motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z650 (2018)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kohlstein
Vloženo 29.5.2018
Aktualizováno 24.10.2018
Zobrazeno 1013x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Rohlíková motorka. Ještě dlouho po projížďce zůstává tlama s koutkama nahoru, ve tvaru zahnutého rohlíku. Vyzkoušeno a vráceno.

První dojmy - Nesedím nějak moc vpředu? Kam zmizelo přední kolo, proč je pod motorem? V porovnání s kapotama a cesťákama působí nezvykle, jakoby byla vpředu zkrácená. Ale po pár stovkách metrů je jasné, že nic není špatně, a že účelu bylo dosaženo.

Doplňky na motorce - Ne. Instrument panel z návodu měří i teplotu motoru a stav paliva.



Recenze

Projev dvouválcového twinu je velmi podobný co známe u jeho tetiček ER a pratetiček GPZ a KLE. Při podobném zpřevodování je znát zvětšený objem, dosažitelné otáčky jsou samozřejmě o něco nižší než bývalo zvykem u pětistovek. Díky vstřikování je v celém otáčkovém rozsahu uhlazenější než starší karburátorové motory. Reakce na přidání plynu mi ale přišla zlomek vteřiny opožděná. Patrné to bylo po přidání ze zavřeného plynu, kdy i během pomalého přidávání zareagoval motor s prodlevou a pak s cuknutím. Řazení je přesné a snadné, jak je u kawy zvykem. Co bych chtěl jinak, je sdružený displej s digitálním rychloměrem a kdy namísto normálního otáčkoměru blikají v horním oblouku displeje LCD čárky. Naštěstí jdou otáčky motoru odhadnout dobře i sluchem a od nějakých 8000 do maxima v 9500ot/min je patrný i pokles točivého momentu, jako znamení k přeřazení.
Podvozek je určen k dynamické jízdě v zatáčkách a díky posazu, poloze a šířce řidítek, geometrii řízení se snadno ovládá a bez nějakých zaludností jde nasměrovat tam, kam se jezdec jenom podívá. Co nemá úplně ráda jsou rovinky. Podvozek i motor jsou samozřejmě i na rovinkách vynikající, maximálka na vytočenou šesku je ke 200km/h. Limitující je v tomto případě aerodynamika, kdy se není za co schovat, takže víc než 120km/h je po pár stovkách metrů otravné je potřeba zvolit raději klikatou trasu. Její dynamika a snadné ovládání se dá dobře využít ve městě a v hustším provozu, no ale kdo by se do takových situací dobrovolně cpal. Pro mě by bylo těžké rozhodování, vybrat si mezi Z650 a Ninjou s tím samým motorem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
honzikdp
honzikdp napsal 25.10.18 v 20:36 10b.

Včera jsem ji koupil, jenže bez manuálu. Takže díky, hned jsem stáhl ten od tebe

BARTPÁJA
BARTPÁJA napsal 24.10.18 v 08:14

👍😉. Díky

Kohlstein
Kohlstein napsal 24.10.18 v 07:40

Stáhni si návod, vložil jsem ho sem na web. Teplotu ukazuje. Obrázek z návodu jsem přiložil i k motorce.

Více komentářů



TOPlist