PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 12.5.2021
Aktualizováno 21.6.2022
Zobrazeno 6 393x
HODNOCENÍ PROFILU OD 58 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Věřím, že spolehlivá motorka, výborný automat, úložný prostor 23l, nízká spotřeba.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Pan Bláha je člověk na svém místě. Přátelský, pohodový, rád se sem vracím.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Motoricky jistě fajn, ale pro mě malá, tragicky zalomená kolena (alespoň pro ty, co je mají po operaci, začalo mě bolet, jen co jsem na to sedl, nemusel jsem se ani rozjet), nevhodně umístěný displej, pocit jak medvěd na koloběžce.
Honda CB 500X: Podle mne už i trošku do lehčího terénu, to bych asi nevyužil. Navíc nějakou polňačku projedu i s NC. Možná by mi občas chybělo i trošku víc výkonu, či spíše krouťáku, minimálně ve dvou. A nejvíc asi ta falešná nádrž, velký argument, kdo má, ten pochopí,
Honda CMX500 Rebel: Jen takové okamžité hnutí mysli. Líbí se mi vzhledově, ale nejsem si jist výkonem, víc vyčnívající kryt převodovky, pro dva už nevhodná, malá nádrž, zadní sedlo tak pro dítě, prostě víc důvodů, proč nekoupit.

První dojmy - Samozřejmě radost z nové motorky. Radost z komplet led osvětlení, mám rád světýlka, stejně tak mám komplet v led i Forzu a svítí to perfektně, s nějakou H4 nelze vůbec srovnávat. Zvědavost na automat, jak to budu nastavovat a jak to vlastně pojede.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co ví, či alespoň tuší, do čeho jdou a co chtějí. Pro ty, co už mají něco najeto a nemají potřebu se předvádět při jízdě po zadním kolem místního gymnázia. Taky pro ty, co nemají v úmyslu jezdit na okruh, či si to někde za obcí rozdávat s Kawasaki Z H2, či dráždit chlapa ve Ferrari. Pro ty, co jedou v relativním klidu, ocení vysokou spolehlivost, motor, co je asi přežije, nízkou spotřebu, tj. výlet za pár kaček, robustní konstrukci. Kufr místo nádrže je neskutečně skvělá věc, já vím, něco rádoby podobného mělo i staré BMW F 650 CS Scarver, ale tato Honda, to dotáhla k opravdové dokonalosti. Tahle vychytávka se prostě musí zažít. Zamilujete si to po první minutě, neskutečně praktická věc.

Doplňky na motorce - Bude padací rám, jen nevím, zda ten origo, moc důvěry ve mne nebudí, na druhé straně pan Honda snad ví, co dělá, nebo klasika, spodní, nejspíš Givi, jako vždy. A i přídavná led světla (mám rád světýlka, cítím se bezpečněji, když jsem víc vidět) a asi vyšší plexi. Každopádně nadstavec nad plexi, objednaný od čínských soudruhů, je už namontován. Nevím, proč bych za něj měl dávat cca 2 000, když se dá sehnat za pětinu a provedení patrně i kvalitnější.
Dále namontován nadstavec na zvýšení řídítek o 25 mm (vyšší dát nelze kvůli brzdové hadici), mřížka před chladičem, blástry, držák mobilu (navigace) a proužky na ráfky, fiz foto. Kufr asi nebude, nechci si kazit jízdní vlastnosti, navíc kufr místo nádrže je naprosto skvělý a na to moje jezdění kolem komína …

Recenze

Nejdříve se omlouvám všem, kdo očekávají pouze ryze technickou a odbornou recenzi. Kopírovat sem technická data nehodlám, to si může každý najít sám. Tohle bude i o pocitech a zkušenostech a o tom všem, proč jsem se rozhodl pro tento stroj já. Tedy člověk už ne úplně mladý, ale ještě ne v důchodu. Třeba to počtení pomůže někomu, kdo je na tom podobně a váhá, co pořídit.

