renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Meny33
Vloženo 3.2.2023
Aktualizováno 8.12.2023
Zobrazeno 5 250x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Vlídná, přívětivá, nezáludná, spolehlivá s nízkými náklady na provoz a skvěle vymyšleným předním úložným prostorem

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Po screeningu cestovnějších motorek střední třídy jsem byl vůči této motorce mírně zdrženlivý, zařadil jsem ji až jako jednu z posledních možností, přestože designem by se vešla hravě do top 3. Svezl jsem se na ní v rámci testovací jízdy v Nokamoto HK (verze 2021 DCT) a hned mě dostala svým příjemným chodem, jednoduchostí, vzhledem a skvělým úložným prostorem. Zpočátku jsem nevěděl, co od automatu čekat, a byl k němu mírně skeptický, asi jako každý běžný motorkář. Po rozhovoru s prodejcem mi hned od začátku zařadil režim sport, dal pár instrukcí a po pár set metrech bylo jasno... Bylo to něco úplně jiného, jelo to tak snadno a přitom ty kvalty to tam sypalo jeden za druhým... zkrátka si mě ta motorka získala a musel jsem jí mít :)

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří hledají univerzální motorku s odlišným designem a spolehlivostí Hondy

Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy, blastry, kryt chladiče, kratší SPZ držák s led blinkry, originální držák kufru + origo top case

Recenze

Hned na úvod bych rád zmínil, že první odstavce budou věnovány spíše tomu, jak jsem se k Hondě NC 750 X DCT "prokousal", a až potom následují mé dojmy z motorky, zhodnocení, dlouhodobé zkušenosti a klady/zápory. Je mi jasné, že každý na to bude mít svůj názor a že není nad vlastní zkušenost, a proto haterům automatu rovnou doporučím si danou motorku vyzkoušet (ideálně pohledem klidnějšího člověka středního věku pro účely cestování) a udělat si na ní svůj názor, ještě než ji dole v komentářích odsoudíte nálepkami jako skútr, pro starší generaci, pomalá, bez emocí atd. Zároveň doufám, že by moje zkušenosti mohly někomu pomoci v rozhodování o tomto konkrétním modelu.

Řidičák na velkou motorku vlastním třetím rokem a po vystřídání Yamahy MT07 2018 a Hondy CB 650 R 2019 bylo jasné, že další motorka bude cestovnějšího charakteru. Přestože se mi tyto motorky líbily a výkonově pro mě byly víc něž dostačující, začali jsme s kamarádem objevovat krásu cestování po Evropě, kde jsem postupem času cítil potřebu něčeho pohodlnějšího s lepší ochranou před povětrnostními podmínkami a možností vzít i nějaké to zavazadlo navíc. K tomu se ještě přidal fakt, že by se batůžek na některé z těchto výletů taky rád přidal, což definitivně utnulo mé nutkání skočit ještě po nějakém dravci naked charakteru. Tím netvrdím, že se na těchto motorkách ve dvou přes hranice cestovat nedá, jen k tomu nevidím důvod, když má člověk na výběr. Navíc mi nějak pocitově (i designově) k těmto motorkám tři kufry a vyšší plexi nesedí.

Bylo tedy rozhodnuto a začal jsem pokukovat po kategorii cestovnějších motorek střední kubatury. Po analýze a zhlédnutí spousty videí/recenzí na YouTube, motorkářích a motoride se mi vykrystalizovalo několik favoritů, které jsem měl v plánu otestovat u dealerů v ČR. Říkal jsem si, že byť jsou recenzenti sebelepší, není nad vlastní zkušenost. Zároveň to taky byla možnost, jak si otestovat přístup dealerů k potenciálnímu zákazníkovi.

