Umí všechno. Tedy všechno, co po něm chci.
Výška jezdce: 183 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660 X: BMW se mi líbí víc. Divný, co? ... :-)
První dojmy - Pominu-li ČZ 175, motorku jsem si pořizoval po více než 10 letech, po předchozí zkušenosti s Hondou 750 Magnou a Yamahou Thunderace. Tenhle stroj mi do ruky sednul vlastně hned. Uvolněný posez, dlouhé zdvihy, pohodlná, chtělo by se říct. Všechno na svém místě a funkční. Inu, Německo.
Motorku bych doporučil pro - ...pro ty, kteří vědí, co jim Funduro může nabídnout a chtějí přesně to. Pokud váháte, jestli je pro Vás vhodný velký jednobuch, nebo stroj ve věku youngtimera, nejspíš zkuste ještě jinou variantu.
Doplňky na motorce - Výfuk Dominator.
Recenze
Tohle BMW jsem si vybral proto, že jsem dost zásadně upravil svoje představy o tom, na co motorku budu používat. Už nechci jezdit okolo světa, ale do práce, na ryby a pro radost po jižních Čechách. Nejdelší cesta kterou jsem ochoten v kuse vykonat bude zhruba do 100km a stroj měl být zábavný, nezáludný a odolný.
Funduro mám zatím velmi krátce, takže se seznamujeme, ale vypadá to, že to byla trefa do černého.
Černé BMW z '98 jsem objevil na německém inzertním serveru kousek od Norimberku a po krátké korespondenci s majtelem jsem pro něj vyrazil. Motorka byla v inzerci nejdražší, ale cena odpovídala stavu - motorka měla originál protokolu ze všech technických, majitel kupoval stroj jako zánovní a dokumentoval skutečně všechno, co kdy koupil nebo vyměnil. Navíc přihodil 3x kufr GIVI (postranní + topcase) a hromadu náhradních dílů, které ze sportu sbíral - co kdyby. V Čechách jsem ani náznakem nenarazil na podobný stroj, i když jich tady byla spousta a levnějších. Inu, pro bavoráka do Bavorska...
Prozatím tedy spokojenost a další postřehy až nasbírám (jak doufám) pár tisíc km...
EDIT:
po dvou měsících a dvou (a něco) tisících, přišel čas na update. S motorkou jsem se příjemně sžil, je to nezáludnej a příjemnej stroj. Nicméně - povšiml jsem si, že motorka v nižších otáčkách docela dost poškubává a nadto poškubává i v pásmu 3-4 trpm, pokud prudce otevřu plyn. Vypadalo to jako typické projevy bohaté směsi - a to znamenalo buď naladit karburátor, anebo vyzkoušet stávající nastavení - ale s otevřeným výfukem. Vzedmula se ve mě špatnost a nainstaloval jsem Dominator, napřed s dusítkem. Hm. Kromě zvuku žádný rozdíl, motorka jela možná i hůř nežli se sériovým výfukem a poškubávání po rychlém otočení plynu zůstalo. Vytáhl jsem tedy DB Killer - a stal se zázrak... Motorka plynule táhne od nízkých otáček, ať otočím plynem jak chci - stejně neškubne. Chod se krásně vyhladil, placaté pásmo mezi 3-4 trpm zmizelo. Jen ten kravál je teda brutální...na mě skoro až moc. Zkusím ještě DB Killer bez přepážky.