Na úvod musím přiznat, že jsem už dvě NC 750 X měl, i když vždy jen v manuálu. S automatem DCT nemám vůbec žádné zkušenosti, ale i tak alespoň částečně vstupuji do stejné řeky. Jednalo se o první i druhou generaci (2015, 2017), či jak to mám nazvat, no tak nyní zkusím i tu třetí (2021), ať získám ucelený názor na vývoj řady NC ?. Plno lidí si teď řekne proč? No, prostě proto, že jsem ze zdravotních důvodů myslel, že už na motorce jezdit nebudu, a tak jsem předchozí moto prodal a dal si pauzu. Nemá smysl rozebírat podrobnosti, ale po nezaviněné havárce mám v háji koleno, záda taky nic moc, občasné problémy s rukou … Kdo je starší pochopí, mladí se pousmějí a přitom netuší, že je podobné problémy asi taky budou jednou čekat. No a snad k mému rozhodnutí trochu přispěl i Covid a vše kolem, a já si řekl, že si prostě ještě chci udělat trochu radosti, i když třeba jen krátkou vyjížďkou a motorka asi moc využitá nebude. Pak zas budu nevěřícímu Tomášovi dokazovat, že je vše v pořádku, že tachometr není přetočený, že jsem fakt jezdil jen trochu a pro radost. Kdo ji po mně koupí, určitě neprohloupí. Jo, je divné popisovat novou motorku a už uvažovat o následném prodeji, ale jak se znám, nemůžu tvrdit, že už si ji nechám navždy. Každopádně raději výlet na mašině, než koukat na tv, trávit čas v obchodním centru, či přemýšlet o tom, jak dlouho vlastně budu ještě chodit do zaměstnání, a zda se toho důchodu vůbec dočkám. Ale rád bych s ní, v optimálním případě, do toho důchodu vydržel. Mám takovou představu, v klidu jezdit na výlety a občas si přitom vzpomenout na nebožáky, co ještě musí chodit do zaměstnání, nedejbože do práce! No a kdyby to náhodou vyšlo podle plánu, tak nízká spotřeba by při omezených příjmech určitě potěšila. Prostě jsem se zamyslel, a zjistil, že pocit štěstí a pohody mi neposkytne ani vzorný výkon pracovních povinností, ani pochvala od šéfa, ani trocha ušetřených peněz, tím méně smutný pohled z okna na projíždějící motorky. Možná to sem úplně nepatří, ale vložím údajný výrok Dalajlámy:

„Lidé obětují zdraví, aby vydělali peníze, potom obětují peníze, aby znovu získali zdraví, potom se tak znepokojují minulostí a budoucností, že si neužívají přítomnosti, a tak nežijí ani v přítomnosti ani v budoucnosti. A žijí tak, jako by neměli nikdy zemřít, a potom zemřou bez toho, aby předtím žili.“

Musím říct, že mne napadlo koupit i předchozí, tedy starší, lehce ojetý model s DCT a ušetřit trochu peněz. Bohužel následovalo zklamání, protože z mého pohledu ty peníze versus získaná, či spíše ztracená hodnota, pro mě neměly žádný smysl. Ušetřit cca 35 000 až 40 000 za dvouletou motorku ve srovnání s celkově novým provedením s mnoha vylepšeními? To jako vážně? Proč? A výrazněji levnější, z dovozu, po starém panu doktorovi z Itálie, co parkoval u pláže, ale jinak skoro nejezdil, a jen mu upadla ze stojánku, si ve svém věku už nezasloužím. Navíc se většinou nějak ztratí serviska. To jsou ale náhody, co ten život dovozcům přináší.

Můj požadavek byl původ CZ, ještě nejlépe s pár měsíci záruky, samozřejmě serviska, návod a veškeré doklady, málo najeto, max. do 10 000, bez odřenin a různých „pádů ze stojánku“. Znáte to. Prostě jsem chtěl motorku v takovém stavu, v jakém ji, když ji mám od mláďátka, prodávám já. Bohužel inzeráty nic moc. Snad jediná, co splňovala požadavky, byla v nabídce za 195 000 Kč. Bez jakéhokoliv doplňku, r. v. 2019, takže prakticky už asi bez záruky, ještě k tomu tam nebyl telefon ani přímo na majitele. Jako bonus tam myslím bylo uvedeno, že má ještě původní pneu (já to chápal tak, že bude třeba koupit nové pneu a jet do servisu). Oficiální cena nové je přitom 234 900, což je samozřejmě maximum a stálí zákazníci mohou očekávat minimálně nějakou výhodu navíc.