Jako první jsem si zamluvil testovací jízdu u Yamahy, a to na modely Tenere 700 a Tracer 700. S motorem CP2 jsem již zkušenost měl, proto jsem chtěl vědět, jak budou poskládány jiné verze motorek kolem tolik opětovaného a spolehlivého motoru. Bohužel však na mě Tenerka měla vyšší těžiště, úzkou stavbu a hrozně úzké sedlo. Offroadový potenciál bych nevyužil, tudíž tato volba padla. Následoval Tracer 700. Ten se zprvu tvářil jako o dost lepší volba, ale pořád jsem nějak cítil, že to není to pravé ořechové. Slušně jsem tedy poděkoval milým pánům v Yamaze za vstřícný přístup a jel domů se smíšenými pocity. Říkal jsem si, třeba se to ve mně ještě rozleží a pro toho Tracera se vrátím.

Jako další jsem měl v hledáčku nový model Kawasaki Versys 650 2022. Na stránkách jsem si našel testovací dny green days a kontakt na místní zastoupení. Bohužel jsem však po telefonátu zjistil, že je již daný model plně obsazen a není tedy možné ho v rámci této akce otestovat. Zároveň se mi dostalo informace, že po skončení těchto testovacích dnů se stěhuje na další demo akce, které ale byly rovněž beznadějně obsazené a díky jedinému kusu v ČR v daném období, jsem se k němu zkrátka ani nedostal. Zřejmě to tak mělo být.

Následoval testovací den Ducati u Global moto, konkrétně model Multistrada V2S, ze které jsem po testovací jízdě měl velmi rozpačité pocity. Zkrátka mi tahle motorka nesedla. Při otevření plynu za městem to jelo jako blázen, ale popojíždění v koloně ve městě pro mě byla naprostá tragédie. Navíc mi motorka přišla rozměrově hodně dospělá a vysoká. Jasně, asi by si člověk zvykl, kdyby musel, ale jsem zkrátka z těch rozvážnějších a dokážu již určité situace předvídat. Po dvou naháčích by to pro mě byl veliký skok, asi bych si na tom zkrátka v plném naložení (a s batůžkem) na pomalé vracečky ve Stelviu úplně netroufl. I tahle varianta tedy padla a musel jsem hledat dál.

Jako poslední jsem měl zamluvenou k otestování Hondu NC 750 X DCT 2021. Motorka, která na internetových fórech budí tolik emocí. Jedni ji nemůžou přijít na jméno a mezi motorky ji kvůli automatu málem ani neřadí, druzí na ni nedají dopustit. Prodejní čísla dealerů jsou však neúprosná a více kusů se prodá právě v DCT variantě, proto jsem si to chtěl zkusit na vlastní kůži a udělat si o tom svůj úsudek. Tenhle postup taky doporučuji každému haterovi (pokud se jim zdá NC slabé, mohou v DCT variantě vyzkoušet AT/NT).
Malá odbočka, tady si rovnou dovolím přidat i svou zkušenost po najetí 10 000 km během dvou/třech měsíců... Je to opravdu něco jiného, umožňuje Vám užít si cestu bez neustálého kopání kvaltů. Navíc na delších tripech neznámem snižuje únavu jezdce, a pokud přece jenom nejste spokojeni s momentálním zařazením, tak si prostě přeřadíte na požadovaný kvalt ručně. Za mě určitě super věc a tím neříkám, že se zpět k nožnímu řazení už nevrátím, případně že mě to nebavilo, jen že je to skvělá alternativa a velice pohodlná věc.

Vrátím se tedy zpět k testovací jízdě... Posed byl velice příjemný, řidítka široká tak akorát, sedlo příjemně tuhé, při mé výšce jsem na zem dosáhl bez problémů, automatická převodovka pracovala málem až bezchybně a nemůžu opomenout ani ten skvělý zvuk z tovární trubky. Motorka mě sice během testovací jízdy neohromila žádnou raketovou akcelerací, ale když se člověk při otevření plynu dívá na budík, rozhodně by neřekl, že se jedná o nějakého lenochoda. Testovací okruh čítal běžné okresky, rozbitější cestu, rovnější úsek uhlazené asfaltky a město. Ani na jedné z těchto silnic jsem neshledal žádné nedostatky, spíš by se dalo říct, že jsem z toho byl úplně vedle, jak skvěle to funguje, zkrátka rohlík od ucha k uchu. To bylo přesně to, co jsem hledal! :)

