renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio X10 350 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník johny.mnemonic
Vloženo 28.7.2017
Aktualizováno 22.8.2017
Zobrazeno 4 087x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velmi pohodlný skútr, který se nebojí ani cestování po dálnici na delší vzdálenosti.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Jiří Velikovský - Scooter boom (Če - Osobní jednání super, ale přes mail/sms/telefon dá spoustu práce pána uhnat. Na plnou moc pro přepis jsem čekal skoro dva týdny...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kymco Downtown 350i: Super jízdní vlastnosti a mnohem lepší brzdy než X10, ale nebyl tak pohodlný a byl bez jakéhokoliv příslušenství za vyšší cenu.
Kymco Xciting 400: Nakonec jsem se nedostal ani ke zkušební jízdě. Bazarové jsem nenašel a navíc mě odradil i malý prostor pod sedlem.
Gilera Nexus 500: Jediná kladná věc byl výkon motoru. Jinak posaz jako na kancelářské židli, kdy při mých 178cm mi řidítka naráželi do kolen a do plexi jsem se mohl zakousnout, jak bylo blízko před helmou. Zkrátka mi to ergonomicky vůbec nesedlo.

První dojmy - První dojem po přesedlání z motorky samozřejmě moc pozitivní nebyl, ale nakonec se mi líbí, jak je těžiště nízko a i s těmi ohromnými rozměry a váhou X10 lze manipulovat docela snadno. Do zatáček se díky tomu skládá opravdu snadno, ale asi mi bude nějakou chvíli trvat, než najdu odvahu to víc sklopit. Pořád mám pocit, že se to nějak podivně vlní:-) Můj servisák se jen smál a říkal, že to je ten rozdíl mezi tím, kdy na motorce je zadní vidlice k motorce přidělaná přes ložisko a na skútru je zadní kolo i s motorem se zbytkem stroje spojené párem gumových špalků :-D Tak až si zvyknu a přestanu se bát to klopit, dám vědět.

Motorku bych doporučil pro - Skútr je asi nejvhodnější právě na dojíždění do práce i z větší vzdálenosti - tedy zahrnující i rychlejší přesuny po dálnici či silnicích s vyšší povolenou rychlostí. Na ježdění čistě po městě je to zbytečně velký a výkonný stroj. Tam jeho silné stránky nejen nevyniknou, ale asi je ani nedokážete využít.

Doplňky na motorce - Variátor Malossi Multivar 2000 + kevlarový řemen Malossi.
Laděný výfuk Akrapovič.
Kufr Givi Maxia s opěrkou a brzdovým světlem.
Cestovní plexi Givi D5604ST.

Recenze

Rozhodnutí koupit skútr bylo čistě praktické. Potřebuju denně dojíždět do práce a na velké motorce to není nic pohodlného. Člověk pořád řeší jestli bude zima, bude pršet, atd. Hledal jsem něco, co se nezalekne nejen počasí, ale ani dálnice, páč to mám do práce 25km po dálnici a pak dalších 15km městem.

X10 350 u mě zvítězila především díky pohodlí které nabízí. Jsem celkem malej (178cm), ale stejně jsem jinde než na X10 nemohl pořádně natáhnout nohy.
Jinak dalším důvodem byl výkon a pak asi i vzhled.

Původně jsem chtěl projet skútrů víc, ale nakonec jsem zvládl jen Nexus 500, Downtown 350 a X10 350. Nexus mi vůbec nesedl ergonomicky a Downtown byl výkonově i vzhledově srovnatelný, ale nakonec prohrál cenou a částečně i pohodlím (nohy jsem úplně nenatáhl a se standardním plexi mi foukal největší nápor přímo na spodek hledí helmy).
X10 tedy zvítězila hlavně finančně, páč se mi jí podařilo koupit už s Givi turistickým plexi a Maxia kufrem v plné výbavě (opěrka, brzdové světlo) a třešničkou na dortu bylo, že skútr dokonce měl už i laděný výfuk Akrapovič a variátor od Malossi. Minimálně kufr a nejspíš i větší plexi bych musel na cokoliv jiného dokupovat...

