renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mataludo
Vloženo 4.1.2017
Aktualizováno 18.5.2020
Zobrazeno 11 618x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Krásné a doufám i spolehlivé přibližovadlo, které by mi mělo zpříjemnit dopravu v okruhu cca 50 km od domácích souřadnic.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - Honda (České Budě - perfektní komunikace.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 150: ona ta 125 ccm se mi jednou bude lépe prodávat, navíc prodejce mi sdělil, že 150 ccm se od roku 2017 kvůli normě Euro4 již nevyrábí.

První dojmy - je to malinký, není to větší než předchozí Vision, ale po příchodu blíž to narostlo a je to větší :-) Pak chvilka zklamání, větrný štítek a kufr jsou GIVI, ne Honda... Prý by to stálo o 8000 Kč víc, tak proto. Takhle to bylo dražší jen o 4000 Kč.

Motorku bych doporučil pro - PCX 125 je ideální vozítko pro člověka který je členem dnes již skoro vymýcené tzv. střední společenské třídy obyvatel, protože ne každý je dnes schopen jen tak vypláznout 70000 Kč...

Doplňky na motorce - zatím jen držák na navigaci Garmin Oregon - pasuje perfektně doprostřed řídítek.

Recenze

1.1.2017 jsem oznámil emailem prodejci, že se 2.1.2017 stavím pro vybraný skútr který by měli mít dle webových stránek skladem, rovnou ho v hotovosti zaplatím a protože mrzne, nechám si ho od nich dovézt dodávkou. Odpověď nepřišla... Zřejmě si mysleli že jde o žertík, že ten pán je ještě v silvestrovském opojení...
A když jsem druhý den navštívil prodejnu, už měli pro mě připravený krásný PCX 125 v barvě šedá matná metalíza carbonium, které jsem dal přednost před původně zamýšlené moondust. Skútr krásně blafal, tachometr s displejem je úžasný, prostor pod sedlem obrovský, příruční schránka menší než sem čekal, ale půllitrová petka se tam určitě vejde, zásuvka tam je taky, ale k ničemu – co bych tam asi připojil... Sedadlo luxusní – potažené zdrsněnou neklouzavou koženkou, gumy Michelin, světla se mi zdálo že na první pohled nesvítí, ale ve skutečnosti svítily (bylo sluníčko), start stop systém funguje super, ujel jsem s tím jen cca 50 metrů kolem prodejny a protože mrzlo a byla mokrá a silně prosolená silnice, tak jsem využil dopravu dodávkou až domů, skútr strčil do garáže a vytáhnu ho až se trochu oteplí a hlavně oschne silnice.
Poté popíšu první dojmy z jízdy a provedu přísné srovnání s předchozí Hondou Vision 110 která jezdila výborně a byl jsem s ní moc spokojen.