Takže za tzv. ušetřené peníze bych přišel o:
Záruku a radost z opravdu NOVÉ motorky, 3 kW výkonu, 1 Nm krouťáku, nižší hmotnost o 6 kg, 3 režimy nově přeprogramované trakce, vlastní uživatelský režim, kde si nastavíte co a jak uznáte za vhodné, čitelnější displej, nižší posed, větší objem schránky, led blinkry, 600 otáček navíc, lepší zrychlení díky změnám v převodovce, údajně lepší tlumiče, nouzovou signalizaci při brzdění (podle mě hodně užitečné i efektní zároveň), jiný tvar plexi, nový rám, přepracovanou mokrou spojku, elektronický plyn, změnu časování ventilů (tomu nerozumím, ale asi to nějaký smysl mít bude), novější design, změny na podvozku, nižší zdvihy odpružení (jezdím v podstatě jen asfalt, zatím s tím nemám problém, nedokáži posoudit, zda toto nebude negativum pro polní cestu, uvádím jen pro komplexnost), a bůh ví, co ještě.

Druhá varianta byla jet přes půl republiky bez záruky, že bude vše 100 %, že tam nebude nějaký „škrábaneček“, který přece nemá na nic vliv, a je to banalita a majitel o něm ani nevěděl…, a studovat jízdní řády, táhnout přilbu v batohu, psát plné moci na přepis, možná i evidenčka na STK atd. Čekání a fronty. Znáte to. No má to smysl? Pro mě tedy určitě ne. Jsem líný a znám plno mnohem příjemnějších činností než běhat po úřadech s náhubkem na čumáku. A čas je to, co vám nikdo nevrátí. Toť můj pohled na teoretickou úsporu nějaké té finanční částky. No a jak se říká: „Co je lepší, než motorka?“ Nová motorka!

Teď se už jdu věnovat důvodům pro volbu této konkrétní motorky. DCT jsem nikdy neměl, ale po první jízdě z prodejny si jsem skoro jist, že asi nikdy nic jiného chtít nebudu. Alespoň to tak teď vidím. Ti trpaslíci, co tam přehazují ta kolečka, jsou nejen bleskurychlí, ale fakt jim to i myslí. A dobře myslí. Oni se snad nějakou dírkou v převodovce koukají, kam právě pojedu. A kdyby měli jiný názor, tak jim do toho hodím vidle a budu si řadit sám podle uvážení. Přeřazování je okamžité, někdy je slyšet jen tiché cvaknutí, někdy ani to ne, jen najednou uslyšíte jiný zvuk motoru. Takto bych s klasickou spojkou nepřeřadil ani omylem. Dooost dobrý.

Účelnost a univerzálnost této motorky je neskutečná. Popisovat vše do detailu se mi úplně nechce, protože obecný popis sedí na moji předchozí moto, kdo bude chtít, najde si Honda NC 750X uživatele Myschan - | Motorkáři.cz (motorkari.cz), kde popisuji model 2017, nebo případně i nějakou jinou recenzi. Je jich všude dost.
Takže nyní už jen to podstatné, tedy pro mne. DCT a kufr místo nádrže jako stěžejní důvody pro moje potřeby. Opravdu maximální univerzálnost. Já vím opakuji se, Není důvod nejet na tom do Chorvatska, na kafe do vedlejší dědiny, jen tak kolem komína, ráno do práce, odpoledne pro batůžek a k rybníku, o víkendu po památkách, na toulání se po Česku … Můžu jet sám, můžu vzít přítelkyni, můžu se přidat k dalšímu motorkáři. Nemám problém s ničím. Asfalt, zatáčky, šotolina, zkratky po lesní cestě, okresky pohoda, přes město luxus. Dálnice jde bez problému taky, ale tam jedu jen v krajní nouzi, nevidím důvod. Dálkové přesuny neplánuji, max tak Rakousko či Slovensko. Jasně, do drsného terénu a na okruh to není, ale na to jsou zcela jiné motorky. Chci pozorovat okolí, zastavit se u stánku se zmrzlinou, posedět u lesa, ne se řítit s cvakajícími zuby po betonovém pásu mezi stovkami plechovek. „Nejlépe“ tak na Highway to Hell, tedy na naší slavné D1. Nezlobil jsem, nejsem masochista, tak co bych tam dělal? Mašina polní cestu zvládne, kousek po lesní taky, okresky miluje, … co víc chtít? Po městě se propletu bez problému, díky automatu a vyššímu výkonu snad lepší než skútr (a to je u mě velká pochvala). Možná jen to nápadnější parkování na chodníku nemusí být vždy ideální, ale bonzující soused odešel do věčných lovišť, tak snad už bude klid.