Bylo tedy rozhodnuto a začal jsem pátrat po dostupnosti tohoto modelu. Bohužel však v době, kdy byl jakýkoliv kus v Evropě ihned beznadějně pryč a dodávky nových v nedohlednu (termín dostupnosti v červnu 2022 stanoven na únor 2023). Abych to zkrátil, nakonec jsem získal přes známého kontakt na prodejce Hondy v Berlíně a koupil zánovní stroj od jejich zákazníka. Tady si ještě dovolím poznámku pro toho, kdo zvažuje nákup moto ze zahraničí a má (ať už z jakéhokoliv důvodu) obavy. Rozhodně to není nic složitého, trocha znalosti angličtiny, videotelefonát a zapůjčení přívěsného vozíku za pár stovek. Oproti ČR marketu to má ale jednu velkou výhodu, mnohem větší trh a tím pádem také větší nabídka zánovních/ojetých moto. Samozřejmě to také skýtá negativa jako delší cesta nebo důvěra v prodávajícího skrze stav moto, protože reálně si motorku zkontrolujete až na místě. Přesto všechno já se touhle cestou vydal, možná jsem měl pouze štěstí, možná je to zkrátka Honda.

S motorkou jsem během dvou/tří měsíců absolvoval několik výletů po ČR, do zahraničí, najel přes 10 000 km. Byl jsem s ní párkrát v Alpách, u moře, a to i s batůžkem. Nyní tedy to, co Vás nejvíce zajímá, hodnocení motorky a něco málo z dlouhodobých zkušeností.

Všechny vlastnosti, které jsem popsal v prvním postřehu, si NCéčko uchovalo i přes všechny ty najeté km. Motorka je velice příjemná, nezáludná a bez zaváhání plní přesně to, co od takového stroje člověk očekává. Na delší cesty je velice pohodlná a to i původní sedlo, které je v první fázi sice tvrdší, ale zároveň má velikou výhodu v tom, že se na těch x denních tripech neprosedí. Oproti naked strojům je ochrana před povětrnostními podmínkami super benefit, přesně to byl také jeden z požadavků na nový stroj. Když nám zapršelo, měl jsem de facto mokrá pouze ramena a boty (což se dá řešit aftermarket plexisklem a deflektory). Když už jsem u toho deště, musím zmínit jednu věc... S kratším držákem SPZ mi začalo zadní kolo házet vodu dírou zespod držáku topcasu na špičku zadního sedla a plastu pod horním kufrem - moje chyba. Co už ale moje chyba není, že u motorky na zadním kole chybí nějaký kus plastu, kryt, ochrana, která by zabraňovala vodě/blátu stříkat až do útrob motorky. I toto se dá řešit aftermarket doplňkem, ale nechápu, že to tu není od základu, vždyť o co by takový kus plastu zvýšil pořizovací cenu, ale zároveň o kus dál posunul praktičnost!? Při dlouhodobém hodnocení určitě bude mnohé z Vás zajímat motor, brzdy, spotřeba a podvozek, a to zejména pro účely delšího cestování s bagáží, eventuálně s batůžkem.

