renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník jpobo
Vloženo 25.6.2013
Aktualizováno 13.6.2014
Zobrazeno 7 059x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka BMW F 650 Funduro s jednoválcovým Rotaxem.

Více fotografii

První dojmy - Jednoduchá, karbecová mašina, nijak výrazného vzezření a proto ani po letech nemůže nikoho urazit a přitom vypadá pořád dost dobře, se kterou se dá vyrazit do terénu nebo na delší cesty nebo do práce...

Doplňky na motorce - padáky, vyhřívané hefty, tři kufry...

Recenze

25.6.2013
Jednou to člověka tak nějak popadne a na "starý kolena" si udělá papíry na motorku. No a vzhledem k tomu, že mám modrobílé srdce (žena a dcera jakbysmet) tak jsme ani nepřemýšleli nad jinou značkou než BMW. Samozřejmě, je to o tom probrat všechna pro a proti, jestli hned něco většího nebo stačí jednobuch, novější - starší, je to i o zkušenostech, financích a tak by se dalo pokračovat. Prostě to vyhrála F650 a tím jsme rozšířili vozový park o motorku...
Myslím si, že je na motorce přizpůsobeno vše tak jak je u baworáků zvykem (teď myslím i auta) přehledně, nemusím nad ničím přemýšlet co kde najdu, vše padne do ruky...
Je to jednoválec, takže je potřeba ji točit od třech tisíc, ale to všichni víte. Jednou dcerka říkala, když jsem ji vyvez, jak to sedadlo vrní... ve 14 letech...
Ale jo, prozatím splňuje vše, co od ní očekávám. Vlezu se na ni i se svýma 196cm, vzadu mám 158 cm baťůžek, spotřeba do 5,5lt, ovladatelná, výkon ok, ale když vedle mě zatavil kořeň s RR a zeptal se, jestli může vyrazit z křižovatky první, tak jsem ho klidně nechal...
Na delší trasu se chystáme začátkem léta (ale zase co je to delší trasa, pro mě zatím cesta do Jeseníků, pro jiného cesta do Řecka a zpět, i když nějak se začít musí). Takže popíšu později.
Závadu jsem měl v elektrice u spínačky, motorka zdechla a ani světýlko nebliklo, asi 20cm drát byl natřikrát přerván a spojen jen smotáním, což nebylo při koupi vidět, časem asi budu řešit spínačku - už se v ní pár lidí hrabalo. Trošku problémy jsou se sytičem, ale jak jsem tak vyčetl od jiných majitelů eFek a potvrdil mě to i jeden mechanik, je potřeba se s motorkou sžít...
Zatím nevím co dál, je to BMW, sice hodně lidí bude říkat, že to není pravej baworák, ale je to prostě náš spněnej sen...

19.8.2013
Zdar, předně bych vám chtěl poděkovat za ohlasy a kladné hodnocení motorky, DÍKY!

Jak jsem minule psal o tom, že se začátkem prázdnin chystáme do Jeseníků, tak z toho nakonec sešlo, ale 17-18.8 Jeseníky proběhly.

Ještě před výjezdem do Jeseníků jsem přemístil regulátor napětí z pod sedla na vzduch, trošičku povolil řetěz (chytrosti čerpal jsem z funduro.cz, tímto díky), dopumpoval, zkontroloval oil a pár drobností a mohlo se vyrazit.

Co se týče výkonu motorky při stoupání na Sedlo, na to že jsem jel s baťůžkem (viz. foto) a třemi kufry, tak jsem pocitem nedostatku výkonu netrpěl. Mašinka šlapala, když bylo potřeba přidat (předjet plechovku), tak stačilo s citem pootočit heftem, podřazování, přidávání, přibrzďování, „tancování“ po stupačkách a pedálech, vše zvládala moc dobře. Dole v Loučné jsme jeli v koloně aut a na Červenohorským Sedle jsme zaparkovali a dívali se, jak auta pomalu přijíždí…. To jsem si pak pořádně uvědomil o čem je jízda na motorce a hodně jsem jí děkoval (nemyslím všechny předjet, mluvím o pocitech z jízdy).