Servisní interval 12 000 km, paráda, to za rok určitě nenajedu, navíc sedlám i skútr Forza 300, otázka je, jestli nakonec nenechám jen motorku. Samozřejmě NC je mnohem stabilnější a je tam pocit kusu železa pod zadkem, prostě jistější jízda, zvlášť přes koleje či nerovnou dlažbu. Už jen ta větší kola odvedou svoji práci.
Co se týče rychlosti, nemám problém, sice na zadní jak Tracer 900 se to nestaví, ale tohle mi už dávno nechybí a ke štěstí to nepotřebuju. Nemusím mít motorku, jejíž výkon nikdy nevyužiji a která přesahuje schopnosti mé i mnoha sebevědomých, leč mnohdy o to nezkušenějších. Když si vzpomenu, jakým stylem jsem řádově před 40 lety jezdil na Jawě 350/634, či MZ 150, tak se divím, že jsem se dožil věku, kdy už člověk začíná vážně pomýšlet na předčasný důchod. Maximálka mě taky nezajímá, co je nad 130 už jde stejně mimo mě. Mluvím o běžné jízdě, ne o kilometru na přehledné rovince, kdy si člověk jednou zkusí, kolik to jede. NC není motorka vzbuzující všeobecný obdiv, jako třeba Indian, či udivující silou, jako např. mnou oblíbená lokomotiva Triumph Rocket. Ale podstatné je, že je to motorka, která by měla vyhovovat mně, pro moje účely a moje potřeby. A taky kterou si mohu dovolit koupit, že? Na Rocketa se nezmůžu, ani kdybych odevzdal prázdné lahve za posledních pět let a přihodil stravenky. Chápu, že mladší ročníky budou chtít vyšší výkon, rozjíždět se po zadním a brzdit na předním. Asi jsem taky nebyl jiný, ale jak jsem již uvedl, každý si musí rozmyslet, co vlastně chce, a jaké má potřeby a priority. Já už s tím na okruh nepojedu a vlastně nikdy mě ani nijak nepřitahovaly motorky, co jezdí v otáčkách, které občas nerad slyším u zubního lékaře. Ne, že by se mi nelíbily, mám rád vše motorové v jedné stopě, ale není to prostě můj šálek čaje. Stejně tak nemusím ten rádoby retro styl, prostě si myslím, že moderní technika se nemá dávat do starého kabátu a tvářit se skoro historicky Ale když se to někomu líbí, je to jen jeho věc. Já se chci jen projet, poznat nějaký nový kraj, udělat si hezký den, a hlavně se vždy ve zdraví vrátit domů! Jinak při odjezdu z motosalonu jsem dal režim rain, ale už za chvilku přepnul na standard a zatím si vystačím s ním.

Každý je asi zvědavý spíš na negativa, než na chválu čerstvého majitele, tak abych nepůsobil jako liška chválící svůj ocas (tedy jako kdyby to četla nějaká holka motorkářka, tak ocas dobrý, ten taky chválím :)), tak se pokusím najít něco, co mohlo být ještě lepší.

Pokud chcete Top case, musíte si zadní nosič dokoupit, jinak jste bez šance. Já to zatím v plánu nemám. Kufr zhoršuje jízdní vlastnosti, plný výrazně zvyšuje těžiště, a mnohdy způsobuje kmitání řídítek (pokud to nedělá přední guma či kolo). Chci motorku pro radost, vyčistit si hlavu, prostě kolem komína, nehodlám se stěhovat, ani to ověsit kuframa kolem dokola a během sezóny ty kufry využít akorát na občasný dovoz rohlíků ze sámošky a tvářit se přitom drsně, jakože teď pojedu na dva měsíce po Kalahari. Nic proti těm, kteří takto opravdu cestují, vážím si jich, jen já to prostě dělat nebudu, už na to nemám ani odvahu, ani věk, ani zdraví.

