PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Gurun
Vloženo 30.5.2018
Aktualizováno 31.5.2018
Zobrazeno 5 428x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.9

Popis motorky


Mám to nejlepší, co v součastnosti může motocyklový průmysl nabídnout.

Více fotografii

Motorka koupena od Triumph-Radek (Olomouc) - Bral jsem tady svoji druhou motorku, tu předchozí jsem u tohoto prodejce i po celou dobu servisoval, tak jsem věděl co můžu očekávat.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1200: Řetěz, cena, Triumph.
BMW S 1000 XR: Řetěz a hlavně přístup prodejce, díky jeho chování jsem přestal mít o motorku zájem.

První dojmy - Přeji každému, se na takovém stroji projet.

Recenze

V roce 2013 jsem si koupil Tiger 1200 XC a celou dobu jsem byl z něj tak nadšen, že jsem si říkal, když další motorku, tak zase Tigera, ale jak šel čas a konkurence měla propracovanější motorky tak jsem začal pošilhávat jinde, viz. zvažované motorky. Důvod byl hlavně ten, že čím dál více jsem chtěl rychlořazení, elektronický podvozek a ty led světla se mi taky líbí čím dál víc.
Koncem loňského roku jsem se rozhodl pro Multistradu a snad dva dny poté zjistil, že Triumph přichází s novou generací Tigera a když jsem zjistil, kam s touto generací pokročil, tak jsem dal Ducati sbohem.

Hned první týden v lednu jsem se vydal k prodejci na obhlídku nového modelu a ještě než jsem vstoupil do prodejny jsem se zařekl,že se budu držet osvědčeného a to že, motorku nesnesu na loukotích a nedal bych za ni víc jak 450 000 Kč. Otevřu dveře, vstoupím a přede sebou vidím Tiger XRT v červené barvě. Ano, byla to ona, láska na první pohled! Byla tak krásná a já se do ni tak zahleděl,že jsem s ní strávil snad dvě hodiny a co z toho, že je na loukotích a ani půl milion nebude stačit. Jediné co jsem řekl chci tě, objednal ji a složil zálohu s tím, že do 1.5. by mi ji fabrika měla vyrobit a dodat.

Je polovina května a je konečně moje. Motorku mám v maximální výbavě kdy tam opravdu už nejde nic přidat. Prvních 160 km je u Triumpha klasika. Nesmí se točit víc jak 3500 otáček motorka nejede víc jak 90 km/h, ale pak už to jde. Otáčky lze postupně zvyšovat a stejně i rychlost. Momentálně mám necelou tisícovku najeto, ale myslím si, že už můžu hodnotit.

Začnu tím co se opravdu nepovedlo a co mohlo být lepší. Když jsem od prodejce přijel domů a sundávám kufry, tak hned uletěl cvok na držáku kufrů, sice žádný totální průšvih, ale člověk už musí něco reklamovat co by mělo fungovat.












Druhý den vyrážím z domova na svoji první projížďku. Vždy nastartuji na dvoře motorku, obleču bundu, nasadím přilbu rukavice, jdu otevřít bránu motorkou vyjedu na cestu, která je taková nakloněná rovina, motorku opřu na boční stojan, nechám ji nastartovanou, jdu zavřít bránu usedám a vyrážím.
I tentokrát to tak dělám, motorku opírám na boční stojan, odcházím a motorka jde k zemi! Jsem v šoku, motorku zvedám zjišťuji škody, které světe div se kromě zlomené spojkové páčky nejsou a já si říkám, jak je dobré nešetřit na padacích rámech. Nechápu co to má znamenat, tak to několikrát zkouším znova a pokaždé se motorka klade k zemi, jen s tím že ji vždy držím. Sedám na motorku a jedu k prodejci se podělit o svou zkušenost a tam se dozvídám že...ano u starého vám to fungovalo,ale nový model funguje pouze tehdy pokud zařadíte rychlost. Pokud ne, motorka jde k zemi!!! Jo a ta páčka vás vyjde na cca 1 700 Kč. Dovolím si tvrdit,že takovouto zkušenost denně na světě absolvuje alespoň jeden nový majitel této motorky. Těm inženýrům bych nechal každý den nafackovat za to, jak je to udělané a zaplatit škody, které majitelům způsobují.