Takže výkon v pohodě, ovladatelnost téměř v plné náloži dost dobrá (do kufrů by se ještě něco málo vlezlo), spotřeba výborná, Brno – Jeseníky – Brno: 370km, 4,7lt. Po Brně si vezme 5,5lt, ale na to se nehraje. Nalítaných má 69.500km a já ji honím po kopcích. F650 doporučuju nejen na naučení, s ní se dá vydržet hodně dlouho. Jistě, třistazmísta neudělá, ale osobně nemusím být všude první. Navíc jsme z ní slezli a mohli normálně chodit a fungovat, že Neo. Co se týče image fundura, to si musí probrat každý sám za sebe. Nám se líbí, splňuje naše představy a očekávání a je pěkný, když s eFkem stojíte v Karlově Studánce za hotelem Džbán a vedle zaparkují čtyři choppery. To tu svou hned najdete...

Vzal jsem si s sebou kamerku, že si natočím ON BOARD jízdu po Jeseníkách, ale nevzal jsem si držák, blbec. Takže nic. Nevíte, náhodou, co to bylo za dva chlápky, kteří v neděli 18.8 fotili motorkáře na vracečce po dlouhým rychlým stoupání z Filipovic na Sedlo? Jeli jsme z vrchu a jeden na nás zaměřil foťák, tak jsem se usmíval, abych mě to na fotkách slušelo

No nic, tak zas další poznatky příště…

24.2.2014
V září 2013 jsme si naplánovali cestu z Brna do Č. Budějovic přes Ivančice, M. Budějovice, Dačice, Kunžak a Třeboň. Vyrazili jsme 28.9 brzo ráno, bylo krásně, jasno, větrno a -2°C… Cesta byla ok, až na dvě objížďky, takže i s hledáním kudytudy v mapě nám to zabralo pět a půl hodiny… Ale na druhou stranu jsme si prohlídli jihočeské dědiny (např. Střížovice), jeli jsme po hrázi rybníků, těsně kolem kolejí, na cyklostezce nám uhýbali houbaři, v lese vedle nás prchaly srnky a taky proběhla rozmluva s jihočeským domorodcem, kterého jsem se ptal na cestu a kromě pozdravu, kterému zřejmě rozuměl, jsem se zeptal i po našem: „a tadyma to nende?“… po chvilce, než si asi přeložil otázku, odpověděl: „jdééé“. Podotýkám, že jsme nikam nespěchali a po objížďkách se nám nechtělo. Takže v Budějovicích mě po těch 5,5 hodinách chytla křeč do levé nohy a od místní benzinky jsem odjížděl jak na chopperu…. Druhý den jsme se vraceli do Brna a cesta v pohodě za 3,5 hodiny i s vysypáním písku.

Na podzim proběhla úprava zrcátek (rozšíření) a musel jsem vyměnit regulátor napětí. Dal jsem tam VAPE R87 (starý byl už asi načatý a na Motorekordu 2013 jsem ho patrně dorazil). Chystám se na přidělání zásuvky 12V.

Vadný regulátor:

Zkoušel jsem vyměnit fajfky, svíčky, čistil jsem sítko v karburátoru a nakonec to byl regulátor…

Poznatek: vzhledem k tomu, že mám téměř dva metry, tak jsem musel rozšířit špígle, protože jsem za sebe skoro neviděl a na delších cestách (viz. BM – Č.B) se projevilo to, že je motorka stavěná přece jen pro trošičku menší postavy. Ale to zatím neřeším, jen přemýšlím nad rozdílem ve velikosti mezi R1150GS - R1100R - R1150R. Třeba do budoucna….
Jinak jde krásně za plynem, pohodlná, ovladatelná a, kurňa, už mě svrbijou ruce…….

10.6.2014
Tak jsem s eFkem dojezdil. Posledně jsem psal o tom, že do budoucna přemýšlím nad jinou, větší, asi 11padinou, tak to nakonec dopadlo částečně jinak, ale hlavně vše proběhlo strašně rychle.
Prostě, už asi 14 dní jezdíme s baťůžkem na R1100RT…
Takže tímto fundurku děkuju za trpělivost a přeju hodně naježděných kilometrů s novým majitelem.

P.S. Nikdy na něj nezapomenu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lazyfucker
Lazyfucker napsal 19.08.13 v 17:18

nazdar, tak vidím, že šlape a hlavně jsi ní spokojený
tak hlavně ať jezdí a hlavně kolama důle

Boro65
Boro65 napsal 06.08.13 v 22:55

Neo
Neo napsal 01.08.13 v 12:17 10b.

Jiříku, už jsem to taky vyměnil za cestovadlo

spike-cz
spike-cz napsal 30.06.13 v 10:12 10b.

Ať slouží

sefca007
sefca007 napsal 29.06.13 v 22:39 10b.

krásná moto 10 jí patří

Více komentářů



TOPlist