PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 850 (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Driver-toys
Vloženo 6.9.2009
Aktualizováno 27.2.2016
Zobrazeno 17407x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


TDM je mou čtvrtou motorkou, byla to láska na první pohled...;o) !

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XRV 750 Africa Twin: Oproti TDM již (tenkrát) byla Afra dražší a peníze na ní nebyly.

První dojmy - Na první dojmy už si moc nepamatuju, ale byl jsem z ní trochu zmatený - dlouhý čumák přede mnou, síla pode mnou.. Po pár km jsme si sedli a ikdyž jsem první jízdou vezl tuhle dámu domů 340 km, nebyl jsem z toho unavenej - posez na ní je opravdu cestovní ;-).

Motorku bych doporučil pro - Pohodářům a všem co chtějí jezdit po našich "krásných" silnicích.

Doplňky na motorce - Padací rámy, široká motokrosová řidítka s hrazdou, blástry Acerbis s nástavci, gelové sedlo, nosič na 3 kufry, čiré ledkové zadní světlo, laděné výfuky Škorpion, K&N filtr, hliníkový kryt motoru, vyžší štítek + navýšení, enduro stupačky, čidlo oleje, miniblatník z BMW 650 F, centrální stojan, zvýšení řidítek, prodloužení předního blatníku, přídavná světla upravená na LEDky, mřížka světla, pásky na ráfky, podložené pružiny v teleskopech, elektrické palivové čerpadlo, zásuvky 12V (jedna na palubovce, druhá pod sedlem, pancéřový hadice, zadní padáky..

Recenze

Před TDM jsem měl jednoválce znichž nejvíc bych pochválil italského Baworáka 650F. Ta byla skvěle ovladatelná, lehká, sedla hned do ruky..jen ty vybrace...

Tuhle Yamahu mám již sedmým rokem a myslím že se s ní už nerozloučím. Uchvátila mě svým vzezřením, výrazem a tím jak byla velká. Musím říci, že tomujde ruku v ruce i hmotnost a tak při svých 240 kg není zrovna Pionýr! Na cestování hlavně po našich silnicích si myslím že super volba ;o)! Posaz naprosto skvělý pohodlný, žádné hlavou napřed... Sice řadový dvouvál taky nějaké vybrace má, ale dají se snést. Při cestování v jednom jsou skoro neznatelné,jsou znátaž při zatížení. Jinak se s ní dá jet od volnoběhu a od 3 tisíc otáček se dost probírá k životu. Laděný výfuk posunul hranici asi na 2,5 tisíce otáček.

Doposud jsem s ní žádnou závažnou opravu neměl krom z počátku za vidle, brýle a gufera, bo jak již tomu bývá byla položená a některé závady se vyvrbily až když jsem ji dovezl dom... Jinakběžné výdaje za olej, destičky, gumy a pod. Dost bych japončíkům vytkl dostupnost na svíčky, baterii (ikdyž ta je bezúdržbová..), vzduchový filtr a karbce..:o( u toho aby člověk rozebral skoro polovinu motorky.. Hodně mě dostala spotřeba - spousta lidí mě odrazovala, že TDM baští jako auto, ale já na nádrž jezdím 350 km a dotankuju něco málo přez 12 litrů, což není celý její obsah. Při jízdě po dálnici sólo s bandáží a dle předpisů mi vyšla spotřeba na 4,5 litru na 100 km. Běžně se do pěti vejdu a když chci, dostanu se i na 4,2 litru, což klidně odpřísáhnu a věřím že by šla i níž! Jasně, nelítám s ní 200 km/h a nejezdím stylem plyn-brzda.. Prostě pohodová jízda..

Letos (2010) jsem na ni vyrobil padací rám ("EVO 1")

a přidal široká motokrosová řidítka se kterými se teď mašina lépe vede, ikdyž z počátku to byl docela dost nezvyk. Jezdím s ní i v lehkém terénu, proto jsem ji obul do endura (Haidenau K60) a jsem spokojen i na silnici.

Není to zrovna jednička mezi motorkami (ten kdo ji má ví své), ale určitě byla průkopnicí, předběhla svou dobu a je krásná i teď, některým se líbí víc než novější 900.. No holt jak říkám - když ji miluješ, není co řešit :o))!


Během doby co jí mám došlo k mnoha změnám včetně laku.. Řešil jsem i nové padací rámy a ani ty co jsem vyrobil a používám teď určitě nejsou poslední "EVO3" :oD (předtím "EVO2" které vyrábí Tomáš z RD-moto - ) .. Napasoval jsem miniblatníček z BMW 650 F, který se mi na mé bejvalce moc líbil a po nějakých těch rádoby laďácích na jedné straně pořídil dva pořádný (svody od Creptuse).