Sedlo se zatím jeví lepší než u předchozího modelu. Jel jsem necelé dvě hodiny a celkem v pohodě. Jinak textura je neklouzavá, takové jako miničtverečky, asi inspirováno ribstolem, zhruba jako u Forzy. Problém je, když se tam dostane třeba bahno a zaschne, přetření hadříkem nepomůže, je potřeba proud vody a vyplavit to. Co se týče tvaru a šířky, nemám výhrady a myslím, že je dostatečné i pro případného spolujezdce. Ve druhé půli sedla, té odklápěcí, je nově takový pahrbek, který slouží k lepšímu zapření zadní části těla. Prostě motorka přepracovaná skr na skrz. Při mé výšce samozřejmě dám pohodlně obě nohy na zem na celou plochu chodidla.

Zadní odpružení, lze nastavit klíčem na pružině, už je i v nářadí, zatím jsem s tím nehýbal, uvidím, až si trošku sedne, vážím těsně nad 100 kg, dám tomu šanci, ale první pocit je, že menší výmol pobere hezky.

Zadní brzda je standard, lehce tupá, jako u většiny motorek, ale je fakt, že brzdy si teprve sedají. Už se těším, až to zadupnu do smyku někde na šotolině či na štěrku. Mě prostě baví občas si hodit zadkem.

Trochu mi chybí ukazatel teploty motoru i venkovní teploty, mám ho na Forze a občas se hodí.

Stejně tak chybí centrální stojan. Kdo chce, musí dokoupit.

Před blikajícím, nevýrazně červeným, dílkem palivoměru dávám přednost klasické svítící kontrolce, ale toho se už asi znovu nedočkám. Jsem stará škola, co už. Na druhé straně jde dle návodu naprogramovat takový ten svítící obdélníček, aby se při náběhu na rezervu na 15 vteřin rozsvítil oranžově. Takže se rozsvítí oranžově a zároveň blikají dva nápisy RES. U jednoho to uvádí spotřebu po dcl, kolik už je ujeto na rezervu a u druhého to píše vzdálenost ujetou na rezervu. Dle sdělení pana Hondy je rezerva 4 litry, dle mého názoru je to, pokud tankujete na bočáku, (hlavní zatím nemám), tak to vychází spíš k 5. Takže při běžné spotřebě by se na rezervu mělo ujet celkem s jistotou 100 km. Zkoušet to ale asi nebudu. Jinak to světélko má i další funkce, zatím se mi do toho nastavování čehokoliv moc nechce, tak, jestli to dobře chápu, když jedu ekonomicky, tak to svítí zeleně, jinak modře, asi. Má to ještě i další programovatelné funkce.

Ještě se zmíním o, v posledních letech, prohozeném ovládání blinkrů a klaksonu. Už to sice u Hondy není žádná novinka, ten, kdo jezdil rok či dva na jiné značce si na to jistě rychle zvykne, mně to po již desítkách let dělalo minimálně jednu sezónu problém. Jinak tlačítka velká akorát, tváří se kvalitně, dobré ovládání i v rukavicích, už jsem si konečně snad zvykl na to prohozené rozmístění. Vlastně je to i trošku důvod, proč nekombinovat Hondu a něco jiného, když člověk často přesedá. Startovací tlačítko konečně zmizelo a už je implementováno do nouzového vypínače, což je fajn.

