PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Skalic
Vloženo 14.8.2015
Aktualizováno 1.11.2018
Zobrazeno 6 857x
HODNOCENÍ PROFILU OD 38 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Vyzdvihl bych ovladatelnost, ergonomii, spolehlivost, praktičnost a samozřejmě nízkou spotřebu. Zkrátka moto pro každodenní použití, na dojíždění kamkoliv i cestování.

Více fotografii

Motorka koupena od Honda ACURA

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 800 XR: nádherná moto, ale vysoká cena, strašný zvuk i grilování nohou od chladiče
Yamaha MT-09 Tracer: skvělá moto navždy, ale opět cena (navíc pro začátečníka už asi příliš)
Kawasaki Versys 650 ABS: dlouho velký favorit, ale nakonec jsem se rozhodl ji přeskočit
Suzuki DL 650 V-Strom: moc se mi nelíbila

První dojmy - Od začátku pozitivní. Vhodná spíše pro vyšší lidi (mám 189 cm) a rozhodně na silnice. Vysoký vzpřímený posez poskytuje perfektní přehled. Výkon pro mé ježdění OK a ten zvuk, paráda (dobře, tak ne, laďák LeoVince byl pod stromečkem). Chybějící zadní blatník doplněn (Puig).

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro úplné začátečníky i pro lidi co znovu začínají jezdit. Na dojíždění do práce, po městě, na chalupu je naprosto super. Výkon poskytuje dostatečné zrychlení na hbité předjíždění na okreskách. I dálničních 130 km/h v pohodě. Úložný prostor bezvadný, kdo nazažil, nepochopí.

Doplňky na motorce - padáky GIVI, centrální stojan, horní kufr, turistické plexi, zadní blatník Puig,
zásuvka a navigace

Průměrná spotřeba - 3.26 l/100km

Recenze

Výběr moto ve 39 letech byla hrůza. O motorkách jsem prakticky nic nevěděl (teď to není o moc lepší), ale říkal jsem si když ne teď, tak nikdy. Rozhodně se nehodlám v moto šťourat a cokoliv řešit, proto okamžitě z výběru vypadly italové. Jako první mi padl do oka nový Versys 650. Super stroj, říkám si, mohl by vydržet i do budoucna . Pak ale, jak to bývá, kamarádi že 50 kW bude za rok, až se vyjezdím, málo (prý kup něco pořádného, na dlouhé cestování je výkonu třeba, klidně i starší, ...). Tím začalo neskutečné peklo. Ve snaze pořídit rovnou stroj " na věky" se do hledáčku dostal Triumph Tiger 800 XR i Yamaha MT-09 Tracer (ojetiny po starším pánovi z Itálie či odjinud zavrženy, stejně nemám šanci poznat zda jsou OK), ale ty ceny. Pak tu byla i obava přece jen z většího výkonu a možnosti rychlého rozbití dosti drahého stroje. Následovalo nevyhnutelné: přehodnocením původního plánu, výběr účelově a s rozumem a věřte nebo ne, Honda původně zavržená kvůli nízkému výkonu ("pouze" 40 kW), se stala rychle favoritem. Po prvním usednutí bylo rozhodnuto. (levnější S-ko bylo na mne moc malé).

1 000 km (1.8.2015)
Ukazatel zařazené rychlosti je nedocenitelný. Brzdy si sedají dost dlouho, asi moc nebrzdím neb motor toho zvládne dost. Po 1000 km zadní stále moc nebrzdí, přední už je ostřejším, ale stále to není ono. Dle prvního servisu mám prý brzdit co to dá, aby si vše sedlo. Výkonová křivka nádherně plynulá, bez kopanců i vadnutí. 60 Nm už od 2000 ot/min je luxusních (od 3000 pak není co vytknout). Omezovač zatím nehrozí. Motorce je nejlépe na silnici, do terému díky tvrdým tlumičům určitě ne. Cesta po rozbité asfaltce je dosti nepříjemná. Spotřeba 2,9 - 3,1 l/100 km, čili v pohodě 400 km na jednu nádrž. Zkoušel jsem i dálničních 130 km/h, bez problémů, spotřeba šla k 3,5 l/100 km. Šestka je dost dlouhá (ona je to vlastě něco jako sedmička), takže zrychluje méně ochotně, zato na ostatní stupně bez problémů. Pro cestování ale pohodička. I když, ... delší cestu než 2 hodiny v kuse zatím můj zadek nesnese (nesnesl ani později, což vyřely coffee breaky).

