renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki LS 650 Savage (1990)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Marty68
Vloženo 28.5.2018
Aktualizováno 6.1.2021
Zobrazeno 5 477x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nízká , lehká, kompaktní, železná motorka ,surový projev motoru , silný zátah odspoda a zvuk bucharu či vrtulníku. V prosinci 2020 ale zvítězila touha po dvouválcovém motocyklu klasické stavby a tak už se z Savage raduje nový majitel.

Více fotografii

Motorka koupena od Soukromník - Přes info v inzerátu prakticky vše , co je na tomto typu kritické , bylo v krátkém čase podrobeno opravě..Přesto jsem rád , že stroj mám.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Bonneville 800: cena
Yamaha XV 535 Virago: méně stylu

První dojmy - První dojmy po nasednutí vzhledem k desetileté pauze a skoro prázdným gumám (0,5 bar) smíšené- snad jsem nezapomněl jezdit?.Nízký tlak v gumách mně nenapadl a tak jsem na kruháči hrál ruskou ruletu - spadnu , nespadnu...(Později doma se to srovnalo po nahuštění na provozní tlak.) Kyčle po nasednutí krátce zaprotestovaly proti hoodně nízkém posezu - a pak si tak nějak zvykly. Zátah parádní.Opatrně , abych to nerozbil, jsem dojel z Brna na Valašsko.

Motorku bych doporučil pro - Pro mně. Příznivcům jednoduché techniky , malých stylových cruiserů/chopperů , jednoválců , fandům předválečné geometrie rámu a úzké kapky nádrže v designu třicátých let (nedivím se častým úpravám na styl "Bobber" , motorka je na něj jak dělaná), středním a menším postavám , ženám (?) , pohodářům...

Doplňky na motorce - Custom (polo)matný černošedý metalizový lak "ala Harley Iron 883 " už od jakéhosi předchozího majitele ,sedlo pošité kůží , rolka, kožený tankpad , sedlové brašny, padáky , širší a nižší řidítka . Emblémy "S" na bočních deklech - kombinace lesklé černé , stříbrné a matné černošedé po montáži "Esek" vytváří trochu dojem německé uniformy z 2WW. "Indiánsky" vypadající chromový emblém na nádrž . Ocelové 380g závažíčka na řidítka .

Recenze

Původní text po zakoupení 05/2018
Stroj vnímám jako takového těžšího a silnějšího japonského péráka.
Na skoro 30 let velice zachovalý strojek.
Vyhovuje mi jeho retro charakter - jednovál , kapková nádrž...a zároveň je to pěkný malý chopper čistých linií.
Už má i jméno , mojí dceři připomínala jistou loď - takže se seznamte - "Černá perla".
Nejlépe se s touhle "The Black pearl" jezdí po okreskách , pomalu s vychutnáním krajiny.
Brzdy jsou stroji přiměřené a podvozek na choppera obratný - stroj je fajn na takové to domácí žv...poježdění.
Cestování na daleko není doménou této krásky , ale když čtu na čem všem lidi jezdí na daleké tůry - ano , určitě by toho byla schopná , spíš je otázka co na to pozadí.
Edit29.5.18 Už dorazila origo podtlaková hadička , namontována.
Chystá se také výměna filtrů a oleje.
Tahle motorka se mi líbila už od revoluce , od chvíle kdy jsem koupil červený Motokatalog 89 - překlad z Německa , ještě s černobílou fotkou Savage a krátkým popisem.
Moje porovnání s Jawami kývačka , pérák , 634 a předválečnými stroji:
Jedná se o modernější konstrukci celého stroje. Především motor je zcela jiný. Osobně považuji za nej Jawu všech dob typ Jawa 350 OHV z třicátých let.
Savage je jí některými charakteristikami podobná.
Jednoválec , docela podobný zvuk , na dnešní poměry nejsou ani jedna překoňované..Jednoduchá stavba...Čistá designová linie , klasický motocykl vs klasický chopper...
Podobné cestovní rychlosti...Není nutné přicházet o body...
Savage je zkrátka taková dostupná a v každodenním provozu použitelná alternativa za 4Tveterána předválku.