Přední brzda pořád jednokotoučová. Proč? Proč? Nemohla být ta motka o 3 000 dražší a mít dvojkotouč? Alespoň za příplatek? Už jen z estetického hlediska. Moc bych chtěl. Ne že by to nebrzdilo, tedy až si sednou destičky, do té doby samozřejmě nic moc, ale… Přeci jen, ve dvou, z kopce, ten před vámi se lekne zajíce a dupne na to, … no, rozhodně bych si dokázal představit ostřejší brzdy, alespoň já mám rád brzdy ostřejší. S dojetím a slzou v oku vzpomínám na brzy svého bývalého Tracera 900. To bylo o něčem jiném. Jasně, brzdí to. Ale proč nechtít něco lepšího, že? Alespoň, že páčka brzy je stavitelná, díky za to.
Doplnění: Tak po cca 300 km musím trochu korigovat. Možná si brzdy sedly, možná je tam lepší materiál, ale pokud zmáčknete trochu větší silou, tak ono to brzdí. Dokonce bych nyní, po opakované zkoušce krizového brzdění, řekl, že to brzdí celkem dobře. Alespoň v jednom, zkoušel jsem v rychlosti cca 90 km/h. Chce to jen víc stlačit páčku přední brzdy, zároveň jsem použil i zadní. Moto se ani nehla, žádný náznak neklidu či smyku, ale prudké zpomalení do úplného zastavení. Až mne to udivilo.

Zadní kyvka. Druhá věc, co se mi nelíbí, a líbit nikdy nebude. Vypadá jak z jeklu co koupili ve Feroně. Zde prostě žádné estetické hledisko nenajdete. Já vím, na vzhled kyvky to nejezdí, ale proč hezkou motorku takto hyzdit? Peníze, jasně. Tyto dvě věci prostě vnímám jako největší negativa, či spíš promarněnou příležitost u nového modelu této, jinak povedené a snad i hezké, motorky.

Černá kola vypadají opticky menší než jsou, podle mě to tato barva dost zabíjí, dřívější stříbrná se mi líbila o dost víc.

No a teď už se konečně dostanu trošku konkrétněji k technice a jednotlivým prvkům. Elektronický plyn funguje jak má, výkon nabíhá naprosto plynule, připodobnil bych to k reostatu u elektromotoru, prostě žádné skoky. Spotřeba sice není úplně prioritní, na druhé straně ale potěší. V podstatě je podobná jako na mém starém NC v manuálu, tedy cca 3,3 litru. Ale je fakt, že zajíždím a zatím jsem hodný. Na druhé straně zase očekávám, že po zajetí spotřeba klesne, takže ve výsledku by to mohl být relativně relevantní údaj.

Ochrana před větrem tam díky plexi trochu je, ale pro moji výšku bych si dokázal představit větší i širší štítek. Jak se objeví větší plexi, jdu do něj. Ochrana před větrem pro nohy, respektive kolena, kupodivu docela je a to přitom nemám postavu Somálce držícího redukční dietu.

Displej už není barevný, jak na minulé verzi, ale nevadí mi to. Naopak, je lepší. Ty barvičky byly krásné v šeru či při jízdě tunelem, při prudším slunci jste z nich stejně neměli vůbec nic. Takže čitelnost displeje nyní hodnotím rozhodně lépe, a to za všech podmínek. Není možná tak zajímavý, ale je podstatně čitelnější. Navíc je vhodně umístěn a naklopen směrem k řidiči, takže není nutné moc sklápět zrak od silnice. Dle návodu se dá nastavovat jas vysoký a nízký, každý v několika stupních.
Tento model (2021) má nižší posed (- 3 cm) a s tím i logicky nižší a posunuté (akumulátor) těžiště, což hodnotím kladně. Mám z toho takový jistější pocit sucha a bezpečí, zatáčka se projíždí ve větší pohodě a mám pocit, že na výjezdu přidávám dřív a víc klopím. Už jen to, že nemusím řadit a tím se zdržovat, je znát. Přitom se sedí pohodlně a ani mé bolavé koleno není nijak ohnuté v ostrém úhlu a je v pohodě.

Zvuk výfuku hodnotím jako neutrální až slušný, lehce basový. Dávat laďák nehodlám a vzhledem k zaměření tohoto stroje to považuji za vcelku zbytné, ty prachy dám raději za benzin či praktičtější doplňky, jako třeba padací rám. Obecně nemám rád zbytečně uřvaný výfuk (někteří bohužel dávají rovnítko mezi zvuk a hluk). A upřímně, pokud chci v noci spát a kolem projede nějaké enduro s vykuchaným výfukem, tak to naštve i mě, a to mám motorky fakt rád. A tvrzení, že mám hlučný výfuk, aby o mně ostatní včas věděli? Ten hluk v autě při hrajícím rádiu uslyší až na poslední chvíli, především až tehdy, kdy už máša projela. Tak proč popouzet ostatní? Ale je to věc názoru.