15.2.2016 najeto po kouskách prvních 230 km a zde jsou první dojmy:
Startování absolutně tichý, zadní brzdu stačí zmáčknout jen lehce - ne tak křečovitě jako u Visionu 110. Chytá na drc i po mrazivé noci.
Otravná je krytka zapalování, která zapadne vždy po uzamčení řídítek a poté je nutné jí vždy odklopit speciálním plastovým otvírákem, který je součástí klíče. Je to nepraktické, neohrabané a zdržující - zvlášť když je na svazku více klíčů. Tohle může vést v extrémním případě i k odczení skútru, protože už radši ani nezamykám řídítka když si jen odběhnu na "minutku" do obchodu...
První kilometry byla přední brzda hodně podprůměrná, ale po cca 100 km si obložení sedlo a teď to brzdí pěkně – srovnatelně s Visionem.
Za tmy svítí PCX pěkně, LED světlomet vydává zvláštní bílé světlo a je plně dostačující, Vision ale s obyčejnou halogenkou svítil na dálkové světlo lépe a do větší dálky.
Blinkry jsou horší a to proto, že nemají signální cvakání a několikrát už jsem je zapomněl vypnout.
Kontrolka start stop systému se rozsvěcí při 60°C a této teploty PCX dosáhne při okolní teplotě 2°C po cca 500 metrech, takže asi za minutku a v létě to bude ještě rychleji.
Spotřeba dle palubního PC je 1,6 L při jízdě tzv. „na bublačku“ do 60 km/h, 1,8 L při jízdě 70 km/h a 2 L při normální jízdě – tj. 70 km/h po rovince, 80 km/h z mírného kopce a okolo 50 km/h po městě – toto měřeno na úseku cca 20 km. Vše ještě samozřejmě změřím po několika natankování, on ten palubní PC může totož malinko kecat
Spotřeba je tedy lepší než u Visionu 110 a to je zřejmě tím, že kapalinou chlazené PCX si udrží konstantní pracovní teplotu motoru na rozdíl od Visionu, jehož motor je vzducháč a tudíž za chladného počasí je stále podchlazen. Navíc ten rozdíl v dojezdu – nádrž 8 litrů oproti 5 litříkům, to je jiná kultura.
Co se týče zrychlení, musím se přiznat že nevycházím z úžasu! Na blbou 125 ccm je to až neuvěřitelné. Do 50 km/h je to „raketa“ a do 80 km/h je to hodně slušné. Rychleji jsem zatím nejel, ale je cítit že to má i v 80 km/h rezervičku a snadno si osmdesátku udrží i v mírných kopcích. Tachometrových 90 km/h bude tzv.„na pohodu“. V tomto má PCX nad Visionem znatelně navrch.
Jak si PCXko poradí při jízdě ve dvou, to teprve uvidím.
Dalším velkým plus jsou zavazadlové prostory. Helmu, rukavice a kuklu hodím do kufru a pod sedlo se v pohodě vejde slušný nákup. Přední schránku používám na papírové kapesníky, hadřík a powerbanku kterou mám stabilně připojenou k zásuvce kterou jsem si dovybavil USB nabíječkou Gogen CH 11.
Sedlo je pohodlné a neklouzavé, posed příjemný – po 50 km jízdě mě nic nebolí, vyšší plexi štít GIVI s nápisem HONDA funguje taktéž na jedničku a luxusní je i možnost natáhnout si nohy
Ovšem obrovský rozdíl oproti Visionu 110 je krásná palubovka s modře podsvíceným digitálním displejem s denním počítadlem kilometrů a hlavně HODINAMI! Ještě loni bych nevěřil, jak jsou hodiny návykové a praktické

17.3.2017 najeto 1150 km, skútr má za sebou první garanční prohlídku provedenou v autorizovaném servisu Honda Bartyzal v Českých Budějovicích. Použit vlastní olej Mogul Alfa 4T SAE 10W-30 API SL zakoupený v Mountfieldu za 89 Kč, celková cena prohlídky 956 Kč.

Duben 2017, precizně zajetý skútřík má najeto 2000 km, je na čase vyzkoušet maximálku
Test opakovaně proveden na rovince Pleše - Doňov a výsledek byl tachometrových 115 km/h když jsem se přikrčil za štítek. Video je natočeno z ruky telefonem Samsung Galaxy S6 - bohužel se mi podařilo dojet auto které mě zbrzdilo, ale i tak je vidět, že PCX 125 je docela žihadlo


Zatím naprostá spokojenost, skútr šlape jak hodinky.

Září 2017 - najeto je už 7000 km a tak je na čase opět napsat pár řádek zkušeností.
Musím uznat, že skútr Honda je opravdu výborný, stále jede perfektně a nikdy mě nikde nenechal.
Servis při předepsaných 6000 km jsem nechal provést opět přímo v Hondě v ČB. Pouze vyměnili mnou dodaný olej Mogul Alfa 4T SAE 10W-30 API SL, na přání seřídili dálkové světlo aby svítilo trochu dál, razítko do servisky, toť vše. Placeno 956 Kč. Ventily prý nebylo nutné kontrolovat ani seřizovat, prý se toto provede až při další prohlídce při 12000 km.
Osobně se mi ale zdálo, že od najetých cca 5000 km skútr za studena nestartuje tak jako dříve - na dotek startéru "blum!"
Toto se ale opravilo samo poté, co jsem byl přinucen hlídkou VB na dálnici cestou do Prahy opustit pohodovou jízdu odstavným pruhem rychlostí 80 km/h a zařadit se do normálního pruhu a skútr 20 km drtit na plný plyn až na omezovači rychlostí 115 km/h na tachometru. Vysoké otáčky motoru evidentně prospěly a od té doby opět i za studena startuje na cvrnknutí: "blum!"
I v servisu Honda mi potvrdili, že je potřeba motor využívat ve všech režimech a občas ho i pořádně prohnat. Motor je na to stavěný a je značně "blbuvzdorný" a díky omezovači se nedá přetočit a díky variátoru ani podtočit.

Od cca 6500 km se vždy při studeném rozjezdu ozývalo drnčení - než napevno sepla spojka. Za tepla bylo už vše v pořádku. Nic kritického, ale prostě jsem asi moc velký "pintlichář" Co s tím? Servis je daleko, pustím se do toho sám - kouknu na spojku.