Edit 1.7.2020: Se strojem najeto cca 3500km.
Je to skvělý stroj. Není to rozhodně ale motorka pro každého . Pohodová strojovna především na krátké trasy , klasická relativně jednoduchá železná motorka , ne moc těžká... Nutno držet rozumné otáčky a včas řadit, jinak pohon protestuje...Zadní brzda je dost jedovatá , mám za sebou pár smyků , raději jsem šel do padáků.Odpružení je hodně tvrdé , je cítit každý hrbol , zadek pokud není (zatím nelaborováno) nastavím na nejměkčí režim , stejně 90% cest je jen v jednom. Pro zlepšení komfortu nainstalováno plexi , seřízeno , je to o něco pohodlnější cestování.

Edit 22.7.20: Jak píšu v doplňcích . montáží nižších a rovnějších řidítek Streetfighter LUC MCL 125 získal stroj dost zásadně na ovladatelnosti , poloha jezdce je o něco víc předkloněná , ruce jsou více natažené...Máte pocit jako Ettiene Leroux , Julien Dabert či jiný pilot stíhačky z 1WW a také pocit , že můžete na cestě tančit.Rázem jsem začal jezdit o poznání rychleji. Plexi se po montáži nízkých řidítek muselo přeseřídit a ejhle - je nyní díky poloze vzpěr daleko stabilnější a vzduch i v 90km/h není skoro znát , ergonomie je doladěna na maximum , vzduch obtéká přilbu optimálně..
Uvažoval jsem o zpětném doplnění výplně sedla řidiče, které kdosi (zřejmě menší postavy ) přede mnou trochu ztenčil a potáhl kůží , ale z pohledu současné ergonomie se širšími nízkými řidítky by to mohlo přinést negativa (více vzduchu na přilbu ) , byť rázy by to tlumilo o něco lépe. Zavrženo.
Nastavení zadních tlumičů jsem nastavil na nejměkčí , (někdo přede mnou si hrál na hard teil s tlumiči na nejtvrdším nastavení). Po přestavení na nejměkčí stupeň, tlumiče ani ve dvou pasažérech (skoro) nedorážejí a tím jsem zřejmě i vyřešil konečnou otázku sedla - tak , jak to je , je to v dané chvíli optimální a tak to i zůstane , pokud se někdy nerozhodnu jinak .

Edit 19.8.2020:
V r. 2018 , po zhodnocení stavu své tehdejší vrakovité Jawy 634 jsem uvážil , že pokud si chci zajezdit na motorce v dohledné době a za dohledné náklady, Jawu raději prodám a půjdu do finančně méně náročného Japonce ... -:) ..Samozřejmě , po všech těch dvoutaktech a Dněpru Solo 650 , jsem chtěl poznat kvalitněji vyrobený čtyřtakt , byť třeba starý a ne úplně těžký ...Nižší výkon mi nevadí , nejsem žádný super jezdec.Byl jsem fanda spíše klasických motocyklů než chopperů , ale Savážka mi už od r. 90 uvízla v hlavě , její retro charakter, s designovým odkazem na předválečné stroje se mi léta líbil..A pak samozřejmě do hry vstoupí ceník , Savážka je nenáročný stroj - jeden válec , píst apod.. Navíc, už léta je Savážka na cenovém dně - což mimochodem také nemusí platit napořád ..Pořád se ve formě Boulevard S40 vyrábí (vyráběla? Myslím že v r.2020 už se nedá koupit ani v USA) , takže náhradní díly by měly být ještě léta k mání , super...A tak po projetí inzerce nakonec v květnu 2018 došlo k zakoupení stroje za cenu jen o pár tisíc vyšší , než co jsem dostal za vrak Jawy 634.
Bomba.

Během dvou let jsem stroj zčásti opravil a doladil design ke svému obrazu (ozubený řemen Tyma , klasický palivový kohout z číny , servis karbece , brzd a ventilů odborníkem , nová pneu , tankpad , emblémy, nízké široké řidítka , závažíčka, padák, brašny)...
Některé změny , které jsem už chtěl realizovat , jsem nakonec zavrhl (nový černý lak s linkami ala BMW , sedlo "Bobber" na pružinách ,plexi , hodinky ...
Po těchhle všech změnách je stroj už na mně poměrně slušně vyladěný ,lépe ovladatelný a lépe použitelný na můj účel - pohodové výlety a dojíždění do práce.

