PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Samíc
Vloženo 17.9.2016
Aktualizováno 19.9.2018
Zobrazeno 13899x
HODNOCENÍ PROFILU OD 80 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Krásná, praktická motorka, která je stvořená jak na krátké projížďky, tak na dlouhé cestování.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autocentrum Jan Šmucler (Plzeň 3-V - Koupě proběhla k mé naprosté spokojenosti.
Honda Šmucler mužů vřele doporučit - ochotny a profesionální personál.
Motorku zde dále servisuji a k jejich práci nemám výhrady.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650 ABS: Vyhrála praktičnost, úložný prostor a také možnost výběru automatické převodovky.

První dojmy - Už po první jízdě, z prodejny domů (100km), jsem si tento stroj zamiloval. Připadal jsem si jako by byla motorka postavena přímo pro mě.

Motorku bych doporučil pro - Hondu NC750X DCT bych doporučil jak do města, tak na projížďky po okreskách, tak na dlouhé cestování. Prostě je to praktická, všestranná motorka.

Doplňky na motorce - Zásuvka na 12V v úložném prostoru.
Horní kufr Givi Maxia 4 + reflexní kryt víka
Boční kufry Givi V35 + reflexní kryty víka + vnitřní tašky T443B
Padáky Givi
Přídavná led světla Givi S320
Plastové chrániče rukou Givi
Vyhřívané gripy Oxford premium sport
Tankvak Givi EA116
Přešité sedlo u firmy http://www.extrem-polster.com

http://www.motorkari...etail&ddid=63140





Průměrná spotřeba - 5.26 l/100km

Recenze

Tady je pro zajímavost článek publikovaný v časopise MOTOhause. Jedná se o test Hondy NC750X DCT. Samozřejmě název článku je hodně troufalý a to že se jedná o nejlepší motorku, to určitě není pravda. Jinak jako spokojenému majiteli této motorky, se mi tento článek čte moc dobře a více méně mu dávám za pravdu.
http://www.motohouse...psi-motorka-na-svete

Na začátek chci zmínit, že NC-čka od Hondy mají plno odpůrců, ale také mnoho příznivců. Co se týká odpůrců, tak se jedná většinou o motorkáře kteří vycházejí čistě z teorií a papírových parametrů NC-čka a na NC-čku se mnohdy ani nesvezli. Co se týče příznivců, ty jsou převážně z řad majitelů tohoto stroje a to je to hlavní. Před koupí jsem přečetl mnoho recenzí od majitelů tohoto stroje a opravdu jsem nenašel, že by nějaký majitel NC-čko nějak zásadně hanil. To také napomohlo k mému rozhodnutí pro Hondu NC750X.

Před tímto strojem jsem patřil do řad skútrařů, vlastnil jsem maxiskútra Kymco DT 350. Protože jezdím opravdu moc, můj roční nájezd kilometrů se pohybuje kolem 25000 kilometrů, tak skútr nebyl to pravé, už jen pro servisní interval, který je u skútru 5000 km. Honda NC má servisní interval po 12000 kilometrech!

Tyto postřehy píšu po měsíci od koupi, za tento měsíc jsem již najel 4000 km a to všechno převážně ve dvou s mojí drahou polovičkou.

Protože jsem přecházel na NC ze skútru, dal jsem přednost verzi v automatu.
Jinak ale musím říct, že dvojspojková automatická převodovka je oproti variátoru úplně o něčem jiném. U variátoru nemůžete brzdit motorem, nedá se u něho podřadit.
Na NC i když je přepnuto do automatického režimu, tak do řazení můžete kdykoliv šáhnout, stačí klepnutí palcem a je okamžitě podřazeno a ukazováčkem zas naopak.
Automat pracuje bezchybně, rychlost řazení je bleskurychlá, na prudké otočení plynu reaguje podřazením třeba i o dva rychlostní stupně naráz. Jinak automat jde vypnout, pak je řazení plně na mojí ruce - palec a ukazovaček levé ruky.

