renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník StB
Vloženo 29.7.2022
Aktualizováno 28.10.2022
Zobrazeno 2 129x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Úsporná, lehká, dobře ovladatelná věc nejen na cesty do práce a na ryby.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Velsbike (Jinačovice)

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha NMAX 125: viz.níže

První dojmy - První dojmy jsem si odbyl již dříve na starších modelech PCX, tady ale vše vypadá mohutněji a dospěleji. I ten design se mi líbí víc a kvůli tomu jsem si toto vlastně koupil.

Recenze

Jak už jsem mnohokrát viděl, když je někomu 50, tak si pořídí GoldWinga, kabriolet, milenku, nebo nějaký jiný úlet. No a já starej blbec si říkám, jakou kravinu udělám já? Koupím si skůtra. Po shlédnutí mnoha recenzí, testů a prohlížení všeho možného co jezdí u nás i v jižní části Evropy se do finále dostalo PCX a N-MAX. Nakonec se mi potvrdilo srovnání TADY na M.CZ že Honda je o chlup pohodlnější a Yamaha o chlup sportovnější, jinak hodně podobný. Nakonec rozhodlo to, co u mě dost často - první dojem.
Design PCX se mi líbí víc a se zastoupením Hondy mám dobré zkušenosti. Na N-MAXu se mi vyloženě nelíbily budíky, vypadají jako kalkulačka.
Proč novou? Ceny ojetin jsou nehorázné, 4-5.let starý kus stojí stejně jako když byl nový a protože i na nový jsem čekal dva měsíce, sledoval jsem, jak někteří borci šroubují ceny do nesmyslů.
Na PCX jsem se povozil už dříve, takže trochu vím, ale model 2021-22 má pár vylepšení.
Bezklíčkové startování - pohodlné, komplet LED světla – luxusní, větší prostor pod sedlem – moje překlápěcí helma LS2 se tam nevejde , širší kola – efektní, přepracovaný motor – zatím minimální rozdíl. Celkově působí dospěleji a mohutněji.
S čím si malá kolečka neví rady, tak to jsou naše záplatované silnice a ani sebelepší podvozek to asi nezmění. Prostě to drncá. Na kvalitním asfaltu je to ale jiný příběh. Motor si velice kultivovaně a tiše ševelí a s malou spotřebou. Prozatím jezdím za 1,8L/100km a předpokládám, že to půjde ještě dolů. Systém start/stop nevyužívám, příjde mi to jako kravina. Jeho funkce je však blesková a po pohnutí plynem pelášíte ze semaforu ve zlomku vteřiny.
Zrcátka jsou na můj vkus blízko k řidiči, ale dozadu v nich tak nějak vidím. Pod řídítky je krásny neuzamykatelný prostor na doklady a třeba mobil, ten lze nabíjet z USB-C zásuvky.
Brzda má ABS jen na kotouči vepředu, vzadu je buben. Nejsou nijak zvlášť ostré, ale na zastavení 130-ti kg lehkého drobka to bohatě stačí.
Ocenil bych teploměr vzduchu ať vím jestli je mi ještě teplo, nebo už zima.
Co upravím: dám větší plexi, origo je tak nějak bez účinku a dám průhlednou folii nad boční stojánek. Pokut ho chci při parkování vykopnout, tak si patou škrtám o plastovou kapotu kolem něho.
Spousta lidí nechce bílou barvu, ale mě se naopak hodně líbí, není čistě bílá, ale je to jemná metla..
Ještě se hodí udělat krátké srovnání s mou druhou moto - K1600GT, takže snad jen podobná barva, jinak nic

O týden později:
je tu nové plexi od GIVI D1190ST v ceně 1295,- vxš 590x485 mm (střední velikost viz. foto). Možná by tomu slušelo spíše kouřové, ale tohle taky není špatné. Jízdní vlastnosti jsou úplně stejné, zato pohodlí podstatně lepší, mé nevelké postavě nyní fouká až na krk a trochu ramena - tlak na hlavu je stejný. Dříve fučelo snad od pasu nahoru, takže spokojenost. Jen pozor při instalaci, Givi je o dost tenčí než origo a je ho potřeba pod šrouby něčím vymezit aby dobře drželo. K podložce jsem přidal O-kroužek a cajk. Spotřeba dle BC klesla na 1,6. Jezdím ale velmi klidně a sám.

První tisíc, první garančka:
Cena prohlídky, výměny oleje a drobného seřízení na plynu a zadní brzdy +/- 1400,- Příští servisní úkony už budu provádět sam. Jízda na zajetém stroji je podstatně zábavnější a svižnějši, neúměrně porci zábavy se zvedla i spotřeba a to o cca 0,1 l/100 Takže rychlost se nyní pohybuje často mezi 75-85 a dle BC jedu za 1,7. Pecka. I když se i tlumiče zajely, stále mám na záplatovaných cestách pocit, že mi plotýnky vystřelí z páteře.
Celková spokojenost je velká.

Je konec října a už toho asi letos moc nenajezdiím. Na tachu je 1700km, to za tři měsíce není moc, ale na skůtra ani málo. Zjistil jsem, že mě baví jezdit úplně na slepo. V okolí 40ti km jsem objevil spoustu uzoučkých silniček které často končí třeba lesní cestou a ta se dál klikatí v neznámu. Než abych vytáhl gps, tak sleduji slunce a přibližně typuji kde jsem a kam dojedu. Takové putování si velkým a těžkým BMW často nemůžu dovolit.
Při jízdách v úplné tmě jsem zjistil, že přední tlumené světlo svítí výborně (možná v zatáčkách by mohlo svítit víc do široka), ale když se přidá dálka, tak rozdil není až tak razantní. Při kochací rychlosti jsem se dostal se spotřebou i na 1,5/100. Překvapuje mě svižnost a mrštnost jakou se dá pohybovat ve městě, ale i ustálená rychlost mimo město kde si stále a lehce drží příjemnou rychlost 80 km/h. (samo že dokáže i víc

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lenka05
Lenka05 napsal 01.05.23 v 12:25 10b.

Když skůtr, tak jedině PCX Je to švihák nejen do města, z křižovatky pálím vždy jako první, jen zkratky po kočičích hlavách vynechávám, to je trochu peklo.
Bílá je super, nové plexi tomu docela sluší.

Piki
Piki napsal 08.10.22 v 20:42 7b.

Skútr je pro motorkáře čistá radost z jednoduchosti pohybu

panTerek
panTerek napsal 12.08.22 v 21:28 10b.

Hezky sepsáno, ale černá jezdí líp.

Myschan
Myschan napsal 05.08.22 v 07:55 10b.

Osvědčený stroj a bílá je krásná a opticky zvětšuje. Takže

callowsick
callowsick napsal 04.08.22 v 18:23 10b.

PCX snad ani nemůže zklamat

Více komentářů



TOPlist