renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 850 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MAJKL.2005
Vloženo 25.6.2017
Aktualizováno 27.3.2019
Zobrazeno 3 482x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Velký a vcelku těžký cesťák, který svým krouťákem a zvukem dělá radost. Ten krouťák ale není zadarmo, způsobuje vír v nádrži

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: důvod neuveden
Kawasaki KLE 500: důvod neuveden
Yamaha XTZ 660 Tenere: důvod neuveden

První dojmy - Velká, robustní, vcelku těžká na manipulaci, relativně nízká, na roky nadasová, každopádně mi bylo jasný, že do terénu se s ní asi moc nepodívám. Sama o sobě by asi zvládla nějaký lehčí terén, ale absence šusplechu a stupačky na gumových silentblocích spolu s výfukem omezující jízdu ve stupačkách ve mě budí dojem, že inženýři na tuhle variantu příliš nemysleli.

Motorku bych doporučil pro - cesťáky, co očekávají od motorky univerzálnost na asfaltu navíc pro ty, co nemají možnosti kupovat GSa za 200 000

Doplňky na motorce - padáky RD moto, tachometr Sigma, plexi Givi, Monolock Givi, kryty páček, širší řídítka, off-road stupačky, nástavce řídítek

Recenze

Jak jsem naznačil, motorka primárně určená na asfalt, kde máte díky motoru dostatek krouťáku kdykoliv potřebujete, ani jí moc netočím, nejlíp jí je v pásmu od 3-6 000 rpm, samozřejmě, že umí i víc toček, tam ale ten výkon podle mě není přímo úměrný točkám. Nehledě na to, že když se jí dá za ušiska, tak si nějaký ten olej vezme, po dvou dotankování dolévám cca 1,5 deci oleje, abych měl vždy na horní rysce. O měření hladiny oleje se už rozepisovat nebudu, je to potupný obřad, kde se člověk sklání před motocyklem a doufá, že jej neuzemní. Pomohly mi na to padací rámy, za které motorku chytnu a nechá se udžet ve vertikálu bez velkých vzdorů. Jako velké plus hodnotím nastavení přední vidlice, kde se pomocí šroubováku pohodlně nastaví tvrdost přední vidlice a výsledek je znatelný, takže teďnemůžu říct, že by se motorce potápěl předek při ostřejíšm brždění, zíroveň při poletu na rozbitější silnici mi nevytluče všechny zuby a nevyhodí ramena z kloubních jamek. Co se brzd týče, tak dostačující, brzdný účinek dostatečný i při používání dvou prstů, když používáte razantnějí i zadní, tak se dočkáte efektního sklouznutí zadku, obzvlášť na nějakým bordýlku. Přisuzuji kompresi dvouválce. Takže na co je vlastně tahle motorka dobrá ??? Univerzál, kterej vás sveze po městě (ale nebude tak hbitej a funky), potahá po rozbitějším terénu, kde vyžehlí nerovnosti, nebo i když mám chuť na nějaký zatáčky, tak mi nabídne vybláznění i tam. V zatáčkách pocitově s ní nejsem pomalejší, jak např. s litrovým raptorem, což samozřejmě svědčí o tom, že jsem potenciál raptora nedokázal využít. Co se týče výfuku, tak série je příjemný ticháček, kterej neotravuje při delší cestě, ale jak jsem psal, je zde problém v jízdě ve stoje ve stupačkách, kde se patou dost opírám o výfuky, což je divný, navíc, když jsou stupačky "gumový" a promačkávají se víc, když si do nic stoupnu plnou vahou, to mi moc nesedí. Dal jsem širší řídítka, origo posez nebyl špatnej, ale jsem zvyklej na široký rudly, tak jsem neodolal. Padací rám jsem dokoupil, kdybych přecijenom chtěl někam na polňačku nebo šotolinku, plexi od Givi jsem chtěl dát pryč, ale parádně odstíňuje vítra a při 160ti na mě téměř nefouká, což je ohromně pohodlné. Na motorce jsou ještě detaily jako monolock od Givi na 3 kufry + zlaté gripy a kryty páček, digi tachometr pořízený hlavně díky absenci hodin na palubovce. Spotřeba cca 6,5 - 7l max.

Edit: Po rozčarování ze stupaček na gumových silentblocích jsem z ebay objednal offroad stupačky a obešel silentbloky pomocí podložek. Musím říct, že mám z motorky daleko jistější pocit a motorka je čitelnější. Pokud nejezdíte vyloženě dálky, kde by vás vibrace obtěžovaly, je to rozhodně čitelnější motorka.

Co se spotřeby týče, tak jsem jí měřil, po najetí 1300 km bylo potřeba dolít 4dl oleje a to jsem semtam mršce protáhl pérka. Holt tyhle motorky olej baští, ale nenechat se odradit, naučit se po každé vyjížďce za tepla zkontrolovat olej a je to cajk

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milomoto
Milomoto napsal 16.03.18 v 22:39 7b.

Ne,že jsi potenciál Raptora nedokázal využít..., spíš to svědčí o tom, že tahle 10.ventilová "potvůrka" umí v zatáčkách a vůbecna silnici docela zajímavé "kousky", které nezvládne kdejaký čtyřválcový "litr"... sice s max. výkonem dost "brzo končí", ale čas, za který i při své nemalé váze ten výkon vyvine... je nejen super, ale i dost "návykový"... měl jsem kdysi R1 a z důvodu velkých fin. problémů jsem ji musel prodat..., když jsem se z toho "bordelu" po pár letech vyhrabal..., koupil jsem na "rozježdění" TDM 850 4 TX (2002)..., ...
...a mám ji dodnes..., ta motka mě "chytla"..., je "zábavná" , má obrovský potenciál..., že nejede 300?.. a co?... Je "hravá"..., je zábavná, kdo se naučí ji opravdu "využít"... tak je to bezkonkureční silniční "zabiják"... za naprosto "bezkonkurenční cenu"... Je to motka, co tě naučí jezdit..., chyby moc ráda neodpouští..., a to je dobře!...

ganmiki
ganmiki napsal 04.07.17 v 15:38 10b.

Vítej v klubu, kdyby něco tak jsme tady:
http://www-tdm.cz/TDM_forum/

greydog
greydog napsal 02.07.17 v 11:10 10b.

Tentum
Tentum napsal 27.06.17 v 18:01 10b.

Tuhle motorku jsem měl, super, hlavně si hlîdej olej.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 25.06.17 v 22:11 10b.

Více komentářů



TOPlist