renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ThomasThinkerThe3rd
Vloženo 16.6.2023
Aktualizováno 16.6.2023
Zobrazeno 1 540x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


První "motorka" (skútr) je jako první holka - nejdřív ji milujete, ale pak většinou omrzí a chcete novou. V případě motorky silnější. Ale jste ji vděční, nikdy na ni nebudete nadávat a nikdy na ni nezapomenete. Je to zážitek na celý život ;)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Honda Lety - Racing Team HJM (Dobř

Výška jezdce: 174 cm

První dojmy - Lehká, hbitá, jednoduchá, spolehlivá, levná na provoz a v neposledni řadě - krásná! (v rámci skútrů kategorie 125 ;P) Okamžitě padla do oka a ihned po první jízdě (Lety u Dobřichovic - Praha, Hloubětín) i do ruky. A nyní, po více jak 2 letém denním užívání v Praze a po XY výletech, už se i nezapomenutelně vryla do mého srdce ;)))

Motorku bych doporučil pro - Ideální pro jezdce s řidičákem skupiny B, anebo pro lidi, co nechtějí řadit, chtějí kličkovat mezi auty, "neunesou" těžší motorky, mají nižší postavu, nebo řeší spotřebu či potřebují nějaký ten úložný prostor. Lehká, hbitá, jednoduchá, spolehlivá, levná na provoz a v neposledni řadě - krásná! ;)

Doplňky na motorce - Vyšší čiré plexi Honda, vyhřívané rukojeti Honda, 35 L zadní bezklíčkový Smart kufr Honda, boční tašky GIVI (cca 2x30L), taška středového tunelu GIVI (cca 20-25L). K motorce mám samozřejmě ještě plachtu na přikrytí, řetěz na zamčení za kolo a zámek předního brzdového kotouče s pohybovým, otřesovým a myslím, že i náklonovým alarmem.

Recenze

Skútr 125ku jsem si pořídil, asi jako každý, původně primárně do města. Ač mám malé auto, vlastně úplně doslova Mini, tak stále se zvětšující a věčné pražské zácpy a prakticky nemožnost zaparkovat, i když si jako blbec platíte rezidenční parkovné (nemožné zvlášť, když máte 2 bydliště v Praze, ale bohužel nelogicky jen jedno jako trvalé) a neschopnost pražských politiků a jednotlivých pražských částí se sjednotit a nakonec možnost řídit skútr do 125 ccm s řidičákem skupiny B, mne dovedla ke koupi PCXka. On to byl vlastně stejně už asi od 15 můj doteď nesplněný sen. No a nízká spotřeba 2.1L/100km (reálně 2.6L, protože nakonec jezdíme ve dvou) oproti cca 7.5L v Mini Cooperu a mnohem nižší pojistka apod. byly jen bonus. Později jsem zjistil, že těch výhod je mnohem více. Například bych zmínil možnost parkovat přímo u vchodů budov (obchoďáků atd.) a teoretickou možnost neřešit radary a pevné měření rychlosti a od letošního roku možnost využívat pruhy pro BUS, TAXI a kola.

Přímo Hondu PCX 125 jsem si nakonec vybral, protože se mi prostě líbila nejvíc. Další plus bylo, když všichni odborníci tvrdili, jak spolehlivá a kvalitní značka Honda je. A bezklíčkové zapalování, bezklíčkové ovládání podsedlového prostoru, nádrže a zadního kufru byl jen bonus, na který si velmi rychle zvyknete a už to nechcete jinak.

Jízda je plynulá a hbitá ve smyslu, že na světlech jsem vždy první (a to i když jsou vedle mě v podstatě jakékoliv motorky). Motor je samozřejmě dělaný primárně do města, takže rozjezd je opravdu svižný, asi i díky kontrole trakce můžete vzít okamžitě při bliknutí oranžové za plný plyn a já osobně v podatatě jezdím skoro pořád plně "zapnuto/vypnuto" a jízda je i tak plynulá a nic necuká apod.

Brzdy jsou naprosto dostačující a vzhledem ke hmotnosti skútru a nepříliš vysokým rychlostem lze při krizovém brzdění zapíchnout v podatatě na místě (asi díky ABS se opravdu nemusím bát vzít za obě dvě brzdy tzv. na hulváta).

Ovladatelnost je logicky díky nepotřebě řadit, díky malým rozměrům a nízké hmotnosti prostě úžasná. Na kličkování mezi auty dokonalé. Ale i meziměsto a klikaté silnice jsem si navzdory mým nulovým řidičským zkušenostem moc užíval a vlastně i teď stále užívám. Rejd je dokonalý a dokážete se obrátit v podstatě kdekoliv.

Přístrojová deska je velmi přehledná a když jsem si nastavil plný jas displeje, tak i na přímém slunci je krásně čitelný. Co si tak vybavuji, tak v podstatě na displeji dominuje uprostřed velké číslo aktuální rychlosti a pod ním zleva doprava přes celý display stav nádrže. Po stranách zase dominují dvě velké protáhlé kontrolky blinrů, takže se mi nikdy nestalo, že bych je omylem nechal zapnuté a i periferně vidíte, zda blikáte, nebo ne. Nic víc nepotřebuji. Dále je tam tedy na displeji vlevo nahoře čas a pod stavem nádrže je průměrná spotřeba a stav celkově najetých kilometrů (Total), nebo vynulovatelné aktuální ujeté kilometry (Trip).

