renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Honda CB 125F (2024)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JuraV98
Vloženo 22.4.2025
Aktualizováno 22.4.2025
Zobrazeno 280x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Malý kubík, ale pořád motorka. CB 125F – a jedeš!

Více fotografii

První dojmy - Lehký motocykl s velmi dobrou manévrovatelností. Díky nízké spotřebě paliva nabízí nadprůměrný dojezd. Startování bez problémů - motor naskočí okamžitě. Brzdný účinek je vzhledem k výkonu stroje dostatečný i přes zadní bubnovou brzdu. Kombinovaný brzdový systém není špatný. Oceňuju i boční stojan – praktický detail, který potěší. Při první jízdě jsem zaznamenal menší problém s řadičkou - její poloha je poměrně nízko, což může být nepohodlné, dokud si jezdec nezvykne. Zrcátka by mohla mít o kapku větší plochu pro lepší výhled dozadu, ale funkčnost je i tak dostačující. Škoda, že nemá otáčkoměr, ten by nebyl špatný.

Motorku bych doporučil pro - Začínající motocyklisty, děvčata, pro ty, kdo nezávodí s časem, pro městský provoz

Doplňky na motorce - Kufr, držák telefonu pro navigaci, přední a zadní kamera

Recenze

S motorkami jsem poprvé přišel do styku asi ve třinácti letech. Pionýr, Babetta, následovala ČZ 175 a nyní Honda CB 125F. Jelikož se v sedle zatím udržím a chtěl jsem něco nového, co nebude vyžadovat neustálé ladění jako stará Číza, hledal jsem jednoduchý, spolehlivý, lehký a úsporný stroj. Mám rád kochací jízdy a nepotřebuji velký výkon. I když mám řidičák na všechny kategorie, na silné stroje se necítím – co se týče zkušeností. Ty stále získávám, protože jsem toho zase tak moc na motorce nenajezdil. Na internetu jsem narazil na povedené video z provozu CB 125F a bylo prakticky rozhodnuto. Jediné, co mě trochu trápilo, byla otázka mé váhy – s váhou okolo 100 kg jsem si nebyl jistý, jestli mě stroj v takové kubatuře vůbec uveze. V prodejně mě ale ujistili, že ano, jen nemám očekávat žádné zázraky. Což mi bylo samozřejmě jasné. Měli ji skladem, a tak jsem rychle sjednal pojistku, vybral peníze a jel si ji vyzvednout. Už jsem se opravdu těšil. Co se týče zajíždění, v manuálu o tom moc není, ale prodejce v souhrnu doporučil do první výměny oleje motorku „nehonit“. Což mi stačilo a je to logické. Jezdil jsem tedy v různých režimech, hodně řadil, držel motor v nižších a středních otáčkách. Vypadá to, že jsem motoru při zajíždění nezpůsobil žádnou újmu. Pořídil jsem si základní oblečení pro motorku s reflexními prvky. Zpočátku mě trochu potrápila nízko umístěná řadička. Už jsem si ale zvykl. Jednička se někdy hůř zařazuje. Pomáhá lehce pohnout strojem a znovu spojka. Na křižovatce to může způsobit nepatrné zdržení. Co mi ale opravdu chybí, je otáčkoměr – i jednoduchý informativní by byl přínos. Třeba čtyři sloupky na LCD displeji. Sedadlo by také rozhodně zasloužilo vylepšení. Je opravdu nic moc. Na delší trasy není pro mne pohodlné, a tak dělám víc přestávek. Ale vzhledem k tomu, že nespěchám a jezdím na „kochačku“, beru to, jak to je. Co se týče výkonu, po rovině motorka zvládne 90 km/h, do menšího kopce také není problém. Jakmile ale přijde větší kopec, je znát vzhledem k mé váze, že to není ideální. Občas si v těch chvílích představuji, jaké by to bylo třeba do kopce s 500ccm, ale pořád je to o dost lepší než Babetta, cyklista mě nepředjede Přední kotoučovka funguje dobře, vzadu buben, no dejme tomu. Ale trochu mě znervózňuje tenkost předních vidlic. Mám obavu, aby se při prudším brzdění nezkroutily. Motorka je vyrobená v Indii, stejně tak pneumatiky, které nebyly čínské, ale indické značky. Bohužel už dvakrát se mi potvrdilo, že v náklonu v zatáčce nemají úplně ideální přilnavost. Motorka mi začala „ujíždět“ pod zadkem – nepříjemný pocit, ale bez následků. Od té doby do zatáček tedy raději najíždím pomaleji a s větším respektem. Prostě klopit se to moc nedá. Celkově vzato – Honda CB 125F je skvělý stroj pro lehčí jezdce, začátečníky nebo pro městský provoz. Díky nízké váze má výbornou ovladatelnost, motor odpovídá objemu, a i když bych ocenil otáčkoměr a určitě pohodlnější sedadlo, jsem v jádru spokojený. Na hlavní, frekventované tahy se s ní moc nepouštím – stejně tam není moc co k vidění. Prý je tam z výroby řetěz nic moc, tak potom zvažuji jeho výměnu za lepší. Motorka mým potřebám vyhovuje, také vypadá na pohled dobře. Jakmile se kdykoliv jen trochu ukáže počasí, musím se projet – i kdyby to mělo být jen na pár kilometrů. Je to radost, kterou stojí za to si dopřát i se 125 ccm.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pali3x
pali3x napsal 23.04.25 v 09:55 10b.

