PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JKLM
Vloženo 21.8.2012
Aktualizováno 4.1.2019
Zobrazeno 11 431x
HODNOCENÍ PROFILU OD 51 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Britské kladivo na BMW GS, které podle většiny testů donutilo vstát Němce ze židlí. Hned v prvním roce výroby většinu testů vyhrává (v britském, us atd. světě) nebo je stavěno hned za německého rivala (v německém tisku), před všechna ostatní velká cestovn

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS Adventure: Vysvětluji níže. Asi dobré, ale německé, všudypřítomné a s válci, co se nevejdou pod nádrž :-)

První dojmy - Ten motor mě baví moc:-) A baví!!! A baví!!!

Doplňky na motorce - originál padací rám a blastery, zadní plotna GIWI, nosič a boční kufry Touratech, zubaté širší stupačky Touratech

Recenze

Aktualizace 4. 1. 2019

Nakonec najeto cca 25 000 km, z toho nějaké Alpy, Grossglockner, 6600 km po Skandinávii, vše absolutně bez problémů. Motor vůbec nežere olej, spotřeba klesla z 5,8 l na 5,1 l/100 km za celou dobu provozu. To je ale asi dáno spíš nízkými povolenými rychlostmi a klidnějším způsobem jízdy na severu Evropy, na druhou stranu ve dvou a s plným nákladem bagáže, většinou cca 4,5-4,7 l/100 km. Tady doma jezdím často sám, ale živěji

Motorka neskutečně tahá, nefouká a neprší za jízdy na ní, nepromok jsem zatím nepoužil, nebyl potřeba. Mám namontované vyšší turistické originál plexi a rozmazlil jsem se přídavnými světly. Ta dělají z noci den (už hlavní světlomet svítí přitom velmi dobře), ale protijedoucí to těžko vydýchávají, takže je to spíš na prázdnou silnici, polňačky a hledání noclehů

V terénu jsem v době vlastnictví jezdit neuměl a ani dnes, kdy už jsem přešel na lehčí sestřičku Tiger 800 XCA, moc neumím, takže nemám vlastní zkušenosti. Šotolinu i mokrou trávu motka zvládá, ale váha je znát a pneu Metzeler Tourance EXP ani NEX na to stavěné nejsou. Na asfaltu i na mokru ale drží neskutečně a ani po téměř 16000 km ještě nemají dost. Německá nebo španělská dálnice na nich ale logicky vyfrézuje plošku...

Proběhlo pár svolávaček kvůli prkotinám, vše GRATIS. Těsně před prodejem se vyskytly dvě největší „závady“, samozřejmě po záruce . Vpředu na svodech výfuku se objevila vlasová prasklina, zvuk zhrubl a zkrásněl! Na výkonu jsem to nijak nepoznal a neřešil bych to, na STK by to časem ale nejspíš viděli jinak. A dále - začalo se tavit krycí plexi předního světlometu, asi příliš blízko žárovce? S prodejcem bylo obojí vyřešeno k mé spokojenosti kulancí - zaplatil jsem práci a náhradní díly byly GRATIS! Pražský servis Triumph dlouhodobě DOPORUČUJU!

Dnes už bych Triumph Tiger 1200 neporovnával jen s BMW a jejich GS 1200 (Němci se už mezitím taky naučili postavit silný motor), mezitím se totiž vyrojil i další silný oranžovo-černý soupeř - KTM. Ale oba se můžou stavět třeba na hlavu, ten příběh, ten tříválec, tu výbavu, ten design, to provedení detailů, ten jazyk (němčinu jsem nikdy nemusel), ta aura! Kupujte ale dnes, protože - ten Brexit!!!

Původní text po koupi - léto 2012:

Motorka koupena nová, vyrábí se teprve první rok, takže zkušenosti budou postupně přibývat.

- Je těžká při manipulaci na místě (srovnatelná s ostatními konkurenty - GS a Multistrada je v základu lehčí, Crosstourer a Stelvio těžší, Super Tenere identická)

- Ihned po rozjezdu se hmota (skutečně) neuvěřitelně ztrácí, ovladatelnost je snová a na tak velkou a vysokou motorku skoro nepochopitelná

- Při jízdě sólo i ve dvou stabilní jako parník a silná jako lokomotiva. Elektronický plyn je hodně citlivý a tak stačí kýchnout a na tachometru se objeví dvoustovka (na německé dálnici)

- Výbava v základu je maximální a Němci si za totéž řeknou bez mrknutí oka o další ranec k původní ceně navíc (ABS, protiprokluz, oboji vypínatelné, tempomat, palubní počítač, ukazatel zařazené rychlosti, centrální stojan, nastavitelný štítek, nastavitelné sedlo, plně stavitelný podvozek...).

- Podvozek má prý GS ještě dokonalejší, ale moc si nedovedu představit, co by bylo ještě možné zlepšit - je to kočár i sportovec v jednom - pochopitelně v rámci kategorie).

- Tím nejlepším na výborné motorce je ovšem motor. Proti GS má skoro 30 koní navíc, ale hlavní je průběh krouťáku, zvuk a doslova všudypřítomná nekompromisní hrubá síla. Kdosi dobře řekl, že tříválec ideálně spojuje výhody dvouválce a čtyřválce. Měj jsem už obojí a tak mohu srovnávat. Rozjezdy bez plynu nejsou nemožné, od tisíce otáček až do omezovače, který je na budíku neskutečně daleko, kdykoliv cokoliv. Kdo se chce kochat, má k dispozici pětku a šestku, divoši při sólo jízdě mohou brousit stupačky na trojku a čtyřku prakticky v jakékoliv rychlosti.

A pochází z Británie. Podle jednoho testu je GSo v některých disciplínách stále ještě trochu vychytanější (podvozek, terén), díky 30ti leté zkušenosti, Explorer je zase silnější v jiných (především motor a sportovnější jízdní vlastnosti na silnici). Četl jsem i, že Explorer je lepší všude tam, kde se jede rychle. Čím pomaleji a po horší cestě, tím víc exceluje línější, ale dobře odpérovaný a vyvážený Bavorák. Oba budou navzájem silnými soupeři, jako kdysi Messerschmitt a Spitfire. Jak jsem si tohle přečetl, měl jsem jasno!!!




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
miroslav44
miroslav44 napsal 30.11.16 v 10:08

Ahoj všichni.
Právě řeším koupi nového stroje a XRt 2016 je zatím v popředí před GéeSem, případně eRTéčkem.
Ptám se má-li koho, čtu, sháním recenze, rady, jít-li do něj, či ne, ale asi to dopadne si myslím.
Jediné, co mne zatím brzdí v rozhodnutí je váha a vyšší těžiště než mé bývalé vzduchové GéeSo.
Pěkně a snad objektivně napsáno!
Mirek

wsbk
wsbk napsal 30.12.15 v 18:31 10b.

Lucasbiker
Lucasbiker napsal 14.06.14 v 22:58

Ahoj, moc pěkná recenze a ještě lepší mašina, tak ať i nadále dělá jen radost. Líbí se mi napakované mašiny, a k triumphu to přímo ladí. 10b.

Zajda.Brno
Zajda.Brno napsal 07.06.14 v 18:54 10b.

Velice pěkné hodnocení za 2x 10 B

Zároveň bych tě rád pozval na nově vznikající Club Triumph Explorer http://tiger-explorer.forumczech.com/

Martyp
Martyp napsal 26.09.13 v 10:10

* chtěl jsem říct, na fotkách z Norska, boty omotaný lepenkou.. :D

Více komentářů



TOPlist