PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Michael89
Vloženo 4.2.2018
Aktualizováno 6.2.2021
Zobrazeno 6 351x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Motorku jsem vybíral podle následujících kritérií: pohodlný vzpřímený posez, měřím 2 metry, tak abych se na to poskládal, nic příliš silného (první motorka), ale přitom dostatek výkonu, aby se na tom dalo rozumně jezdit, pohodlně přejet Alpy, atp., cena

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov) - Přístup prodejců byl při prodeji ok, spokojenost. Velmi dobrá je i následná komunikace, když jako moto-začátečník potřebuji s něčím poradit. Reklamaci/jiné problémy jsem s nimi zatím (naštěstí) neřešil.

Výška jezdce: 199 cm

První dojmy - Velmi rychle padne do ruky - nic není potřeba se učit, zkoumat, zvykat si. Prostě sedneš a jedeš.

Motorku bych doporučil pro - Pokud o ní kdykoliv přemýšlí, tak vyzkoušejte. Nenechte se předem odradit vášnivými debatami na internetu nad tímto modelem od testovací jízdy. Kdo dnes rád sedlá super-sport, rád si zařádí na okruhu tak z ní asi bude nešťastný. Já osobně jsem s ní super spokojen a zatím nemám žádný důvod přemýšlet o změně. Doporučuji pro začátečníky, kliďasy, lidi, kteří by chtěli motorku ale bojí se, že to nezvládnou ukočírovat, vyklidněné otce v letech... prostě kohokoliv kdo se chce bez stresu svézt, na pohodu cestovat v civilizovaném světě, nechce riskovat případné potíže s motorkou z druhé ruky a současně nechce/nemůže utratit nesmysl peněz. K NC je potřeba přistupovat trochu jako k sňatku z rozumu - a pak budete spokojení, protože toto očekávání perfektně naplní.

Doplňky na motorce - Aktuálně namontováno:
- centrální stojan,
- padací rámy Kappa,
- top case GIVI v47,
- tankvak GIVI EA116,
- vyšší touring čiré plexi Puig + deflektor,
- 12V zásuvka v kufru.

Recenze

Disclaimer: Všechny komentáře k motorce je potřeba číst s vědomím, že jsem motorkář-začátečník a toto je moje první motorka. Hodnoceno po cca 6 500 km.

Klady:
- plynulá a píjemná práce s plynem, je čitelná,
- dostatek výkonu na okreskách a ve městě (...velmi subjektivní bod),
- vzpřímený a příjemný posez, dobrá viditelnost přes auta,
- měřím 2m a pohodlně se na ni poskládám,
- stabilita - kochal jsem se krajinou a v cca 90 km/hod jsem přejel hrbol (zvlněný asfalt), vykoplo mě to asi 10 cm nad motorku, dopadnul jsem zpět na sedlo a motorka přitom celou dobu perfektně držela směr, žádné zaváhání,
- těžiště nízko, super manipulace s motorkou,
- spotřeba cca 3,3 l / 100 km.
- kurf místo nádrže a na víko kufru lze ještě přidělat tankvak.

Co není úplně šťastné:
- na dálnici s tím člověk v pohodě může, dá se jet pohodlně 130-150, ale cca nad cca 120 km/hod je potřeba počítat s tím, že už prostě nejde vzít za plyn a zmizet v dálce,
- jsou momenty, kdy bych ocenil vyšší výkon - nicméně jsou to dost často momenty, kdy bych měl popravdě spíš ubrat :),
- víko nádrže pod sedlem nutí sundavat jakékoliv zavazadlo na zadním sedadle při každém tankování,
- plexi by chtělo zvýšit (možná pro menší postavy stačí),
- v základu není centrální stojan.