Motor krásně zabírá od nejnižších otáček a právě se spojením s automatem vyrazí z místa jak střela. Maximálku jsem ještě ani pořádně nezkoušel, ale jednou jsem se dostal, s větrem v zádech a ve dvou na tachometrovou rychlost 190km/h.

U modelu 2016 se opravdu povedla koncovka výfuku a zvuk je taky opravdu příjemný.
Dřív jsem měl u motorek tendenci řešit laděné koncovky, tady mě to ani nenapadne.

Brzdy jsou dostačující, brzdím obouma naráz a dost využívám brzdný účinek motoru.

Opravdu praktický je úložný prostor místo nádrže, ten jsem doplnil ještě o horní kufr od Givi Maxia 4 a o boční kufry Givi V35

Podvozek je jako dělaný na naše české zdevastované silnice, s těmi si poradí opravdu dobře. Jinak na tvrdý terén mimo silnici to není. Naopak když už se narazí na novou silnici se zatáčkami, tak to je opravdu zábava, NC-čko se krásně vodí a do zatáček se pokládá jakoby samo.

Co se sedačky týká, ze začátku jsme byli zmlsaný ze skútra, tam jsme seděli jak v křesle, tady to bylo hold horší, ale už jsme si po těch pár kilometrech zvykli. Hold se nám zadnice otlačili na těch správných místech.

No a co je opravdu neskutečný, to je spotřeba. Tahle 750-ka nám žere stejně, ne-li ještě míň než předchozí skútr 350-ka. V obsazení ve dvou se pohybujeme kolem 4l/100km.

No už nevím co víc napsat, prostě jsme z našeho nového stroje opravdu nadšeni a spokojeni, ale to je z této recenze zřetelné.

20.10.2016
Tak po dvou měsících od koupě a najetých 7200 kilometrech, naše nadšení neochladlo. Je to náš mazel a nedáme na něj dopustit. V 6000 kilometrech jsme si nechali přešít sedačku a opěrku a tím jsme vychytali jedinou vadu, pro nás, který tento stroj měl. Sedačka je teď pohodlná i po pořádné dávce kilometrů.

Pneumatiky nám vydržely 6500 km, teď tam máme Pirelli ANGEL GT, které hodnotím pozitivně.

Jinak po namontování vyššího plexi od Puigu a plastových chráničů rukou se zvýšila cca o 0,5 litru spotřeba. Průměrná spotřeba ve dvou je teď cca 4,5 l/100km, ale je to způsobené také tím, že jezdím skoro výhradně na režim 3S a dost tahám za plyn, takže žádná úsporná jízda. I přesto je spotřeba 4,5l/100 km super.

Asi se budu opakovat, ale jsme maximálně spokojeni.

10.4.2017
Je začátek nové sezóny a ukazatel najetých km se přehoupl přes 10tis km, přesně ukazuje 10 395 km. Vše šlape jak má a spokojenost se strojem je víc jak vysoká.
Většina doplňku je pořízena a připravena na sezónu.
Za nedlouho bude čas se objednat na servisní prohlídku ve 12 tisících.

Něco málo k pneumatikám : Pirelli ANGEL GT, co se jízdní vlastností týče tak nemám výhrady, drží jak přibité a to i za mokra, ale docela mě zklamala životnost, po 4000 kilometrech je zadní pneu tak na 50%. Uvidíme jak bude ubývat dále.

29.4.2017
Na jedné s posledních projížděk nás postihla nemilá věc, defekt zadní pneumatiky.
Ale alespoň jsme měli možnost vyzkoušet asistenční službu EUROPE ASSISTACE MOTOCARE. Píchli jsme v Protivíně a v rámci pojištění nám byla motorka převezena do našeho domovského servisu Honda v Plzni.
Takže zadní pneu Pirelli ANGEL GT(už byla stejně po necelých 5000 km téměř úplně sjetá) byla výměna za Dunlop Sportmax RoadSmart III. No a když už byla motorka v servise, proběhla i garanční prohlídka, která byl plánovaná na 12000 km.
Nyní je vše připraveno na sezónu.