Co se motoru týká, musím říct, že jsem s jeho výkonem neměl problém, a to ani při výletu do Alp ve dvou s naloženým top casem a předním kufrem. Je ale pravdou, že vážím nějakých 80 kg a přítelkyně je ještě mnohem drobnější. Mnohdy jsem slýchal poznámky, že NC nejede... Ano, ono to v přímce opravdu 230 km/h nepojede a ani akceleraci to nemá takovou, že to z vás svlékne trenky, ale to od téhle motorky ani nikdo nečeká a s takovou vizí si jí ani nikdo nepořizuje. Na druhou stranu jsem ve dvou a s bagáží neměl žádný problém předjíždět nebo jet rychlostí 160-180 km/h, což při celkové spotřebě lehce nad 4l/100km je více než solidní. Samozřejmě při předjíždění je třeba určitého předvídání, ale tady si dovolím tvrdit, že pokud nejste kamikaze jezdec a nebudete mít na zadním kole xxx kW, takto vždy určitou rozvahu a vyhodnocení situace bude vyžadovat. Na druhou stranu je třeba si také uvědomit, že nepředjíždíte auta, která jedou 140km/h plus a na předjíždění 100-120km/h jedoucích aut je to naprosto v pohodě.

Ani při zahraniční dovolené s kamarády (čítající Rakousko, Itálii, Slovinsko, Chorvatsko) na Traceru 900 a Thruxtonu 1200 jsem neměl pocit, že bych je nějak brzdil nebo že by na mě museli čekat, a to i přes určité zrychlené přesuny např. před deštěm nebo svižnější pasáže, kde se rychlost pohybovala přes 160 km/h, takže za mě výkonově naprosto dostačující stroj. Opravdu doporučuji každému si tuhle motorku vyzkoušet a možná bude až udiven, v jakém tempu je tenhle stroj schopný dané pasáže zvládnout. Dokonce se mi stalo, že při jedné ze zastávek v průběhu cesty přes Alpy, se mě přišel kolega motorkář zeptat, jak tenhle stroj jezdí/funguje a na mé hodnocení, jelikož se prý někde u Českých Budějovic snažil na jeho Africe tenhle stroj na klikatých cestách dohnat, ale nepodařilo se mu to. Nevím, zda mi tímto chtěl pouze polichotit nebo se tato informace skutečně zakládala na pravdě, o tom ať si udělá každý obrázek sám.

Naopak, kde jsem automat plně ocenil, tak byly typicky alpské vracečky v pomalých rychlostech s batůžkem, zácpy, filtrování, přejezdy v přímořských letoviscích, případně potom když jsem přímo z ubytování na pláž mohl jet v pantoflích a tričku, protože jsem si nemusel v pantoflích lámat hlavu s nožním řazením. Navíc nutno podotknout, že jsem z motoru necítil žádné nepříjemné topení do nohou, což při 40 stupňových vedrech beru jako velké plus. No a v konečném bilancování samozřejmě taky spotřeba - za x denní trip nepřekročila 4l/100km, což se určitě počítá.

Brzdy budou asi nejslabším článkem tohoto stroje, i když jak se to (za to) vezme. Když přední brzdu opravdu stisknete, přestože je tam pouze jeden kotouč, tak brzdí velice solidně a skoro bych až řekl (vzhledem k určení povahy motorky) adekvátně. Hlavně ve spolupráci s motorem a zadní brzdou. Samozřejmě, že by už pro samotný pocit byly lepší dva kotouče, jako tomu je u většiny ostatních strojů, ale co se dá dělat... snad to Honda ještě v rámci bezpečnosti přehodnotí a někdy v budoucích modelech ho tam přidá.

O podvozku jsem za všechny ty výlety málem ani nevěděl, jelikož jsem přecházel z kategorie naked strojů, kde jakýkoliv hrbol se pocitově rovnal přejezdu po kolejích. Potom jsme se ale jednou při zpáteční cestě s batůžkem vraceli po okreskách z Písku až do středních Čech. Pánové, to bylo něco... To si pak člověk váží každé benzínky a možnosti srovnat si ten svůj páteřní výčnělek. Rozbitější cesty se na NCéčku dají přežít, ale rozhodně to není to, co by měl tento stroj primárně jezdit. Suma sumárum, podvozek je zkrátka nastaven (z mého pohledu) spíše na pěkný asfalt, i když ...jak jsem mohl vidět redakční test zde na motorkářích - zahraniční cestu na Balkán, zvládne i lehkou šotolinu, zkrátka dá se.

