renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 850 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Trisp
Vloženo 18.5.2011
Aktualizováno 21.2.2016
Zobrazeno 3 667x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka, kterou jsem původně vůbec nezamýšlel kupovat, ale nyní bych neměnil. Snad jen za TDM 900. Naprosto vynikající stroj.

První dojmy - První dojmy z jízdy? Před tím jsem sedlal jen Jawky, takže dojem...uááá, kuuurvaaa, mě to asi urve rukyyy... :D :D :D

Doplňky na motorce - Kufry Givi - 1x Maxia E55N, 2x E41NN boční se stříbrnými, lakovanými víčky, dodělaná kontolka mazání, držák navigace, 2x zásuvka 12V

Recenze

Na TDMka, zejména 850ky jsem četl spoustu různých recencí, od hanlivých, až po pochvalné. Zde jsou má srovnání s obecně platnými "pravdami" o TDM:

- vysoká spotřeba oleje - někteří udávají i to, že TDM 850
umí schlamstnout celou náplň za pár km. Moje zkušenost -
stroj, jež sedlám, má najeto přes 40tkm, v letošní sezoně
najeto od výměny náplní něco málo přes 2700km, zatím
jsem nedolil ani deci oleje. Spíš je to o tom, jak
se kdo k motorce a motoru chová...když se motoru dává
"pokouřit" za studena, pak nemá žrát olej...ale to
začne žrát každej motor, ne jen na TDM :o)Kdo s čím
zachází, s tím také schází, že jo.

- vysoká spotřeba paliva - u mě dlouhodobě cca +-6,2L
a to nejezdím nijak ekonomicky, takže nic hrozného.

- přílišné vibrace - Nejsem si vědom nějakých
nepříjemných vibrací. Čtyřválec to rozhodně není,
takže co by se od dvouválu dalo čekat, je nadmíru
snesitelné.

TDMko je naprosto poslušný stroj, čitelný v zatáčkách, s perfektním zátahem ve všech jízdních režimech...na silnici se nemusí stydět při vyjížďce se silnějšími kolegy a v lehkém terénu také neudělá ostudu. Co dodat? Univerzální stroj s perfektním designem, který osloví i po deseti letech od ukončení výroby osmsetpadesátek.

Doplněno 16.12.2011:

Ke spotřebě oleje: Za letošní sezónu nájezd 7200km, nikam daleko, v podstatě jen kolem komína a malý výlet v Rakousku a denně (80km) do práce. Vypozoroval jsem, že TDMko, pokud se s motorem jezdí pod 6000ot./min, tak olej téměř nebere. Jakmile ale najedu na dálnici a motor kroutí přes tuto hranici, tak olej mizí a to značně rychle. Například cesta po dálnici D2 Břeclav - Brno a zpět s jízdním režimem "co to dá" = 0,7l oleje v trapu. A to navíc jen sporadicky, zkoušel jsem to cca 3x... z toho jednou zmizelo 0,7, podruhé asi 0,25 a potřetí se zdálo, že nevzal nic. Chová se to dost záludně, ale vyřešil jsem to trošku kontrolkou tlaku mazání(abych věděl, co se děje) a samozřejmě poctivou kontrolou stavu oleje téměř po každé vyjížďce... vyplatí se to. Abych to tedy shrnul...můj povoz si za těch 7200km řekl o 1,5 litru oleje navíc. Takže to suma sumárum, jestli dobře počítám, vychází cca 0,2l na tisíc...což není nic hrozného - je to jediná věc, která mě u TDMka trošku zaráží, jinak za celou dobu sezóny nebyl s motorkou nejmenší problém. Jetá za každého počasí... nemůžu si stěžovat. Super stroj.