3 000 km
Teprve teď to začíná být zajímavé. Konečně jsem pochopil, na co tahle motorka vlastně je. ...
Někde jsem četl, že moto je "polovina auta Jazz". Doufám, že to řezali alespoň po délce, na šířku by z toho byla bryčka. Spotřeba polovině auta odpovídá, což je super ne?
Teď vážně, zamyslete se nad účelem moto. Praktický stroj po všech stránkách, pohodlný, obratný, na každodenní dojíždění ideální. Vzhledem k výkonu spotřeba skutečně odpovídá polovině auta (3,2-3,3 l/100 km), což se při přímém srovnání rozhodně vyplatí.
Moto dovolí i rychlejší jízdu, obratnost v zatáčkách bezva, nikde se nic nekroutí. Takže se na ní dá i zablbnout. Už jsem jel i za 3,4 l/100 km - dost svižně a na můj vkus možná někdy už za hranou. Výkon je podle mne dostatečný a poskytuje rozhodující výhodu pro předjetí většiny aut kdekoliv, což mi bohatě stačí. S ostatními motorkáři nezávodím, i když už jsem jich pár předjel (i do kopce).
Tuhle se mě někdo (ortodoxní motorkář) ptal, zda mi ABS vadí při řízení. Ne nevadí, vůbec o něm nevím. Nejezdím tak, aby ABS mělo co hasit (o krizovách nemluvím) a to ani v autě, kde mi do řízení nekecají ani další elektronické vychytávky. Zkrátka, moto je pro toho, kdo si chce BEZPEČNĚ užít jízdu. Až to budu chtít krosit, pořídím si něco jiného.

5 000 km
Po necelých dvou měsících na tachometru svítí krásných 5000 km. Spotřeba stále kol 3,3 l/100 km a to zcela objektivně jezdím čím dál rychleji. Rozhodně už jsem rychlejší než auta a to i v zatáčkách. Pokud chcete jezdit rychleji (rozumněj akcelerovat rychleji) je třeba točit tak od 3500-4000 otáček, kdy je motorka již poměrně svižná. Omezovač v 6500 ot. mně zastavil jen jednou při předjiždění do kopce na dvojku v asi 85 km/h, kde byla moto v mžiku. Jinak mi stále do ježdění omezovač ani ABS nekecá. Vyzkoušena i maximálka 165 km/h, úplně v poho, jen to dost to fouká .
Abych nezapomněl, pneumatiky (originál Dunlop Trialmax D609) zatím bez problémů, tj. nejsou výrazně sjeté, jak tu ostatní dost často kritizují. Naopak bych řekl, že jsou krásně zajeté. Odhadem další 2000 km vydrží.

6500 km
Pneu stále drží. Zadní na je tak na 50 %, přední na 30 %, takže rekord asi bude můj. Spotřeba stále 3,3 l/100 km a to si občas dám i horské serpentýny svižněji a na okreskách všechny přejdjíždím. Asi jsem divnej.

8 150 km (31.10.2015)
Myslím, že je to ani jasnější být nemůže. Svižná jízda od 3000 otáček, nad 4000 nádhera (omezovač se dá uhlídat). Obratnost motorky mne stále překvapuje. Chování v zatáčkách perfektní. Největším limitem jsou pneu, které drží výborně když jsou ohřáté, což při říjnových ranních teplotách často nejsou. Opatrnost je proto namístě. Přední guma je už pod limitem, zadní ještě tak 1000 km snese. Spotřeba se skutečně ustálila na 3,3 l/100 km, 3,4 jen když to fakt tahám.

10 300 km (13.5.2016)
Výměna originálních pneu za Roadsmarty II. Přední byla pravda už tak 1000 km na pokutu, nicméně i tak Dunlop Trialmax D609 vydržely celkem dlouho. Je to nebe a dudy. Konečně začíná to správné ježdění na motorce.
Jo, spotřeba stále 3,3 l/100 km, vyjíměčně 3,4.

Červen 2016
Podniknut 9-ti denní mototrip přes Alpy, velký kus Triglavského národního parku (Mangart, Vršič, Bled, Bohinksá jezera), skoro celou jadranskou magistrálu (Rijeka - Ploče), Bosnu (Mostar, Jajce, údolí Vrbas), Maďarsko (Balaton-hrůza) a kolem Vídně domů. Cca 3200 km naprosto bez problémů, motorka fungovala skvěla ve všech situacích. Mimochodem, Roadsmarty II držely na známých chorvatsých klouzačkách jako přibité. Spotřeba po 3200 km stále 3.3 l/100 km.






















