renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník vencakobra
Vloženo 29.6.2014
Aktualizováno 25.6.2016
Zobrazeno 8 564x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka která mě uchvátila na první pohled a doposud nezklamala

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová) - Velmi solidní jednání při koupi motorky + kufr zdarma, dobré renomé firmy v recenzích a velice slušné jednání při pozdějším servisování.

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia SR 125: Za stejné peníze je Honda podstatně lepší motorka :-)

První dojmy - Velmi svižný skútr oproti 50, nezklame ani při běžném provozu na cestách a dálnici. Naprosto úžasná spotřeba paliva cca 2,5 litrů na 100 km. Pro mne naprostá spokojenost, žádné větší problémy jsem dosud neřešil.

Motorku bych doporučil pro - Všem kdo chtějí jezdit a nechcou se uvrtat do silnějších strojů např. kvůli financím, servisu ND, místu v garáži či jízdním schopnostem.

Doplňky na motorce - Doplňky Bikers - kryt výfuku, matice zadní brzdy, držáky páček obou brzd, závaží řídítek. Kovové nášlápy s reliéfem pcx místo původních gumových.( viz. foto )

Recenze

Motorku jsem si zvolil neboť nabízela ve své době neuvěřitelný poměr mezi výkonem a cenou stroje a ihned mi padla z několika adeptů takříkajíc do oka. Hodně mě zaujal nadčasový design motorky, který mi vůbec nepřipomíná vzhledově skůtra. Předtím jsem měl několik 50 např. Aprilii 50 Mojito, ta byla taky dobrá, ale už starší ( chyběl výkon ).
V současnosti mám ujeto 9 tis. km, žádný problém se nevyskytnul. Pouze občas píská při brždění zadní brzda ( stačí vyčistit ). Proběhla 2x výměna oleje ( používám Castrol Power1 GPS 10W40 ). Taktéž jsem vyměnil zadní pneu ( Pirelli diablo ) obrovský rozdíl proti pneu od výrobce, motorka sedí jak přibitá.
Na motorce zatím nepostádám nic podstatného co by mi chybělo či vadilo a bez čeho bych nepřežil. ( většina věcí jsou jen drobné detaily a např. chybějící hodiny, novější sedlo a LED osvětlení už řeší model 2014 ovšem za podstatně vyšší cenu ).
Letos se chystám odstranit bobek na sedle. *1) Celkově mi sedlo nějak nevadí, rád se o bobek někdy zapřu, ale více mi bude vyhovovat sedlo bez něj kvůli posunutí se při delších jízdách a jízdách ve dvou. Dále ještě investuji do stavitelných páček obou brzd ( dobrá věc ).
Spotřeba je cca 2,5 litrů na 100 km, ale hodně to ovlivňuje styl jízdy motorkáře. Určitě mívám i nížší spotřebu ale není problém ji taktéž trochu zvednout Spotřebu měřím občas cca 1x ročně na délku ujetí 1000 km pro celkovou objektivnost.
Úložný prostor je dostačujicí, pod sedlo se mi vleze výklopná přilba LS2 a rovněž i typická přilba na skůtra. Mám ještě kufr do něhož se vejde mnoho dalších věcí nebo můžu kombinovat co kde uložím V současnosti však využívám úložný prostor pod sedlem hlavně k úschově přilby a do zadní části prostoru jsem vytvořil balíček, který se skládá z lékarničky, reflex. vesty, antipichu, 2 dcl oleje na dolití,pláštěnky a dokladů ( viz. foto ). Takto se dá fajn jezdit i na lehko bez kufru, popř. vzít helmu do ruky, když je potřeba dát něco pod sedlo a není kufr.
Z 90% jezdím sám a zbylých 10% ve dvou. Do 80 km/h je motorka velmi svižná, ve městě nepřekonatelná ale neztratí se ani na dálnici či rovnějších úsecích cest. Maximálka je opravdu těch 100 km/h což jsem několikrát měřil několika způsoby, z kopce to bude těch 105 možná i 110 km/h. Motor neztrácí tah ani při jízdě ve dvou. Docela nepříjemný bývá boční vítr, který dokáže při určité rychlosti s motorkou pěkně zakymácet. Kdo ale jezdí s PCX často, tak určitě ví o čem je řeč... Tady dle mého názoru chybí širší pneu a hmotnost motorky.
Na motorce jezdím od dubna do října. Trasa do práce a zpět číní 50 km ( 50/50 město/mimo a 50/50 rovina/kopce ) a na všech úsecích si stroj vede dobře a nenechá se zahanbit, pokud spěchám a předbíhám se na semaforech tak jedu 25 km za cca 25 minut. Ročně ujedu těch 4000 km což je akorát na jednu servisní kontrolu ročně.
Již jsem podnikl několik výletů po ČR a vše proběhlo v pohodě. Nyní plánuji nějaký delší souvislý výlet, za tímto účelem se chystám dokoupit brašny a pravděpodobně ještě vyšší plexi ( nevím zda volit Puig či Ermax poradí někdo? )
Závěrem dodám, že PCX je velmi dobrý stroj. Pro mě dobrá varianta jak být trochu motorkářem a neztratit se v normálním provozu a zároveň si užívat poklidné jízdy za zlomek nákladů oproti silným strojům.