Najeto 7114 km, jdu na to.




Pohled pod víko variátoru.




Elektrická rázová pistole - povolení matic je otázkou "pikosekundy", žádných složitých drahých přípravků k přidržení proti protáčení není potřeba. (povolení matice u horní řemenice probíhá samozřejmě stejným způsobem a tuto je při zpětné montáži nutno zajistit kapičkou Loctite 238)






Spojkový zvon ještě na místě.




Spojka po sejmutí spojkového zvonu - mimochodem spojkový zvon lze z drážkové hřídele sejmout zlehka rukou.








Detail spojkového obložení - smirkovým papírem je potřeba opatrně očistit tmavé fleky.




Detail funkční plochy spojkového zvonu - je zde vidět jak je podrnčený od spojkového obložení.

A nyní ještě zkontrolovat válečky:




Horní polořemenice - jako nová.




Pohled na těleso s válečky.




Detail válečku. Po 7000 km má již plošku, ale jen velice malou a nemající žádný vliv na výkon. To samé platí v tomto případě i pro vodítka.




Poté jsem ještě vyčistil a opětovně namazal ložisko zadní části variátoru mazacím tukem Mobil SHC 100 používaný k mazání vysokootáčkových a extrémně namáhaných ložisek obráběcích CNC strojů. (zmizí tím typická šelest ozývající se zejména za studeného volnoběhu)
Na závěr jsem veškerý prostor variátoru řádně vyfoukal kompresorem, bylo to nutné, vylétly odsud oblaka černého prachu - variátor sám nasává chladící vzduch z okolí a prach se tam usazuje, i řemen ubývá a vzniká otěr, který se všude usazuje a má vliv na výkon.




Detail usazenin prachu před vyfoukáním po 7000 km. Toto mělo být ale provedeno při záručním servisu

Od vyšroubování prvního šroubku víka variátoru, po zpětnou montáž uběhlo rovných 20 minut a skútr se opět rozjíždí sametově.

Je 28.5.2018 najeto mám rovných 10000 km a tak mohu trochu objektivněji hodnotit.
Co se mi nelíbí: v podstatě jen 2 věci.
1) proč proboha blinkry nemají zvukovou odezvu jako měl třeba Vision 110?!
2) hodila by se parkovací brzda - jako má Vision 110 od roku 2017. Snad 100x by se mi za těch 10000 km hodila. Třeba půjde použít páčka z Visionu?
3) počítač spotřeby lže - sice jen cca o 3 dcl na 100 km, ale lže
Co je super: v podstatě všecko ostatní...
Spotřeba oleje = neměřitelná, spotřeba benzínu cca 2,15L na 100 km, pěkně brzdí, perfektně startuje, dobře jede, pneumatiky Michelin vykazují po 10000 km jen minimální opotřebení...

Ještě se u toho neseřizovali ventily. Udělám to radši sám a pokusím se vše řádně zdokumentovat.
Předně bych chtěl zmínit, že je to hrozná práce! Ne samotné seřízení ventilů, ale to prokousání se k nim nutnou opatrnou demontáží krytů. Opatrnou proto, že je potřeba na to mít speciální grif aby se neodlámaly všelijaké příchytky a jiné plastové "pupíky". A opravdu to jde bez jediného poškození, plasty jsou velice kvalitní, netříštivé, do jisté míry "gumové", jsou v sobě navzájem zakleslé a po odšroubování nutných šroubů a odstranění honďáckých spon se za pomoci "hmatů a chvatů" krásně oddělí a pak už se nám odhalí vypiplanej vodou chlazenej 125 ccm motor. Vlastní seřízení ventilů je brnkačka, vůle výfukového ventilu je jasných 0,25 mm a vůle sacího ventilu je někde udávaných 0,10 mm a někde 0,16 mm, vše s tolerancí 0,02 mm. Mohu prohlásit, že u mého skútru byl výfukový ventil na spodním limitu tj. 0,23 mm a sací ventil měl 0,08 mm, takže možná taktéž na spodním limitu, ale spíš bych se přikláněl k verzi, že správně je 0,16 mm a v tom případě by to znamenalo že byl silně pod limitem. Ale vše fungovalo, tak to asi nebude tak háklivé a příští kontrolu a případné seřízení provedu až v 30000 km.
Závěrem dodám, že vím přesně kam a jak sáhnout, mám kompletní dílenské vybavení a přesto mi práce od prvního do posledního šroubku trvala šílené 3 hodiny a 50 minut! Bylo to ale i s otevřením hliníkového krytu variátoru, sejmutím spojkového zvonu, očištění lamel spojky, řádného vyfoukání celého variátoru stlačeným vzduchem a kontrolou filtru sání (ten je opravdu v žalostném stavu, je zalepený od pylu a bude nutná výměna), takže z celkového času musím odečíst cca 20 minut a vyjde čistý čas na ventily. Hrůůůza!




