renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z650 (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kohlstein
Vloženo 29.5.2018
Aktualizováno 3.12.2022
Zobrazeno 2 506x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Rohlíková motorka. Ještě dlouho po projížďce zůstává tlama s koutkama nahoru, ve tvaru zahnutého rohlíku. Vyzkoušeno a vráceno.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Nesedím nějak moc vpředu? Kam zmizelo přední kolo, proč je pod motorem? V porovnání s kapotama a cesťákama působí nezvykle, jakoby byla vpředu zkrácená. Ale po pár stovkách metrů je jasné, že nic není špatně, a že účelu bylo dosaženo.

Doplňky na motorce - Ne. Instrument panel z návodu měří i teplotu motoru a stav paliva.



Recenze

Projev dvouválcového twinu je velmi podobný co známe u jeho tetiček ER a pratetiček GPZ a KLE. Při podobném zpřevodování je znát zvětšený objem, dosažitelné otáčky jsou samozřejmě o něco nižší než bývalo zvykem u pětistovek. Díky vstřikování je v celém otáčkovém rozsahu uhlazenější než starší karburátorové motory. Reakce na přidání plynu mi ale přišla zlomek vteřiny opožděná. Patrné to bylo po přidání ze zavřeného plynu, kdy i během pomalého přidávání zareagoval motor s prodlevou a pak s cuknutím. Řazení je přesné a snadné, jak je u kawy zvykem. Co bych chtěl jinak, je sdružený displej s digitálním rychloměrem a kdy namísto normálního otáčkoměru blikají v horním oblouku displeje LCD čárky. Naštěstí jdou otáčky motoru odhadnout dobře i sluchem a od nějakých 8000 do maxima v 9500ot/min je patrný i pokles točivého momentu, jako znamení k přeřazení.
Podvozek je určen k dynamické jízdě v zatáčkách a díky posazu, poloze a šířce řidítek, geometrii řízení se snadno ovládá a bez nějakých zaludností jde nasměrovat tam, kam se jezdec jenom podívá. Co nemá úplně ráda jsou rovinky. Podvozek i motor jsou samozřejmě i na rovinkách vynikající, maximálka na vytočenou šesku je ke 200km/h. Limitující je v tomto případě aerodynamika, kdy se není za co schovat, takže víc než 120km/h je po pár stovkách metrů otravné je potřeba zvolit raději klikatou trasu. Její dynamika a snadné ovládání se dá dobře využít ve městě a v hustším provozu, no ale kdo by se do takových situací dobrovolně cpal. Pro mě by bylo těžké rozhodování, vybrat si mezi Z650 a Ninjou s tím samým motorem.

Update model 2022
Natěšen na Z650 RS jsem si řekl, že by nebylo od věci zkusit zároveň i Z650 a mít přímé srovnání. Z650 šla na řadu první.

Co mě zarazilo, byly vibrace od motoru. Do řidítek, do stupaček (se závažími!), do nádrže, do zadku, když jsem se posunul a opřel o bobek spolujezdce. Páčky na řidítkách jakoby byly vyrobené z chřestýších ocasů. WTF? Zřejmě je to kus od kusu, ale co by mohlo být špatně? Dvouválec je v principu hodný se starými GPZ a tam nic nevibrovalo. Z650 má dokonce má obrobené vývažky na vyvažovacím hřídeli, to půllitry neměly:


Pro porovnání to stejné z GPZ500S:

Motorem samotným to tedy nebude, spíš jeho uložením, tím, jak drží motorku pohromadě. Z cizích internetů jsem vypátral, že někomu začala motorky vibrovat po čase, jinému zase po pádu, a že na vině bude rozdíl v šířce motoru na předním úchytu na válcích proti šířce rámu, který se po dotažení šroubů deformuje a takto předepjatý přenáší vibrace dál.
Na zábavnosti ubírala taky kousavá přední brzda, spolu s prudce se zanořující přední vidlicí. Správně si přibrzdit před zatáčkou vyžaduje hodně cviku a začít brzdit pozdě a v panice bylo dost o hubu.
Naproti tomu zadek byl o dost tvrdší a spolu s tenkým sedlem to na hrbolech to i dost kopalo.
Motor je ... lenoch? "Zátah od spoda" tam sice byl a reakce na plyn už byla téměř bez prodlevy v porovnání s předchozími Euro4, ale po překročení 7000 rpm zvadl a další vytáčení bylo tak nějak nedojímavé. Tam, kde stará GPZ500S ožije, tohle předvede přesný opak.
Zkouška tedy nevyzněla vůbec pozitivně. Od motorky za 200 tisíc neočekáváte, že si ji budete muset dolaďovat doma a smiřovat se s nectnostma.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
honzikdp
honzikdp napsal 25.10.18 v 20:36 10b.

Včera jsem ji koupil, jenže bez manuálu. Takže díky, hned jsem stáhl ten od tebe

BARTPÁJA
BARTPÁJA napsal 24.10.18 v 08:14

👍😉. Díky

Kohlstein
Kohlstein napsal 24.10.18 v 07:40

Stáhni si návod, vložil jsem ho sem na web. Teplotu ukazuje. Obrázek z návodu jsem přiložil i k motorce.

BARTPÁJA
BARTPÁJA napsal 23.10.18 v 23:53 10b.

Ahoj. Prosím tě. Chci do ní jít, ale měl bych jí i na dojíždění do práce. Atak se chci zeptat jestli má na tachaku teploměr?...rozuměj... nechce se mi čekat 5 minut na parkovišti než se zahřeje jako to má třeba Mt 07... Jestli mi rozumíš..? Nastartovat a hned moc jet. O to mi jde.

Více komentářů



TOPlist