S turistickým plexi skútr jede výrazně hůř od 100 km/h nahoru, takže jsem první dva týdny jezdil s originálem a užíval si jízdu dálničními rychlostmi. Skútr nemá problém do 120 km/h svižně zrychlovat a i potom se dá o akceleraci mluvit až do 140 km/h. Pak skončí variátor s prací a nechá další zrychlování na otáčkách motoru a to už se pak šplhá velmi pomalu cca na tachometrových 155 km/h, kde vše končí. Jezdil jsem tedy spolu s auty 130-140 km/h a neměl jsem problém, že bych byl brzdou provozu.
Nicméně pak jsem si spočítal spotřebu, vyšlo mi přes 4,5 l/100km a začal jsem přemýšlet
Nakonec jsem dal zpět turistické plexi a zkouším pohodovou jízdu do 120km/h, kdy maximální zátah motoru používám jen výjimečně na rychlé předjetí, když je málo místa.
Pokud to nepřinese snížení alespoň o litr dolů, tak budu znovu hodně přemýšlet
S tím turistickým plexi totiž jakékoliv větší zrychlování končí kolem 100 km/h. Na těch 120 km/h se to pak rozjede relativně použitelně, ale zrychlování ze 120 km/h dál už je problém. Pokud to člověk chce trápit a počká s vyvráceným zápěstím dost dlouho, vyšplhá se to na 140 km/h, ale tam je pak definitivně konec.
V podstatě se dá říct, že se charakteristika zrychlení posune o 15-20 km/h dolu oproti originál plexi.
Výhodou ovšem je, že i v celkem silném dešti jsem přijel domů relativně suchej, a zdaleka na mě tolik nefouká. Takže i pokud bych rezignoval na spotřebu a vrátil se k origo plexi a vyšším rychlostem, tak na zimu tam půjde určitě zase to turistické. Případně koupím nějaké polohovatelné (třeba Givi Airflow AF5601) a vytáhnu ho nahoru jen za špatného počasí

Skútr jsem zkusil také vzít na okresky a pořádně ho protáhnout zatáčkami. No, není to motorka
Sice to zvládl celkem v pohodě, ale na zábavné průjezdy zatáčkami je potřeba jeho maximální výkon a i tak ho někdy není dost. Navíc dávkování výkonu na zadní kolo přes variátor je snad ještě horší práce, než jízda s autem, které má velkou turbo díru. Dlouho trvá, než se po otočení plynem začne něco dít. Nebo přesněji ono se začne něco dít hned, ale to něco je růst otáček motoru, a až následně po chvíli teprve nastane zrychlování. Navíc díky tahání maximálního výkonu z motoru v podstatě neustále bych dle čísel, která svítila na palubním počítači očekával spotřebu 5,5-6 l/100km, což už je spotřeba skoro jako u mojí CBF600-S, kde je ale zážitek o poznání někde jinde...

Takže verdikt zatím je, že X10 350 je pohodlný cestovatel se spoustou výkonu na předjíždění ve městě i mimo město a pořád dostatkem výkonu pro svižné svezení na dálnici, ale nemá ambice na nějaké emotivní zážitky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Trinnlee
Trinnlee napsal 04.08.17 v 06:51 10b.

Krásný skútr...a super recenze..

johny.mnemonic
johny.mnemonic napsal 01.08.17 v 03:19

Ondrus84 -> Tak záleží na co to chceš Pokud na adrenalinové proplétání se mezi auty, tak Beverly bude nejspíš super.
Na Beverly si ale zase moc pohodlí na delší cestu neužiješ a ve špatném počasí se neschováš.
Ale jinak souhlas. Je to designovka a je to obrovský

HONZAKK -> Kdybych to měl na zážitkové projížďky, tak spotřebu neřeším, ale u stroje na denní dojíždění do práce mě ekonomika provozu docela zajímá. Jinak spotřeba je samozřejmě odvislá od stylu jízdy. Třeba Gandalf007 s tím jezdil dlouhodobě za 3,2...ale tak nějak začínám tušit, že to bylo hodně kochačkové tempo po okreskách...dálnic tam nejspíš moc nebylo.

Ondrus84
Ondrus84 napsal 31.07.17 v 20:27 10b.

Super recenze, přesvědčila mě o tom,že je to prostě designová kráva,ale chce to 500ccm nebo menší mrštnější stroj jako je třeba Beverly Osazený stejným motorem,děkuji a ať slouží

Tomlon
Tomlon napsal 30.07.17 v 23:32 10b.

Mám X10 500 a spokojenost. Ať slouží!

HONZAKK
HONZAKK napsal 30.07.17 v 20:55 10b.

Ahoj,recenze dobrá,ale přestaň řešit spotřebu,dolu se moc nedostaneš...Měl jsem T maxe,ten jezdil za 5,5l a vice,pak honda SH300,ta 4l a více.nyní mám Majesty 400,ta jezdí 4l a více. Zkrátka když chceš z kamen teplo tak musíš přikládat...Nebo pak by bylo řešení jít do Honda Integra,kamarád tvrdí že jezdí do 3lt.

Více komentářů



TOPlist