Zvíšil jsem turistické plexi - ikdyž nejsem zrovna habán (177 cm), při vyžších rychlostech mi to házelo s hlavou - mám teda přilbu s kšiltem, ale jinou bych nechtěl! Po této úpravě je to pohoda ;o) Mám 3 možnosti nastavení a už na té nejnižší je poznat zlepšení..:o)
Koupě kufru MAXIA s 55 litry byla též dobrá investice. Byť pořizovačka 5 litrů :o/, ale i s brzdovým světlem a dálkovým otvíráním. Teď už ve dvou nemusím pokaždé brát 3 kufry, tedy při cestování na víkend.
Další do čeho jsem se pustil je kryt motoru. Pokoukal jsem po internetu co nabízejí firmy na jiné motorky, bo na TDM se nenabízí nic! Pak jsem zkoušel udělat nějaké tvary z "papundeklu". No padlo jich mnoho, než jsem byl alespoň trochu spokojen s výsledkem :oD.

Pak udělal "šustplech" z plechu a zkusil nasadit. Docela se podařilo, ale byl moc těžký. Takže konzultace s kamarádem a následné překreslení do počítače. Pro laiky dost těžký oříšek, ale Venda se s tím popral. Padlo pár piv a něco Rumu a po zhruba 3 týdnech (po chvilkách!) bylo hotovo. Odeslal jsem prográmek dalšímu kamarádovi a ten mi vše vypálil do hliníkových plechů o síle 3 a 2 mm.

V práci na ruční ohýbačce jsem plechy naohýbal a dal na svaření v jedné firmě u nás v okrese. Šikovný svářeč, též motorkář..povařil plechy z obou stran. Sváry vypadají hezky, tak jsem je zatím nijak nezalešťoval.

Poté jsem už jen vymyslel držák dozadu na motorku, aby byl pevně kryt přidělán a tady je výsledek ;o)


Dalším krokem bylo sedlo. Nechal jsem si ho udělat u firmy DDT Custom Mohelno. Zatím jsem ho jen projel kolem komína, uvidím až pojedeme delší cestu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Driver-toys
Driver-toys napsal 30.04.16 v 18:22

Už pár sezó není moje.. Centrál jde samosebou přidělat, levnější dělali RD-mot, ale nevím zda ho mají v nabídce pořád (zkus jim napsat mail, kontakt najdeš na jejich stránkách). Z asedlo tak jak ho vidíš tenkrát chtěli necelých 5 litrů, záleží jak moc si vymejšlíš, mě šlo spíše o to co je v něm než na něm..takže jsem neplejtval pětikylama na vyšitý znaky a podobně. Je to již pár let, stejně se tam musíš domluvit co přesně chceš, takže mít je kousek od baráku je velká výhoda.

Jara63
Jara63 napsal 29.04.16 v 09:52 10b.

Ahoj, kolik si vzali za sedlo v Mohelně. Mám to kousek od domu a zkusil bych je.
Ještě jeden dotaz. Protože jsem si pořídil TDM 850 z 96 ho roku, není tam centrál stojan. Dá se tam vůbec přidělat ? díky za odpověď. Jinak Tvá motka vypadá pěkně. Jara

Driver-toys
Driver-toys napsal 15.04.16 v 21:43

Díky za pochvalu. Udělal jsem dva kusy, druhý na jiný padáky, musel se torchu upravit, ale taky tam sednul. Okolo nějaké té sériovky jsem zkoumal - když bych dal všechny parametry na vypálení a ohnutí a protože nemám svářečku, tak by to i povařili, vyšla cena na 3 700,- Kč s tím, že já z toho nemám ani korunu! Tak sem to vzdal...
Kámoš zkoušel udělat 4 kusy, ale je to již taky více jak rok a niiiic.. Asi nemám v tomhle štěstí..

MaťoZoSlovenská
MaťoZoSlovenská napsal 13.04.16 v 15:45 10b.

Kamaráde. Ten kryt si daj patentovat a si za vodou. Krásna práca.
Ja by som si jeden taký okamžite objednal. Fakt. Technológiu máte, vzorce zrejme tiež niekde zostali uložené... Hmm?

Fruity
Fruity napsal 19.02.16 v 01:01 10b.

Tak ten spodní kryt je naprosto boží :) 10b. a ať nadále slouží :)

Více komentářů



TOPlist