůstane zařazený vyšší stupeň a je pak nutné "hledat" neutrál či jedničku., nebo to i chcípne, což pak auta hlasitě oceňují. Na klidu to nepřidává. Toto se u DCT prostě nestane, po zastavení tam mám vždy 1.

A teď vlastní srovnání. První změna je, že je nové NC nižší, 800 mm oproti 830 mm. Pro mne s výškou 173cm velmi pozitivní změna. Bezpečně dosáhnu na zem celým chodidlem, takže jakékoliv stání či popojetí pomocí nohou je teď mnohem stabilnější. Další změnou je způsob přepínání režimů ... na staré to bylo na pravé straně a možnosti přepnutí jedním tlačítkem mezi N (neutrál) a D (jízda-režim D či nastavené S) a při podržení pak změna režimů D-S1-S2-S3. Na nové je napravo jen přepnutí mezi N (neutrál) a D (jízda) a nově lze stejným tlačítkem přepínat mezi automatem (R) a manuálním řazením (M). Ruční řazení tlačítky + nebo - je pak stejné jako na starém NC vlevo. Přepínání jízdních režimů je nově na levé straně překlápěcím tačítkem, které slouží i na změny zobrazení a nastavení displeje, který se mně osobně líbí více. Je takový "modernější". A je dobře viditelný i na slunci. Režimy jsou pak 4 ... standard, rain, sport a user, který si lze, jak je dnes běžné na prémiových značkách, nastavit individuálně. Toto nové ovládání ja celkem jednoduché, takže je to sice trochu jiné, ale nečiní to žádné problémy a člověk si na to hned zvykne.
Vzhledem k tomu, že zatím zajíždím a mám najeto 660 km, z toho 460 km v kuse, režim user jsem si zatím nenastavoval, používám standard, na malou chvíli jsem zkusil i rain. Sport jsem zatím nepoužil. Dle mého názoru standard odpovídá režimu S1 na staré a rain pak D, a to zejména z pohledu otáček motoru. Nastavení trakce již nemá své vlastní tlačítko, ta je již pevně nastavena v jednotlivých jízdních režimech (rain-standard-sport). Nastavit úroveň trakce ve třech stupních či ji i vypnout lze pouze v režimu user.
Další změnu jsem osobně pocítil v sedáku, na novém NC se mi zdá měkčí a po ujetí těch 460km v jeden den se můj zadek cítil lépe, alespoň dle mého pocitu.
Dále se mi zdá, že se nové NC lépe naklání v zatáčkách, může jít zase jen o můj pocit, ale určitě se snížilo těžiště s tím, jak se snížila světlá výška mtocyklu o cca 2 cm. Snížení celkové hmotnosti o 6 kg není při jízdě poznat, trochu snad jen při manipulaci na místě.
Ruční brzda je stejná.
S čím jsem spokojen, to je provedení orig. kufrů Honda. Ve spojení s prostorem místo nádrže (má trochu jiný tvar) tak mám v celkovém součtu asi 140 litrů prostoru, a to je už polovina zavazadlového prostoru malého auta. Akorát ta cena kufrů už moc lidová není. Systém jejich uchycení považuji za velmi dobrý.

Hodně mne potěšilo, že doplňky, které jsem uvedl, jsou stejné jako u starších modelů (resp. shodné s modelem 2018).

Pokud jde o spotřebu, je zatím o 1-2 dcl větší při stejném způsobu jízdy než u starého NC, ale jsem zatím v zajíždění. Počítač tak ukazuje průměr 3,5 l.
To je zatím tak vše, po najetí pár tisích km pak připíšu své další postřehy.

Ochranný rám zatím nedošel, takže montáž se provede až později. Poněvadž prodejce nevěděl, kdy to bude, nechtěl jsem čekat a motorku si převzal i bez s výhledem pěkného počasí... Poněvadž jsem již NC měl, vím co mohu od něho očekávat, tak rámy nepovažuji při zajíždění za nezbytné, jako když jsem začínal s CB.

Po najetí 1040km provedena první záruční prohlídka (19.5.21) - vyměněn olej a filtr, dotažen a namazán řetěz. Provoz motocyklu zatím bez jakéhokoliv problému. Prvních 500 km ježděno do poloviny rozsahu otáček (tj. do 3500), dalších 500km i s občasným vytočením až do 4000 (rychlost cca 135 km/h). Rám pořád nedošel.

Asi po dvou měsících konečně došel padací rám. A musím pochválit prodejce, již na druhý den byl namontován na motorce.
K dnešnímu dni (20.7.21) najeto již 4700km a s novým NC jsem velmi spokojen. Splnilo všechna má očekávání ... DCT řadí jetě lépe než na starším modelu, jízdní režimy mi svým nastavením vyhovují - pro dymaictější jízdu SPORT, pro běžnou stačí STANDARD, a v dešti dostačuje i RAIN. Vše funguje jak má. Sedlo je skutečně pohodlnější než na starším modelu, a díky jeho výšce jen 800mm jsem získal neskutečnou stabilitu - jakékoliv otáčení v malých rychlostech či manipulace na různém terénu je teď pro mne neskutečná pohoda (vzhledem k mé výšce 173cm). Originální kufry jsou taktéž skvělé a nijak neomezují v náklonech či v průjezdu nějakou mezerou, neboť jejich šířka odpovídá šířce řídítek. Spotřeba se ustálila na 3,3 - 3,4 l při klidné jízdě, při rychlé jízdě jsem se nad 3,8 l nedostal. Aby se člověk dostal na 4 l, to by musel jet po dálnici delší dobu min.140-150. O jeden stupeň jsem přitáhl předpětí zadní pružiny a zdá se mi, že motorka teď lépe "sedí" při průjezdu zatáčkami. Nové NC je pak jednoznačně silniční motorka, lehčí terén zvládne, ale není to ono. Nejvíce ji sedí zatáčky na okreskách, a čím lepší povrch, tím lépe. A samozřejmě město ... tam DCT odvádí neskutečnou práci a jízda je radost ... i projížďka 100km po Praze dle navigace (bez jakékoliv znalosti cesty) úplně v pohodě a bez jakékoliv větší únavy. NC je tak ideální motocykl pro pohodové cestování i pro ježdění kolem komína a po městě (s DCT).
Za sezónu 2021 nakonec najeto 10500km. S motocyklem naprostá spokojenost, vše funguje jak má. Na podzim ještě vyměněna zadní pneu.
Teď koncem února 2022 proveden roční servis u prodejce ... výměna oleje, trochu dopnut řetěz a dotažení lanka ruční brzdy. A NC je připraveno na novou sezónu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Samíc
Samíc napsal 18.03.22 v 12:36 10b.

tomikovic
tomikovic napsal 26.02.22 v 02:04 10b.

moc pekny ,taky jsem poridil nc ale manuala ,mas tam hezky chranice rukou ,takovy decentni ,co to je za znacku ?

findejs1310
findejs1310 napsal 19.08.21 v 20:41 10b.

Jo to je paráda a pěkný popis

PZR
PZR napsal 25.06.21 v 21:35 10b.

Mel jsem to dost podobne ... jen z PCX rovnou na NCX. Prislusenstvi jsem objednal 30.5.2021 a do dnesniho dne byl potvrzen termin dodani (20.7.2021) pouze pro USB zasuvku coz je nejmensi polozka na seznamu. Tak si rikam jestli to prijde jeste letos

Codo
Codo napsal 22.06.21 v 13:43 10b.

Máme stejný věk i názory na NC, včetně smyslu DCT. Já jen teprve zvažuju, že bych do automatu šel, no, uvidím. Prostě udělal jsi to, co si já teprve maluju. Tak si to užívej ve zdraví

Více komentářů



TOPlist