Roční souhrn ujetých km:

2012 - srpen / říjen 0 - 2100 km
2013 - duben / říjen 2100 - 6300 km
2014 - duben / říjen 6300 - 11660 km
2015 - březen / srpen 11660 - 16005 km

*1) Odstraněn bobek na sedle ( viz. foto - červenec 2014 ). Určitě doporučuji pro Ty co ještě váhají a nebo jsou trošku větší postavy jako já ( cca180 cm ) a občas se chtějí trochu posunout při delší jízdě. Sedlo jsem jednoduše demontoval a odvezl k čalouníkovi. Po sundání koženky se dorovnala rovina, aby netlačily výčnělky, které drží bobek a to celé se potáhlo ještě jednou vrstvou vycpávky. Poté přišla na řadu nová koženka z kvalitnějšího materiálu a bylo hotovo Náklady na akci 500,- Kč. Už na první jízdě to bylo znát, pohodlí při sezení, sedlo lépe tlumí i nerovnosti na cestě. Hlavně doporučuji vybrat si schopného čalouníka, který poradí co a jak za matroš tam dát apod. a nejen hr,hr přetáhnout koženku a šup hotovo.

*2) rok 2015

8.3. - první jarní výjezd, ujeto 110 km, motorka vytažena z garáže ( dílna v domě ) chytla hned napoprvé, přes zimu prostartována pouze 1x, baterie původní od koupě stroje, nebyla ještě nikdy dobíjená. Jinak vše o.k.

5.5. - tento rok ujeto zatím 1000 km, jeden dvoudenní výlet po jižní moravě, dále proveden servis po 12.tisících, motorka ok. bez větších problémů, cena servisu 2 tis. Kč ( olej,filtr atd. )

6.-10.7. - pětidenní výlet po Karlovarsku a Ústecku. Návštěva Lidic,Karlovarského filmového festivalu, Lokte,Mariánských Lázní,Klínovce,Děčína a středověké krčmy Dětenice. Jeli jsme ve 2 a s plnou " polní ", ujeto 1360 km, tankováno 40 litrů benzínu, spotřeba 2,95 l na 100km. Motorka šlapala bez problému a v pohodě nás všude dovezla

08 / 2015 - koncem sprna jsem s těžkým srdcem prodal svoji PCX . Bylo mi z toho velmi dlouho těžko u srdce, jako bych prodával kus sebe... důvod prodeje je přechod na Forzu 125 a nutno podotknout, že po 3 letech jsem dostal za PCX 75% původní ceny stroje, z čehož jasně vyplývá, že si stroje Honda drží dlouho svoji hodnotu. PCX jako taková je móóć hodně dobrý stroj, na který nedám za sebe nijak dopustit ... pokud můžu za ty 3 roky nějak zhodnotit provoz motortky tak se vyjádřím asi takto:

+ ) spotřeba PHM , nulová poruchovost, vysoká svižnost a rychlost stroje do 80 km/h, výborné těžiště skútru, malé finance na servis

- ) chybí plexi, po delší jízdě bolí zadek, menší stabilita při max.rychlosti pokud foukne větší vítr ... tj. asi tak vše co mi nejvíce vadilo.

... jaro 2016 - Již se nějakou dobu těším z nové Forzy 125 , která je pro cestování ve dvou rozhodně lepší a pohodlnější nejen co se týče pohodlí jezdce, ale i rychlosti a konstrukce stroje. PCX byla stejně moje velká červená láska...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mildanek72
mildanek72 napsal 25.05.18 v 19:25 10b.

Půjčení od Puffybodie na cca 4km..SUPER STROJ i když nefandím varošům...dosti se rozcházejí info o spotřebě jedni tvrdí spotřebu okolo 2,0l/100 km a tady čtu 2,5-2,95/100??!!??kde je tedy pravda???

Lubinkoo
Lubinkoo napsal 24.07.16 v 21:08 10b.

V cervenom prevedeni je to nadhera

TonyRosi
TonyRosi napsal 06.07.14 v 22:10

Dobrá volba, najezdil jsem na něm nějakých 12 000km a max. spokojenost. A taky jsem ho kupoval v MORAVAMOTORS. Ještě se dá udělat vykunění 125 - 168 ccm. Ten výkon je pak někde jinde. Doporučuju.

Eyky
Eyky napsal 04.07.14 v 14:36 10b.

Pěkný_!
Ať slouží jen pro radost i na těch delších štrekách..

Zoido
Zoido napsal 04.07.14 v 13:38 10b.

Se závěrem snad nejde nesouhlasit.

Více komentářů



TOPlist