Zrcátka nevibrují, je v nich vidět jasně a zřetelně. Nejsem úplný drobek, ale v zrcátkách, vidím jen kousek ruky, minimálně 4/5 tvoří silnice za mnou, takže výhled vzadu dobrý. Mnohdy jsem musel pořizovat rozšíření zrcátek, nebo se s tímto neduhem vyrovnat, tady tato investice odpadá. Tak jako tak jsem zvyklý se před změnou pruhu ještě ohlédnout a nespoléhat jen na zrcátka.

Posuzovat kratší převody na 1–3 stupeň nemohu, protože už je to delší čas, co jsem jel na minulém NC, navíc to nebyl automat. Každopádně zrychluje pěkně, běžné auto nemá šanci. Pokusím se to někdy změřit, ale předpokládám, že na YouTube to bude stejně dřív.

Lyžiny na "nádrži" již nemají otvory na provléknutí čehokoliv. Stejně tak chybí háčky zespod na víku. Proč tohle zhoršení praktičnosti?

Falešná nádrž, respektive báječný úložný prostor zvětšený na obsah 23 litrů. Tento prostor menší kufr prakticky nahradí. Sice je dle údaje větší jen o litr či dva, záleží, s čím srovnáváte, ale při prvním pohledu jsem se málem lekl té propasti. Super, tam toho nacpu hromadu. Opravdu dlouhé cesty s bagáží neplánuji. S trochou nadsázky vám stejně stačí to, co máte na sobě, možná plavky, v lepším případě ani to ne, stačí zubní kartáček a kreditka. Tohle je prostě něco zcela dokonalého!

Akumulátor je také přemístěn. Dříve byl před tou úložnou schránkou, tedy jakoby směrem k řídítkům, nyní je naopak za, tedy směrem k sedlu. Takže ona tzv. centralizovaná hmotnost dotažená k dokonalosti. Jestli máte cca 2 či 3 kila před sebou, či pod koulema, to prostě vliv na těžiště mít musí. Je vidět, že model 2021 neprošel jen kosmetickými změnami, ty změny jsou zásadní, a to včetně nového rámu.

Osvětlení funguje dobře. Hlavně je vše kompletně v ledkách. Především to oddělené dálkové, je při probliku mnohem výraznější než dosud, ale i na potkávací se dá jet bezpečně a v klidu. Potmě stejně jezdím pomaleji než za světla. Jinak osvětlení je funkční, na cestu je vidět proti staré H4 samozřejmě mnohem lépe. Jednoznačná pochvala. Diody svítí krásně. Diodové blinkry taky paráda, přední stále slabě svítí, asi taková náhrada pozičních světel, za šera je to jak dvě rozzuřené světlušky. Zadní koncové světlo vyvolává dojem sportovnější motorky a směřuje jakoby výš, jas brzdového světla je výrazný i za slunného dne.

Celkový design je věcí osobního vkusu, mně se třeba tento poslední model líbí asi nejvíc pro ostřejší rysy a rozmístění světel předního světla. Působí to na mě agresivněji a zároveň čitelněji. A celá motka je taková uhlazená. Ale NC řady X se mi líbilo vždy, už jen tím zobákem mi připomínalo Geeso a zároveň Crossrunner

Tak to je zatím vše z těch pár prvních dojmů a důvodů, proč jsem zvolil tento model a jak se mi po pár kilometrech jeví. Průběžně možná doplním nějaké další zkušenosti, především asi s tou DCT a kontrolou trakce. Zatím na mne tento model působí dojmem nezničitelného dělníka, tedy stejně jako předchozí NC či jako Sháčko. Není to nejsilnější, není to nejrychlejší, ale je to kus univerzálního poctivého železa (nechytejte mě za slovo, že tam je plno věcí z plastu), co je kvalitně uděláno a při minimální péči bude jezdit ještě po apokalypse. Z motorky mám radost a myslím, že v poměru cena/výkon/efektivita je to výborná volba. Nelituji jediné koruny, co jsem za ni dal a už se těším na jízdu po záběhu motoru, kdy přestanu být tak hodný jako teď. Ačkoliv jsem zmínil i některá menší negativa, závěrem říkám, že pro moje potřeby je to naprosto SKVĚLÁ MOTORKA.