Skvelá motorka
Hlavne cena novej a prevádzkové náklady určite hovoria v jej prospech. Takéto 125-ky by mohli byť kľudne prístupné aj vodičom s VP sk.B...
Osobne tiež nepotrebujem veľa výkonu, ale 125 ccm (8 kW) je už predsa len trochu málo. Keď už nízky výkon, tak nejakú 350-ku = RE HNTR 350 / Classic, prípadne nová Honda GB350... alebo niečo podobné Dnes je na trhu kopec nádherných motoriek. Jedine, že človek chce cenovo veľmi dostupnú motorku (všetky spomínané sú takmer 2x drahšie).
Na druhej strane na podobných strojoch jazdí celá Ázia

Každý si kupujeme to, čo sa nám páči... U mňa to je "klasicky" vyzerajúca motorka s výkonom povedzme do 30 kW - predsa sa to už dokáže udržať v premávke bez problému

Hlavne nech jazdí a robí radosť...
Popisované "problémy" zrejme budú štandardom podobnej motorky - inžinieri v Honde vedia, čo robia... Predné vidly sú OK... Radiaca páka tiež - možno sa na tom má jazdiť v "šľapkách" ako v Ázii . Navyše motorku preverili milióny Aziatov... (vážiacích po výdatnom obede 50 kg ) Na druhej strane - motorka je v Ázii rodinné vozidlo, takže súčet hmotnosti je určite často vyšší ako 100 kg

Beranidlo
Beranidlo napsal 22.04.25 v 20:37 10b.

Řadicí páku sundej, vyhni ve svěráku víc do strany, ať projde kolem krytu alternátoru, a nasaď o jeden nebo dva zuby víc nahoru. S tím originálním nastavením by člověk musel mít gumový kotník a taneční polobotky.
Když ti to ukazuje 90 km/h, tak skutečnost je 84. A nejlepší gumy na to jsou Michelin City Extra, ale ani těch originál čínských není potřeba se bát. Jestli ta nejistota v zatáčce nebyla způsobená spíš tím obřím kufrem metr za zadním kolem. Svíčku nezapomeň vyměnit každých 12.000 km, vzduchový filtr vypadá, že má kapacitu tak na 50.000 km, ventilové vůle drží a není potřeba je moc řešit. Ani tu přední vidlici. To je tak všechno, na co jsem si vzpomněl ...

callowsick
callowsick napsal 22.04.25 v 19:29 10b.

Více komentářů



TOPlist