Z hlediska spolehlivosti jsem po celou dobu s motorkou neměl jediný problém, pokud nebudeme počítat jako problém občasné nastartování napodruhé. Nic pravidelného, ale stává se to a myslím si, že je vhodné to zmínit. Někdy zkrátka (zejména na turisticky exponovaných místech) budete vypadat jako blbec, který si neumí dát motorku před tripem dohromady. Servisní intervaly jsem absolvoval dva, jeden při pořízení motorky na 14xx km a druhý jako předepsaný na konci sezóny. U obou jen běžné servisní úkony, nic víc. Mezitím jsem stihl vyměnit gumy, protože zadní byla na 8000 km zhruba na 20-30% a další zahraniční trip už by nedala, takže jsem pro klid duše vyměnil rovnou celou sadu. S původními Metzelery jsem problém neměl, držely jak na suchu tak i za deště. Vzhledem k výhodné koupi jsem však zvolil Michelin pilot road 5 a ty drží jako přibité. Zároveň si dovolím zmínit ještě zvuk, který je z továrny nastaven překvapivě příjemně a neměl jsem tedy zatím potřebu měnit za nějaký laďák.

Z praktického pohledu velice cením přední úložný prostor a originální Honda top case s držákem, jelikož se odemyká stejným klíčem jako přijde do zapalování. Zároveň originální držák působí masivně a dobře se za něj motorka tlačí. Co je už praktické o něco méně je, že... jelikož nevozím žádnou menší brašnu na řidítkách, musel jsem vždy na hranicích/mýtných branách apod. vypnout motor, tím samým klíčem otevřít přední schránku a vyndat potřebné doklady/peníze/telefon na zaplacení, protože nemám rád tyto věci za jízdy v bundě. Tady bych velice ocenil, kdyby to Honda vyřešila o něco lépe, případně bych si musel brát druhý klíč do kapsy s sebou, abych mohl přední schránku otevřít bez vypnutí motoru. Tankvak na nový model 2021 nedáte, jelikož není za co ho uchytit. Dalším praktickým neduhem motorky je právě ono přehození nádrže zepředu dozadu. Jelikož se nádrž nachází pod sedlem, je zapotřebí při tankování zadní sedlo zvednout, což může způsobit určité komplikace zejména při uchyceném motoválci gumicuky. Zkrátka musíte při každém tankování rozdělat, sundat a zase zadělat. Naštěstí pro vlastníka je motor velice úsporný, a tak to nemusíte absolvovat každých 150 km. Z pohledu cestování vnímám jako jednu z negativních věcí také absenci tempomatu a USB zásuvky, kterou si ale můžete dokoupit. Tempomat na tuto motorku bohužel není možné dokoupit. Absenci zásuvky jsem na cestách řešil tak, že jsem v předním kufru měl schovanou powerbanku a z ní vystrčený kabel k telefonu. Čech si vždycky poradí. Další nepraktickou věc vidím v absenci zadního blatníku, protože při přejezdech za mokra hází zadní kolo do útrob motorky a tlumiče špínu, která se pak špatně myje (za předpokladu, že to prostě nevyčudíte wapkou). Jako poslední bych chtěl zmínit blástry, protože u tohoto typu motorky velice záleží na výběru. Pokud totiž vyberete nějaký aftermarket, dbejte na to, aby byl pro tento typ motocyklu. Mně se například stalo, že jsem si pořídil tento díl aftermarket a při maximálním natočení řidítek mi blástry hranou drhly o displej.

