PROFIL MOTORKY

Honda CB 125F (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Dubix
Vloženo 14.8.2022
Aktualizováno 21.9.2022
Zobrazeno 965x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Nenáročné, ekonomicky velmi výhodné přibližovadlo na dojíždění do práce a projížďky okolo komína

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Motorka skladem, profesionální instruktáž při předání panem Kvítkem

Výška jezdce: 172 cm

První dojmy - Největší předností CB125F je určitě cena a spotřeba, potěšil i centrální stojan v základní ceně. Na levnější dvácu vypadá pěkně, takže většina motorkářů i odpovídá na pozdrav :) Vybral jsem jí nakonec jako levnější a zábavnější alternativu ke 125 skútrům. Oproti nim sice vypadá subtilněji a taky na mě sice víc prší a fouká, ale zase si na klikatých silničkách cestou z práce můžu trochu zablbnout, aniž by dřel plechem o zem.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce. Na denní dojíždění do práce / školy pro klidné jezdce, co hodně koukají na nízké provozní náklady a kteří snesou specifický jekot vytočené dvácy Do města a na silnice 2 a 3. třídy

Recenze

Pokukoval jsem po nějakém novém přibližovadle spolehlivé značky na dojíždění do práce - primárně po městě a silnicích 2. a 3. tříd, s maximálkou přes 90 km/h, delším dojezdem (nebavilo by mě časté tankování) a se spotřebou ideálně do 2l / 100 km.
Původně jsem koukal spíš na skútry, ale když jsem narazil na CB125F, bylo jasno.
Koupil jsem na přelomu srpna/září 2021 a ještě tentýž rok jsem najezdil přes 3.000 km.

Dojíždím za prací cca 35 km do centra Pardubic po silnicích 2. a 3. tříd, kde se motorka cítí nejlépe. Silnice 1. třídy a vyšší už pro 8 kW motorku moc nejsou - tam ten výkon prostě chybí (a tudíž je to za nižšího provozu příliš velká nuda a za vyššího příliš velký adrenalin).
Maximálku má CB125F model 2021 psanou 95km/h. V ideálních podmínkách (tj. na rovině, kvalitním povrchu, v bezvětří a s přikrčeným jezdcem) dosáhne na tachometrových 105km/h. S větrem v zádech, či z kopce asi i o trochu víc. Ale do práce se jezdí v podmínkách, které mají k ideálu daleko - při podzimním protivětru má kolikrát problém udržet i 85 km/h.
Nedostatek výkonu výrobce musel kompenzovat krátkými kvalty, ale i tak výkon chybí při potřebě výraznějšího zrychlení. Třeba při předjíždění, pokud před vámi jede jouda v klobouku 80-85, tak bezpečné předjetí už chce fištróna a hodně předvídat dopředu...

Motorka je lehoučká a na úzkých kolech, což může být v hustém městském provozu (pokud zrovna není kluzko) výhoda. Za městem už je to nad 85 na horších silnicích taková uskákaná koza, navíc ne každému je specifický jekot vytočené dvácy příjemný. Ale při kratších jízdách to ještě není obtěžující.

Spotřebu udávanou výrobcem coby 1.5l/100km při jemném stylu jízdy (zajíždění) palubní počítač potvrdil. Dlouhodobou kombinovanou spotřebu aktuálně držím na cca 1.75l. Ale je fakt, že v okolí nemáme žádné kopce, já jsem jezdec "asijského" vzrůstu a plyn málokdy držím úplně nadoraz déle, než je nutné - on ten poslední centimetr pootočení rukojeti je na rychlosti znát minimálně, zatímco okamžitá spotřeba v tu chvíli letí téměř o litr nahoru. Mimo město se tak nejčastěji pohybuju někde mezi tachometrovými 85-95km/h.

K převodovce - na křižovatce občas nezapadne jednička hned napoprvé, ale stačí maličko uvolnit spojku a napodruhé už tam spadne. Ostatní rychlosti bez problému. Otáčkoměr bohužel chybí, řadí se po sluchu - tj. v momentě, kdy motor začne kvičet "iííí". Kdo by kvičení na nižší rychlostní stupeň ignoroval, toho donutí přeřadit omezovač (přerušované snížení výkonu).

U plynu je velmi citlivý nástup mezi volnoběhem a záběrem, takže při pomalém popojíždění v zácpě to chce víc pracovat se spojkou, aby se člověk vyhnul cukání. A nebo tu zácpu prostě projet :)

Výkon přední brzdy je adekvátní k výkonu, váze a maximální rychlosti motorky. I když po přesednutí z většího stroje má člověk chvíli pocit, že Hondička vůbec nejede a nebrzdí (ale taky nic nežere). Každopádně při brždění si většinou pomáhám i motorem. Zadní bubnovou brzdu moc nepoužívám, ale pro mírné přibrždění nebo pro zastavení v kopci splní svůj účel. Při sešlápnutí se postupně připojuje i přední brzda, což pokud člověk začíná s ježděním je určitě k dobru - chce to ale víc prošlápnout.

V recenzích si občas nějaký chytrolín posteskne, že motorce chybí 6. rychlostní stupeň, širší pneu a nějaký koník výkonu navíc. To už by ale nebyla levná CB125F, nýbrž CB125R s úplně jinou cenovkou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 22.09.22 v 13:58 10b.

Fajn motorka

Dubix
Dubix napsal 19.08.22 v 17:38

pro valentinow123:
Pokud se nepletu, tak je to nejlevnější dváca japonské značky. Jasně, vyrobená italem, ale věřím že kvalitu na výstupu si japonec dokáže ohlídat. Co jsem koukal, tak mají CB125F jedno z nejnižších total cost per ownership, ale u téhle to ukáže až čas...

Daarcilama
Daarcilama napsal 19.08.22 v 05:40 8b.

To je parádní mašina. Já měl jejího předchůdce. Vstřikování žádná spotřeba. Na hlavních tazích kde lidi porušují rychlostní limity je to dost na hraně, ale jinak paráda. Líbí se mi na té nové ty LEDky a svítící blinkry. To moja nemívala. Jediná věc co mě na té nové štve jsou ty pevné stupačky. Prostě tam navařili tyč a navlékli gripy. Ta moja co jsem míval měla normálně sklápěcí stupačky a uměl jsem s něma v zatáčkách šoupat po zemi. Tady bych se asi trochu bál.

Vasko969
Vasko969 napsal 17.08.22 v 17:46 10b.

Skvelé moto na kratšie trasy.

valentinow123
valentinow123 napsal 16.08.22 v 18:58 10b.

zas tak levna CB125F neni...

Více komentářů



TOPlist