renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martynko
Vloženo 26.4.2023
Aktualizováno 26.4.2023
Zobrazeno 3 056x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Honda PCX, zařízení pro pohodové přemisťování mezi bodem A a B.

Výška jezdce: 165 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Wave 110i: Téměř nejde sehnat, když už je tak je dost jetá, žádný úložný prostor, malá nádrž.
Honda CT 125: V EU neprodávají a nejde zaregistrovat ani jako dovoz, možnost rozšíření úložného prostoru
Honda ANF 125 Innova: Vůbec nejde sehnat, žádný úložný prostor, malá nádrž.
Honda Zoomer: malý, agilní motor ale pomalý, přemrštěné ceny když už by nějaký k mání byl. Možnost rozšíření úložného prostoru
Honda Vision 110: velmi strohé přibližovadlo, vzduchem chlazený motor a minimální úložný prostor, malá nádrž.

První dojmy - Velmi pohodlný na moji malou postavu, takže si mohu natáhnout nohy a ještě nějaký prostor zbude. Taktéž váha není až tak velká aby se nedalo se skůtrem dobře manipulovat. Oproti jiným skůtrům má líbivý motorkářský vzhled řídítek, palubky a kapotáže. Středový tunel skrývá velkou nádrž s dobrým dojezdem a pod sedlovkou rozměrný kufr nejenom pro helmu a oblečení. Motor agilní vodou chlazený a neuvěřitelně malou spotřebou a klidným projevem.

Motorku bych doporučil pro - Nemohu určit, každý má na tento typ skůtru jiný názor.

Doplňky na motorce - Změna válečků z 15g na 18,5g pro klidnější svezení.
Dokoupeny boční brašny, zatím čekají na delší cestu zda se osvědčí.