Motorka má 4 jízdní režimy, z nichž využívám na běžné ježdění pouze sport, do města pak standart. Ve sportovním režimu motorka déle drží kvalty, má tendenci sportovnějšího svezení a feelingu. Naopak ve standartním režimu tam kvalty sází jedna, dvě a při 50 km/h projížďce městem jste hned na šestém rychlostním stupni. Vše se samozřejmě dá korigovat pádly plus a mínus na řidítkách a kdyby to nebylo přeci jen někomu po chuti, může si tam cvaknout rovnou manuální režim a řadit už od začátku sám. Já však toto nevyužívám, zatím mi dostatečně vyhovovalo řazení ve zmíněných dvou modech s občasnou korekcí pádly. Přijde mi, že se k tomuto motoru DCT převodovka zkrátka hodí, jede pěkně odspodu se silnějším středním pásmem, ale bez jakékoliv výkonové špičky. Honda zde zkrátka nabízí něco jiného oproti konkurenci, kind of love it or hate it thing.

Určitě by se kladů i záporů našlo mnohem víc, jak jsem psal výše - není nad vlastní zkušenost, každý jsme jiný a něco jiného nám vyhovuje. Dovolil jsem si tu shrnout mé dojmy a pocity z motorky. Rozhodně to není žádné zhodnocení a verdikt odborníka, spíš souhrn informací od běžného uživatele a jeho laický pohled na tuhle motorku. Těm, kteří to přečetli celé, bych chtěl poděkovat za trpělivost a doufám, že Vám pohled obyčejného smrtelníka alespoň něco málo přinesl, případně, že by mohl někomu pomoct při rozhodování.

NCéčko je zkrátka specifický typ motorky, který Vás nikde nenechá, ničím nezklame, naopak jedná se o takového pracanta, který si Vás s přibývajícími km získá pro svou pohodovou povahu, univerzálnost, nízké provozní náklady a skvěle vymyšleným úložným prostorem. Je to motorka, která Vás rozhodně nenutí pořád tahat a neláká adrenalinovým typem zážitku, ale když na ni sednete, cítíte z ní, že Vás vybízí prodloužit si cestu z práce o nějakou delší trasu, dojet zas o kousek dál, podívat se zase někam jinam, zkrátka takový pohodový polykač kilometrů a skvělý parťák pro objevování nových míst. Přesto všechno jsem povahově takový motorkářský dobrodruh, který si rád vyzkouší zase něco nového a, i když si mě NCéčko získalo, láká mě zkusit si další stroje, zejména s příchodem nových cestovních endur střední třídy. Jsem však velice rád, že jsem tuto motorku mohl mít doma a udělal si na ní svůj obrázek :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
momo71sk
momo71sk napsal 15.03.24 v 21:49 10b.

Super popis !

Myschan
Myschan napsal 01.06.23 v 12:03 10b.

Výborná recenze, lze jen a jen souhlasit. Tak ať Ti to jezdí a hlavně kolama dolů

Geodet
Geodet napsal 08.02.23 v 14:54 10b.

Dobrá volba i recenze.

Meny33
Meny33 napsal 07.02.23 v 22:44

Marmen: díky za komentář... Rozhodla v podstatě testovací jízda, kdy jsem si s Hondou vyloženě padl do noty :) Ideálně doporučím taky vyzkoušet a udělat si vlastní obrázek. Za mě jediné, v čem byla Yamaha lepší, tak byl motor CP2 (možná, možná brzdy). Na druhou stranu Honda na moji postavu poskytuje lepší krytí před povětrnostními podmínkami, pohodlnější posed, lepší build quality, pocitově dospělejší motorka, líbivý design s ostrými křivkami, skvěle vymyšlený úložný prostor plus Ncéčko představuje z mého pohledu tak trochu jiný pohled na motorkaření, i díky DCT převodovce... k tomu všemu navíc víc než vřelé vztahy s místním dealerem a bylo rozhodnuto :)

Truši76
Truši76 napsal 07.02.23 v 21:23 10b.

Super článek. Mám ji v manuálu, DCT jsem nechtěl, jinak můžu se vším souhlasit. Spolehlivost Honda. Ať ti to jezdí.

Více komentářů



TOPlist