Doplněno 21.2.2016

Téměř po pěti letech stále od posledního komentáře stejná motorka. Za tu dobu přibyly tři kufry Givi, vyměnil jsem zrcátka a blinkry. Musím říct, že jsem s TéDéeMem strostl natolik, že mi bylo a je líto jej vyměnit. Jiný, tak univerzální typ motorky snad neexistuje. Na silnici se nemusí stydět v porovnání se silnějšími kolegyněmi, polní cesty a jízdu v terénu si dává s takovou grácií, jako čistokrevný enduro. Jezdím teď o dost méně. Přišla rodina, děti. Motka má teď skoro 90tkm. Na její pochvalu musím říci, že mě nikdy nikde nenechala, nikdy se na ní nic nepokazilo a nikdy jsem nic nedělal s motorem, ani jinými důležitými konstrukčními prvky. Jen běžná a PRAVIDELNÁ údržba. Jestli to dobře počítám, tak jsem na ní od roku 2010, co jí mám, najel cca 40 000km bez jediné ztráty kytičky. Jo, pardon. Jednou mi při zpáteční cestě domů ruplo na Rohlence spojkové lanko. Vyřešila to elektrikářská čokoláda a kombinačky, půjčené od hodného kamioňáka. Za mě motorka s maximálním hodnocením.
Bohužel se mi v srpnu 2015 stalo, během těch úporných veder, že řidič nevydržel. Normálně regulerně jsem za řídítky usnul, nebo měl mikrospánek, nebo nevím. Zkrátka a dobře jsem se vzbudil až ve škarpě za zatáčkou, kterou jsem projel rovně. Vůbec si nepamatuji nic. Naštěstí to bylo hned za obcí, kterou jsem předtím projel při vědomí, tak jsem nejel moc rychle. Každopádně následky: Motorka dva kotrmelce, orvané plasty, blinkry, zrcátka, ohnuté přední vidle, jeden výfuk K.O. Motor běží. Řidič: Naražené rameno, kyčel, pár podlitin, roztržená bunda, odřená helma, prasklý páteřák (ještě že jej mám a nedám na něj dopustit), jinak nic. Víc stěstí, jak rozumu. Oprava motorky probíhá, ani nebude nijak nákladná, takže v sezoně 2016 určitě jezdím dál. Chybami se člověk učí a když je vedro, pít hodně!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Trisp
Trisp napsal 17.07.18 v 16:34

To MAJKL.2005: Pokud jde o terén s grácií... každý asi máme jinou představu, to je všechno. Na ryby, po šotolině, po polní a lesní cestě, po hrázi řeky... kamkoliv si vzpomenu, tak jedu a dojedu. Bez problémů. I bez špalků. V sedě i ve stoje, i když jsou stupačky uložený na gumách. Letět na plnej kotel, zapřenej ve stupačkách na stojáka, hrb nehrb, rušit zvěř a všechny lidi okolo, dělat bordel a nasírat vlastníky pozemků... je asi taky umění a je na to potřeba jiná motorka, to uznávám. Jízda v terénu není jako jízda v terénu. V Albánii, v Rumunsku si naložený TDMko předlo v kopcích a horách na něčem, co velmi vzdáleně připomínalo cestu stejně tak dobře, jako GéeSa v úplně jiný cenový kategorii... Dokonce bych řekl, že díky tomu, že je TDM lehčí než opěvovaná bavorská vrtule, tak je z toho člověk i míň nadřenej... nevím. Vidím, že TDMko máš taky, nevím co na něm máš najeto a kde všude jsi na něm byl, kromě - bez urážky - zmrzliny vedle ve vsi, ale já na tu motorku prostě nedám dopustit. To je všechno.

MAJKL.2005
MAJKL.2005 napsal 17.09.17 v 20:57 10b.

nevím, jestli se ztotožnit s větou, že si TDM dává terén s grácií, jako čistokrevné enduro. Na fotkách teda ani nevidím, že bys nějaké špalky měl, za mě teda TDM v terénu propadák. Je to špatně od podvozku po rozvržení ovl. prvků. Podle mě je to tak na přejetí polňačky v sedě.

p.epanica
p.epanica napsal 03.02.14 v 19:20 10b.

ať dobře šlape ...

Palika
Palika napsal 30.01.14 v 16:01 10b.

Dávam len za pravdu kto sa ako k moto chová tak mu služi .davam 10b Palika

danny3716
danny3716 napsal 24.09.13 v 12:15 10b.

Máš to hezky popsaný a vypadá suprově kolego

Více komentářů



TOPlist