I když všichni říkají, jak je PCXko v podstatě výhradně pro jednoho a výhradně do města, tak dle mého názoru je v pohodě i pro baťůžek a na delší výlety. Jasně, že pokud je někdo zvyklý na silnější nebo větší skútr, popř. dokonce na cestovní motorku, tak je PCX naprosto nevhodný na delší výlety ve dvou. Ale jelikož my nemáme srovnání, tak naprosto v pohodě jezdíme výlety z Prahy do: Adršpachu, někdy až do Polska, nebo na Hlubokou, do Plzně atp. A letos se chystáme dokonce na výlet k moři!!! (pravděpodobně do Chorvatska) :D :D :D

Úložný prostor je tak nějak i pro dva dostačující. Většinou využijeme jen malou klikací přední přihrádku na mobil, klíče, pěněženku apod., ve které je také USB-C zdířka na nabíjení telefonu, powerbanky a jiných zařízení, dále bezklíčkově zamykatelný/odemykatelný dostatečně velký podsedlový prostor a taktéž bezklíčkový 35L zadní kufr od Hondy. Na větší výlety přibalíme cca 25L tašku středového tunelu a cca 2x30L boční tašky (oboje od GIVI). Na sedlo spolujezde si baťůžek nestěžuje, tak asi dobrý, ale jak jsem psal, nemáme srovnání.

Když jezdím sám a mám zapnuté "chcípání motoru", které mimochodem funguje naprosto skvěle, tak je spotřeba opravdu uváděných 2.1, maximálně 2.2 litry na 100km. Bez Idle stop and go systému jezdím sám za 2.3-2.5 litrů. A to jezdim většinou stylem "plyn plně zapnuto" a v rámci možností relativně dost rychle, většinou maximálkou a rozhodně nešetřím. A pokud jedeme ve dvou, tak bez "chcípání" se vyšplhá na 2.5, maximálně však 2.9 litrů.

Omlouvám se za naprosto laický popis a pohled a taktéž za případné chyby a nepřesnosti. Kdybyste měli jakékoliv dotazy nebo připomínky, tak budu rád, když napíšete.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Karine
Karine napsal 08.09.23 v 11:13 10b.

Ahoj, předpokládám, že už jsi byl na první servisní prohlídce v 1000km. Na kolik tě přišla? Mě v Ostravě nacenili výměnu oleje a cca půlhodinovou prohlídku (stav brzdovky, chladící kapaliny atd... žádné ventily či složitější zásah) na 2500 Kč! Materiál za 150 Kč, zbytek je cena za půl hodiny práce.

HQMario
HQMario napsal 21.06.23 v 09:13 9b.

Je úplně jedno na čem začínáš. Skútr nebo motorka - je to pořád jedna stopa a jízda na ní se ničemu nevyrovná. Taky jsem na skútru najel hromadu kilometrů, než jsem si pořídil svoji vysněnou motorku a jako alternativa na dojíždění kamkoli, je to skvělé, o praktičnosti není třeba ani mluvit. Já tenkrát hlavně nemusel řešit to kde zaparkuju, takže v té době byl skútr super, i když to byla jen padesátka a požadovanou trasu (cca 100 km) jsem jel o hodinu déle než bych to dal autem. Tak hodně šťastných kilometrů

Myschan
Myschan napsal 20.06.23 v 09:50 10b.

Hezká recenze, napsáno s citem, je vidět, že máš ke stroji vztah a to se cení. A je jedno, jestli skútr či motorka. Ať dělá jen radost

stařík62
stařík62 napsal 20.06.23 v 08:21 10b.

PCX, nejprodávanější skútr v Evropě. Stane takovou klasikou.
U těchto a podobných vozítek mi přijde úsměvné bavit se o spotřebě. Proč ? Prodávám teď SH150, nový byl asi za 130 a budu rád, když dostanu 30, najeto 22 tis. To je, a to je - dobrých 4,5 Kč/km jen na ceně skútru. Takže spotřeba asi 1,6 Kč/km v těch celkových nákladech, přičtu-li trochu servisu (loni 8 tis), hraje prakticky hodně nepodstatnou roli. 10b za rozšíření počtu dvou stop ve městě.

83427
83427 napsal 20.06.23 v 07:03 10b.

Pořídil jsem pcx vloni z naprosto identických důvodů. Jezdím celoročně. V zimě jsem měl spotřebu 2.1 a teď 1.9. Takže celoroční průměr 2 na sto. Raději jezdím po okraji Prahy na pohodu a kochačku. To každodenní kličkování v zácpách na jižní spojce mě asi po dvou tejdnech přestalo bavit. Pokud jde o ty výlety, tak ono hodně záleží na postavě. Já mam 185cm, nemam plexi a vážím těsně pod metrák. I když jsem jel sám, tak do prudšího kopce scoot jel na plný plyn třeba jen 50km/h. Nedovedu si představit, že bych měl za sebou ještě batůžek + její krámy. Někomu to asi nevadí, ale já se v těchto situacích, kdy jedu poloviční rychlostí než všichni ostatní, necítím komfortně a už vůbec ne bezpečně. Takže jsem si k PCX navíc koupil motorku na cestování a výlety (Honda CB500x) a zapsal do autoškoly na dodělání plného Áčka.

Více komentářů



TOPlist