Skoro nahé PCXko





Pohled pod víko ventilů z jedné strany.





Pohled pod víko ventilů z druhé strany.





Detail víka ventilů s těsnením.





Pohled na variátor a sání.





Detail znečíštěného filtru sání po 10000 km.





Spojka se taktéž rozebere během 2 sekund - rázovou pistolí, s nasazeným ořechem 28 mm.

19.5.2019 - najeto 15000 km. Stále vše funguje, zatím žádný problém ani náznak problému, na skútru jsou zatím stále původní pneumatiky Michelin a mají pořád slušný vzorek a původní akumulátor, na začátku sezóny jsem jen vyměnil olej v motoru a též v zadním převodu - Motul Scooter Gear 80W90 a vešla se tam skoro celá tuba.






17.11.2019 - skútr zazimován, najeto 20000 km. Dosud mě nikde nenechal, má původní pneu, válečky ve variátoru i řemen.
Hned na jaře dostane obě gumy nové, samozřejmě též nový olej a vzduchový filtr a pak hurá do mety 30000 km!
Ještě cca sezónu si ho nechám, pak půjde do světa a jeho místo nahradí nová Forza 300 s kufrem a vyhřívanými hefty




Původní zadní guma.





Původní přední guma.







A je tu rok 2020!
Již 24.února skútr dostal obě nové pneu - po předchozích dobrých zkušenostech opět Michelin CITY GRIP, demontovaná kola jsem radši odvezl do pneuservisu, kde mi je hned a bez poškození ráfku za 300 Kč přezuli.





Před demontáží předního kola doporučuji sundat brzdový třmen.





Před demontáží zadního kola je nutné demontovat výfuk a nosný rám - k tomu se povolí 2 šrouby držící rám u bloku motoru, šroub upevnění tlumiče a nakonec matice náboje kola - ideálně rázovou pistolí s ořechem 24 mm.





Po demontáži zadního kola které jde docela dobře stáhnout, se odhalí zadní brzda - pakny jsou po 20000 km jako nové

Vše pěkně smontovat, první start - a nic... Baterka KO! Vždyť jsem jí pravidelně oživoval cca 1x měsíčně! Opravdu po nabití nedává proud a po obtížném nastartování a krátkém projetí a zahřátí motoru elektronika neaktivuje START-STOP. Druhý start se ještě povedl, ale třetí start po cca minutě už ne. Napětí baterie kleslo na cca 8 V. Po připojení nabíječky po pár minutách nabíječka hlásí nabito. Tohle nesmí dělat. Musím koupit novou baterku
Originál akumulátor Yuasa YTZ8V vydržel jen 3 roky! Už ho nechci, nemá mou důvěru, přesto že je údajně nejlepší a nejnižší cena je cca 2300 Kč
Koupil jsem Fulbat FTX7L-BS za 696 Kč. Rozdíl oproti originálu je ten, že tahle baterka se dodává v suchém stavu a musí se nalít a místo 7,4 Ah má pouze 6 Ah . Jinak je velikostně totožná a samozřejmě je to též typ AGM a může se položit.





S novým akumulátorem skútr opět startuje na dotek a funguje i START-STOP. Předpokládám že bude fungovat normálně, nižší kapacita by se mohla projevit třeba při delší jízdě po městě s častým startováním a svícením při stání na semaforech, ale i tak by si to měla elektronika skútru ohlídat a systém START-STOP sama dle potřeby deaktivovat. Jestli vydrží nebo ne, to se uvidí v příštích měsících





Hotovo! Skútr v celé své kráse, připraven k pokoření dalších tisíců kilometrů.

20.4.2020, najeto 21366 km, PCX 125 prodán - vítej Forza 300 !

Motorkám zdar a smrt hmyzu! :-)
.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
duncho
duncho napsal 03.09.23 v 17:58 10b.

Podobne ako u Forzy, skvela recenzia + fotodokumentacia!
Mam len jednu otazku, aka je velkost orecha na povolenie matice spojky, 38 alebo 39mm?
Vdaka!

Kubanec82
Kubanec82 napsal 19.09.22 v 19:11 10b.