15.6.2017
Průběh sezony: Tachometr ukazuje 17490 km
Tak dneska jsem nechal vyměnit řetězovou sadu, starý řetěz jsem měl již nerovnoměrně vytahaný, rysku na šponovákách již v červeném poli a navíc už se začalo z řetězu uvolňovat vnitřní červené mazivo.

Trochu jsem si připlatil a výběr řetězu jsem na moje NC-čko předimenzoval, nechal jsem tam dát řetěz od EKu QX-kroužkový řetěz 520 ZZZ 112 L zlatý, jedná se o extrémně pevný řetěz s vysokým životnostním indexem. Navíc se prý tento řetěz nemusí zajíždět, protože prý prvotní natažení řetězu probíhá již po výrobě ve fabrice. Každopádně po namontování řetězové sady, jsem i tak řetěz šetřil, ale po ujetí 200 km opravdu nepozoruji známky vytažení.

Jinak po výměně se všechno nezvykle ztišilo a všechno jde tak nějak hladce. Ve spojení s novým obutím, které jsem take dneska nechal dát (Pirelli Scorpion Trail II), jsem měl pocit jako bych si dneska odvážel z Hondy opět novou moto.

Co se tyče předchozích pneu: na předku ještě Pirelli ANGEL GT vydržela nějakých 12000 km a zadní Sportmax RoadSmart III ta vydržela 7000 km a v závěru své životnosti se sjela nezvykle k jedné straně, jako bych klopil zatáčky jen na jednu stranu, prostě na levé straně už byl nulový vzorek a na pravé ještě nějaký milimetr zbýval.

Jinak co se klopení zatáček týká, musel jsem přitvrdit zadní pružinu, při jízdě ve dvou (jezdíme pořád ve dvou) a extrémním náklonu na levou stranu jsme místo hlásičem náklonu na stupačkách drhli bočním stojanem. Pružinu máme teď na třetí poloze od vrchu (zbývají ještě dvě polohy na přitvrzení) a teď už v zatáčkách, na obě strany drhneme už pouze hlásiči náklonu.

26.8.2017
Tak mojí Hondu NC750X DCT alias Hondíka máme 1 rok a týden. Tachometr ukazuje 26489 kilometrů. Původně jsem chtěl tento zápis napsat přesně po roce, ale jelikož jsme měli naplánovanou pětidenní dovolenou v rakouských Alpách(viz. můj deník), tak jsem počkal na zhodnocení, až potom jak se popasuje náš Hondík s touto dovolenou.
http://www.motorkari...etail&ddid=67003

http://www.motorkari...etail&ddid=67015

http://www.motorkari...etail&ddid=67048
Vůbec jsem neměl strach, že by to nezvládl.Měl jsem spíše strach, že se vrátím a že budu nahlodaný a budu se pomalu poohlížet po něčem výkonnějším, ale nic takového se nekoná. Naš stroj obstál a spíš překvapil.

Kolikrát si pročítám, tady na motorkářích, recenze mých kolegů, majitelů NC-ček jak píší: kochací stroj, nevhodný pro cestování ve dvou a podobně ... . Já si připadám, že mám úplně jiný stroj než oni, ale ono na tom jinem stroji něco bude, většina majitelů tady na motorkářích ma NC ve verzi s manuální převodovkou, ale NC-čko automatickou dvojspojkovou převodovkou, má úplně jiný výkonový projev nežli manuál.

Podle mě Hondě NC dává ten správný smysl právě ten automat. Kolikrát se jedeme projet se stroji daleko výkonějšími a kamarádi nevěří, že tohle je to tolik probírané NC bez výkonu. Malý příklad: http://www.motorkar...etail&ddid=66871
Toto se mi potvrdilo i teď v alpských pasech, kdy jsme mnohokrát po předjetí vnitřkem, daleko výkonnější stroj, následně po akceleraci otočíc plynem a nezdržovat se razením, mu vzdalujíc ukázali naše záda.
Samozřejmě na rovinách nás silnější stroj, když bude chtít, vždy dostane.

