PROFIL MOTORKY

Honda CB 125F (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Yukish
Vloženo 19.4.2018
Aktualizováno 9.8.2019
Zobrazeno 2 068x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Taková malá mrška která odveze a na nic se neptá :)
(potvora ... už překonala hranici 15.000 :D)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500F: nebyly peníze
Yamaha YBR 125: menší výkon, vzhled

První dojmy - Vypadá fakt dobře... a ten zvuk... paráda :D no na to, že je to 125ka... :D Když jsem odjížděl z autosalonu, od autoškoly jsem na ničem neseděl... naštěstí motorka byla lehká a ovladatelná, takže když jsem otočil plyn, s majestátním zvukem odstartovala :D Ale je to dobrý stroj. Dokonce celkem svižný a hlavně při rostoucích cenách benzínu nezrujnuje kapsu (2l / 100km... to jezdim skoro zadarmo :D ) Jako první stroj bych tuhle potvůrku určitě doporučil

Motorku bych doporučil pro - Začatečníci, měštáci, maloobjemovci a ti co se nebojí na výletech dobrodružství :D

Doplňky na motorce - - dočasně 17-ti a poté 16-ti zubové kolečko -> momentálně origo 15
- reflexní páska (kam se vešla)
- nálepky

Průměrná spotřeba - 1.96 l/100km

Recenze

Přednosti
spotřeba
velikost (rozměry, váha)
ovladatelnost (mrštnost)
*vzhled (?)

Slabiny
výkon (člověku je za chvíli malá)
výletování (je to hold hlavně městská holka)
delší jízda ve dvou (viz. níže)

Technický popis
rychlost
max dosažená rychlost: cca 132 km/h bez úprav
(*s 17-ti zubovým kolečkem jela z kopce skoro 140km/h)
plný plyn na rovině: 110 km/h (bez větru)
oficiální maximálka: 96 km/h
v silném protivětru (7 m/s): 70-80 km/h
(*Nemá smysl motorku točit, na rovině přes 110 nevytáhne. Pouze se ničí motor a zvyšuje spotřeba)

Pád na zem
Před poškozením důležitých částí (motor, nádrž) motorku chrání plasty - vpředu "chránič na nohy proti větru" a vzadu vydutý prostor úložného prostoru
Při pádu se motorka opře o kola a plasty s tím, že řidítka se vyhnou do strany páčky ochrání gripy a zrcátka

Vlivy prostředí
vítr je dost cítit (hlavně boční nárazový)
za náklaďáky to vytváří turbulence síly F5 (kolikrát jsem si připadal jak kdybych sedlal splašenou kozu :D)

Modifikace
Zkusmo jsem namontoval 17-ti zub dopředu, abych zjistil, jestli má motorka dostatek výkonu ... Výsledek byl takový, že při nižších kvaltech to jelo, ale na pětku jsem se na rovině nedostal přes 100 km/h

16-ti zub byl sice o něco lepší, ale rozdíl 6 km/h a cca 750 otáček byl tak nepatrný,že dle mého názoru je nejlepší nechat původní patnáctizub

Sedadlo
Řidič - Na jízdu max 4-5 hodin dlouhou ... pak z toho začínají bolet záda a zadek.
*Maximální délka v sedle s přestávkama na čůrání - 18 hodin ... to už pak člověk nemůže ani chodit. (ujeto + - 900km)

Spolujezdec - na popojetí asi dobrý, ale při cestě Brno - Mikulov se mi zhruba v půlce spolujezdec začal poměrně vrtět a ke konci už si začal i stěžovat... nevděčník :D

Posez
*Při výšce 185cm a váhou 75kg se na motorku dá bezproblému poskládat aniž by člověk vypadal jak vosa na bonbónu.*
Sedí se vzpřímeně s řidítky na šíři ramen s tím, že je na sedadle dost místa i na změnu polohy.

Úložný prostor (alias královský kufr)
bez fotky asi těžko někdo uvěří, ale povedlo se mi pod sedlo nacpat:
2x sardinky v konzervě, 3 rohlíky (v lehce zdeformovaném stavu), 2x vesta, lékarnička, 10 metrů špagátu na prádlo a jedny reflexní šle
*za spolujezdcovo madlo se dají dobře přivazovat věci (plachta, batoh, kyblík,...)

Čudlíky a světýlka
Budíky přehledné (a po designové stránce hezky zpracované)
Ukazatel zařazené rychlosti/ neutrálu
Velké ukazatele směru (nehrozí, že by je člověk přehlédl omylem zapnuté)
Klakson dostatečně hlasitý, ale jeho problém je v umístění ovládání (dost často se mi stává, že ho prostě nedokážu dostatečně rychle "najít")

Prostřed, jízda
Ve městě jako doma, sem patří a vyniká zde nejvíc
Na okreskách drží krok, jen na předjíždění je potřeba víc místa.
Co se dálnic týče... sice tam žádný zákaz není, ale tohle je adrenalinový zážitek na vlastní riziko :D
*Motorku předjíždí doslova všechno (auta, dodávky, kamiony (!), ...), prostě na to nemá rychlost (potažmo výkon)

*S kopci se pere statečně, ale někdy hold dochází dech a rychlost pozvolna klesá na 70-80 km/h
*Kolonou dokáže projet jak nůž máslem. Ve městě jí defakto nic nezastaví.

Náročnost oprav
Díky konstrukční podobnosti s předchozím modelem "CBF 125" je internet plný návodů a videí, jak a co vyměnit/ opravit, takže je možné bez obav na motorce provádět jak běžnou údržbu, tak i složitější operace v případě poruchy typu "vrtání se v motoru"

Závěr
I přes to, že motorka není primárně určena na dlouhé cesty jsem s ní byl schopen za sezónu 2018 najet okolo 10.000km přes všechny druhy povrchu od asfaltu přes šotolinu a bahno až po led a sníh. Někde si vede lépe, jinde hůře. Rozhodně však nelituji toho, že jsem si jako svoji první motorku vybral právě jí - Hondí stopětadvacítkovou "Mršku", která mi byla společníkem na dlouhých výletech a dovezla mě bez remcání vždy šťastně a bez remcání do cíle cesty.

---
starý text: https://drive.google.com/file/d/1npi5XunBRwbUpdBcstFm5TpckjKsYW-Y/view?usp=sharing

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Yukish
Yukish napsal 03.04.19 v 21:31

>>mito7
litr oleje je v celém motoru a mění se každých 4000 km . za tu dobu se mi ho ztratí max dva dílky... při výměně se dolévá 800ml

mito7
mito7 napsal 27.03.19 v 07:31 10b.

To opravdu bere jeden litr oleje na 1000km? Tolik mně berou dvoutakty.

Bjorni
Bjorni napsal 10.10.18 v 10:42 10b.

No motorka je pekna, asi aj spolahliva a ak nie si moc narocny, tak vykon postaci (urcite na to aby ta odviezla tam kam chces ist) a aspon si budes vsimat aj okolie okolo cesty a budes mat krajsi zatzitok z cesty. komu vykon nestaci, by si nemal kupovat 125tku, ale za tie prachy ponukne dost muziky a je to novy stroj.

Jedine by som asi odporucil bud robit viac prestavok, alebo precalunit sedlo, pripadne ak by slo zohnat ine.

Kazdopadne zelam vela pohodovych km

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 26.06.18 v 11:31 10b.

Crowus
Crowus napsal 21.04.18 v 22:33 10b.

Tak držim palce. Já jsem z první CBF250 vyrostl za rok :) Ale byla super.

Více komentářů



TOPlist