Parádní, detailní informace, diky;)

Codo
Codo napsal 30.08.21 v 09:55 10b.

Úplná bomba, padla mi čelist, jak je možný napsat a nafotit takhle podrobnou a rozsáhlou recenzi. Klobouk dolů, palce nahoru a díky!
Jezdím PCX 2019 asi dva měsíce, ten skútr jsem si ihned oblíbil a to, že občas žehrám na malej výkon (ve dvou) nebo na hrubší podvozek (na obligátních českých dírách) je důsledek nikoliv nedostatku skútru (je to jen 125 a jen za cenu, kterou stojí!), ale spíš z přecenění možností skútru vzhledem ke spokojenosti, kterou v řidiči vzbuzuje.
PCX na Hrad!!

Mataludo
Mataludo napsal 15.03.21 v 17:30

Pravda je, že v ČB se to za necelé 4 roky hodně pohoršilo! Když jsem kupoval PCX, bylo to super, když jsem loni kupoval Forzu tak už jsem si připadal že obtěžuju... první prohlídku u Forzy jsem si nechal kvůli záruce udělat, druhou prohlídku ve 12000 km už na to kašlu, údržbu si udělám sám.

surikataa
surikataa napsal 15.03.21 v 10:57 8b.

Zdravím, také mám tento skůtr, celkem dobrý, tedy v uvozovkách.
Servis Č. Budějovice zdaleka není tak ideální, jak popisujete. Super, když po nich nechcete, aby něco opravdu opravili.
První garančka po cca 1000 km, výměna oleje 1559, kč. Jestli tam dělali něco jiného, nebylo to nesprávným užívaním vozidla, tudíž to mělo být zdarma.
A dal bych ruku do ohně za to, že ani ten olej nevyměnili, motorka na přesně tom a samém místě, co jsem ji postavil, výpustní otvor oleje zaprášený stejně jako ostatní plocha. Kdyby olej vypouštěli, tak tam buď musí být nějaké kapky a nebo kapky budou otřené hadrem a nebude to tudíž zaprášené. Protože jsem usoudil, že tato výměna je důležitá (dochází k prvotnímu zabíhání součástí motoru, mohou tam být nějaké šponky, šupinky, prostě musí to ven) raději jsem si koupil pixlu jejich Honda oleje za 600,- a vyměnil ho.
Dále po pár kilometrech (oznámil jsem jim závadu při první garančce, ale prý je na to ještě brzy, prý si to sedne) mi to při jízdě přes drncáky (žádný terén, běžný nekulturně napojovaný asfalt) začlo tlouct někde u předního kola. Měli to tam několikrát dokonce asi i vyměnili přední třmen a nevím jestli i systém nějakých úchytů, protože ten třmen je, myslím, plovoucí. Měli to tam na to asi čtyřikrát. Výsledek - nula. Jejich konečné rezumé: Skůtr jezdí, přepraví Vás z bodu A do bodu B., takže je vše v pořádku. ČOI-ka, komedie, takže jedině právník a kdo na to má žaludek, když výsledek je nejistý,...já tedy ne.
Nevím, jestli je to pro mne vůbec opravitelné, ten třmen je tam, když za něj vezmu, na můj vkus docela volný. tak bych řekl, že by to mohlo být vono. Nevím ale, kde bych sehnal nějaké tužší ty upínací nebo vodící, je jedno, jak to člověk nazve, prvky (gumy) abych je mohl vyměnit, jestli by to pomohlo. V podstatě jsem měl hodně podobný problém na Oktávce, koupil jsem tyto upínací prvky nové a bylo po problému.

Co jsem si schopen spravit, tak si udělám sám, ale abych jim to tam znovu dal, to už by mi muselo téci hodně do bot.
Dělal jsem také ventily, tedy seřízení ventilové vůle. Vlastní seřízení je sranda, tedy pokud znáte předepsané vůle, já je nikde nenašel, tak jsem to udělal cca 0,15 sání 0,20mm výfuk. Ale ono to nebylo vyloženě mimo, jen to sání mělo asi pod 0,1mm což se mi zdálo přece jen málo. Takže to bylo skoro zbytečné, ale to nevíde, dokud to nerozeberete.Udělal jsem to jako u KYMCA, které jsem měl před tím.
Ale ty plasty, to je tedy lahůdka, různé ty úchyty některé z nich ani nejsou vidět. Sice jsem prohlížel nějaká instruktážní videa. ale tam většinou s tím plastem trochu "zavrtěl" a měl to venku, což tedy nemohu potvrdit ani omylem.

Více komentářů



TOPlist