Jinak se od majitelů místních NC-ček liším i mou spotřebou benzínu a pneumatik, asi nikdo tady nemá na svém NC spotřebu přes 5 litrů a pneumatiky nemění, tak jako na supersportu cca po 6000 km, ale to jsem přestal řešit. My si užíváme na našem NC spousty zábavy a výkon je pro nás optimální. Takže výměna stroje zatím na delší dobu nehrozí.

Do náklonu jde fakt dobře 😁
























30.9.2017







Tak dneska se počítadlo celkových kilometrů přehouplo přes číslovku 30000. Za celých 30000 km, musím to zaklepat, se u našeho stroje neprojevilo sebemenší zaváhání a to opravdu ani to nejmenší, třeba v podobě, že by nenastartoval na první. Vše šlape jak hodinky. Hladina oleje a že, jí kontroluji často se ani nehne, nevezme si ani kapku. Jediný rozdíl je ve spotřebě paliva, ta se teď pohybuje přes 5 litrů /100km, ale to je spusobeno mým stylem jízdy, ten je určitě jiný než na začátku, kdy jsem se s motorkou seznamoval, ale 5 litrů je pořád super. Prostě Honda je Honda a náš Hondík je super parťák na cesty.

Tady je pro zajímavost odkaz, na jednu zajímavou a dobře zpracovanou videorecenzi Hondy NC750X v manuálu: https://youtu.be/jgzYzL8tRfY

9.4.2018 Tachometr ukazuje 34011 km
Dnes proběhl garanční servis : výměna oleje a filtrů, výměna předních destiček a celková kontrola stroje. Vše bez problémů a Hondík je připraven na další sezónu. Jo a ještě jsme pořídili tankvak na víko falešné nádrže Givi EA116












27.5.2018
Po 1 roce a 10 měsících se počítadlo kilometrů, u našeho Hondíka, přehouplo přes číslovku 40 000 km. Vše šlape tak jak má, musím to znovu zaklepat, za 40 tisíc ani jedno zaváhání. Honda je Honda a kdo má Hondu nic neřeší a jezdí. 👍👍👍







Jinak spotřebu pneumatik, jak jsem psal výše, jsem přestal dávno řešit, protože naše spotřeba je docela enormní (za 40 tisíc km jsme sjeli 8 kusů zadních pneu a 6 kusů předních, vše prémiové značky) Ale teď se musím zmínit, nově jsem nechal na zadek obout Michelin ROAD 5 a mám z ní fakt dobrý pocit, po 620 kilometrech bych si troufal říct, že je to asi nejlepší pneu kterou jsem tam zatím měl a že už jsem jich vyzkoušel opravdu dost.





25.8.2018 50152 km
Tak náš Hondík 19.8. oslavil 2 narozeniny a 23.8., když jsme se vraceli z dovolené https://www.motorka...tail&ddid=70903,
se jeho počítadlo kilometrů přehouplo přes číslovku 50 000 km






Jsem rád, že se musím znova opakovat, jako u záznamů výše: Vše šlape tak jak má, musím to znovu zaklepat, za 50 tisíc ani jedno zaváhání. Honda je Honda a kdo má Hondu nic neřeší a jezdí. 👍👍👍
Naše jediná starost je, výměna pneumatik a destiček a vždy po 12 tisících km objednání servisní prohlídky v Honda Šmucler v Plzni, kde odvádějí skvělou práci, ale i tak na našem Hondíkovi nemuseli do teď dělat nic, co není předepsané při dané servisní prohlídce. 👍👍👍👍

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Brumbaal
Brumbaal napsal 18.09.18 v 15:54

Teda tady to žije Hezky si lítáte

LiborGondek
LiborGondek napsal 06.09.18 v 10:40 10b.

Krásná! O NC 750X jsem taky přemýšlel, ale nedosáhl bych z ní... Mnoho šťastných km a ať jezdí

69šakal
69šakal napsal 01.09.18 v 10:45 10b.

Dík za pěkný příspěvek, NC jsem taky zvažoval pro mou paní. Jenže ona má ráda fakt velký motorky a Advík jí pad do ruky. Je to blázen..

Více komentářů



TOPlist