Pokud bych měl vyzdvihnout jednu nej věc, tak úložný prostor místo nádrže, pokud tři, tak bych přidal nízkou spotřebu a automat.

Hezký den všem, kdo dočetli až sem a hlavně: Kolama dolů!

P.S.: Uvedený text vyjadřuje pouze mé subjektivní názory a pocity a nemohu vyloučit, že názory jiných uživatelů se budou lišit. Omluvte kvalitu a pojetí fotek, jak bude víc času, dám lepší.
---
Ujeto 1 000 km, spotřeba na režim standard cca 3,4 litru, občas, ale spíš výjimečně, jsem se dostal i na 3,2. Trasa převážně Brno - Vysočina a zpět, cca 100 km. Jak dostane v servisu nový olej, začnu občas přecházet na režim sport a víc ho zatěžovat. Případné další poznatky doplním do textu, nebo zase pod čáru.
---
6/21 Najeto 1 500 km. Koupil jsem i centrální stojan (MP kovo, pan Patočka, měl jsem od něj na model 2017 a byl perfektní a za podstatně nižší cenu než originál). Na model 21 sice pasuje, ale vzhledem ke sníženému podvozku taháte motorku moc vysoko, holka by to určitě nedala. Panu Patočkovi jsem oznámil, že na rok 21 už to není ideální řešení a stojan vrátil. Za dva dny jsem měl peníze zpět na účtu a to včetně poštovného! Takže asi budu čekat, až stojan upraví pro tento model, ale tuto firmu mohu každopádně doporučit.
7/21 Objednán centrální stojan přímo od Hondy. Má být za 2 600 Kč, což je cca poloviční cena oproti staršímu modelu (2017). Tím pádem by nemělo smysl kupovat něco z druhovýroby. Nechápu. No, snad tomu tak bude.
Čekám na ten stojan. Už 14 dnů, prý nikdo neví, kdy bude. Tohle u Hondy nebývalo. Najeto přes 2 000, přidán padací rám TNH 1192 (existuje i spodní, chrání převodovku (TN1192)), přídavná světla a můj oblíbený klakson Nautilus.
9/21 Přidáno rozšíření bočního stojanu - hlavní stále nemám, tohle u Hondy dřív nebývalo. Najeto něco přes 3 000 km, spotřeba po okreskách, převážně na režim standard, cca 3,3 l dle PP. Samozřejmě bez závady.
11/21 Originál stojan od pana Hondy konečně dorazil. Montáž na 5 minut a pak další půlhodina pokusů o nahození těch dvou pružin. Nakonec jsem je tam dostal, ale přišlo mi to horší než makačka v posilovně. Po jeho instalaci jsem zjistil, že rozšíření bočního stojanu z Ali je dost natěsno k hlavnímu, takže šlo dolů.
Namontováno rozšíření brzdového pedálu. Tím pádem je pedál trošku výš a samozřejmě širší. Dle mého názoru dobrá věc.
3/22 Změna uchycení držáku navigace (mobilu). Z Ali koupena rampa nad displej. Je to blíž k obličeji, takže je na to lépe vidět a jako bonus je přívodní kabel uchycen napevno, tedy se nepohybuje při otáčení řídítek.
6/22 Při ročním servisu (4 600 km) přehrání softwaru spojky v rámci svolávačky. Nyní mnohem plynulejší rozjezd i za studena. Chválím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
callowsick
callowsick napsal 21.06.22 v 15:31 10b.

moc pěkně napsáno

Oldakom
Oldakom napsal 08.06.22 v 20:37 10b.

Pěkná, čtivá recenze, sám bych to nenapsal líp . Já si svou NC 750XD užívám už 4. rok a neměnil bych...

Martas38
Martas38 napsal 06.05.22 v 08:07 10b.

Moc pěkná motorka A taky moc pěkná recenze jasných 10b

Acilah
Acilah napsal 05.05.22 v 13:38 10b.

Moc pěkná recenze je tam vše co si člověk nepřečte v manuálu

Kvido99
Kvido99 napsal 08.04.22 v 15:26 10b.

Super recenze.

Více komentářů



TOPlist