Recenze

Rozbil jsem prasátko, to bylo řevu... Asi takto bych začal proč jsem pořídil větší moto - skůtr i přestože skůtry právě moc nemusím, asi půl roku zpět mi došlo pokud bych chtěl více cestovat tak na mopedu už ne, ten mi stačí kolem komína, na nákupy a krátké výlety či převoz materiálu, ale jet dál mimo hranici kraje to už chce něco většího, záměrně neříkám dospělejšího.
Mnozí motorkáři tvrdí jak je na dlouhý štreky potřeba velká dospělá motorka, za mne takovéto tvrzení vůbec neplatí, né všichni na to máme fyzicky, psychicky a finančně, a né všichni chceme čopra, supersport nebo přemrštěně okufrovanýho cesťáka, každý doporučuje něco jinýho ale také každému vyhovuje něco jiného. Zajednak mě přímo děsí, když na to vylezu tak prostě nedosáhnu ani špičkou na zem a za druhak to nedokážu shodit z hlavního stojanu, no možná jen shodit a pak ta zkušenost kdy jsem pomáhal vytáhnout CB500X z příkopu, byli jsme na to 3 a to je pro mne největší překážka, dále by mne mnozí tvrdili jak je potřeba silný motor, jsem zvyknutý na tři splašené osly, nemluvím o koních ono 48ccm prostě není o koních, tak teď už vím jak mi těch 10 opravdových koní bude stačit na to abych je také zvládal ukočírovat, na větší výkony mám přeci auto. Ostatně mě by nadále stačil i ten moped, nebo spíše to je mokik, je to zmenšená pidi motorka pro pidi lidi se vším šudy, řazení, údržba i styl jízdy, jenom při plném plynu i po rovince mne předjíží vše co má motor krom babety a pionýru, to ovšem neznamená že nemohu být srdcem i duší (pidi)motorkář přestože jezdím jen na oslovi.
Takže půlroku hledání, koukání, zjištování, pročítání recenzí, diskuzí, pokukování kde co jezdí nejenom jako inspirace, ještě nedávno jsem nebyl přesvědčen co si pořídit, buď moc drahé, velké, výkonné, nebo naopak moc obyčejné, slabé, nebo také kde nic, tu nic, prostě nedostupné, zkrátka nic kde bych doznal nějaký důvod kuchnout prasátko přestože jsem se ho snažil dobře vykrmovat.
Poznal jsem jak se mi PCX líbí když jsem se po několikráte vrátil na hodnocení, diskuze a pročítal si recenze, koukal na videa, uvědomil si něco na tom PCX je, začal jsem pátrat hlouběji možnosti pořízení, náklady provozu, pojištění a nutnosti dodatečných nákladů, inzerce, prodejce, stále srovnával se Super Cubem, Wave, Innovou Trail CT125 (co kdyby ji přeci u nás prodávali) a některým dalším a hlavně s mým splašeným oslem.
Takže jsem seděl ve vlaku krásného mlhavého dubnového prosluněného rána a koukal na hezkou scenérii našeho kraje a přemýšlel nad tím zda ten bolavý řev prasátka stál za to.
V prodejně mi prodejce skůtr vyvezl na sluníčko a já se usmíval, hledal jsem veškeré možné chyby jak říct tohle nechci ale stále se usmíval, koukal jsem na jiné kousky i nové taiwan, čína či co to bylo, vedle mě někdo vybíral N-max, taky jsem se podíval ale při pohledu zpět na to menší PCX jsem zjistil že se fakt usmívám, mě se ten skůtr zalíbil, jako nechápavě fakt skůtr, k tomu Italská Honda dovezená z Francie, takový vtip snad nejde vymyslet, ale jde to, stojí přede mnou a je jako nová a já se usmívám, inu oukej...
Najednou bylo prosluněné odpoledne a já již seděl v sedle a vezl se domů, a v tom byl hlavní poznatek, já se vozím, klid, žádné šmrdlání řadičky či hlučný motor, jen lehce přidat plyn a skůtr jede, vyklidněný s nataženími nohy si užíval jízdu domů.
To je ono, příjemný vzhled palubovky, řídítka alá ohnutá trubka jak jsem zvyknutý z pidi motorky, příjemný posed a klidná jízda. Přijedu na parkoviště, vyndám batoh z kufru pod sedlem, dám tam helmu, rukavice, vestu a ještě zbylo místo, to bych si mohl sebou brát i pantofle na přezutí, proč ne. Mě se to ještě víc zalíbilo. Viděl jsem spousty jiných, jiné generace, ať už užitkových tak cestovních a stále mě cosi odrazovalo.

Takže ano, ustájil jsem nakonec to co jsem po léta odmítal, skůtr. Je potřeba však sdělit první okolní dojmy, ty jsou pro mne a první hodnocení také hodnotné...
Ještě před prodejnou, to když jsem se snažil provizorně namontovat držák na mobil to abych nezabloudil se u mne zastavil kolemjedoucí pán na jiným skůtru a pokukoval co mám, že jel kolem a chtěl se kouknout jak se mu Honda líbí a po pár větách odjíždí, inu oukej, i to se počítá.
Po telefonu kdy si pro skůtr mám na STK přijít mi po zaplacení řekli abych si vyjel z kontrolní linky sám, oukej popojedu ven a dám se do oblíkání, helmu, rukavice a najednou u mne stojí auto jehož řidič jde ku mne a ptá se na podrobnosti, kolik to stálo, jak je to staré, kolik to jede a žere a že na to koukal na kontrolní lince a moc se mu to líbí tak se chtěl optat a chválil že to ani nebylo tak drahé na to jak zánovně ta francouzská italská ojetina vypadá, inu oukej, i to se počítá.
Musím do města, vycházím z ouřadu, přicházím na parkoviště a hned vedle stojí pidi auto a u každého otevřeného okna vykulené dětské oči, krom řidičky nejspíše maminky která v klidu popíjela kafe z kelímku, oblíkám rukavice a helmu a sleduji jak po mě děti pokukují, od volantu se ozvalo jakési "nemůžeme odjet, musíte první", aha, dozapínám si přiblu, nasedám a startuji, ono PCX vlastně nestartuje, to se spíše rozpohybuje ale i tak to hluboké bublání stopětadvácy děti evidentně nadchlo, tak jsem jemně přidal plyn, on skůtr tůrovat moc nejde, přes to bylo vidět že se zvuk bublifuku dětem líbil, po rozjetí stačilo natáhnout nohy do prázdna na horní stupačky a rozvalit se na kanape a rázem jsem v těch dětských očích byl největší hárlejář, inu oukej, i to se počítá.