Další věc, která se nepovedla, jsou chvějící se zrcátka od cca 130 km/h s tím, že to levé se chvěje více. A poslední položkou v těch mínusových je umístění ovladče přepínání a potvrzování funkcí v nastavení. Nad ním se nachází ovladač blinkrů a když za jízdy měním nastavení jízních režimů tak téměř vždy použiji blinkry a ne to co mám. Jen to stačilo přehodit a bylo to.

A teď plusy a to co se povedlo.
Rychlořazení. Naprostá bomba! Pod plným plynem nahoru,dolů, jak kdo chce. Neskutečné když člověk řadí nahoru pod plným plynem,to nejde popsat, to je Moto GP , opravdu. Zároveň pokud řadím směrem dolů bez spojky a potřebuji to udělat o několik stupňů a rychle, tak to vidím i jako výrazný bezpečnostní prvek.
Elektronický povozek. Jak ten umí cestu zpříjemnit a utlumit, neskutečné.
Obtékání vzduchu tady funguje doslova. Vzduch cítíte jen na rukou, tak moc se to povedlo.
Bezklíčkové startování a zamykání motorky, tak to je dobrá rozmazlenost,ale návyková.
Palubní ukazatel. Výborně viditelný a čitelný za jakéhokoliv slunce a pokud člověk jen přijíždí pod stromy ve stínu, hned se přepne do příjemného tmavého odstínu. Já odpůrce plně digitální palubovky, jsem dnes její velký propagátor. Člověk si tam může navolit co a jak mu vyhovuje,vč.vzhledu,kde co chce mít a v jaké podobě. Paráda.
Vše na motorce funguje jen na dotek a to doslova, ať se jedná o řazení, nebo blikry. Tam mám pocit, že by to mohlo mít nějaký odpor, ať vím, že jsem blinkr zapnul a nemusím to kontrolovat okem na palubovce.
Jo a aktivaci zadní brzdy, když motorka stojí byť v mírném svahu, tak o tom jsem vždy prohlašoval, že takový nesmysl je naprostá zbytečnost. Proto o tom píšu v minulém čase, jelikož jsem jednou zkusil a začal využívat a chválit.
Myslelo se i na takové drobnosti, že ventilek je otočen do boku, tudíž člověk bez problémů dofouká pneu a potěší i taková drobnost jako na kardanu nálepka kolik se má hustit na každé kolo.

Celkové hodnocení.

Ta motorka je neskutečně komfortní a rychlý cestovní koráb, tak moc je pohodlná a skvěle ovladatelná, že si kolikrát když jedu říkám, že to není možné, že se mi to jenom zdá. V porovnání z předchozím modelem je to úplně jiná motorka. Působí strašně komfortně,dokonale,uhlazeně doslova vás hýčká a rozmazluje.
Co mi chybí oproti předchozímu modelu je při ubrání plynu bublání a střelba do výfuku a hlavně funkční boční stojan. Ten minulý model byl opravdu kov,síla,řev pro pravého drsňáka, jak kluk v pubertě který má sílu,sebevědomí a taky umí pořádně pozlobit, ale toto už je dospělý,uhlazený jedinec který dospěl se vším všudy .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hugozhor
hugozhor napsal 08.03.20 v 19:29

Mám zrcátka nepoužitelná již od sedmdesátky. Prý problém s přední Metzeler. Vyměním, uvidím. Třeba potom uvidím.

paveljbc
paveljbc napsal 30.12.19 v 21:27 9b.

Negativa potvcrzuji, s vyjímkou padání ze stojanu, ale jinak OK

Kukkan
Kukkan napsal 14.08.19 v 14:35 10b.

Hezká moto, hezká recenze. Až budu chtít měnit, asi si zajdu na nějaký test i k Triumphovým...

tomixx
tomixx napsal 15.01.19 v 12:45 10b.

👍taky jsem pořídil ale v bílé B-
Hodně kylometrů kolama dolu 👍

Pete23
Pete23 napsal 28.10.18 v 10:12 10b.

Ať slouží dobře kolego

Více komentářů



TOPlist