Update: 6500 km: Upřímně jsem nečekal, že popis zaujme tolik lidí, tak doplním ještě několik dalších postřehů, pokud to někomu pomůže:
- nulová spotřeba oleje, kontroloval jsem relativně pravidelně a neubývá,
- často diskutované pneumatiky tohoto modelu byly bez problému, jsou tam Bridgestone Battle Wing 501, po 6500 km nějaké opotřebení skoro ani nevidím, v dešti jsem jel dvakrát a bylo to ok (ale těžko toto pozorování nějak objektivizovat co se týče kvality pneumatik, protože jsem jel dost opatrně),
- stejně tak řetěz nebylo zatím potřeba napínat - ale je to už blízko,
- montáž doplňků (centrální stojan, top-case a padáky) je v pohodě. Pozor při nasazování padáků, na pravé straně je potřeba pro montáž padáku povolit takový podlouhlý kovový bazmek, který strašně snadno škrábne okolní plochy, když se kolem něj snažíte dostat s padákem (takové ty vlasové škrábance, které nejsou ani pořádně vidět ale to vědomí, že tam jsou štve). Je potřeba ten kousek obalit při manipulaci hadrem a je to ok. Stejně tak bacha při montáži centrálního stojanu - prostě ty pružiny nenatahujte šroubovákem - bez ohledu na to, že je to potřeba natáhnout jen kousek a že to vypadá jako dobrý nápad - není. Top-case givi v47 je na tuto moto možná opticky velký - každopádně je to hraniční, větší bych tam v žádném případě nedával.
- display je parádně čitelný, nemám problém ani při přímém slunci - akorát při přímém slunci se ztrácí barvy a display je spíše černobílý - nicméně pořád čitelný,
- štědré úložné prostory - kromě kufru je pod falešným dnem kufru ještě prostor např. pro lepící sadu, pod zadní sedlo se dá složit lékárnička,
- zrcátka dostatečně široká, je dobře vidět za sebe (nevím jak moc to může ovlivnit jak je kdo narostlý do šířky, za mě je to ok),
- pod zadním sedlem je držák na ocelové lanko (lanko součástí motorky při koupi), kterým lze zamknout helmu k motorce,
- počítá se s možností přidát el. zásuvku do kufru - je potřeba jen vyvrtat otvor do stěny kufru.

Update: 11 000 km:
Po dlouhých experimentech vyřešen "problém" s plexi. Toto bude hodně individuální, tj. níže uvedeno bude platné pro postavu cca 195 - 200 cm:
- Originál plexi. Nepříjemné nárazy větru a tlak na ramena a krk. Po 100 - 200 km píchání a nepříjmná bolest v trapézu. Hluk v helmě byl v pohodě.

- Žádné plexi. Orignální plexi jsem sundal na styl alá náháč. Pohoda cca do 110 km/hod. Dokonce to docela dobře i vypadá. 130 km/hod a výše již vysoce nepříjemné. Na delší přesun po dálnici utrpení. Plus všechny mouchy co bývaly na plexi byly teď přímo na mě.



- Plexi Puig 8910W. Vyšší než originál ale ne dostatečně. Proud vzduchu směřuje přímo na helmu. Důsledkem jsou nepříjemné nárazy/turbulence větru do helmy a hnusný hluk v helmě - a to už od cca 60 km/hod. Zároveň prakticky nelze jet s otevřeným plexi, všechen vzduch jde silně přímo do obličeje. Z pohledu bolesti v trapézu je to výrazně lepší než originál plexi, ale bolest to zcela neeliminuje.



- Plexi Puig 8910W + univerzální deflektor. Design mašiny jako celku trošku trpí, ale je to ještě akceptovatelné. Deflektor přidal cca 12 cm na výšku. Je to nějaký univerzální z Aliexpressu za pár stovek. Nicméně je to nejpohodlnější setup. S otevřeným plexi je jízda v pohodě cca do 110 km/hod, do obličeje jen tak příjemně pofukuje. Minimální turbulence a minimální hluk v helmě. Bonus je málo much na bundě.



Další dílčí průběžné hodnocení a info:
- Gumy: Stále jsou tam originály. Přední je cca na 2,5mm a zadní na 2,7mm. Na mokru začínají trošku podjiždět v zatáčkách i při mírnějších náklonech a mírném konzistentním plynu a přiměřeně nízké rychlosti (např. 40-60 km/hod).
- Tankvak: Koupen tankvak EA116 Givi. Určeno přímo k montáži na kufr NC do těch úchytů co jsou na víku kufru. Nijak to nepřekáží zámku kufru/nádrže (viz video zde:) ani při otevření víka kufru.
- Givi topcase: v praxi mi nevyhovuje ten jeden obrovský prostor, špatně se to nakládá do plna, špatně se v tom něco hledá, při otevření to padá ven, atp. Nicméně po obvodu celého víka pod jeho hranou (docela schovaná) je cca 1-1,5cm široká lišta. Do té jsem si vyvrvrtal po obvodu několik děr a protáhl jsem tím kulatou gumu. Prostor víka tak mám oddělený pružnou síťkou a celý kufr rozdělený na dva oddíly. V praxi se mi to supr osvědčilo.
- Stav techniky: všechno funguje jako když byla nová, žádné problémy, žádné opravy. Jen výměna oleje a filtru na roční prohlídce.
- Brzdy by přece jenom mohly být lepší. Po náročnějším zápřahu na cvičišti s motoškolou Lisý (pozn.: parádní věc, všem doporučuju) musím uznat, že jeden kotouč vepředu prostě není dost - zasloužil by posílit o jednoho parťáka navíc. S ABS spokojenost, možná jen spíná o maličko dříve, než by bylo nezbytně nutné.
- Spotřeba: dlouhodobá se drží stále na 3,3 l/100km.

Update 17 500 km - Alpy a Pyreneje:

Výměna pneu:
Jako příprava na cestu vyměněny původní bridgestony ve 12 100 km. Ještě by tak 2 000 - 3 000 km mohly teoreticky dát. Čekala mě ale cesta do Andorry a zpět s plánovaným nájezdem cca 4 500 - 5 000 km takže vyměněno, nechtěl jsem se případně hádat s žabožroutím/helmutím polišem o tom, co je ještě přijatelný vzorek na dojetí domu. Koupeny Michelin Road 5 (u hamletovygumy.cz včetně přezutí - supr práce, supr přístup - doporučuju). První pocity po přezutí a z jízdy z pneuservisu:
- 0-5 km: z jízdy na nových “mastných” gumách stažné půlky strachem, že by mohly dráty štípat. Hned od začátku je ale evidentní ochota gum zatáčet.
- 5-10 km: opatrné mírné hady s postupně se zvyšujícím náklonem přes šířku svého pruhu. Je znát, že gumy už by to chtěly, a chtěly by toho hodně a chtěly by to hned, o tom žádná. Je patrná silná tendence k ochotnému padání do náklonu. Sevření půlek pomalu střídá úsměv.
- 10-40 km: slalom přes celou silnici až domu, v helmě vysmáto. Tempo radši ještě nižší, ale gumy rozjíždí koncert. Mašina jde ze strany na stranu neuvěřitelně ochotně a sama, rychle se překlápí zpět na druhou stranu.
- 40 km: zírání na garáž a úvahy o nezbytnosti jít následující den do práce.

Pravidelná prohlídka v intervalu 12 000 km (reálně cca ve 12 190 km):
Provedeno v AutoJarov. Cena cca 2900 Kč. Problémy žádné.

Zkušenosti z tripu Praha - Andorra - Praha (4 700 km):
U této moto platí, že vám buď hned od začátku padne do noty a potom už jenom vším co dělá neustále potvrzujesvoje kvality a správný výběr - anebo už na začátku trpíte a s každým dalším kilometrem je to horší a horší. Za mě můžu říct, že po této cestě a po hrátkách v Alpách a Pyrenejích jsem zcela opustil pošilhávání po jiných motorkách, protože pro mě je to v tuto chvíli (téměř) dokonalá mašina. Pár postřehů:



- Váha : Na cestu plný topcase, rollbag na sedadle spolujezdce, kufr místo nádrže a tankvak. Manipulace na místě logicky horší, při jízdě to zas tolik znát nebylo, ze začátku horší ochota padat do náklonu ale rychle si zvyknete a trochu ji přitlačíte. Stupačky se dají brousit i s naloženou motorkou. Jinak opravdu oceňuji celkovou lehkost mašiny - při otáčení, parkování, popojíždění... má člověk na tom tripu lehčí život :)
- Výkon : Je ho tam dost. Tečka. Víc jenom chci ale opravdu nepotřebuju. Trochu jsem se bál jak to bude vypadat s naloženou mašinou na těch alpských passech ale naprosto v pohodě. Jasně, s Augusta Brutale, Fireblade nebo R1 závod na Stelvio ani nevyhrajete a ani se ho popravdě nezúčastníte - ale o to nikomu kdo byť okrajově o motorce typu NC uvažuje nejde, takže vám to ani nebude chybět. Navíc v praxi: po Evropě plno radarů, všude omezení různě na 80, 70, 50, 30, Francie nově zavedla od 1. července limit 80 na okreskách... na něčem jako nová Panigale V4 bych buď musel mít slušný rozpočet na pokuty nebo se po dvou dnech předpisové jízdy ze zoufalství zastřelit, protože jinak se to asi nedá vydržet.
Zvýšené plexi a deflektor : supr ochrana před deštěm, udrželo mě to relativně v suchu ve 130 km/hod v prudkém dešti :). Jinak hodně pomáhal od únavy jak na vás nejde neustálý nápor vzduchu.
- Spotřeba : celý trip absolvován s průměrnou spotřebou 3,4 l / 100km. Při cenách benzinu 1,6 až 1,8 € za litr to byl příjemný bonus.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
T_G
T_G napsal 10.11.19 v 23:00 10b.

Hanes69
Hanes69 napsal 01.08.19 v 06:49 10b.

Zdravím. Hezky napsaná recenze, se kterou se můžu naprosto ztotožnit. Nejsem čahoun, ale mám taky zvýšené plégo od Puigu, a po čase jsem dokoupil i jejich deflektor. Jenom jsem si ještě nechal přešít sedlo na gelovku, a cestování je teď naprosto na pohodu. Gumy můžu doporučit Michelin Road 5, i na mokru sedí jak přibité a daly 20 tisíc kiláků.
Přeju hodně spokojených kilometrů.

Palumir
Palumir napsal 30.05.19 v 08:01 9b.

Zdravim pekne poctenicko a sdilim s Tebou pocity ohledne motorky. Mam rocnik 2015 plexi jsem menil jako jednu z prvnich veci, ale volil jsem original vysi od Hondy. Nejsem 2m obr mam 178 ale presto to bylo malo tak deflektor mam taky. Pneumatiky Michelin super mam road 4. Proti dunlop co tam byly od vyroby jako sjet z ledu na nesmeky.
Tak Ti preji at slouzi a hodne stastnych km.

ottoson.k
ottoson.k napsal 20.10.18 v 09:55 8b.

stemar-cz
stemar-cz napsal 22.08.18 v 17:31 10b.

Hezky napsané. Mám stejnou motorku a v podstatě shodné zkušenosti, jsem rád, že jsem si jí vybral. Měřím o 10cm méně a zřejmě je to klíčové. S originál plexi shodná zkušenost jako ty ale s identickým plexi Puig je to pro mě už celkem přijatelné. Pro absolutní pohodlí na dlouhé trasy taky pokukuju ještě po deflektoru, ten tvůj bych ale z estetických důvodů nezkousnul. Mít přmo před ksichtem, v zorném poli, takovéhle plastové kleště ... Ještě zkusím tu variantu "žádné plexi", zatím jsem ji z obavy o životnost těch plastových matek, co to plexi drží, nezkoušel.
Co se týká výkonu a stability, všechno můžu podepsat. Výkon postačuje na všechno co na motorce chci provádět. Jestli je to dost na věci, do kterých se pouštět nechci mě netrápí. Ta stabilita je fakt k neuvěření, ta motorka prostě "nechce spadnout" a dělá všechno aby si hubu nenabila, i když jí "řídí" takové nemehlo jako já.
Školu brždění s Mírou Lisým jsem absolvoval taky a nevšiml jsem si, že bych zastavoval nějak výrazněji dále než ostatní. Naopak, zaregistroval jsem, že většina motorek bez ABS zastavovala až za mnou .

Více komentářů



TOPlist