Během dalšího týdne jsem otočil na 500km, no tak jo, PCX je nakonec pro me na delší cesty určitě správná volba a to je to hlavní, pro mne plní účel, po běžné údržbě kdy jsem musel vyměnit řemen jsem také zrovna vyměnil válečky za těžší, je to pravý opak toho co všichni dělají ale to je přesně ono, najednou se motor uklidnil přesně a splnil moje očekávání, teď stačí lehce šmrdlat plyn a skůtr jede, nemusím motor kvůli popojetí vytáčet do vosího hnízda, přidám víc a jede víc, do kopce můžu dát plný a rozhodně nezpomaluje ba zrychluje, jen si musím dávat pozor aby skůtřík někdy neodjel beze mne, i moucha se někdy na předním skle udrží i při stovce tak to snad zvládnu také. Mých původních hlučných mopedových cestovních 55 se zvýšilo za 60-70(80) a najednou je to přesně o odpočinku, klidu, kochačky a výletu do nekonečných dálek a to je celý verdikt, jo to je ono co jsem chtěl.
I PCX není dokonalé ale nakonec vítězí, již zcela chápu proč je nejprodávanější. A fakt, druhá generace je opravdu nejhezčí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lenka05
Lenka05 napsal 01.05.23 v 12:09 10b.

Ahoj, gratuluju k PCX, je to super stroj. Já se s ním teprve seznamuju, ale jsem nadšená, na mých 162cm je jak stvořený a frčí fakt krásně, po Praze se vejdu všude a za městem si spolu ševelíme 80tkou (je ještě v záběhu), doma jsem rychleji jak autem a cesta mně baví, parkování přestala být noční můra a vůbec je to paráda.
Líbí se mi tvůj příběh, hezky sepsáno. Přeji hodně šťastných kilometrů

83427
83427 napsal 30.04.23 v 18:17 10b.

Měl jsem o pcx podobné mínění. Jenže je mezi námi velký rozdíl. Já mám 185cm a vážím skoro metrák. S helmou a hadrama metrák jak vyšitej. A to už se pcxku nelíbí. Jako po městě super, ale mimo město už to není při téhle výšce a váze žádnej med. Obzvlášť ty kopce. Jsem rozenej krušnohorec a ty horský silničky v pohraničí miluju. Takže jsem se vrátil do autoškoly pro áčko a pořídil CB500x, jen v opačném pořadí.

WobRetnuh
WobRetnuh napsal 29.04.23 v 10:37 10b.

Cestovani je o dusi, o cloveku a ne o stroji. Taky jsem neco nacestoval na skutru a jde to.
Honda je dobra volba, sezenes na to dily az bude potreba a nebude problem s prodejem az ti bude mala . Preji mnoho stastnych kilometru.

Guga
Guga napsal 29.04.23 v 09:16 10b.

Paráda veliká

Hunyady
Hunyady napsal 29.04.23 v 07:03 10b.

Pěkný. Měl jsem hnědé PCX 2. Generace a pak šedé 3. Gen. Na oba rád vzpomínám. Ale pro mě 184 cm byly malé. Tak na jízdu do práce. Vyměnil jsem za Forzu a spokojenost. Tak ať Ti dělá PCX jen radost ?.

Více komentářů



TOPlist