Savage se doporučuje začátečníkům a ženám, no nevím...Zadní brzda jde ráda do smyku (ABS není) ,brzdy jsou na dnešní dobu už slabší, je nutné dávat pozor a předvídat, aby pohon neprotestoval a rozvod "nekřápal", je třeba řadit a podtočená čtverka z kopce při 55km/h v obci (níž to moc nejde) chce opravdu jemnou ruku na plynu , aby motorka necukala a nekřápala , řazení z 1 na 2 skončí někdy na neutrálu , pokud si nedáte pozor při řazení ve vyšších otáčkách...Když to ale vše jezdec zmákne , je to fajn projetí.
Savage je podle mého soudu motorka pro fandu retro motocyklů , který chce jednoduchou techniku , má rád design amerických motorek , třeba i pro fandu předválečného jednoválce , který ale chce něco použitelného do dnešního provozu (hlavně co do brzd) a něco , co nemá cenu statisíce , aby se to nebál zaparkovat ...

Edit 16.9.20
Jízda:
Co se týká jízdy , Savage má motor stabilák (i zvukem) , který táhne už od spodních otáček.. Jeho největším kladem je kroutící moment , ani ne tak absolutní hodnotou 45,5Nm , ale spíše průběhem , oproti čtyřstovkám majícím podobně okolo 30 koní je krouťák největší rozdíl...Výkon motoru nemá špici , ale má spodek. Přesto je nutné s jednoválcem řadit , každá rychlost má "ráda" svoje otáčky..."Co zdvih to patník" je blud , to možná platí u dlouhozdvihového Nortona ES2 , u čtvercového Savage při pokusu o tento jízdní mód silně protestuje rozvod.
Výkon 31 koní není nijak závratný , ale stroj umí být poměrně dynamický , když za to člověk pořádně vezme...
Podvozek je celkem tvrdý , podle mně je to dáno geometrií , kdy vidlice i zadní tlumiče jsou skloněny ve větším úhlu , než na nějakém naháči či kývačce. Zatímco kývačka "pluje" po nerovnostech jako na vzduchovém polštáři , u Savage cítíte každý hrb a zmol...Po nastavení zadku na nejměkčí zase s mou metrákovou postavou tlumiče při agresivnější jízdě po hrbech doráží ...
Stroj má vzhledem ke geometrii rámu tendenci držet stopu a jet rovně , do ostrých zatáček se musí člověk položit.
Čtyřrychlostní převodovka mně osobně nevadí , jezdím do stovky , ale pokud někdo jezdí víc , pátá rychlost by se hodila , někdy tam pětku řadím a pak zjišťuji , že tam není..... Nicméně už jsem se na webu setkal s názorem , že čtyřkvalt u staršího provedení je příjemnější , osobně s pětikvaltem nemám zkušenost...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
severnigee
severnigee napsal 11.11.20 v 20:48 10b.

Krásně napsáno - mám chuť si koupit Savage :))

Bloodhawk
Bloodhawk napsal 25.08.20 v 22:20 10b.

Holá je nejhezčí.
Ne, důležité je aby se líbila Tobě a splňovala požadavky a očekávání, to je přece jasný.
Styl má ale rozhodně. Chápu proč Ti dělá dobře a přeji ať vzbuzuje jen radost !

vwlasta
vwlasta napsal 18.08.20 v 22:00 10b.

Super stroj

Marty68
Marty68 napsal 14.08.20 v 12:27

v rolce je nářadí a plexi zatím taky zůstane , ale člověk nikdy neví...

jawatar
jawatar napsal 13.08.20 v 13:34 8b.

To hnusný plexi a rolku dej dolu a bude to zase pěknej jednobuch!
Plexi komfort nezvedá,vždy jen hyzdí motorku!

Více komentářů



TOPlist