Srpen 2016
Cca 5-ti denní trip přes Vysoké a nízké Taury s povinným GrossGlocknerem. Luxusní počasí i cesta, co dodat. Motorka stále žere 3.3-3.4 l/100 km a to jsem ji vůbec nešetřil. Zážitek z jízdy 100%.






















Jezdím stále na pohodu, zatáčky na jistotu s náklony postupně se zvětšujícími (bezpečnostní 3 mm proužek tam pořád je, a nebo vlastně už moc ne). Rychlá adrenalinová jízda není nic pro mě, spíše ostřejší serpentiny a utažené vracečky.
Přeci jen se nehodlám někde rosekat (rychle umí jezdit každý jouda, ale pomalu to už chce trochu cviku).

24 000 km - říjen 2016
Přiznávám, jezdím čím dál rychleji k nelibosti mé ženy, ale jen díky tomu, že čím dál víc využívám potenciál motorky. Výhodou NC je, že lze bezpečně využít takřka 100 % toho, co vám motorka může nabídnout vzhledem především k výkonu a jízdním vlastnostem. Pro řádění na okreskách i horských serpentýnách je to paráda. Na delších rovinkách i výjezdech ze zatáček by byl samozřejmě vyšší výkon vítán (více "fun" factoru), na druhou stranu v dešti je nižší a perfektně dávkovatelný výkon výhodou.

24 000 km - březen 2017
Namotnován výfuk LeoVince ONE EVO. Nejen, že vypadá podstatné lépe, ale především se vylepšil zvuk (z dosti tlumeného do pěkného plného basu, ale nic uřvaného). Pořízeny také kryty rukou od GIVI, ale nejsou nic moc. Ještě uvidíme, jak budou chránit v dešti.
Brzi přijde na řadu výměna pneu, přední je cca na 1 mm, zadní tak 3 mm. (edit - přezuto opět na Dunlop Sportmax Roadsmart II)







38 000 km - říjen 2017
Nový výfuk je skvělý, při nízkých otáčkách krasně bublá, a když se za to vezme dá o sobě i vědět. Absolován cca 3000 km trip po Italských passech a motorka jede stále stejně dobře (spotřeba 3,3 l/100 km). Díky skvělé ovladatelnosti i charatkeru motoru prohnala v zatáčkách i mnohem silnější stroje, obě stupačky jsou už trochu obroušené ( a to jsou proklatě vysoko). Roadsmarty II byly super, nicméně cca po 8 tis. km začalo být znát sjetí přední pneu do střechy, kolem 10 tis. km už bylo řízení hodně nepřijemné a zavíralo jako prase. Proto jsem v cca 36 tis. km spolu s pravidelným servisem přezul na Pirelli Scorpion Trial II a po následných 2 tis. km v podzimních Alpách mohu jen chválit. Trialy jsou na NC rozhodně lepší než Roadsmarty a jedou jak po kolejích.

48 000 km - září 2018
Pirelli Scorpion Trial II byly naprosto famózní, skvěle mne provezly švýcarskými průsmyky a proto jsem neváhal a koupil je po 10 tis. km znovu. Švýcarsko opět prověřilo motorku dokonale a ovladatelnost je zkrátka úžasná. Motor získává v nadmořské výšce výrazně hlubší zvuk, ale současně je již znát malý úbytek výkonu.
Spotřeba stále v průměru drží na 3,3 l /100 km. Brzdy by mohly mít rychlejší nástup, nicméně sjezdy z průsmyků zvládly bez problémů nebo vadnutí.



















Suma sumárum NC750X je super motorka na naučení, do práce i cestování (v jednom). Při plném naložení může někomu chabět výkon (jistě by se něco navíc hodilo), ale i tak jezdí více než slušně a díky ovladatelnosti není problém být v zatáčkách velmi rychlý a škrtnout si stupačkami. Pomlouvačům doporučuju se nejdříve svést a pak pronášet závěry.


Že se na motorce dás velmi slušně cestovat dokládají má videa.





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ottoson.k
ottoson.k napsal 04.07.20 v 23:14 9b.

Pěkně napsaný

Tondast
Tondast napsal 03.11.19 v 15:35 10b.

Perfekt,Honda by Ti měla platit za reklamu. Ale jak tu čtu,tak není jediný nespokojený majitel téhle motorky.

LuckyD
LuckyD napsal 26.10.19 v 19:40 10b.

Moc hezky napsané zkušenosti. Díky
Mnoho dalších parádních zážitků ti přeji.

Duster93
Duster93 napsal 16.10.19 v 13:29 10b.

Pěkně napsáno. Také o ni uvažuji.

davaava
davaava napsal 28.07.19 v 21:39 9b.

Bezvadně napsané zkušenosti. Díky

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist